Flitsen in het donker...
-
Koos zegt wel meer...EJ schreef:Koos Spee zegt wel eens dat politiemensen daar speciaal voor getraint zijn. Maar het reactie vermogen is bij iedereen hetzelfde
We hebben wel een rijtraining gehad..voor ons 2wkn rijopleiding met rijden met O&S...KLPD 6wkn rijopleiding...
Maar de rijtraning gaat over wat te doen in bepaalde situaties...wat te doen met rijden met toeters en bellen...hoe het overige verkeer reageerd...en wat wetgeving hierover krijgen we ook..
Maar idd reactievermogen blijft t zelfde..
- Bert ///M3
Nou ja ging mij niet zozeer om die agent die dan 200 rijd, ik heb ook wel eens 200 gereden op een 60/80 weg, sommige plaatsen laten dat gewoon toe als er geen overig verkeer is.
Vond het alleen wel typisch dat 130 als gevaalijk bestempeld word terwijl er ondertussen bij die agent vrolijk bijna 200 in beeld staat. Vooral de verhouding tussen de snelheid van de agent en de auto vond ik dan iets over the top, het is wat anders imho als hij op de snelweg 170 moet rijden om bij te blijven. Wij vinden 170-200 of nog harder op een snelweg 'normaal' dus is het ook wel realistisch om aan te nemen dat zo'n snelheid voor een KLPD auto normaal is.
Vond het alleen wel typisch dat 130 als gevaalijk bestempeld word terwijl er ondertussen bij die agent vrolijk bijna 200 in beeld staat. Vooral de verhouding tussen de snelheid van de agent en de auto vond ik dan iets over the top, het is wat anders imho als hij op de snelweg 170 moet rijden om bij te blijven. Wij vinden 170-200 of nog harder op een snelweg 'normaal' dus is het ook wel realistisch om aan te nemen dat zo'n snelheid voor een KLPD auto normaal is.
- RVV
Wim zonder op de persoon (de agent in het algemeen) te spelen, snap je natuurlijk best wel dat mensen met auto's die net even sneller zijn als een astra 1.4 met 60pk. Niet de grootste vrienden zijn van het overheidsbeleid dat word uitgevoerd door agenten.
Agenten doen veel meer dan flitsen, en iedereen die hier zijn boerenverstand gebruikt snapt dat ook wel. Maar helaas komen agenten door het flits/graai beleid wel altijd negatief naar voren. Dat is gewoon zo jammer voor die beroepsgroep.
Wat eigenlijk de helden van het land moeten zijn (politie is je beste vriend) zijn ze dat helaas niet, en dat is toch jammer.
Agenten doen veel meer dan flitsen, en iedereen die hier zijn boerenverstand gebruikt snapt dat ook wel. Maar helaas komen agenten door het flits/graai beleid wel altijd negatief naar voren. Dat is gewoon zo jammer voor die beroepsgroep.
Wat eigenlijk de helden van het land moeten zijn (politie is je beste vriend) zijn ze dat helaas niet, en dat is toch jammer.
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Dit 'kont-opmerkingen en smoezen' noemen getuigt niet van veel respect voor de discussie-partners. Eigenlijk noem je ons leugenaars nu.@Rico...met alle respect...maar wat wordt je (jullie) hier wijzer van door alleen maar over deze onderwerpen over de politie e.d. met allerlei kont opmerkingen te komen en allerlei smoezen/zogenaamde verhalen om het gedrag maar goed te praten op je (jullie) eigen forums ipv op de forums te gaan zitten waar die koos speetjes zitten...
Die indruk wordt dan ook sterk gewekt, vanwege het feit dat de meeste mensen vooral agenten tegenkomen bij verkeerscontroles en dan meer specifiek snelheidscontroles. Verder zie ik nooit blauw op straat, ook niet bij mij op het industrieterrein hier waar de laatste maanden om de zoveel nachten wordt ingebroken. Ook mijn bedrijf is leeggehaald. Sommige bedrijven zelfs 3x in enkele weken tijd. Maar regelmatige controles hier 's nachts? Nee, daar 'was geen mankracht voor' aldus de agent die ik sprak. Het had geen prioriteit.De politie heeft een afdeling, namelijk verkeershandhavingsteams..en ook het KLPD...die zich alleen maar met verkeer bezig houden (al heeft het KLPD ook andere taken)...de rest heeft echt een andere taak...al kan je van die mensen natuurlijk ook een bon krijgen...
