BMW 1 Serie M Coupé

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Andre

Re: 1 ///M Coupe

Bericht door Andre » 09 jul 2010, 17:25

Klopt robin.

Maar als racemotor heb je gewoon liever een Atmo. Die op het gaspedaal veel mooier te sturen is. Gas response is mooi linear etc. Minder aanbouwsels. Minder slangen. Minder hitte opbouw etc. Turbo motor is gewoon fragieler in extremen. Als daily use geen probleem.

Ik zou me niet vertrouwd voelen om naar de ring met een 1//M te knallen dan heledag op de ring te rijden en dan weer naar huis. Dan heb ik veel meer vertrouwen in de E46 M3 of de E92 M3.

RVV

Bericht door RVV » 09 jul 2010, 17:32

2 weken terug de CBR10... dik 1000 km knallen op de autobahn met de M5.. Naald heeft nog nooit zo vaak en extreem langdurig de 8400 rpm aangetikt...in behoorlijk hitte 32 graden plus, 4 man in de auto.. het uiterste vergen van die atmo V10 in dik 1000 km.. nul,nul centje pijn. oja 400 euro aan benzinebonnen dus niet beginnen over dat het gas niet werd ingetrapt :mrgreen:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 09 jul 2010, 17:35

Andre schreef:Klopt robin.

Maar als racemotor heb je gewoon liever een Atmo. Die op het gaspedaal veel mooier te sturen is. Gas response is mooi linear etc. Minder aanbouwsels. Minder slangen. Minder hitte opbouw etc. Turbo motor is gewoon fragieler in extremen. Als daily use geen probleem.

Ik zou me niet vertrouwd voelen om naar de ring met een 1//M te knallen dan heledag op de ring te rijden en dan weer naar huis. Dan heb ik veel meer vertrouwen in de E46 M3 of de E92 M3.
Dat weten we beide inderdaad. Maar om 'n turbomotor -zoals Bert doet- af te serveren, nee...

De M3 V8 had ook z'n gasresponse van 'n ouwe tandeloze rusthuisstruiner, als je 't gas bij 2500 intrapte. Nul dus. :lol:

Ik vraag me dus werkelijk af wat buiten de CO2 shit de beweegreden van McLaren is om de MP 4-12C turbo te maken, als tegenhanger van bijv de 458 of Galllardo ofzo... Bij Macca snappen ze best wel hoe een superracy atmo te maken denk ik. Waarom dan 'n turbo? Alleen om de CO2 shit?
Moet toch meer achter zitten zou je denken? Het is McLaren, die hebben weinig te winnen en veel te verliezen....met 'n turbomotor....

Tom

Bericht door Tom » 09 jul 2010, 17:39

Macboy schreef: Maar voor ieder ander die hardcore-liefhebber -1 is komt deze auto als een geschenk uit de hemel. Hieronder valt natuurlijk zo'n 90% van de DF-ers.
Geschenk uit de hemel? Ik ben geen hardcore liefhebber en val zeker in die 90% maar ik zie dit toch meer als een opgeleukte 135i. Dat is natuurlijk een prima auto maar niet om een poster van boven je bed te hangen :)
We zullen zien hoe het ding gaat sturen(en de prijsstelling) maar de 1 coupe ben ik niet kapot van, gewicht werkt niet in z'n voordeel en een turbomotor in een M :nah:
Segler's troops still may shave a few pounds off the 135i's total of almost 3400, but there is no budget for expensive lightweight materials.
While the 300-hp 135i has switched [...] upgraded to about 335 hp.
There is none of the dramatic roar, bellow, and crackle of other M models. This exhaust system needs to be put on steroids—if M won’t do that before the car reaches production, the aftermarket will.
:goodnight:

GTRene

Bericht door GTRene » 09 jul 2010, 17:39

Dicke Backen kann das neue BMW 1er M Coupé, keine Frage. Schließlich bemühen sich vorne 245er, hinter gar 265er-Reifen auf 19-Zoll-Felgen um Haftung – und davon benötigt das künftige Einstiegsmodell der M GmbH so viel wie möglich.

