Voetbal Algemeen/actueel!

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
stefan740

Re: Nederland heeft terecht verloren POLL

Bericht door stefan740 » 12 jul 2010, 13:57

Kasteel schreef:
Kasteel schreef:Het ligt eraan hoe je terecht bedoelt. Verloren is verloren, maar persoonlijk hadden ze reëel gezien gelijke kansen. Dus terecht verloren nee, net zo min als Spanje terecht had verloren met iets meer geluk aan onze zijde.
Ben ik overigens de enige die zo'n vieze bijsmaak heeft van Iniesta, was toch wel degene die ik het doelpunt het minste gunde...
Hij was het toch met die slaande beweging nar van bommel meen ik na zijn tackel. Daar kun je zelfs rood voor geven.

Auke M535i

Bericht door Auke M535i » 12 jul 2010, 14:08

Terecht verloren, Spanje was gewoon sterker, helaas maar waar.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 12 jul 2010, 14:14

Lees ik in de krant...................opnieuw een "TRAUMA' ...............................

Flikker toch snel een eind op zeg.....................een trauma, dat heb je na of van een ongeval, of als je een persoonlijke dierbare hebt verloren..........................een trauma na het voetbal....................OMG..........................kom niet bij mij in de buurt, dan zal ik je persoonlijk een trauma bezorgen, dan weet je pas waar je over lult..........................

indobesar
Auto: M3P, 130i

Re: Voetbal WK2010!! FINALE! Nederland-Spanje het dak gaat e

Bericht door indobesar » 12 jul 2010, 14:14

Jammer dat Oranje niet heeft kunnen winnen. Echter is er nooit gesprake geweest van een voetbalwedstrijd.
Spanje combineerde erg goed, wat zorgt voor overtredingen omdat je anders de bal en je man kwijt bent. Echter is er vaak en onnodig een kaart uitgedeeld. Dit heeft er voor gezorgd dat WEBB een leidende rol heeft gekregen in de wedstrijd, ipv het voetbal zelf….
Een scheidsrechter moet er volgens mij voor zorgen dat er gespeeld kan worden en juist niet het spel bederven door absurde beslissingen.

Onbegrijpelijk beslissingen van WEBB zijn oa:
- Geen kaart De Jong voor Karate kid (in perspectief, die kreeg Uruguayaan helemaal GEEN kaart voor de DOODSschop tegen De Zeeuw)
- 1e overtreding Heitinga absoluut geen gele kaart;
- Natrappen Iniesta onbestraft;
- Doorgebroken speler = rood;
- Puyol had 2e gele kaart moeten krijgen ivm hinderen Robben;
- Geen hoekschop toekennen na aanraking Spaanse muur;
- Spaanse goal, is gevolg van niet toekenning hoekschop, eerste instantie buiten spel. De bal die in eerste instantie bedoelt was voor Iniesta, maar werd onderschept is een buitenspel positie. Af fluiten.

Overigens is WEBB eerder beschuldigd van corruptie en spelvervalsing. Kijk eens terug naar Liverpool – Man U, wedstrijd van Polen Euro2008 of de eerste wedstrijd van Zwitserland tegen Spanje dit WK. Zou hij wat moeten compenseren….?!

Verder is de arbitrage op dit WK inderdaad van een belabberd niveau. Er zijn te veel wedstrijden ‘beslist’ door beslissingen van de arbitrage die niet overeenkomen met de werkelijkheid. Er waren scheidsrechters aanwezig die wedstrijden fluiten op het niveau 5e klasse zondag amateurs….

Daarnaast is het voor de FIFA van groter belang dat Spanje wereldkampioen wordt dan Nederland. Spanje heeft een van de grootste competities van de wereld wat gepaard gaat met meer financiele middelen. Interessante achtergronden kun je vinden op http://www.transparencyinsport.org/

@Luco, Spanje was zeker niet beter, wel sterker. Als Spanje beter was dan hadden ze Nederland met bijv. 4-0 weggetikt… Je kan zeggen wat je wilde, maar de Nederlandse verdediging is en was degelijk. Stekelenburg veruit de beste Doelman op dit WK.