Maar nee...NL op zn best gelooft dat de politie alleen maar bonnen schrijft...
En aanrijdigen, veroorzaakt door plots remmende mensen bij flitscontroles, dat kost toch ook geld? En wat gebeurt er met dat geld, wat uit de flitserijbusiness (want dat is het, een bedrijf op zich) richting de staat gaat? Gaat dat ook allemaal weer richting verkeer en infrastructuur? Dacht het niet.Je moet eens weten wat het NL kost al die ongevallen...ongeacht of t nou dodelijk is of niet...de verzekeringen dekken de schades voor de individuen...maar wat dacht je van de rest...wegdek, file etc...

De meeste doden... van wat? Aan succesvolle zelfmoordpogingen vallen er elk jaar al meer doden in Nederland (zo'n 1500 gevallen), om over ziektes enzo maar te zwijgen. Wist je dat de meeste doden in en rond het eigen huis vallen?Verkeer is nog steeds een serieuze zaak/taak...vallen nog steeds de meeste doden...hoe harder men rijd des te grote de ravage/ de kans op dodelijk afloop...en NL is nou eenmaal een van de drukst bevolkte landen vd wereld...zelfs op zondagen staat er file...
En dat Nederland druk is is amper een argument te noemen. Nederland is tevens 1 van de allerveiligste landen ter wereld qua verkeer.
Nu doe je precies hetzelfde als wat je ons verwijt: simpel denken over een andere beroepsgroep.Ach ja..het politievak is maar zo makkelijk hé...weet je wat ook zo vaak helpt...de rechterlijke dwalingen en de belachelijke straffen voor bepaalde feiten...helpt ook zeker mee aan onze geloofwaardigheid...
Sorry, geen behoefte aan.Maar misschien helpt t wat om wat over het politievak te weten te komen als men niet alleen maar op autoforums erover zitten te janken...maar naar de des betreffende forums te gaan of er meer over te lezen op 't net..
Maarja...zal mij benieuwen of er überhaupt een autoliefhebber is die op autoforums flink zit te doen over/tegen de politie e.d. ivm ontwikkelingen/gebeurtenissen en daarover een serieuze vraag stelt op het daarvoor bestemde forum....oh want dan stelt hij zich kwetsbaar op....en dat is niet goed voor de ego...
Maar wel ondertussen met een reactie komen "ik heb niets te zoeken op zo'n forum" etc etc..
Geef iemand mij nou eens een reden waarom je daar niet een vraag zou kunnen stellen...serieus..
Ohja, ik heb geen snelle auto: slechts 60 pk.
-
-
Rico v Velzen schreef:Een agent boezemt een automobilist geen gezag en respect in maar angst.

En wanneer zouden wij meer gezag en respect krijgen dan...
Als we mensen maar gaan waarschuwen voor hun fouten ipv bekeuren
Als we de snelheidscontroles maar afschaffen
Door de mensen maar hard aan te pakken bij bepaalde zaken
etc
Vertel 't maar dan...
En niet met dooddoeners komen "ze moeten meer bij scholen gaan staan" "vroeger waarschuwde de politie meer"...
Weet je wanneer ik nou meer respect zou krijgen voor de automobilist...als ze nou eens volwassen uitkomen voor de fouten die ze begaan hebben...deze groep is veels te klein...
- Roman
Ik ben echt zo blij met de politie hier...
Behalve als er in de uitgaans gebieden iets fout gaat want dan moet je rennen. Baton op je neus doet pijn... Heb zelf alleen maar op mn rug gehad en deed al zat zeer...
Verkeerspolitie is over het algemeen ook super lax. Behalve Guardia Civil trafico. Die proberen iedereen behalve motor rijders te pakken...
Behalve als er in de uitgaans gebieden iets fout gaat want dan moet je rennen. Baton op je neus doet pijn... Heb zelf alleen maar op mn rug gehad en deed al zat zeer...