Vorbild für 1er M Coupé ist der Ur-BMW M3
Unter der Haube des BMW 1er M Coupé arbeitet eine neue Evolutionsstufe des Reihensechszylinders mit Turboaufladung. Als Orientierung hinsichtlich der Leistung nennt BMW die letzte M3-Generation auf E46-Basis, die zwischen 343 und 360 PS zu bieten hatte. Und noch ein Vorbild aus den eigenen Reihen geben die Bayern an: Den Ur-M3 von 1985.

Dessen Kombination aus kompakter Karosserie und hoher Agilität nimmt in Form des 1er-Derivats nun Gestalt an – behauptet zumindest Albert Biermann, Entwicklungsleiter der M GmbH, der auto motor und sport zu einer Mitfahrt in einem nur leicht getarnten Prototypen auf der Rennstrecke Ascari in Spanien einlud.

Optisch präsentiert sich das BMW 1er M Coupé mit allen Sport-Genen, die ein BMW zeigen kann: Größere Front- und Heckschürze mit veränderten Öffnungen, extrovertierte Seitenschweller und Leichtmetallfelgen mit Niederquerschnittsbereifung. Im Inneren kommt das M-typische Equipment mit Lederfinish sowie Sportsitze und Sportlenkrad zum Einsatz.

BMW M Coupé soll rund 50.000 Euro kosten
Bei einigen schnellen Runden beeindruckte das M Coupé mit nochmals deutlich gesteigertem Schub, als ihn der alles andere als schwachbrüstige 135i zu bieten hat. Einzig beim Klang dürfen die Techniker noch eine Schippe nachlegen, doch Biermann beruhigt: "An der endgültigen Abstimmung feilen wir noch". Die Kraftübertragung übernimmt ein Sechsgang-Handschaltgetriebe. Alle Komponenten stammen aus dem BMW-Regal, teure Neuentwicklungen standen nicht zu Debatte.

"Der Preis muss im Rahmen bleiben, damit wir uns eine neue Kundschaft erschließen können", sagt Biermann. Rund 50.000 Euro werden angepeilt. Zum Vergleich: Der 135i kommt auf 40.100 Euro, den BMW M3 gibt es ab 66.400 Euro. A propos M3: Wenn Sie wissen möchten, wie sich der neue Über-M3 GTS und seine direkten Vorgänger fahren, freuen Sie sich schon jetzt auf die auto motor und sport-Ausgabe 16, die am 15. Juli erscheint.

dus...het lijkt er op dat ze de e46 M3 als voorbeeld nemen qua power 343<>360pk dus die 360 zou zo maar kunnen...moeten ze ook wel anders ist meer show dan sportieve go.

http://www.auto-motor-und-sport.de/news ... 29741.html

RVV

Bericht door RVV » 09 jul 2010, 17:52

Teaser video is offline gehaald :hmmm:

GTRene

Bericht door GTRene » 09 jul 2010, 18:20

Rico schreef:Teaser video is offline gehaald :hmmm:
? net ff weer geprobeerd bij mij is ie er wel...(uit automotor artikel)

Joop

Bericht door Joop » 09 jul 2010, 19:25

Een dikke NOT!

...BMW gooit de M-naam nu echt te grabbel met deze uitvoering. Die 20PK'tjes en het opmaken van de voorraad N54-blokken gaan natuurlijk nergens over.

Uitmelken van de 1er serie tot het einde "it is" en niets anders. Lepel er een S54 blokje in en je hebt werkelijk een prachtmobiel voor weinig. Maar dat blokje zal nog steeds te duur zijn voor dit turbogeblazen blokje. En kom niet aan met het niet kunnen voldoen aan emissie-eisen is toch geen issue als deze variant nog een jaartje op de markt is...

Andre

Bericht door Andre » 09 jul 2010, 19:55

Nee dit is inderdaad de ultieme uitmelk editie. De amerikanen zijn lyrisch hebben al aanbetalingen gedaan etc.

Alle ophang delen wielen diff remmen subframe is allemaal van de M3. Motor is van de Z4 3.5si dus je doet een duik in de grabbelton en hopla er staat een zogenaamde ///M versie. Je moet het ze nageven het is wel mooi bedacht.
Laatst gewijzigd door Andre op 10 jul 2010, 00:47, 1 keer totaal gewijzigd.

