Airco

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
EG

Re: Airco

Bericht door EG » 13 jul 2010, 00:15

Edwin de Haas schreef:Ik zou mezelf ook niet meer zo gauw zien rijden in een auto zonder airco, maar heb sinds ik bij een bedrijfswagen-handelaar werk gemerkt, dat er veel airco's slecht werken.

Als mijn bijna 12 jaar oude Focus een minuutje of wat draait komt er al koude lucht uit, terwijl ik bij veel busjes/vrachtwagen merk dat je met een lauwe briesje al zeer tevreden moet zijn.

Een kwestie van slecht onderhoud bij deze wagens ?

Ik gebruik de airco "nooit" op korte ritjes en zet h'm normaal gesproken uit als ik bijna thuis ben.
Dat de airco niet werkt kan ook komen doordat ie nooit word gebruikt, dan verliest je systeem veel koudemiddel en dan werkt je airco slecht of zelfs helemaal niet meer.

Voor mij het liefst ECC, want bij ECC hoef je meestal alleen de temperatuur knop te bedienen. Dus heb je het koud? Effe graadje warmer en de airco doet de rest. En vice versa.

Bij handmatige airco zit je gewoon altijd te kloten met de temperatuur en ventilator instellingen. Want zo een ding regelt niet vanzelf de ventilator/temperatuur af. Dat moet jij doen. Heel irritant.

Met dit weer vind ik airco ECHT een super super super must alleen al om het feit dat de lucht wat droger word. Wat een vochtig klote weer zeg... En met regen helemaal leuk, raam open = koude douche, raam gesloten = doodgaan van de vochtige warmte :sealed:

Plaats reactie