werd het een gezellig DF onderonsje of bleef je staren naar zijn bumpertAndre schreef:Ik heb weer mooie onboard beelden van de race en vooral achter elmar aan haha:).
DNRT Assen 6 juli 2010
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: DNRT Assen 6 juli 2010
- martijnsud
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 07 okt 2009, 12:55
- Locatie: Stiens/Groningen
Re: DNRT Assen 6 juli 2010
Ben gistermiddag ook even wezen kijken, mooi weer en leuke races. Heb me dus wel vermaakt
Mazda's gingen lekker en leuk om naar te kijken, de BWM van Andre ook gespot
Mooie auto en rijdt ook nog lekker door, tweede geworden achter de Saker?
Martijn
Mazda's gingen lekker en leuk om naar te kijken, de BWM van Andre ook gespot
Mooie auto en rijdt ook nog lekker door, tweede geworden achter de Saker?
Martijn
- Ben_968CS
- Berichten: 942
- Lid geworden op: 22 aug 2007, 22:22
- Locatie: Ik ben weg
Re: DNRT Assen 6 juli 2010
Gisteren een topdag gehad in de vrije klasse op Assen.
Na de vorige race waar ik de weg geheel kwijt was (per ronde stond ik zeker 1 x achterstevoren of in de grindbak en was ik 3 seconden per ronde kwijt), heeft Harry de afgelopen weken met Henk Thuis de 968 binnenstebuiten gekeerd. Daarbij bleek dat de voorste dempers krom waren (1 x Harry tijdens het WEK en 1 x ik annex Piet de G. met de wit-paarse Clio in de eerste race die er in de quali vol in kleunde toen ik een rondje rustig naar de pits reed) en alle 4 de dempers muurvast van de pekel van het WEK zaten. De voorste dempers zijn door Intrax vervangen en de achterste dempers hebben een nieuw omhulsel gekregen zodat ze weer instelbaar waren. Volgens Henk was het bump steer nog om te huilen, maar dat bewaren we tot de volgende keer. Henk heeft de auto vervolgens afgesteld en de 968 is perfect uitgelijnd en uitgewogen. Verse (licht gebruikte) Michelins er onder, de auto perfect door Harry & Co geprepareerd en op naar Assen.
Tijdens de vrije training was het afwachten wat de auto zou doen. Zou de ellende over zijn of zou het weer niet gaan? Zou het misschien aan mij liggen? Na een halve ronde met warme slicks was het duidelijk: de auto (en ik) was sneller dan ooit... Nadat de baan weer in me was opgenomen (hoewel de Ramshoek nog veel en veel harder kan: ik werd in de 2e race in het snelste deel buitenom ingehaald door Elmar), was ik klaar voor de quali. In de quali daalde mijn tijd van 1.59 naar 1.58-nog iets. Dat begon er op te lijken. En wat beter was: de auto was sneller dan ik, het lag dus echt niet aan de auto.
In de 1e race een prima start gemaakt. In de eerste bocht was een flinke klapper met de dikke 993 turbo (die niet echt veel sneller dan Robert met de 944 Compressor en mij was) en de WTTC-achtige razendsnelle E92. Het was flink slalommen en ik koos de goede kant. De banden en de remmen waren goed op temperatuur en de 968 liep als een zonnetje. Robert was net te snel en begon (met een E36-compact met een fiks blok er in, tussen ons in) langzaam uit te lopen. Ik concentreerde me op de E36 Compact en begon hem onder druk te zetten. Ik bleef de Compact aanvallen en af en toe kon ik er langs komen in de Geert Timmer bocht (de 968 remde fenomenaal, zij het slingerend als een WRC, waarbij ik steeds flink mocht tegensturen...). Op het rechte eind trok de Compact er steeds weer vandoor. Ook in de super-langzame hairpin kon ik er langskomen, maar bij het acceleren huilde hij er weer langs. Mooie motoren BMW... Het ging echt heel netjes (ondanks het ontbreken van zijn linkerbuitenspiegel), het was heerlijk racen. Langzaam kropen we richting Robert, die toch wel een seconde of 3, 4 voor lag. Todat Robert oppeens snelheid verloor en stilstond langs de baan. Ook Richard met de 944 Turbo was verdwenen, zodat ik zowaar als 1e Porsche rondreed, en 7e algemeen eindigde. De Compact was echt te snel, maar we hebben lekker nagepraat en waren allebei tevreden dat we zonder enig contact een bocht of 10 naast elkaar hebben gezeten.
