Wanneer is het voor jou genoeg?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Bericht door Hans R » 17 jan 2007, 13:03

140 met mijn Austin Healey Frogeye uit 1959.. was alsof je 300 met de GP ging :shock: Wat een beleving bij zo'n lage snelheid.. was bij dat ik weer normaal 100/110 kon rijden.. In die tijd was het ook behoorlijk uniek als een auto harder dan 160 kon (Austin Healey 100-six, 100 staat voor 100 mijl per uur)

Gebruikersavatar
Damir Vukovic
Berichten: 570
Lid geworden op: 18 dec 2006, 10:29
Locatie: Delft

Bericht door Damir Vukovic » 17 jan 2007, 13:30

was bij dat ik weer normaal 100/110 kon rijden..
Haha, wat bekend. Kun je weer even rustig ademhalen :D

Gebruikersavatar
Daniel
Berichten: 1030
Lid geworden op: 28 aug 2006, 07:23
Locatie: Hilversum

Bericht door Daniel » 17 jan 2007, 13:47

Tot ~200 vind ik het allemaal niet erg boeiend, tot 240 valt het ook nog wel mee, daarboven worden de snelheidsverschillen wel erg groot. Het moet dan wel zo goed als leeg op de weg zijn wil ik nog zonder klamme handjes aan het stuur zitten.
200-210 is in mijn auto een hele comfortabele kruissnelheid, ga ik harder rijden dan verdubbeld de benodigde concentratie bij elke 10 km/uur extra.

EJGT3CS
Berichten: 1424
Lid geworden op: 22 jun 2006, 23:31
Locatie: Dwingeloo

Bericht door EJGT3CS » 17 jan 2007, 13:50

Als echte kruissnelheid zou ik 220/230 gebruiken.. Maar echt harder als 300 hoeft van mij niet..

HSR
Berichten: 5523
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 17 jan 2007, 14:16

Kruissnelheid 230 is echt al behoorlijk hoog.

250 In de V70R was wel behoorlijk vlot voor die container, maar niet heel spannend. Laatst nog van Enschede naar Antwerpen gereden met een gemiddelde van 150KM/H. Gaat in alle rust en comfort.


Met mijn ex Alfa 75 1.8 ie was 180 op de teller echt heel snel, 195 werd doodeng. Daarom juist wel geweldig leuk om mee te rijden. Als je daar constant 160 mee reed had je echt het idee dat je bekant vloog. :D

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 17 jan 2007, 14:23

Voorheen had ik auto's die eigenlijk niet harder gingen dan 260 teller. De M3 rijd 290 teller en mischien wel meer in de meest ideale omstandigheden.

290 gaat echt wel een stuk harder. Het verschil tussen 290 en 260 is vele malen groter als tussen 200 en 230.

260 aantikken gaat heel erg vlot met de M3, 280 wat minder en daarom niet echt mogelijk in NL. 290 duurt echt wel kilometers en alleen een vrije autobahn is voldoende.

290 zou ik in NL niet durven rijden, teveel homtidomties op de weg.

Gebruikersavatar
Daniel
Berichten: 1030
Lid geworden op: 28 aug 2006, 07:23
Locatie: Hilversum

Bericht door Daniel » 17 jan 2007, 16:11

Rico v Velzen schreef: 290 zou ik in NL niet durven rijden, teveel homtidomties op de weg.
plus als ze je pakken: rijbewijs kwijt, auto kwijt, krankzinnige boete en maanden tot jaren rij-ontzegging. Liever niet :)

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 17 jan 2007, 17:32

met 290 pakken ze me niet hoor :wink:

Online
Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13436
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 17 jan 2007, 20:41

Vond 240 km/u met mijn vorige Leon wel hard, maar 260km/u in een Audi A8 vond ik vrij normaal. Geen idee van snelheid in zo'n auto.

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 55747
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 17 jan 2007, 20:59

Hangt idd van de auto en de weg/ruimte/omstandigheid af.

300 in een Brabus CLS of 210 in een Speedster, 140 in 'n Kever, 260 in de 335i, 60 op de fiets bergaf lijkt niet op elkaar.

Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Bericht door Dutch » 17 jan 2007, 21:36

Hans GP1630 schreef:140 met mijn Austin Healey Frogeye uit 1959.. was alsof je 300 met de GP ging :shock: Wat een beleving bij zo'n lage snelheid.. was bij dat ik weer normaal 100/110 kon rijden.. In die tijd was het ook behoorlijk uniek als een auto harder dan 160 kon (Austin Healey 100-six, 100 staat voor 100 mijl per uur)
Afgelopen najaar 150 ermee gehaald, wind mee, heuvelaf, met letterlijk trillende snelheidsnaald.

Vol met je kop in de wind en dan zo'n conservenblikje op 13"-bandjes om je heen - dat voelt behoorlijk snel, ja.

Meer dan een handjevol pk's heb je voor veel snelheidsbeleving niet nodig, nee. :lol:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot], MartijnGizmo en 4 gasten