North Sea Jazz

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
ErikMartijn

Re: North Sea Jazz

Bericht door ErikMartijn » 11 jul 2010, 14:34

cooldragon schreef:
ErikMartijn schreef:Cooldragon, wat is precies jouw taak? Speel je in de begeleidingsband of ben je geluidstechnicus o.i.d.?
Ben ik wel benieuwd naar namelijk.. :roll:
Ik ben bij 3 nummers van zijn optreden een van de backing vocals :banaan:
Zoo, dat is gaaf zeg! :D Kan je na de tijd nog even lekker een biertje met hem drinken.... :beer:

cooldragon

Bericht door cooldragon » 12 jul 2010, 10:41

Dangggg!!Stevie is nog steeds de man!Wat een goede performance. Toch nog een beetje de teleurstelling weten weg te werken met een spetterende performance. Ook een leuke setlist! Optreden was echt een once in a lifetime experience om mee te maken.

Ook cool backstage praatje gemaakt, handje geschud en op de (door hun aangestelde)fotograaf.
Grappig gewoon tussen mensen als Quincy Jones, Trijntje Oosterhuis, Joss Stone(ook ff mee gekletst over voetbal) en Katie Melua backstage gechilled;-)

///Martijn

Bericht door ///Martijn » 12 jul 2010, 15:49

cooldragon

dat is wel heel gaaf dat je daar bij mocht zijn. Stevie is een held en zeker als toetsenist kan ik hem wel waarderen. ben je zelf fulltime muzikant?

cooldragon

Bericht door cooldragon » 13 jul 2010, 10:36

Heee Martijn! Nog een muzikant!
Het was helemaal te gek.
Op dit moment zing ik(sinds zo'n 2 jaar) wel op (semi)professioneel niveau, maar kan er helaas(nog) niet mijn fulltime baan van maken, daarvoor zijn de inkomsten op dit moment niet genoeg, dus ik doe het naast mijn normale dagelijkse baan. Wil niet wegnemen dat als de kans zich ooit voordoet ik wel erg tempted zou zijn om echt fulltime de muziekindustrie te stappen of minder te werken en dan allebei te doen!

cooldragon

Bericht door cooldragon » 13 jul 2010, 18:37

Afbeelding

cooldragon

Bericht door cooldragon » 13 jul 2010, 22:38

hopelijk doet ie t nu wel...me: rechts met zwart overhemd en brilletje
Afbeelding

///Martijn

Bericht door ///Martijn » 14 jul 2010, 11:07

pics or it didnt happen. :D

cool hoor!

Peric

Bericht door Peric » 14 jul 2010, 11:55

:thumbup:

Tristan

Bericht door Tristan » 14 jul 2010, 12:16

Gaaf man! 8)

frankv

Bericht door frankv » 14 jul 2010, 15:02

Gaaf!

Ik ben vorig jaar (denk ik? met kinderen vliegt de tijd) met mijn vrouw nog naar Stevie Wonder in Ahoy geweest. Fantastisch wat een energie die man uitstraalt. Ik kan er thuis op de stereo ook erg van genieten. Met name zijn werk van 1972-1980 is super.

Leuk om te zien dat we hier op DF nog wat jazz-fans hebben. Mijn favoriete jazz opnamen zijn opnamen van eind jaren 50, begin jaren 60. Die kunnen fantastisch klinken op de juiste set.

cooldragon

Bericht door cooldragon » 15 jul 2010, 11:21

Jaaaa, de 70's en 80's songs zijn meesterlijk, worden nu nog steeds door heel veel huidige R&B artiesten als sample of als inspiratie gebruikt! Was in Ahoy die keer dat hij z'n bril afdeed voor het publiek , omdat hij zich erg op zijn gemak voelde?

Overigens was er een beetje een 'soul'thema deze keer op NSJ, vandaar dat mensen als Joss Stone, Stevie Wonder, Waylon etc er waren. Pure Jazz is het al jaren niet meer op NSJ, maar dat maakt het op zich wel voor een breder publiek aantrekkelijk.

Vorig jaar was George Benson trouwens erg goed!

cooldragon

Bericht door cooldragon » 15 jul 2010, 11:26

///Martijn schreef:pics or it didnt happen. :D

cool hoor!
http://www.facebook.com/photo.php?pid=6 ... =543958851

niet echt hoge kwaliteit, maar genomen van een van de schermen die in de zaal hing door een vriendin van me...oh ja...ben dus degene die het verst met z'n mond open staat rechtsonder hahah

///Martijn

Bericht door ///Martijn » 15 jul 2010, 12:11

cooldragon schreef:
///Martijn schreef:pics or it didnt happen. :D

cool hoor!
http://www.facebook.com/photo.php?pid=6 ... =543958851

niet echt hoge kwaliteit, maar genomen van een van de schermen die in de zaal hing door een vriendin van me...oh ja...ben dus degene die het verst met z'n mond open staat rechtsonder hahah
:clap:

Xave30

Bericht door Xave30 » 15 jul 2010, 14:51

3x Gaaf :thumbup:

cooldragon

Bericht door cooldragon » 15 jul 2010, 15:44

///Martijn schreef:cooldragon

dat is wel heel gaaf dat je daar bij mocht zijn. Stevie is een held en zeker als toetsenist kan ik hem wel waarderen. ben je zelf fulltime muzikant?
en jij dan?

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 15 jul 2010, 16:47

cooldragon schreef:Jaaaa, de 70's en 80's songs zijn meesterlijk, worden nu nog steeds door heel veel huidige R&B artiesten als sample of als inspiratie gebruikt! Was in Ahoy die keer dat hij z'n bril afdeed voor het publiek , omdat hij zich erg op zijn gemak voelde?

Overigens was er een beetje een 'soul'thema deze keer op NSJ, vandaar dat mensen als Joss Stone, Stevie Wonder, Waylon etc er waren. Pure Jazz is het al jaren niet meer op NSJ, maar dat maakt het op zich wel voor een breder publiek aantrekkelijk.

Vorig jaar was George Benson trouwens erg goed!
George Benson :clap:
Al Jarreu, Paul Simon, Herbie Hancock, Tower of Power, Ryan Shaw, Marcus Miller, etc zijn ook erg goed.
Had zelfs genoten van Hans Teeuwen. Zijn teksten zijn geniaal. :mrgreen:

cooldragon

Bericht door cooldragon » 16 jul 2010, 09:41

indobesar schreef:
George Benson :clap:
Al Jarreu, Paul Simon, Herbie Hancock, Tower of Power, Ryan Shaw, Marcus Miller, etc zijn ook erg goed.
Had zelfs genoten van Hans Teeuwen. Zijn teksten zijn geniaal. :mrgreen:
Naast Stevie Wonder was Tower of Power echt DE Act van dit jaar NSJ! Ryan Shaw deed het ook erg goed hoorde ik, net als Marcus Miller. Wel grappig dat hij, na NSJ gewoon bij vrienden van hem in een 20 jaar oude Renault Twingo stapte met z'n gitaartje(terwijl de rest van zijn crew elders heen ging) Twingo, not too shabby for Marcus;-)

///Martijn

Bericht door ///Martijn » 16 jul 2010, 09:52

cooldragon schreef:
///Martijn schreef:cooldragon

en jij dan?
nee ook niet. Ik vind het lekker om als hobby te doen. heb jaren lang in verschillende bands gezeten, voornamelijk progrock, maar dat was niet meer te combineren met werk. schrijf nu zelf muziek in m'n thuisstudiootje. Wel in de planning wat te gaan doen op het productionele vlak, ooit. :wink:

Plaats reactie