In de 2e race was er wat verwarring: in plaats van de grid van de 944-Basics om te draaien, dachten de marshals dat de eerste 8 van de SuperSports omgekeerd moesten worden. Zo stond ik opeens op de 2e startplaats algemeen. Toen de vergissing aan het licht kwam, vonden de snelle supersporters (Andre de Vries met de 130i, Elmar met de rode E36-M3, de Saker, etc.) het wel grappig om wat meer naar achteren te starten, dus lieten ze het zo. Ik had de banden en de remmen goed opgewarmd en had een perfect start: ik ging als 1e de 1e bocht in, maar Andre de Vries had me al te pakken in de eerste lange doordraaier (Ossebroeken?), waar de 968 ongelofeljk goed lag. De Saker floot er voorbij en Elmar liet dus even zien hoe het echt moest door de Ramshoek en Ik lag een tijdje op de 4e plaats, maar de Compact kwam uiteindelijk weer voorbij. Het ging nergens om aangezien ik voor het Porsche klassement reed, maar het gevecht was toch weer leuk. Uiteindelijk reed ik in de 2e race makkelijk rondjes van 1.57, met als snelste ronde 1.57.622.
Bij Ria mocht ik de 1e prijs voor de Porsches ophalen. De witte 968 en ik zijn terug!
BTW: mooie foto's hier: http://www.racephoto.nl/index.php?id=14 ... o%20Albums
Na de vorige race waar ik de weg geheel kwijt was (per ronde stond ik zeker 1 x achterstevoren of in de grindbak en was ik 3 seconden per ronde kwijt), heeft Harry de afgelopen weken met Henk Thuis de 968 binnenstebuiten gekeerd. Daarbij bleek dat de voorste dempers krom waren (1 x Harry tijdens het WEK en 1 x ik annex Piet de G. met de wit-paarse Clio in de eerste race die er in de quali vol in kleunde toen ik een rondje rustig naar de pits reed) en alle 4 de dempers muurvast van de pekel van het WEK zaten. De voorste dempers zijn door Intrax vervangen en de achterste dempers hebben een nieuw omhulsel gekregen zodat ze weer instelbaar waren. Volgens Henk was het bump steer nog om te huilen, maar dat bewaren we tot de volgende keer. Henk heeft de auto vervolgens afgesteld en de 968 is perfect uitgelijnd en uitgewogen. Verse (licht gebruikte) Michelins er onder, de auto perfect door Harry & Co geprepareerd en op naar Assen.
Tijdens de vrije training was het afwachten wat de auto zou doen. Zou de ellende over zijn of zou het weer niet gaan? Zou het misschien aan mij liggen? Na een halve ronde met warme slicks was het duidelijk: de auto (en ik) was sneller dan ooit... Nadat de baan weer in me was opgenomen (hoewel de Ramshoek nog veel en veel harder kan: ik werd in de 2e race in het snelste deel buitenom ingehaald door Elmar), was ik klaar voor de quali. In de quali daalde mijn tijd van 1.59 naar 1.58-nog iets. Dat begon er op te lijken. En wat beter was: de auto was sneller dan ik, het lag dus echt niet aan de auto.
In de 1e race een prima start gemaakt. In de eerste bocht was een flinke klapper met de dikke 993 turbo (die niet echt veel sneller dan Robert met de 944 Compressor en mij was) en de WTTC-achtige razendsnelle E92. Het was flink slalommen en ik koos de goede kant. De banden en de remmen waren goed op temperatuur en de 968 liep als een zonnetje. Robert was net te snel en begon (met een E36-compact met een fiks blok er in, tussen ons in) langzaam uit te lopen. Ik concentreerde me op de E36 Compact en begon hem onder druk te zetten. Ik bleef de Compact aanvallen en af en toe kon ik er langs komen in de Geert Timmer bocht (de 968 remde fenomenaal, zij het slingerend als een WRC, waarbij ik steeds flink mocht tegensturen...). Op het rechte eind trok de Compact er steeds weer vandoor. Ook in de super-langzame hairpin kon ik er langskomen, maar bij het acceleren huilde hij er weer langs. Mooie motoren BMW... Het ging echt heel netjes (ondanks het ontbreken van zijn linkerbuitenspiegel), het was heerlijk racen. Langzaam kropen we richting Robert, die toch wel een seconde of 3, 4 voor lag. Todat Robert oppeens snelheid verloor en stilstond langs de baan. Ook Richard met de 944 Turbo was verdwenen, zodat ik zowaar als 1e Porsche rondreed, en 7e algemeen eindigde. De Compact was echt te snel, maar we hebben lekker nagepraat en waren allebei tevreden dat we zonder enig contact een bocht of 10 naast elkaar hebben gezeten.