GTRene

Bericht door GTRene » 09 jul 2010, 19:58

Andre schreef:Nee dit is inderdeed de ultieme uitmelk editie. De amerikanen zijn lyrisch hebben al aanbetalingen gedaan etc.

Alle ophang delen wielen diff remmen subframe is allemaal van de M3. Motor is van de Z4 3.5si dus je doet een duik in de grabbelton en hopla er staat een zogenaamde ///M versie. Je moet het ze nageven het is wel mooi bedacht.
vind ik wel, kijk als je de keuze hebt tussen deze M135i en een standaard 135i dan wist ik het wel, dus wat dat betrefd wel the one to have als je in bent voor dat model BMW.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 09 jul 2010, 20:05

Andre schreef:Nee dit is inderdeed de ultieme uitmelk editie. De amerikanen zijn lyrisch hebben al aanbetalingen gedaan etc.

+1.........................echt ///M arketing met een hoofdletter M

Kijk die turbo kunnen we toch niet onderuit, dan maar de nieuwe F32 "M3".........................tenminste als zo mag heten....................straks heet dat ding ook nog 3M..................... :roflol:

Joop

Bericht door Joop » 09 jul 2010, 20:09

romo schreef:[...............straks heet dat ding ook nog 3M..................... :roflol:
Stickertuning??? :mrgreen:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 09 jul 2010, 20:10

Joop schreef:
romo schreef:[...............straks heet dat ding ook nog 3M..................... :roflol:
Stickertuning??? :mrgreen:

Dat bedoel ik........................ :mrgreen:

Joop

Bericht door Joop » 09 jul 2010, 20:22

I know...

Sperdy

Bericht door Sperdy » 09 jul 2010, 20:30

Hielke schreef:
Rico schreef:Zwaar verouderd, zit inderdaad een kern van waarheid in, de eerste 1 serie kocht ik in 2004, volgend jaar zijn we dus 7 jaar verder.
Onderstel zoals in 2004 gelanceerd voor 1-serie en 3- serie blijft echt wel tot ongeveer 2020 onder huidige en toekomstige 1 en 3 series zitten hoor. Dat is heel normaal.

Die 1 M is een duidelijk voorbeeld van een gepimpte chiptuning. Is niet erg. Gros van de kopers is gek op kralen en als ie ongeveer 10% duurder wordt dan de 135i is ie ook fair geprijsd. Leuke GT.
Dit is volgens mij ook precies het verhaal. Trouwens hitteproblemen zal deze turbo M niet hebben, nee BMW is gek. Stamp er maar de wereld mee over, op alle circuits, ding blijft het natuurlijk gewoon doen. Wat anders is natuurlijk, of turbo de beste sportmotor is. 't Is een GT, zoals de huidige M3 ook is. 't is voor de massa. Ja, het is een plak en knip ///M model.

romo

Bericht door romo » 09 jul 2010, 20:49

Tot dusverre lijkt me er niet veel van te kloppen; Scotty says,

Congratulations.
Many of you have fallen in the trap I warned you about in the "official Teaser thread".

1. NOBODY has driven the 1M, Journalists get a drive around the Ascari Track with an M engineer. I dont know about you but I cannot decide how a car drives and responses without getting behind the wheel myself.

2. NO OFFICIAL figures have been released , The Journalist is speculating.

3. The Car is not complete , as there will be testing ongoing prior to the launch in December. The finished car we have is not completely finished , however because we have to shoot about six months before a launch , this is normal to use a pre-production prototype.

4. The Teaser and the Pre-exclusive journalist "passenger" drives are what is available now, further down the line we will see more official information regarding figures etc...

5. The car is not cosmetically finished , so there are still some additional elements to be added.

6. Remember this quote "There will be no M car a 135iS"...

Andre

Bericht door Andre » 09 jul 2010, 21:41

Die lach van segler in dat filmpje is waarschijnlijk de lach dat iedereen straks blind in zo n knip en plak 1///M trapt.

Rene je hebt gelijk liever deze dan een 135i. Maar ik zie het al.

135i is ca. 53k kaal
1///M richting de 65 a 70k kaal

En dat verschil gaat natuurlijk nergens over voor een knip en plak 1///M

Als die 1///M een echte ///M motorsport motor had dan is 70k een reeele prijs. Maar hetzelfde geld vragen voor een gepimpte bmw AG motor is gewoon lachwekkend.

Erik K.

Bericht door Erik K. » 09 jul 2010, 21:54

Dan maar voor de 135i Ferdi(Schnitzel) Edition gaan :mrgreen:

Sperdy

Bericht door Sperdy » 09 jul 2010, 23:24

Toch ben ik wel benieuwd hoe die 1 M coupe stuurt. Lijkt voor de hand liggen dat de schnitsel the way to go is, maar ik wacht toch deze m BMW nog even af.

MarkE92

Bericht door MarkE92 » 09 jul 2010, 23:28

Voor die 340 paarden ruil ik echt mijn huidige E92 335 niet in...... gooi daar wel een LSD onder, downpipes, luchtfilter en chip en heb een grotere auto met meer paarden........ of beter een nette gebruikte M3....

Gemiste kans BMW..........

Femme

Bericht door Femme » 10 jul 2010, 00:44

Zelfde recept als e Z4M destijds die was opgebouwd uit de overstock van de E46 M3 productie. In ieder geval heeft BMW nu de moeite genomen om het uiterlijk serieus te pimpen.

Wat ik jammer vind is dat we nu verhalen horen dat de 1M meer een GT wordt dan een racekar. Hoeveel GT's wil je als fabrikant in je assortiment hebben? De M3 en de M6 zijn ook al meer GT dan sportwagen. De 1M zou een optie kunnen zijn voor mensen die een rallykanon van Subaru, Mitsubishi of Ford zijn ontgroeid. Dit zijn mijn inziens niet de meest verfijnde auto's als het op interieurafwerking en dergelijk aankomt.

De 1M zou racekuipen moeten krijgen (tevens de goedkoopste manier om gewicht te besparen), een lichtgewicht achterbank, minder geluidsisolatie om de beleving wat aan te scherpen en die motor moet karakter krijgen. Misschien super scherpte nokkenassen erin zoals bij mijn Alpina. Dat ding staat stationair lekker te schudden.

Als we het over gewicht hebben is de N54 van zichzelf al een groot probleem want dat ding is veel te zwaar (+55kg ten opzichte van 3,0 liter atmo).

Sperdy

Bericht door Sperdy » 10 jul 2010, 13:10

Ookal denk ik dat de 1MCoupe voor de massa gewoon te pruimen is ben ik het wel met Femme eens.

Toen BMW in de jaren 70 kwam met M, was dat ontzettend leuk. Daar zag je wel de 'race-soul'. Een poormen's alternatief tegenover de dure heerschappij: Porsche, Ferrari, etc. M was geboren.

Deze gedachte, en deze bevlogenheid en visie, van BMW, maakte hen tot een liefhebbers merk. Men heeft daarmee naam gemaakt en een kopersgroep aan zich gebonden. Het is ontzettend jammer om te zien dat BMW deze visie heeft losgelaten. Er zitten dus niet de goede mensen aan de top. Eigenlijk is dit het betoog van Andre, en ben het daar roerend mee eens. Tuurlijk kan BMW wel een 1250kg 300pk atmo M1 op de markt brengen, maar doet dat niet. Het gaat om winst, niet om deklant. Het ontbreekt BMW aan visie. Het merk wordt weggespoeld. Er zou eens een echt autoliefhebber aan het roer moeten komen. De vergelijking met Alfa Romeo gaat inderdaad in dit verband ontzettend op. Misschien ook wel Lancia. Wat is daar nu allemaal van over gebleven, toen de ziel uit de fles verdween?