Verkeerspolitie is over het algemeen ook super lax. Behalve Guardia Civil trafico. Die proberen iedereen behalve motor rijders te pakken...
- RVV
Wim er zijn vele mogelijkheden. De vraag is alleen of ze die durven te benutten.
Maar de politie is helaas een gemuilkorfde hond van onze overheid. Elke korpschef die zijn kop boven het politieke maaiveld uitsteekt word keihard teruggefloten.
Maar ik zal een voorbeeld noemen. Laat ze eens beginnen met de echt jonge verkeersdeelnemers, deze zijn nog niet bedorven door 200+ km/h bolides.
Op scholen valt heel veel winst te behalen door goede verkeersvoorlichting en bovenal het creeëren van respect voor de beroepsgroep.
Ik weet dat dit al wel gebeurd, maar veel te weinig. Die jonge verkeersdeelnemers zijn nog te vormen, die kun je bijbrengen wat de gevaren zijn van het verkeer, het zijn niet voor niks ontzettend veel jonge kinderen die in het verkeer sterven elk jaar.
Elk kind wat een agent moet "opruimen" sorry voor de botte omschrijving traumatiseerd zo'n beste man/vrouw. elke kind wat niet verongelukt omdat het verhaal van die agent toch is blijven hangen tijdens goede voorlichting is weer winst.
Echte winst , winst van een leven.
Maar de politie is helaas een gemuilkorfde hond van onze overheid. Elke korpschef die zijn kop boven het politieke maaiveld uitsteekt word keihard teruggefloten.
Maar ik zal een voorbeeld noemen. Laat ze eens beginnen met de echt jonge verkeersdeelnemers, deze zijn nog niet bedorven door 200+ km/h bolides.
Op scholen valt heel veel winst te behalen door goede verkeersvoorlichting en bovenal het creeëren van respect voor de beroepsgroep.
Ik weet dat dit al wel gebeurd, maar veel te weinig. Die jonge verkeersdeelnemers zijn nog te vormen, die kun je bijbrengen wat de gevaren zijn van het verkeer, het zijn niet voor niks ontzettend veel jonge kinderen die in het verkeer sterven elk jaar.
Elk kind wat een agent moet "opruimen" sorry voor de botte omschrijving traumatiseerd zo'n beste man/vrouw. elke kind wat niet verongelukt omdat het verhaal van die agent toch is blijven hangen tijdens goede voorlichting is weer winst.
Echte winst , winst van een leven.
- Elmar
Zorgen dat mijn gestolen fiets terug komt...wimwerf schreef:Rico v Velzen schreef:Een agent boezemt een automobilist geen gezag en respect in maar angst.![]()
En wanneer zouden wij meer gezag en respect krijgen dan...
etc
Vertel 't maar dan...
En niet met dooddoeners komen "ze moeten meer bij scholen gaan staan" "vroeger waarschuwde de politie meer"...
Weet je wanneer ik nou meer respect zou krijgen voor de automobilist...als ze nou eens volwassen uitkomen voor de fouten die ze begaan hebben...deze groep is veels te klein...
Zorgen dat oudere mensen 's avonds nog de straat op durven...
Zorgen dat het (wijk) buro 's avonds open is...
Zorgen .................
- Joy
Principe van een overheid is om de burger te beschermen en de opgelegde regels te doen nakomen. Daar hoort verkeersveiligheid uiteraard bij. En ben ook iemand die baalt van een bekeuring maar die ik verder gewoon accepteer want je begaat bewust een overtreding. Al die onzinnige protestbrieven die worden geschreven op flitsservice, wat wil je ermee bereiken ? Dat de wet wordt afgeschaft ? Dat je voortaan alleen waarschuwingen krijgt ?
Enige punt waar ik wel over val is dat er een weinig selectief beleid wordt gevoerd. Ik heb liever dat een politieauto mijn rijgedrag een tijdje volgt dan dat ik op die ene seconde tijdens inhalen word geflitst. Dan vind ik de straf niet passend voor het vergrijp. Soms rij ik 's-avonds in the middle of nowhere over een dijkje, beetje kletsen en BAM daar sta je weer op de foto door een flitspaal. En dan ben ik de sjaak met 86 oid. DAARVAN kan ik me wel voorstellen dat mensen zich genomen voelen. Maar als je ergens met 60 te hard gepakt wordt dan moet je verder ook niet zeuren en gewoon betalen.