In de 2e race was er wat verwarring: in plaats van de grid van de 944-Basics om te draaien, dachten de marshals dat de eerste 8 van de SuperSports omgekeerd moesten worden. Zo stond ik opeens op de 2e startplaats algemeen. Toen de vergissing aan het licht kwam, vonden de snelle supersporters (Andre de Vries met de 130i, Elmar met de rode E36-M3, de Saker, etc.) het wel grappig om wat meer naar achteren te starten, dus lieten ze het zo. Ik had de banden en de remmen goed opgewarmd en had een perfect start: ik ging als 1e de 1e bocht in, maar Andre de Vries had me al te pakken in de eerste lange doordraaier (Ossebroeken?), waar de 968 ongelofeljk goed lag. De Saker floot er voorbij en Elmar liet dus even zien hoe het echt moest door de Ramshoek en Ik lag een tijdje op de 4e plaats, maar de Compact kwam uiteindelijk weer voorbij. Het ging nergens om aangezien ik voor het Porsche klassement reed, maar het gevecht was toch weer leuk. Uiteindelijk reed ik in de 2e race makkelijk rondjes van 1.57, met als snelste ronde 1.57.622.
Bij Ria mocht ik de 1e prijs voor de Porsches ophalen. De witte 968 en ik zijn terug!
BTW: mooie foto's hier: http://www.racephoto.nl/index.php?id=14 ... o%20Albums
-
Luco
Re: DNRT Assen 6 juli 2010
Mooi verslag Ben.
@Andre, uitstapje gemaakt dat Elmar voor je zat? Aangezien je in de eerste race er redelijk voor reed?
@Andre, uitstapje gemaakt dat Elmar voor je zat? Aangezien je in de eerste race er redelijk voor reed?
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: DNRT Assen 6 juli 2010
Op een ronde gezet natuurlijk
Mooi verslag Ben
Mooi verslag Ben
- Knot
- Berichten: 40964
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: DNRT Assen 6 juli 2010
Mooi geschreven Ben!
Die ontbrekende buitenspiegel zal m niet sneller dan je 968 gemaakt hebben toch? 8)
Die ontbrekende buitenspiegel zal m niet sneller dan je 968 gemaakt hebben toch? 8)
-
Andre
- Berichten: 11445
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: DNRT Assen 6 juli 2010
Die Elmar die ging door de geluidsbarriere heen. Ik zal proberen voor het weekend een filmpje klaar te hebben.
-
Metchu
- Berichten: 15240
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
- Locatie: Niet ver van Zandvoort
Re: DNRT Assen 6 juli 2010
Ben! gratuliere! Mooi verslag!
- Ben_968CS
- Berichten: 942
- Lid geworden op: 22 aug 2007, 22:22
- Locatie: Ik ben weg
Re: DNRT Assen 6 juli 2010
Um, nee, maar bij de hairpin naar links kon hij me niet zien komen. Desondanks hebben we elkaar niet geraakt, dat bedoel ik er mee.Knot schreef:Die ontbrekende buitenspiegel zal m niet sneller dan je 968 gemaakt hebben toch? 8)
- Peter-Paul
- Berichten: 941
- Lid geworden op: 31 mar 2007, 10:40
- Locatie: Rosmalen
Re: DNRT Assen 6 juli 2010
Leuke verhalen heren!! Denk dat dit de Compact is waar Ben het over heeft.:Ben_968CS schreef:Um, nee, maar bij de hairpin naar links kon hij me niet zien komen. Desondanks hebben we elkaar niet geraakt, dat bedoel ik er mee.Knot schreef:Die ontbrekende buitenspiegel zal m niet sneller dan je 968 gemaakt hebben toch? 8)
Kon er zelf niet bij zijn, puur om de simpele reden dat mijn roze spaarvarkentje leeg was/is. Volgende keer beter.
