3G: Hoe snel is het daadwerkelijk?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
steve smith

3G: Hoe snel is het daadwerkelijk?

Bericht door steve smith » 15 jul 2010, 15:20

Volgens de dekkingskaart van Vodafone zou ik waar ik me nu bevind (groot Amsterdam) een snelheid tot 7,2 MB/s moeten hebben in Oud Zuid en Centrum tot wel 14 MB/s. Nu was ik daar vanmorgen, en was een snelheid van 3mb/s slechts sporadisch haalbaar, en is 2mb hier eerder norm dan uitzonding.

Abbo is een vodafone onbeperkt data simonly van €50,- p/m. Zijn er nog meer mensen die op deze wijze getild worden?

Roman S.

Re: 3G: Hoe snel is het daadwerkelijk?

Bericht door Roman S. » 15 jul 2010, 15:46

Het komt veel voor dat de 'aangegeven' snelheden niet gehaald worden. Zoals je zelf ook al schrijft, worden er in dit soort situaties vaak snelheden aangegeven tot een x aantal mb/s. Dus echt getild word je niet.. al snap ik wel dat het flink irritant is.

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Bericht door Wouter81 » 15 jul 2010, 15:47

Ja, die dekkingskaartjes slaan nergens op. Als ik de KPN kaartjes mag geloven, is er in heel Nederland een goede UMTS/HSDPA mogelijk bij hen. Forget it, al zat plekken meegemaakt waar dat irritante groene GPRS lampje ging branden omdat er geen 3G dekking bleek te zijn.

Als er al dekking is, dan haal je meestal de snelheid toch niet. Maar da's hetzelfde als bij ADSL. Leuk, die 20 Mbit abo's van KPN maar dat haal je meestal never. Ja, als je in de wijkcentrale gaat wonen...

ADV

Bericht door ADV » 15 jul 2010, 15:48

Ik haal via mijn vodafone ongeveer 3mbit in amsterdam..

dvh

Bericht door dvh » 16 jul 2010, 07:46

Ik heb een Tmobile abbo, en ik woon in een gat.
Maar opzich gaat het redelijk snel, maar die opgegeven snelheden haal ik bij lange na niet.

Zelfs bij mijn vaste internetlijn thuis haal ik max 4mbit , terwijl me 16-20 beloofd wordt....

Damir Vukovic

Bericht door Damir Vukovic » 16 jul 2010, 08:51

Tmobile is op drukke tijdstippen bijna nutteloos geworden.. Als het dataverkeer eenmaal gaat lopen schiet het nog redelijk op. Verbinding krijgen met een server is echter een geduldskwestie geworden.. heel mooi, veel apps werken al niet meer als gevolg van time-outs.

En dat alles met gewoon 5 balkjes signaal en 3G verbinding. Nooit weer.

Knot

Bericht door Knot » 16 jul 2010, 09:07

Doe hier met ruim 50 man Vodafone 3G, dat loopt meestal op 220kB/sec (bytes dus), komt overeen met een ruime 2 Mbit/sec. Voor mij/ons snel genoeg om mee te kunnen werken.

Telfort ter vergelijk doet slechts 80kB/sec, daar hebben we er ook nog 150 mee uitgerust. Download wel te verstaan, upload is helemaal drama.

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 17 jul 2010, 12:47

Met een Nokia E72 is het naar mijn mening voldoende snel. Ben wel door mijn FUP (Fair Use Policy) van de "onbeperkt internet" bundel heen dus heb de rest van deze maand een lagere snelheid :cry:
Hoe kan ik dit oplossen, tegen extra tarief een nog "onbeperktere" internetbundel afsluiten?

Chris van S.

Bericht door Chris van S. » 17 jul 2010, 12:51

In de 6maanden dat ik internet op mijn mobiel gebruik heb ik de FUP ook al 3x gehaald. Zo irritant! Ik ben ook benieuwd wat er aan gedaan kan worden.

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 17 jul 2010, 12:56

Ik vraag me af wat er dan zo onbeperkt aan het internet is met zo'n FUP :lol: Anders maken ze zichzelf alleen maar belachelijk en moeten ze het er ook niet bij zetten.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 17 jul 2010, 14:32

InjectTheVenom schreef:Ik vraag me af wat er dan zo onbeperkt aan het internet is met zo'n FUP :lol: Anders maken ze zichzelf alleen maar belachelijk en moeten ze het er ook niet bij zetten.
Een FUP is gewoon een datalimiet die is vastgesteld door andere gebruikers van dezelfde provider. Als je boven het "gemiddelde verbruik" uitsteekt wordt je gecapped. Daarmee heeft het dus niks van doen met onbeperkt internet. Leuke marketingpraat, maar ik zou het bijna oplichting willen noemen. Onbeperkt dataverkeer is een hoeveelheid dataverkeer zonder énige beperking.

Ik heb van KPN Pocket Internet Pro wat tot 3 Mbit zou gaan, maar sneller dan 1,5 Mbit heb ik het nog niet gehad...

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 17 jul 2010, 14:42

Maus335i schreef:Daarmee heeft het dus niks van doen met onbeperkt internet. Leuke marketingpraat, maar ik zou het bijna oplichting willen noemen. Onbeperkt dataverkeer is een hoeveelheid dataverkeer zonder énige beperking.
My thoughts exactly!

Plaats reactie