Enige punt waar ik wel over val is dat er een weinig selectief beleid wordt gevoerd. Ik heb liever dat een politieauto mijn rijgedrag een tijdje volgt dan dat ik op die ene seconde tijdens inhalen word geflitst. Dan vind ik de straf niet passend voor het vergrijp. Soms rij ik 's-avonds in the middle of nowhere over een dijkje, beetje kletsen en BAM daar sta je weer op de foto door een flitspaal. En dan ben ik de sjaak met 86 oid. DAARVAN kan ik me wel voorstellen dat mensen zich genomen voelen. Maar als je ergens met 60 te hard gepakt wordt dan moet je verder ook niet zeuren en gewoon betalen.
- Roman
Ze moeten het uniform veranderen in combat broek, baret op het hoofd en leger schoenen.. Lopen de meeste hier ook in rond en dwingt meer respect af.
En ze moeten meer de vrijheid krijgen om hard op te treden. Ik heb vele situaties gezien toen ik nog in Nederland woonde waarbij ik dacht nou nou dat had wel wat harder gemogen. Hier heb je zo een mep te pakken en je kan er niets tegen doen. Nu wil ik niet zeggen dat je zomaar in de wilde weg moet gaan los meppen maar harde acties dwingen meer respect af als wat er nu gebeurd.
En ze moeten meer de vrijheid krijgen om hard op te treden. Ik heb vele situaties gezien toen ik nog in Nederland woonde waarbij ik dacht nou nou dat had wel wat harder gemogen. Hier heb je zo een mep te pakken en je kan er niets tegen doen. Nu wil ik niet zeggen dat je zomaar in de wilde weg moet gaan los meppen maar harde acties dwingen meer respect af als wat er nu gebeurd.
- Michel P
Ik ben natuurlijk ook wel eens aan de kant gezet voor het overtreden van de wet door ome agent, heb vriendelijk de vragen beantwoord en de papieren getoond op eerster verzoek, me in mij ogen fatsoenlijk opgesteld. Doch de tonage van ome agent was alles behalve vriendelijk, deze begon gelijk over totaal niet relevant zijnde aspect als de prijs van mijn auto. "mijnheer, u kunt wel denken dat u met uw dure auto boven de wet staat en te hard mag rijden, bla bla enz enz. Ofwel de frustratie druipt er dan af. Ik heb dan ook heel hard gelachen na ontvangst van de bekeuren en hem een hele fijne werkdag toegewenst.Weet je wanneer ik nou meer respect zou krijgen voor de automobilist...als ze nou eens volwassen uitkomen voor de fouten die ze begaan hebben...deze groep is veels te klein...
Ik heb in mijn kennissen kring enkele agenten en ex agenten die toch een iets reëler standpunt innemen t.o.v. de het cashen onder het mom van verkeerveiligheid. Een daarvan rijd regelmatig op een onopvallende motor om de excessen er uit te halen. Dus op een politieforum hoef ik mij niet te begeven om eens met mensen uit de praktijk te spreken. Zijn mooiste opmerking is toch wel dat hij per direkt ontslag zou nemen als hij verplicht zou worden te flitsen.
Michel
-
@Rico...agenten hebben bevoegdheden genoeg....het enige verplichting die ze hebben is dat ze een aantal bonnen per jaar moeten schrijven...dit verschil per functie/regio/korps..
Voor de rest valt het wel mee...dus dat gemuilkorfde valt wel mee
@elmar...slaat dus nergens op hé...had jij bij je aangifte framenummers, bijzonderheden en eventueel een signalement...
Want een signalement van "t was een blanke man met blauwe spijkerbroek en een donkere jas..."....kunnen we ook zo lekker veel mee...we gaan echt niet elk huis in om die fiets te zoeken...snap je zelf ook wel...
Een wijkbureau open houden...waarom...voor die ene man in de hele week die dacht..laat ik eens aangifte doen..als hij in Vianen woont is hij meer dan welkom 's avonds/'s nachts en in t weekend op politiebureau Nieuwegein...