-
Linds155
- Berichten: 328
- Lid geworden op: 08 jul 2010, 14:05
Re: DNRT Assen 6 juli 2010
We waren ook aanwezig met de alfa's!
was een leuke dag! veel moois gezien!
-
Luco
Re: DNRT Assen 6 juli 2010
Mooi filmpje en ook mooi systeem zo met al die info erbij.
Zie ik het nu verkeerd of zou die compact wat harder kunnen, vind hem af en oe vroeg van het gas gaan en remmen, of lijkt dat maar zo?
Zie ik het nu verkeerd of zou die compact wat harder kunnen, vind hem af en oe vroeg van het gas gaan en remmen, of lijkt dat maar zo?
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: DNRT Assen 6 juli 2010
ding loopt mooi, maar hij rijd heel behouden zo lijkt het, in elk geval niet max attack wat dat ding zou kunnen.
ik zou waarschijnlijk ook zo doen, dat to close racing ala mazda mx5 soms zou ik met zo'n lekkere compact niet snel doen denk ik
ik zou waarschijnlijk ook zo doen, dat to close racing ala mazda mx5 soms zou ik met zo'n lekkere compact niet snel doen denk ik
- Ben_968CS
- Berichten: 942
- Lid geworden op: 22 aug 2007, 22:22
- Locatie: Ik ben weg
Re: DNRT Assen 6 juli 2010
Goeie find PP! Nu ik de beelden zie herinner ik me dat ik in de laaste twee ronden van het gas af moest omdat de benzine op begon te raken. Maar mooie beelden.
- Mart
- Berichten: 152
- Lid geworden op: 27 okt 2008, 11:16
- Auto: BMW E46 M3
- Locatie: Den Haag
Re: DNRT Assen 6 juli 2010
Ik vond nog wat mooie on-board footage van degene die de halve race achter mij gezeten heeft:
Het is goed te zien dat ik nog wat rapper door de bochten moet, maar ja, voor een eerste keer op het circuit ging het best lekker na de helft van de race. Toen ben ik er nog 3 voorbij gestoken
Af en toe komt er ook een groene MX-5 kijken, ben benieuwd of die een leuke race gehad heeft. Na het afvlaggen is die nog een auto of 5 voorbij gereden...
Het is goed te zien dat ik nog wat rapper door de bochten moet, maar ja, voor een eerste keer op het circuit ging het best lekker na de helft van de race. Toen ben ik er nog 3 voorbij gestoken
Af en toe komt er ook een groene MX-5 kijken, ben benieuwd of die een leuke race gehad heeft. Na het afvlaggen is die nog een auto of 5 voorbij gereden...
-
ErikS
- Berichten: 18984
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: DNRT Assen 6 juli 2010
Groene Mx5je zit hier ook op't forum.
Is op alle punten zo'n beetje 1e geworden; ging jou ook behoorlijk hard voorbij viel me op in zijn filmpje....

Is op alle punten zo'n beetje 1e geworden; ging jou ook behoorlijk hard voorbij viel me op in zijn filmpje....
- Laurens
- Berichten: 2048
- Lid geworden op: 06 jun 2006, 18:51
- Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel
Re: DNRT Assen 6 juli 2010
Ik heb maandag gereden met een Dacia in de 5 uurs race.
Ging erg goed Assen is met de Dacia een erg leuke baan doordat er veel snelle bochten in zitten kan de snelheid er goed inhouden. Daardoor is het wel een moeilijke baan om hard te gaan want 1x snelheid verliezen en je mist een paar seconde.
Was dus ook duidelijk te merken want tijdens de kwalificatie was ik met een 2:17:3, 4,4 seconde sneller dan nummer 2 en stond ik zelfs voor een paar Seats.
Tijdens de race ben ik gestart na 70 minuten een ruime voorsprong, helaas kwam er net voordat ik ging wisselen nog even een golf vol m'n zijkant in waardoor er 1 velg stuk was en de ophanging krom. Maar na wat slaan en trekken liep er niets meer aan dus wiel gewisseld en rijden.
Na 5 uur zonder problemen gereden te hebben mocht ik met 2 rondjes voorsprong finishen :banaan:


Ging erg goed Assen is met de Dacia een erg leuke baan doordat er veel snelle bochten in zitten kan de snelheid er goed inhouden. Daardoor is het wel een moeilijke baan om hard te gaan want 1x snelheid verliezen en je mist een paar seconde.