Luco

Bericht door Luco » 12 jul 2010, 14:15

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ach ja je hebt al mensen die zog een trauma hebben als ze een scheet moeten laten.
Het is maar net wat je belangrijk vind :wink:

Edit: Zo dat is ook weer de wereld uit, je kan aan een verloren finale GEEN trauma overhouden.
Traumatologie is de studie van verwondingen die door ongevallen of geweld zijn veroorzaakt, en die chirurgische behandeling vereisen. Traumatologie is een tak van de geneeskunde. Het wordt vaak beschouwd als een ondergroep van de spoedeisende geneeskunde. Traumatologie staat ook bekend onder de naam ongevallenchirurgie. Traumatologie wordt veelal beoefend op de Spoedeisende Eerste Hulp van ziekenhuizen en traumacentra.

Nadat het trauma chirurgisch is behandeld kan er nog een verwijzing volgen naar een revalidatiearts voor het revalidatietraject. Naast dat dit bij de zeer ernstige trauma's gebeurt zou eigenlijk elke patiënt met meer dan een fractuur (in meerdere ledematen of één ledemaat) of één of meerdere fracturen in combinatie met zenuwletsel moeten worden doorverwezen naar een revalidatiearts om de herstelfase adequaat te begeleiden en opgelopen beperkingen te minimaliseren.

Behalve voor lichamelijk letsel wordt de term óók (foutief) gebruikt, wanneer iemand een groot psychisch beschadigend voorval(len) heeft meegemaakt. Beter is het dan om van een psychotrauma te spreken.

wjn

Bericht door wjn » 12 jul 2010, 14:16

Heeft de verkeerde sport gekozen.

Afbeelding

Luco

Bericht door Luco » 12 jul 2010, 14:23

Indo, doelpunt was NIET buitenspel, kijk de beelden er maar op na.
Nu haal je alleen de voordelen vanb spanje uit de beslissingen van de scheids.
Vanpersie had ook rood moeten krijgen wegens wegtrappen bal in doel na fluitsignaal.

Lekker makkelijk hoor, voor net zoveel beslissingen tegen nederland waren er net zoveel tegen spanje.

Beter of sterker, het is maar net hoe je dat ziet, als je beter bent hoeft niet te betekenen dat je met 4 of 5 nul wint hoor.

Marc R

Bericht door Marc R » 12 jul 2010, 14:24

K heb nee ingevuld,waarom:

Omdat ik vind dat als elke cm buitenspel afgefloten word dan moet de eerste pass naar Iniesta toen de goal erin ging ook afgefloten worden...Verders moet Robben die bal er gewoon inknallen.

Jammer vind ik het wel,wereldkampieon is niet nix......k vind dat ze verschrikkelijk goed hun best hebben gedaan.

RVV

Bericht door RVV » 12 jul 2010, 14:25

Wat een vieze actie toch.

RutgerK

Bericht door RutgerK » 12 jul 2010, 14:32

Luco, het gaat om de eerste voorzet op Iniesta die onderschept werd. Daar stond hij waarschijnlijk wel buitenspel en had al gefloten moeten worden.

indobesar

Bericht door indobesar » 12 jul 2010, 14:40

Luco schreef:Indo, doelpunt was NIET buitenspel, kijk de beelden er maar op na..
Zal ik nog eens doen. :)
Echter is dit doelpunt het gevolg van het NIET toekennen van een hoekschop.
Luco schreef: Nu haal je alleen de voordelen vanb spanje uit de beslissingen van de scheids.
Vanpersie had ook rood moeten krijgen wegens wegtrappen bal in doel na fluitsignaal..
Iedereen kan over voetbal (mee)praten, maar dit is onjuist Luco. Wegtrappen van de bal bijv. een inworp, vrije trap of doeltrap levert maximaal een gele kaart op.
Luco schreef: Beter of sterker, het is maar net hoe je dat ziet, als je beter bent hoeft niet te betekenen dat je met 4 of 5 nul wint hoor.
Als je goed leest ging het niet om de aantallen. Een betere ploeg wint overtuigend. Een sterkere ploeg kan winnen of verliezen. Spanje was niet beter. De overwinning werd gevormd door overmatige invloed van WEBB.

indobesar

Bericht door indobesar » 12 jul 2010, 14:42

wjn schreef:Heeft de verkeerde sport gekozen.