@Joy...dat bedoel ik nou...jij vind dat een pol.auto je een tijdje moet volgen...een ander vind...waarom zetten ze m niet eerder stil...we doen het nooit goed..
@Roman....dus als we in legeruniform gaan lopen krijgen we wel respect...
...het is maar hoe je er tegen aankijkt....heb je meer respect voor mij als ik mijn uniform met machine geweer voor mn borst jou een bon staat te geven....
@michel....denk je dat er bij de politie geen horken rondlopen...natuurlijk wel...
Voor de rest valt het wel mee...dus dat gemuilkorfde valt wel mee
@elmar...slaat dus nergens op hé...had jij bij je aangifte framenummers, bijzonderheden en eventueel een signalement...
Want een signalement van "t was een blanke man met blauwe spijkerbroek en een donkere jas..."....kunnen we ook zo lekker veel mee...we gaan echt niet elk huis in om die fiets te zoeken...snap je zelf ook wel...
Een wijkbureau open houden...waarom...voor die ene man in de hele week die dacht..laat ik eens aangifte doen..als hij in Vianen woont is hij meer dan welkom 's avonds/'s nachts en in t weekend op politiebureau Nieuwegein...
@Joy...dat bedoel ik nou...jij vind dat een pol.auto je een tijdje moet volgen...een ander vind...waarom zetten ze m niet eerder stil...we doen het nooit goed..
@Roman....dus als we in legeruniform gaan lopen krijgen we wel respect...

@michel....denk je dat er bij de politie geen horken rondlopen...natuurlijk wel...
- Elmar
Mensen die mijn voornaam met een kleine letter schrijven verdienen bij mij al snel geen respect...wimwerf schreef: @elmar...slaat dus nergens op hé...had jij bij je aangifte framenummers, bijzonderheden en eventueel een signalement...

Dat van die fiets is (uiteraard) snel even een voorbeeld, echter hoe hoog ligt de prioriteit bij het oplossen van dit soort criminaliteit. Jouw antwoord van "slaat dus nergens op hé..." dat is net zo'n ddodoener.
En van dat wijkbureau, als dat gewoon open is, geeft dat een vorm van veiligheid. En wat als degene die "s avonds aangifte wil doen in Vianen en geen auto heeft, moet ie dan maar op de fiets of een taxi bestellen?
- wjn
Wel lachen dit draadje...
Rij je te hard, dan heb je een (kleine) kans op een boete (of erger).
Rij je achterop in dit soort situaties, dan hou je te weinig afstand en let je zelf ook niet op
Nog meer vragen?
Maar wel vervelend dat je in deze zogenaamde democratie als stemmer helaas geen invloed hebt
P.S. Wel eens geprobeert in Nieuwegein aangifte te doen. Zit je meer dan 2 uur te wachten om je gestolen auto aan te kunnen geven, kost het 1 uur om de aangifte te doen. Met de hartverwarmende opmerking dat ze de auto toch niet meer terug zullen vinden, dat gebeurd namelijk binnen enkele uren (joyriding), of helemaal niet meer.
P.S. 2 (komt toch nog wat naar boven) En een inbreker een goede klap verkopen mag ook niet, dus vreemd dat niemand meer een hand uitsteekt als er ergens ingebroken wordt en de andere kant op gaat kijken??
Rij je te hard, dan heb je een (kleine) kans op een boete (of erger).
Rij je achterop in dit soort situaties, dan hou je te weinig afstand en let je zelf ook niet op

Nog meer vragen?
Maar wel vervelend dat je in deze zogenaamde democratie als stemmer helaas geen invloed hebt

P.S. Wel eens geprobeert in Nieuwegein aangifte te doen. Zit je meer dan 2 uur te wachten om je gestolen auto aan te kunnen geven, kost het 1 uur om de aangifte te doen. Met de hartverwarmende opmerking dat ze de auto toch niet meer terug zullen vinden, dat gebeurd namelijk binnen enkele uren (joyriding), of helemaal niet meer.
P.S. 2 (komt toch nog wat naar boven) En een inbreker een goede klap verkopen mag ook niet, dus vreemd dat niemand meer een hand uitsteekt als er ergens ingebroken wordt en de andere kant op gaat kijken??