Was dus ook duidelijk te merken want tijdens de kwalificatie was ik met een 2:17:3, 4,4 seconde sneller dan nummer 2 en stond ik zelfs voor een paar Seats.
Tijdens de race ben ik gestart na 70 minuten een ruime voorsprong, helaas kwam er net voordat ik ging wisselen nog even een golf vol m'n zijkant in waardoor er 1 velg stuk was en de ophanging krom. Maar na wat slaan en trekken liep er niets meer aan dus wiel gewisseld en rijden.
Na 5 uur zonder problemen gereden te hebben mocht ik met 2 rondjes voorsprong finishen :banaan:
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: DNRT Assen 6 juli 2010
Mooi resultaat Laurens! Gefeliciteerd! 
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: DNRT Assen 6 juli 2010
gefeliciteerd Laurens
zie nu pas dat er 2 Laurenssen zijn...Laurens en L@urens... beide rijden op circuits
zie nu pas dat er 2 Laurenssen zijn...Laurens en L@urens... beide rijden op circuits
- Bert ///M3
- Berichten: 9429
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: DNRT Assen 6 juli 2010
Die kan zeker harder.Luco schreef:Mooi filmpje en ook mooi systeem zo met al die info erbij.
Zie ik het nu verkeerd of zou die compact wat harder kunnen, vind hem af en oe vroeg van het gas gaan en remmen, of lijkt dat maar zo?
Moet voor jou toch geen onbekende auto zijn? Dat is SoHappy
Kan ook nog eea met baankennis van doen hebben, meeste DNRT rijders kennen CPZ beter als Assen.
- @iko
- Berichten: 1488
- Lid geworden op: 22 aug 2007, 11:56
Re: DNRT Assen 6 juli 2010
ben toch wel benieuwd naar het filmpje van Andre 
- RJay
- Berichten: 3708
- Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
- Locatie: Velserbroek
Re: DNRT Assen 6 juli 2010
Zeg maar bijna alle.Bert ///M3 schreef:Die kan zeker harder.Luco schreef:Mooi filmpje en ook mooi systeem zo met al die info erbij.
Zie ik het nu verkeerd of zou die compact wat harder kunnen, vind hem af en oe vroeg van het gas gaan en remmen, of lijkt dat maar zo?
Moet voor jou toch geen onbekende auto zijn? Dat is SoHappy
Kan ook nog eea met baankennis van doen hebben, meeste DNRT rijders kennen CPZ beter als Assen.
Daar boven op nog het feit dat de auto's A dit jaar 6 races van de 7 op cpz hebben.... de endurance hebben nog een 4 uurs op zolder, voor de rest is alles cpz meen ik van het jaar... (endurance doen ook assen zoals we weten, voor de nitpickers)
- Mart
- Berichten: 152
- Lid geworden op: 27 okt 2008, 11:16
- Auto: BMW E46 M3
- Locatie: Den Haag
Re: DNRT Assen 6 juli 2010
Oh! Dan ben ik benieuwd wat hij van die blauwe BMW vondErik Stoffelsen schreef:Groene Mx5je zit hier ook op't forum.
Is op alle punten zo'n beetje 1e geworden; ging jou ook behoorlijk hard voorbij viel me op in zijn filmpje....![]()
Mijn filmpje zet ik ergens vandaag/maandag on-line!
Laatst gewijzigd door Mart op 12 jul 2010, 08:55, 1 keer totaal gewijzigd.
- Laurens
- Berichten: 2048
- Lid geworden op: 06 jun 2006, 18:51
- Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel
Re: DNRT Assen 6 juli 2010
Endurance rijdt zelfs 2x op Assen en 1x zolder, daarnaast dan nog 4x Zandvoort.RJay schreef:Daar boven op nog het feit dat de auto's A dit jaar 6 races van de 7 op cpz hebben.... de endurance hebben nog een 4 uurs op zolder, voor de rest is alles cpz meen ik van het jaar... (endurance doen ook assen zoals we weten, voor de nitpickers)
Maar volgende race op CPZ is 12uurs race dus dat maakt het ook weer leuk (als de auto het zo lang vol houdt....)
- Ben_968CS
- Berichten: 942
- Lid geworden op: 22 aug 2007, 22:22
- Locatie: Ik ben weg
Re: DNRT Assen 6 juli 2010
Hier nog een filmpje van de twee supersport race. Ik sta bij de start gezellig op de eerste startrij:
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Sabberjoch en 1 gast
