
Het enige nadeel is de remstof, jammer dan.

das al fijn om te horen RonOpa schreef:Zoals al eerder gezegd rij ik met PFC01, geen last van piepen en ook als ze koud zijn remmen ze goed.......na deze komen er gewoon weer PFC01's onder.![]()
Het enige nadeel is de remstof, jammer dan.
Andre schreef:Misschien is het nieuwe compound PFC 06 een optie.
Das een endurance compound op basis van de PFC 01 gaat dus langer mee en is iets minder agressief.
klinkt inderdaad ook goed.PFC's Endurance Sportscar compound.
PFC 06 compound pads are very similar to PFC 01 for both bite and torque. Excellent release and control with very low wear. Very low abraded disc wear with a "powdery type" transfer layer. 06 pads are an excellent alternative to other brands of endurance compounds but much higher performance. This will be a leading choice for endurance racing and a trackday pad.
maar schijnen wel fijn te zijn zoals ook deze rijder zegtit seems all the 01 and 06 dedicated track pads come without it.
zou de hawk DTC-70 bv wel de klemmetjes hebben?As VR said the DTC 60/70 is a better pad than the HT10/14. I have ran all of these combos in some form of a racecar or another. If you have to go Hawk the DTC series is the only ones to choose from. They are similar to the Pagid Blacks but I did like the Hawks better than the Pagids.
And as I have said over on the GT3 forums many times I still prefer the PFC pads over any of the combos above. I have switched from PFCs to Hawks/Pagids and I always go back to the PFCs. They always seem to last the best down to the backing plates. The performance never changes on them through out their life cycle. They brakes just as well as when you put them on as when you take them off. They are not sensitive to bedding in. PFC just released their newest compound to the public, the PFC 06. We ran these at the 13 Hour of VIR. With new pads starting with qualifying, we ran the same set the whole race on the E36 BMW. When we were finished there was still about half a pad left. The stopping of the PFC 06 on the car was very similar to the performance of the 01s we run on the World Challenge cars and my GT3. They are easier on the rotors than the 01s and they last a long time. I would personally look into them as I think you will like them
ooo das mooi klote een kapotte motorAndry schreef:In de UK zijn ze laaiend enthousiast over de Carbotech remblokken en dan met name de XP8 voor straatgebruik en de XP10 en XP12 voor circuitgebruik. Icm. de PFC 2 delige remschijven schijnt het DE combi te zijn voor straat en trackday werk. Ik rij (tijdelijk dus ff niet vanwege een kapotte motor) dagelijks met de PFC 01, die ook vanaf koud het ook al redelijk goed doet. Als er na een keer of 5 remmen al wat temperatuur inzit gaat het ook alleen maar harder vertragen, wel een vrij progressieve opbouw maar dat is een kwestie van wennen. Nooit bijgeluiden bij koud als warm
![]()
Wel ga ik de 06 eens proberen kijken of dat wat is.
Op de Ring bleven men standaard remmen nog "goed" ik rijd dan wel behouden, echter op bv CPZ was het na een zeg half rondje al hard trappen maar minder remmen...(met standaard blokjes)Laurens Nijssen schreef:De Carbotech XP10 is goedgekeurd na dit Ring-weekend![]()
Pedaal bleef hard, fading heb ik niet kunnen ontdekken, en vertraging bleef constant.
en hoe was het met stof en of piepen, viel het mee?Laurens Nijssen schreef:Mijn Hawk HP+ hielden er anders sneller mee op dan mn Carbotech nu iig.
yep, XP-12 of de opvolger XP-16 die passen schijnbaar bij het gewichtLaurens Nijssen schreef:En evt voor jouw zwaardere en snellere wagen is er nog de XP12
MOTUL RBF 660 Factory Line Brake Fluid is 100% Synthetic Racing Fluid – DOT 4 for extreme temperature & racing applications. All types of hydraulic brake and clutch actuators requiring non-silicone synthetic fluid. Widely exceeds the DOT 3, DOT4 and DOT 5.1 standards (except for DOT 5.1 viscosity at – 40°C).
EXTREME THERMAL RESISTANCE AND STABILITY:
Very high boiling point (325°C / 617°F), superior to conventional DOT 5.1 non silicone base, DOT 5 silicone base fluids, and DOT4. MOTUL RBF 660 enables effective braking even under extreme conditions.
EFFICIENT WHEN RAINY: Very high wet boiling point (204°C / 400°F) far exceeds the requirements of DOT 3 & 4 & DOT 5.1 enabling brake efficiency while rainy. Reduces the risk of the “vapor lock” phenomena. Amber in color.
Do not mix with silicone (DOT 5 silicone base) or mineral base fluids (LHM)
nope, en vaak weten ze ook niet zo als je het vraagt bij de dealer omdat ze daar normaal niet mee werken op die manier.Harrie Spoor schreef:Ook al gekeken of de hoogte (offset) een beetje overeen komt ?
de Z3M isVented - Mountings 5, Disc diameter 348.0mm, Disc thickness 30.0mm, Overall height 80.9mm, Centre diameter 79.0mm, Minimum thickness 28.4mm,
de schijf komt dan verder naar binnen? en denk dan ook het zadel e.d. dus zal wel niet passen vrees ikVented - Mountings 5, Disc diameter 315.0mm, Disc thickness 28.0mm, Overall height 52.5mm, Centre diameter 79.0mm, Minimum thickness 26.4mm,
ow? die heb ik nog niet ingekeken..zal ik ook eens doen...Bert ///M3 schreef:Misschien kan je aan de voorkant Z4M fusee stukken gebruiken. Die hebben namelijk een soortgelijke constructie als de E36/Z3. Een Z4M heeft CSL remmen dus dan heb je 345mm. Maar ik weet niet zeker of het past. Ook kans dat het je uitlijnstanden veranderd natuurlijk als je daar aan begint.
Gebruikers op dit forum: bartje325i, Edwin de Haas en 3 gasten