Church of Noise says hi (nóg 'n Belg)

Hier kun je jezelf voorstellen.
Plaats reactie
Church of Noise
Berichten: 37
Lid geworden op: 11 jan 2007, 21:39

Church of Noise says hi (nóg 'n Belg)

Bericht door Church of Noise » 15 jan 2007, 23:02

Hey,

Ik ben Alexander, 24, woon dicht bij (binnenkort vermoedelijk ín) Gent en ben hier verzeild geraakt via Dinkel, m'n normale habitat is Pistonheads :D .

En nu 't leuke deel: m'n auto'tjes:

'65 MGB roadster, RHD. Heeft de nodige aanpassingen, maar ik probeer er steeds voor te zorgen dat die 'period correct' zijn, of toch heel dicht erbij. De motor is geboord naar 1950cc, CR van 11:1 (custom forged JE pistons), Piper 285 cam, HRG Derrington crossflow kop met grotere kleppen, 2x Dell'Orto DHLA 40 carbus, verlicht vliegwiel, ... 150 hp @ vliegwiel, 124 @ wielen!
[img:640:480]http://dennis.core-lan.nl/mgf/albums/Al ... .sized.jpg[/img]

'74 MGB GT V8, standaard (heb 'n geflowde kop klaar :twisted: )
[img:640:480]http://dennis.core-lan.nl/mgf/albums/Al ... .sized.jpg[/img]

Moet het nog gezegd dat ik een beetje 'n autofreak ben?

Groeten!

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 15 jan 2007, 23:22

Gaaf, eindelijk meer classics hier! Welkom.

Is dat je eigen werkplaats? Coole MG's. Maatje van me racete met de MG Competitions (vrij succesvol, 7-voudig kampioen). De auto waarmee hij reed staat nog in de collectie van zijn werkgever. Erg mooi geprepareerd exemplaar, maar die 2 van jou mogen er ook zijn. Rijd je ook historische rally's of gewoon ritten voor de fun?

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 15 jan 2007, 23:24

Welkom op DF

Church of Noise
Berichten: 37
Lid geworden op: 11 jan 2007, 21:39

Bericht door Church of Noise » 16 jan 2007, 00:11

Bedankt voor de antwoorden!

De werkplaats is niet de mijne helaas, die foto werd genomen bij Tovami in Goes. Toen met slippende koppeling maar 'n dikke 100 pk aan de wielen gemeten. Nu heb ik ondertussen een koppeling op maat laten maken (Sachs Boge, zeer goede service & zeer betaalbaar!).

Graag zou 'k met tijd wat beginnen rally'en, maar momenteel beperkt het zich tot alleen/ritten met de MGclub. 'k Ga de rode gaandeweg meer en meer rally spec proberen krijgen. Volgende stap is vermoedelijk bumpers eraf en 'sebring' valences erop.

Heb je foto's van die auto waarmee aan MG Competitions werd deelgenomen?

Tom
Berichten: 22213
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 16 jan 2007, 09:30

Welkom hier!
Leuke auto's lijkt me :)

Gebruikersavatar
Damir Vukovic
Berichten: 570
Lid geworden op: 18 dec 2006, 10:29
Locatie: Delft

Bericht door Damir Vukovic » 16 jan 2007, 10:05

GT V8s zijn gaaf! V8 roffel uit zo'n klein autotje is gewoon helemaal goed.

Heb overigens ook een klassieker (moet binnenkort maar eens een introductie voorbereiden.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 42786
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 16 jan 2007, 10:18

Welkom, "coole" auto's.

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Bericht door Hans R » 16 jan 2007, 17:03

Hey welkom.. nog meer engelse meuk! Altijd leuk die MG's Ik heb zelf nog een Austin Healey Frogeye en aangezien niemand die van mij wil kopen ga ik hem ook maar een beetje Rally klaar maken.. eerst maar dubbele webbers erop :wink: Weet jij of een 1100cc motortje ook nog een beetje opgeboord kan worden?? Of gelijk maar een 1275cc motor ergens op de kop tikken..

Church of Noise
Berichten: 37
Lid geworden op: 11 jan 2007, 21:39

Bericht door Church of Noise » 16 jan 2007, 17:52

Hans,

Weet ik niet zo direct, maar 'k heb hier 'n encyclopedisch boek over de A-series motoren liggen (geschreven door David Vizard), dus ik zoek 't het later even voor je op. Dat boek is overigens een echte aanrader.

Wat betreft die dubbele webers: dan ga je van elk van de webers maar de helft kunnen gebruiken ('split webers') want als ik me niet vergis, heeft 'n cylinderkop van zo'n motor ook maar twee inlaten he? Een andere optie is een of andere crossflow kop vinden (er zijn er een aantal gemaakt hoor)

EDIT: Net even het boek geraadpleegd: 1100cc blokjes kunnen geboord worden tot 1215 cc (mbv Hillman Imp pistons dan). Blijkt wel dat de blokken van vóór midden '65 nogal fragiel zijn als je zo ver boort. Je moet ook aan 'offset' boren doen om tot 1215 te geraken: de centers van de boringen moeten lichtjes verschoven worden (15 en 25 thou), om problemen met openboren van de olie- en waterwegen te voorkomen.

Al bij al zou 'k eerder aanraden een 1275 blok te nemen en daarmee te spelen (die kunnen tot 1380cc geboord worden!).

Als je wil, kan ik je 't adres van de kerel die m'n crossflow motor heeft gebouwd doorspelen (Chris Betson, van Octarine Services). Denk je ook aan flowen van de kop? Anders kan't handig zijn Peter Burgess te contacteren.

Allemaal IMHO natuurlijk :wink:
Laatst gewijzigd door Church of Noise op 16 jan 2007, 18:47, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 16 jan 2007, 18:28

MGB GT V8 is top!!!

Michel

en welkom ;-)

Gebruikersavatar
Roger
Berichten: 158
Lid geworden op: 30 aug 2006, 00:18

Bericht door Roger » 16 jan 2007, 20:04

Hey, iemand van de concurrent.... wat leuk!

MGB GT is een leuke auto. En met een V8 erin helemaal. Als er ooit een MG bij mij op de stoep zou komen (niet dat het ooit gaat gebeuren :wink: ) dan toch wel een GT V8 met Sebring uitbouw.

[img:290:190]http://www.mgmotorsport.com/New%20Folder/kvr9a.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 17 jan 2007, 20:49

welkom !!! mooi dat er meer klassiek liefhebbers komen, voor de échte driving-fun zal ik maar zeggen :)

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7205
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 17 jan 2007, 20:54

Welkom!

Weer eens iets anders dit soort auto's :D

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 17 jan 2007, 21:36

Die Sebring uitvoering is lekker dik inderdaad. Erg mooi, past ook erg goed bij de V8.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten