BMW 1 Serie M Coupé
- Knot
Re: 1 ///M Coupe
Hoe zat dat nou, alleen de handbakken met oliekoeler?
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Dat was in 't begin(sept 2006-sept 2007?). De handbak EU versie had 'n oliekoeler(die van mij ook dus), en de automaat (US) versies toen nog niet. Nu hebben ze allemaal 'n oliekoeler voor zover ik begreep.Knot schreef:Hoe zat dat nou, alleen de handbakken met oliekoeler?
- Sperdy
Maar echt sportblok vind ik de n54 niet. Het blok lelt je in notime, met arrogante kracht, naar snelheden ver boven 200kmh, maar het blijft geblazen. Geeft niet, zelfs super voor je daily sloep maar als sportblok?
Daarom ben ik zo benieuwd naar de /M 1coupe. Niet om die 335pk (had 350 gedacht) maar om het karakter. Blijf toch raar vinden dat ze de ouwe N54 meuk gebruikt hebben en niet de N55 voor deze coupe M.

Daarom ben ik zo benieuwd naar de /M 1coupe. Niet om die 335pk (had 350 gedacht) maar om het karakter. Blijf toch raar vinden dat ze de ouwe N54 meuk gebruikt hebben en niet de N55 voor deze coupe M.
-
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Geen woorden meer aan vuil maken, de nieuwe 1er staat op stapel.......................dit is gewoon een ordinaire melkkoe.................een nep ///M dat is het......................en straks met die turbo`s zijn ze allemaal niet meer wat ze ooit waren................
Maar dat zien we dan wel weer.......................

Maar dat zien we dan wel weer.......................

- Knot
Tsja.. dan kan je nog beter een S62 rijden 

- Erik K.
Hoort eigenlijk een e46 S54 M3CSL motor in natuurlijk, liefst met 400pkindobesar schreef:Zijn er geen S54's meer beschikbaar?

-
335 bhp = 340 pk.FerdiACS1 schreef:Maar echt sportblok vind ik de n54 niet. Het blok lelt je in notime, met arrogante kracht, naar snelheden ver boven 200kmh, maar het blijft geblazen. Geeft niet, zelfs super voor je daily sloep maar als sportblok?![]()

Het CSL blok zou inderdaad echt geweldig zijn, maar het wordt (helaas?) de dubbel geblazen N54..
klik
- Sperdy
Ja, ben ik wel met Romo eens. Lijkt een ontwerp zonder ziel en ook echt te laat. De naam is natuurlijk ook niet goed, het is een compromis. Als BMW met hart en ziel een 1 serie M op de markt zou zetten, dan heette dat ding gewoon M1. Nu geloven ze er niet in en krijg je dit. Hoe de turbo /M presteert, wacht ik nog af, gewoon omdat M er aan gesleuteld heeft. Hoop doet leven. Maar 'overlappen' die ///M modellen niet altijd een oud naar een nieuw model? Die ///M modellen komen toch altijd laat?
-
Een leuke daily met turbo die sportief zal sturen. Maar absoluut geen emotie auto zoals een CSL of andere hoogtoerige ///M s. Zeker niet met het gewicht van boven de 1500kg. Dat is extreem voor zo n relatief kleine auto.
En omdat het geen emotie auto is moet de prijs dermate aantrekkelijk zijn dat je kan zeggen ik neem geen 130/135i maar een 1///M.
En omdat het geen emotie auto is moet de prijs dermate aantrekkelijk zijn dat je kan zeggen ik neem geen 130/135i maar een 1///M.
- Sperdy
Ding weegt bijna 100 kg dan mijn Schnitsel. Raar allemaal. Maar ben het ook eens met Andre, dat is precies de juiste observatie. Maar BMW kent haar clientele, en dat is dus precies de kopersgroep. Die auto moet verkocht worden. Ik vind 'm er wel dik uitzien. Reken maar dat 'ie er dik uit gaat zien. Zijn die banden ook niet een stuk breder dan een 135i? Maar zeg maar 1550 kg voor een kleine sportcoupe?? Wat maakt dat ding dan zo veel zwaarder dan een standaard 135, de hoeveelheid ///M stickertjes?
-
Ook met Dre en Ferdi eens, die massa snap ik ook niet.
Maar STOER is/ wordt ie WEL. Vind 'm nu al stoerder dan 'n e92 M3
Maar STOER is/ wordt ie WEL. Vind 'm nu al stoerder dan 'n e92 M3

- Sperdy
Wat voor remmerij zou er onder zitten? Die 6 pistons van de 135i?
-
Qua looks spot on met die bumper en spatborden.
Prijs duitsland ca. 48000 euro zeggen ze.
Prijs duitsland ca. 48000 euro zeggen ze.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
FerdiACS1 schreef:Wat voor remmerij zou er onder zitten? Die 6 pistons van de 135i?
Daar kan zo`n Carbon Movit setje onder, dit keer "afgeprijsd" naar €22K..................want het betreft hier ein Sonderausführung mit Sonderangebot..................natürlich.....................4 Sonder Auspüffe kriegen Sie umsonst , gratis und vornichts dabei...................ja, haben sie das verstanden.............
Bei uns mus der Kamin auch brennen, nichtwahr?...........................

- Femme
Ik snap wel dat ze de N54 gebruiken, want dat ding moet betaalbaar blijven en de modbaarheid van een turbomotor is een voordeel voor de doelgroep. 340pk vind ik wel tegenvallen (Alpina haalt er 400 uit). De 1M moet het kennelijk geheel van zijn uiterlijk en onderstel gaan hebben. Waar ik vooral voor vrees is een gebrek aan karakter. De standaard BMW-motoren lopen veel te mooi. Het moet scherper, ruiger en mechanischer.
-
K zou deze en de RS3 wel es naast elkaar willen zien...
-
Natuurlijk is het een melkkoe, maar dat neemt niet weg dat ik het een dik ding vind.
Zet maar voor de deur hoor.
Zet maar voor de deur hoor.
- Macboy
Het is aan de ene kant jammer dat het geen atmosferische echte M1 is geworden, maar verder is dit voor de autoliefhebber geweldig nieuws. BMW dat weer aandacht begint te geven aan de kern van hun bestaan. Een auto op de markt met de ultieme wegligging verpakt in een compact model, bruikbaar voor alledag, maar ook voor het circuit. Ook al is de uitvoering misschien softer dan de hardcore-liefhebber had gewild, het is weer een stap in de goede richting.
Maar voor ieder ander die hardcore-liefhebber -1 is komt deze auto als een geschenk uit de hemel. Hieronder valt natuurlijk zo'n 90% van de DF-ers.
Dus laat maar komen dat ding
Ferdi dit klopt natuurlijk niet helemaal. De clientele van BMW zijn juist mensen met veel geld die het snelste en het beste willen hebben. Dat geeft de M5, M6 en X5-M, X6-M bestaansrecht. Hieronder valt natuurlijk niet de hardcore M-liefhebber die wegligging in ultima forma zoekt. Voor diegenen die hardcore M-liefhebber zijn lijkt deze M-coupe toch wat te soft te zijn, niet atmosferisch en ook te zwaar. Kijk alleen al naar de motorruimte: geen M-logo te vinden dus waar hebben we het over ? Daarbij komt ook nog eens dat de 1-coupe de minst verkochte BMW is. Dus als BMW naar haar clientele zou kijken zoals jij zegt Ferdi, zou deze auto niet zo op de markt komen.FerdiACS1 schreef:Maar BMW kent haar clientele, en dat is dus precies de kopersgroep. Die auto moet verkocht worden.
Maar voor ieder ander die hardcore-liefhebber -1 is komt deze auto als een geschenk uit de hemel. Hieronder valt natuurlijk zo'n 90% van de DF-ers.
Dus laat maar komen dat ding

- Tom van H.
Vind dit dus helemaal nix. Een opgeleukte 135i die op het moment van uitkomen al zwaar verouderd is en al bijna vervangen door een nieuw model. Bovendien gewoon geen mooie auto om te zien. Voor dat geld zou ik toch echt voor een Cayman (s) gaan! Leuk geprobeerd, een kleinere ///M moet natuurlijk ansich toegejuicht worden, maar je moet wel heel erg bmw-adept zijn om dit te kopen imo.
- Bert ///M3
Zo'n verbrede body is wel leuk maar een turbomotor is 10x niks.
Als je voorheen een E30, E36 of E46 M3 kocht oid dan kon je dat hier en daar wat op smaak brengen met wat andere schokbrekers diffs uitlaatje enz maar de motor maakte toch wel het voertuig. Met een M1 word het nogal moeilijk om maar meteen de motor weg te gooien denk ik
Als je voorheen een E30, E36 of E46 M3 kocht oid dan kon je dat hier en daar wat op smaak brengen met wat andere schokbrekers diffs uitlaatje enz maar de motor maakte toch wel het voertuig. Met een M1 word het nogal moeilijk om maar meteen de motor weg te gooien denk ik

- RVV
Zwaar verouderd, zit inderdaad een kern van waarheid in, de eerste 1 serie kocht ik in 2004, volgend jaar zijn we dus 7 jaar verder.
- Sperdy
Cayman S is neupreis veeeel duurder dan deze 1coupe M.
Of die soft is, en of die tegenvalt weet niemand. We hebben er nog niet mee gereden. Voorlopig geef ik deze M echt het grote voordeel vd twijfel. De looks gaat 'ie krijgen, reken maar. Echt dik, 4 auspoefers, dik geluid. Blok zonder karakter? We weten het nog niet. Nee, M heeft er met z'n vingers aan gezeten en heeft tot nu toe altijd 'winners' op de markt gebracht. Dus ja, laat maar komen tegen Audi RS3 en consorten. Dat gebeurt toch wel, en dan weten we meer.
Of die soft is, en of die tegenvalt weet niemand. We hebben er nog niet mee gereden. Voorlopig geef ik deze M echt het grote voordeel vd twijfel. De looks gaat 'ie krijgen, reken maar. Echt dik, 4 auspoefers, dik geluid. Blok zonder karakter? We weten het nog niet. Nee, M heeft er met z'n vingers aan gezeten en heeft tot nu toe altijd 'winners' op de markt gebracht. Dus ja, laat maar komen tegen Audi RS3 en consorten. Dat gebeurt toch wel, en dan weten we meer.
-
Bert ///M3 schreef:Zo'n verbrede body is wel leuk maar een turbomotor is 10x niks.
Ga ze dat maar eens in Woking, UK bij McLaren wijsmaken waar de MP4-12 C op stapel staat.

- Hielke
Onderstel zoals in 2004 gelanceerd voor 1-serie en 3- serie blijft echt wel tot ongeveer 2020 onder huidige en toekomstige 1 en 3 series zitten hoor. Dat is heel normaal.Rico schreef:Zwaar verouderd, zit inderdaad een kern van waarheid in, de eerste 1 serie kocht ik in 2004, volgend jaar zijn we dus 7 jaar verder.
Die 1 M is een duidelijk voorbeeld van een gepimpte chiptuning. Is niet erg. Gros van de kopers is gek op kralen en als ie ongeveer 10% duurder wordt dan de 135i is ie ook fair geprijsd. Leuke GT.