Het vraagt dus om visie en moed, om wel vast te houden aan het jaren 70 en verder M concept. Porsche blijft ook gewoon met dikke atmo's komen, ook voor de consument. Ik begrijp niet dat BMW M eenzelfde visie heeft als bijv. Porsche. Ik begrijp dat echt niet. Het lijkt mij in het belang van BMW om M een liefhebbersauto te laten blijven, en niet een knip & plak dinky toy met M stickers er op, omdat het volk zo dom is. Je speelt dan met je klanten wat het begin is van het einde. Zo'n CEO gaat wel weer met pensioen en prikt Euro 250.000 per jaar aan pensioen mee, de erfenis is voor BMW.

BMW M gooit niet alleen M te grabbel, maar neemt op de lange termijn ook het merk BMW mee in haar kielzoch.

GTRene

Bericht door GTRene » 10 jul 2010, 13:51

jongens toch, hij is nog niet eens klaar :D

weet je wat ik denk dat ze gaan doen?

eerst dan deze 135is met zeg 340<>360pk meer als een GT achtige voor de sportieve massa...

daarna brengen ze als een soort afsluiter in een kleine serie een M135i met carbon delen(deuren/motorkap/kofferklep/dak e.d. en wat kaler ala GTS M3, hij zal dan zeg 100<>150kg lichter worden, heel wat stugger en mooie lichtgewicht kuipstoelen e.d. en minimaal 360pk :thumbup:

komt wel goed zoiets.

Andre

Bericht door Andre » 10 jul 2010, 14:57

Nee komt niet goed.

Zolang ze vast houden aan het turbo concept is de ///M ziel verloren. Bmw AG intresseert zich totaal niet aan de heritage waar ze vandaan komen. BMW heeft 1 doel voor ogen. Ze willen van hun motorsport image af en wil zo snel mogelijk een groen (efficent dynamics) merk worden. Bmw wil niet meer het imago hebben van de sjonnie op de hoek van de straat die een burnout doet. Het imago van: weer die bmw rijder die zijn linker knipper uit heeft. Ze hebben echter niet in de gaten dat dit imago voor autoverkopen zorgt. Ik neem aan dat daar alleen de schoorsteen van rookt.

Kijk maar eens hoe weinig publiciteit de GTS heeft gehad. In alle stilte is woensdag de eerste uitgeleverd. En er is een kleine pers voorstelling geweest op ascari racetrack.

De ///1M is gewoon een bmw AG 135i met ///M goodies. Die auto heeft geen ///M emotie/ziel meer. Zelfde geld voor X5M en staks de M5 v8 biturbo. Een auto met brede spatborden en 4 uitlaten betekend hedentendage niet meer dat het vanzelfsprekend een echte ///M is.

Tom

Bericht door Tom » 10 jul 2010, 15:04

GTRene schreef:jongens toch, hij is nog niet eens klaar :D

weet je wat ik denk dat ze gaan doen?

eerst dan deze 135is met zeg 340<>360pk meer als een GT achtige voor de sportieve massa...

daarna brengen ze als een soort afsluiter in een kleine serie een M135i met carbon delen(deuren/motorkap/kofferklep/dak e.d. en wat kaler ala GTS M3, hij zal dan zeg 100<>150kg lichter worden, heel wat stugger en mooie lichtgewicht kuipstoelen e.d. en minimaal 360pk :thumbup:

komt wel goed zoiets.
Die motor is toch al zeker? Kijk naar tuners en je weet ongeveer wat mogelijk is. Het zal ergens rond de 350pk liggen.

Dan het gewicht, ik geloof niet dat ie veel lichter gaat worden. De vorige M's waren toch ook niet lichter? Denk dat je qua gewicht dus de 135i kunt aanhouden. Alleen de CSL en GTS waren lichter, maar dat waren geen normale M's en zelfs dan is 100-150kg eraf vrij veel denk ik.

Die Scotty kan lullen wat ie wil maar eigenlijk gaat het al mis sinds de 135i van zichzelf al een vrij zware jongen is (het is een vrij compacte coupe) en ze een turboblok als basis hebben genomen. Lijkt mij lastig om daar nog hetzelfde recept op toe te passen als de vorige M's.
Ondanks alles zal ie natuurlijk wel goed sturen, veel power hebben en prima aan het gas hangen. Maar het magische van een M zie ik nog niet, betwijfel of ik er een flinke meerprijs tov een 135i voor over zou hebben.

Plaats reactie