
Wanneer is het voor jou genoeg?
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
- Damir Vukovic
- Berichten: 570
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 10:29
- Locatie: Delft
- Daniel
- Berichten: 1030
- Lid geworden op: 28 aug 2006, 07:23
- Locatie: Hilversum
Tot ~200 vind ik het allemaal niet erg boeiend, tot 240 valt het ook nog wel mee, daarboven worden de snelheidsverschillen wel erg groot. Het moet dan wel zo goed als leeg op de weg zijn wil ik nog zonder klamme handjes aan het stuur zitten.
200-210 is in mijn auto een hele comfortabele kruissnelheid, ga ik harder rijden dan verdubbeld de benodigde concentratie bij elke 10 km/uur extra.
200-210 is in mijn auto een hele comfortabele kruissnelheid, ga ik harder rijden dan verdubbeld de benodigde concentratie bij elke 10 km/uur extra.
-
- Berichten: 5523
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Kruissnelheid 230 is echt al behoorlijk hoog.
250 In de V70R was wel behoorlijk vlot voor die container, maar niet heel spannend. Laatst nog van Enschede naar Antwerpen gereden met een gemiddelde van 150KM/H. Gaat in alle rust en comfort.
Met mijn ex Alfa 75 1.8 ie was 180 op de teller echt heel snel, 195 werd doodeng. Daarom juist wel geweldig leuk om mee te rijden. Als je daar constant 160 mee reed had je echt het idee dat je bekant vloog.
250 In de V70R was wel behoorlijk vlot voor die container, maar niet heel spannend. Laatst nog van Enschede naar Antwerpen gereden met een gemiddelde van 150KM/H. Gaat in alle rust en comfort.
Met mijn ex Alfa 75 1.8 ie was 180 op de teller echt heel snel, 195 werd doodeng. Daarom juist wel geweldig leuk om mee te rijden. Als je daar constant 160 mee reed had je echt het idee dat je bekant vloog.

- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Voorheen had ik auto's die eigenlijk niet harder gingen dan 260 teller. De M3 rijd 290 teller en mischien wel meer in de meest ideale omstandigheden.
290 gaat echt wel een stuk harder. Het verschil tussen 290 en 260 is vele malen groter als tussen 200 en 230.
260 aantikken gaat heel erg vlot met de M3, 280 wat minder en daarom niet echt mogelijk in NL. 290 duurt echt wel kilometers en alleen een vrije autobahn is voldoende.
290 zou ik in NL niet durven rijden, teveel homtidomties op de weg.
290 gaat echt wel een stuk harder. Het verschil tussen 290 en 260 is vele malen groter als tussen 200 en 230.
260 aantikken gaat heel erg vlot met de M3, 280 wat minder en daarom niet echt mogelijk in NL. 290 duurt echt wel kilometers en alleen een vrije autobahn is voldoende.
290 zou ik in NL niet durven rijden, teveel homtidomties op de weg.
- Robin
- Berichten: 55747
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
- Dutch
- Berichten: 2837
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29
Afgelopen najaar 150 ermee gehaald, wind mee, heuvelaf, met letterlijk trillende snelheidsnaald.Hans GP1630 schreef:140 met mijn Austin Healey Frogeye uit 1959.. was alsof je 300 met de GP gingWat een beleving bij zo'n lage snelheid.. was bij dat ik weer normaal 100/110 kon rijden.. In die tijd was het ook behoorlijk uniek als een auto harder dan 160 kon (Austin Healey 100-six, 100 staat voor 100 mijl per uur)
Vol met je kop in de wind en dan zo'n conservenblikje op 13"-bandjes om je heen - dat voelt behoorlijk snel, ja.
Meer dan een handjevol pk's heb je voor veel snelheidsbeleving niet nodig, nee.

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot], MartijnGizmo en 4 gasten