Afbeelding
Zoek nu eens een gifje waar Bonjasky jaloers op kan zijn...
Daar is deze overtreding niets bij imho. De Zeeuw had zwaar hersenletsel op kunnen lopen... Gelukkig heeft hij zijn gebit nog. :D

indobesar

Bericht door indobesar » 12 jul 2010, 14:43

RutgerK schreef:Luco, het gaat om de eerste voorzet op Iniesta die onderschept werd. Daar stond hij waarschijnlijk wel buitenspel en had al gefloten moeten worden.
Klopt, dat schreef ik ook. Luco leest af en toe niet zo goed... :wink:

indobesar

Bericht door indobesar » 12 jul 2010, 14:47

romo schreef:Lees ik in de krant...................opnieuw een "TRAUMA' ...............................

Flikker toch snel een eind op zeg.....................een trauma, dat heb je na of van een ongeval, of als je een persoonlijke dierbare hebt verloren..........................een trauma na het voetbal....................OMG..........................kom niet bij mij in de buurt, dan zal ik je persoonlijk een trauma bezorgen, dan weet je pas waar je over lult..........................
:mrgreen:
Volgens mij heb jij een trauma overgehouden van je zwembadleven... :lol:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 12 jul 2010, 14:54

Nee, das PTSS.................... :mrgreen:

Luco

Bericht door Luco » 12 jul 2010, 15:36

indobesar schreef:
RutgerK schreef:Luco, het gaat om de eerste voorzet op Iniesta die onderschept werd. Daar stond hij waarschijnlijk wel buitenspel en had al gefloten moeten worden.
Klopt, dat schreef ik ook. Luco leest af en toe niet zo goed... :wink:

Lees eens goed, je schrijft zelf al waarschijnlijk, en volgens de beelden was ook de 1e voorzet niet buitenspel :shithappens:

Linds155

Bericht door Linds155 » 12 jul 2010, 15:40

Ik stem ja , want ik vind voetbal stom :bag: :mrgreen:
Nee zonder gekheid, spanje was gewoon heel sterk, en dan ook nog n scheids die beetje partijdig was, sja, shit happends :nerd:

daNpy

Bericht door daNpy » 12 jul 2010, 15:40

indobesar schreef:
Luco schreef: Nu haal je alleen de voordelen vanb spanje uit de beslissingen van de scheids.
Vanpersie had ook rood moeten krijgen wegens wegtrappen bal in doel na fluitsignaal..
Iedereen kan over voetbal (mee)praten, maar dit is onjuist Luco. Wegtrappen van de bal bijv. een inworp, vrije trap of doeltrap levert maximaal een gele kaart op.
Die had hij al....

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 12 jul 2010, 15:43

romo schreef:Nee, das PTSS.................... :mrgreen:
PTTS :
Puta Traumatic Stress Syndrom ???

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 12 jul 2010, 15:44

indobesar schreef:Daarnaast is het voor de FIFA van groter belang dat Spanje wereldkampioen wordt dan Nederland. Spanje heeft een van de grootste competities van de wereld wat gepaard gaat met meer financiele middelen. Interessante achtergronden kun je vinden op http://www.transparencyinsport.org/
Mooi samengevat en een erg interessante link!

romo

Bericht door romo » 12 jul 2010, 15:44

Eric H schreef:
romo schreef:Nee, das PTSS.................... :mrgreen:
PTTS :
Puta Traumatic Stress Syndrom ???

