Ik kwam dit forum tegen tijdens mijn zoektocht naar nurburgring foto's, leek me gezellig om even mee te gaan lezen en stel me daarom ook even voor.
Ik ben al jarenlang groot fan van de Civic CRX, heb er diverse gehad, en helaas ook een ongeluk gehad met mijn eerste na restauratie, treurig.
Inmiddels heb ik een vtec model gevonden (en aangepast, zie modlijstje hieronder) die in perfecte staat van onderhoud verkeerd, geen roest, nooit aan gelast, altijd binnen gestaan, je kent het verhaaltje, en werkelijk nog uniek exemplaar waar ik verschrikkelijk trots op ben.
Zoals de foto's een beetje verklappen is de CRX niet meer zoals deze origineel is geleverd, hoewel er aan het uiterlijk weinig is veranderd, en dat gaat ook niet gebeuren.
Er zit een JDM (japanse versie) motor van de Integra Type-R in, met een JDM Y1 versnellingsbak met aftermarket LSD. Deze een beetje opgeleukt met grotere 66mm gasklep, 3" intake beide van Blox, complete 2,5" uitlaat van skunk2.
Conversie OBD1 + chipped ECtune (eigen licentie), dus zelf met laptopje afstellen, hiervoor is ook een AEM wideband aangesloten
Sterkere aandrijfassen van HASport
Exedy stage 1 koppeling
Remmerij: Voor; dubbelzuigerige legend klauwen + 303mm gegroevde schijven, Ferodo DS2500 remblokken.
Achter; 282mm upgrade kit van D2, OMP competitie remblokken.
HEL RVS remleidingen
Carbon motorkap van VIS racing.
AEM AFR meter (in dashboardkastje).
Sportstuurtje.
red carbon look pook.
Originele stoelen in nieuw leer bekleed (oem, zonder 'crx vtec' logo). (niet gemonteerd)
Recaro SR5 stoelen (zelfde type als Integra Type-R stoelen) met nieuwe bolsters.
odyssey PC680 gelaccu Verplaatst achter passagiersstoel.
Shortshifter.
Alle rubbers/kogels in onderstel vervangen.
Skunk2 draagarmen.
k-sport verstelbare schroefset (nieuwere type).
Veerpootbrug voor-boven, achter-onder, achter-boven, Strutbar B-stijl, C-stijl, Floorbar.
Pittig alarm systeem, meer info daarover niet beschikbaar

Groet, Florian!