Te weinig puta that is....................... :mrgreen: :roflol:

Luco

Bericht door Luco » 12 jul 2010, 15:53

daNpy schreef:
indobesar schreef:
Die had hij al....
Juist en 2x geel= :mrgreen: :mrgreen:

Nee zonder gekheid ik ben ook teleurgesteld, maar om nou alles en iedereen de schuld te gaan geven is wel erg goedkoop, tuurlijk zijn er fouten gemaakt, maar die worden in elke wedstrijd gemaakt door de arbitrage.
Een ploeg in vorm die goed voetbalt komt daar doorheen en wint dan gewoon.
Het is gewoon heel, heel erg jammer, maar desondanks is spanje gewoon de terechte winnaar.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 12 jul 2010, 16:12

Ja, terecht verloren. Spanjaarden waren beter. Scheids was niet top maar heeft 'ons' ook gematst, met die brute karatetrap van De Jong bijvoorbeeld. Jammer dat ze verloren hebben maar lig er ook geen seconde wakker van. Dat de beste moge winnen: dat was Spanje gisteravond.

Maar Seat is wel kut. :)

Macboy

Bericht door Macboy » 12 jul 2010, 16:37

Volkomen begrijpelijk dat mensen zo tegen de scheidsrechter tekeer gaan na alle emotie maar zoals Luco als een van de weinigen inziet volkomen onterecht.

Als de scheids zijn werk goed had gedaan zou Nederland met 9 spelers moeten voetballen. Dit vanwege de trap van De Jong. Ik weet even niet uit mijn hoofd of Van Robben een gele kaart heeft gehad, zo ja, dan zou Nederland met 8 tegen 11 spelers moeten spelen want ook Van Robben had geel moeten krijgen voor die natrap in het doel.

Verder was die ene bal inderdaad een corner, maar kom op zeg: dat is nou gewoon een foutje waarmee nooit gezegd is dat Nederland daaruit zou scoren. Dus totaal iets anders dan een onterecht buitenspel of zo.

En als je de beelden bekijkt dan is duidelijk dat de goal van Spanje volstrekt terecht is gegeven. Er was geen sprake van buitenspel, noch bij de eerste voorzet, noch bij de voorzet die tot het doelpunt heeft geleid. Die mensen die hier zo schreeuwden mogen hun excuses wel aanbieden. Beetje een afgang lijkt mij ?

En wat Van Robben betreft: een spits moet zich kunnen worstelen door die spelers heen, dat heeft hij toch ook gedaan ? Hij gaat niet liggen buiten de 16 (toen er duidelijk vastgehouden werd) maar binnen de 16 gaat hij liggen door over de keeper heen te vallen als een zieke oude bejaarde vrouw. Ook ik zou dan niet fluiten. Zou hij blijven staan of eerder vallen dan zou er gevloten worden. Dit was gewoon eigenlijk een indirecte Schwalbe van Van Robben.

Ik vind het dan ook triest te moeten constateren dat jullie het op de scheidsrechter gooien, terwijl er maar 3 mensen verantwoordelijk waren voor de nederlaag:

1. Van Robben die 2 kansen mist die hij niet mag missen. Een goal. Een keeper. Verder niets. Tja ... dan kun je het nog zo goed hebben gedaan die wedstrijden ervoor (want ik vind het echt een held en ben fan van hem) maar op zo'n cruciaal moment mag je dit gewoon niet missen.

2. Van Persie die de meest waardeloze speler is geweest van het WK. Als je het bekijkt vanuit de gedachte dat hij de ballen niet aangespeeld krijgt vanwege het (terechte) egoïsme Van Robben dan had hij nooit om nummer 9 moeten vragen maar zelf rechts of links moeten staan. Hij heeft geen wedstrijd goed gespeeld en kreeg toch het krediet.

3. Bert van Marwijk die een totaal slecht WK heeft laten zien, maar alleen bij winst als held zou kunnen worden onthaald hetgeen betekent dat hij bij verlies dus in mijn ogen de slechtste WK coach was die we hebben gehad door niet te kiezen voor aanvallend spel en te blijven vertrouwen op mensen die geen drol hebben laten zien dit WK. Kortom: een man zonder ballen. Een man zonder lef.

Bert van Marwijk heeft gegokt en verloren.

Nederland heeft het aan ZICHZELF te wijten en aan niemand anders.
Laatst gewijzigd door Macboy op 12 jul 2010, 16:55, 3 keer totaal gewijzigd.

WJ

Bericht door WJ » 12 jul 2010, 16:38

Afbeelding

Plaats reactie