Laatst gewijzigd door wjn op 17 jan 2007, 17:44, 3 keer totaal gewijzigd.
- Roel
Wim,
Ik zal het nog eens erger vertellen. De radio uit onze auto was gestolen. Gelijk de avond staat de autoradio van ons op het Internet(marktplaats). Wij hadden alle productie codes van de radio nog en ze hoefden ze alleen maar even langs elkaar te leggen. Maar politie deed niks! Sindsdien hebben ze mijn respect verloren. En geef mij is ongelijk.
Tijd om onze radio te gaan halen hebben ze niet, maar wel tijd om bekeuringen uit te schrijven.
Voel het je niet aangetrokken. Jij doet ook maar gewoon je werkt. Alleen jammer dat het zo moet.
Voor ons is het makkelijk klagen zolang het maar in ons voordeel is. Gaat de politie minder op verkeersovertredingen controleren en er word een kind aangereden met dood als gevolg is het weer niet goed...
Jammer dat er gewoon niet meer mensen wonen met een beetje verstand in dit land. Dan waren al die regels niet nodig, maarja het is eenmaal zo.....
Ik zal het nog eens erger vertellen. De radio uit onze auto was gestolen. Gelijk de avond staat de autoradio van ons op het Internet(marktplaats). Wij hadden alle productie codes van de radio nog en ze hoefden ze alleen maar even langs elkaar te leggen. Maar politie deed niks! Sindsdien hebben ze mijn respect verloren. En geef mij is ongelijk.
Tijd om onze radio te gaan halen hebben ze niet, maar wel tijd om bekeuringen uit te schrijven.
Voel het je niet aangetrokken. Jij doet ook maar gewoon je werkt. Alleen jammer dat het zo moet.
Voor ons is het makkelijk klagen zolang het maar in ons voordeel is. Gaat de politie minder op verkeersovertredingen controleren en er word een kind aangereden met dood als gevolg is het weer niet goed...
Jammer dat er gewoon niet meer mensen wonen met een beetje verstand in dit land. Dan waren al die regels niet nodig, maarja het is eenmaal zo.....
-
Je zou eens moeten weten waar die agent woont en zijn adres doorgeven aan de Hoogeveen Racing Scene onder het mom van een burn-out meeting. Komende zondag om 8.00 uur stipt. Kan die man ook eens meemaken dat het niet veel hoeft te kosten om lol te hebben met auto´s.Michel Pol schreef:
Ik ben natuurlijk ook wel eens aan de kant gezet voor het overtreden van de wet door ome agent, heb vriendelijk de vragen beantwoord en de papieren getoond op eerster verzoek, me in mij ogen fatsoenlijk opgesteld. Doch de tonage van ome agent was alles behalve vriendelijk, deze begon gelijk over totaal niet relevant zijnde aspect als de prijs van mijn auto. "mijnheer, u kunt wel denken dat u met uw dure auto boven de wet staat en te hard mag rijden, bla bla enz enz. Ofwel de frustratie druipt er dan af. Ik heb dan ook heel hard gelachen na ontvangst van de bekeuren en hem een hele fijne werkdag toegewenst.

- Bert ///M3
Tom Haex schreef:Je zou eens moeten weten waar die agent woont en zijn adres doorgeven aan de Hoogeveen Racing Scene onder het mom van een burn-out meeting. Komende zondag om 8.00 uur stipt. Kan die man ook eens meemaken dat het niet veel hoeft te kosten om lol te hebben met auto´s.Michel Pol schreef:
Ik ben natuurlijk ook wel eens aan de kant gezet voor het overtreden van de wet door ome agent, heb vriendelijk de vragen beantwoord en de papieren getoond op eerster verzoek, me in mij ogen fatsoenlijk opgesteld. Doch de tonage van ome agent was alles behalve vriendelijk, deze begon gelijk over totaal niet relevant zijnde aspect als de prijs van mijn auto. "mijnheer, u kunt wel denken dat u met uw dure auto boven de wet staat en te hard mag rijden, bla bla enz enz. Ofwel de frustratie druipt er dan af. Ik heb dan ook heel hard gelachen na ontvangst van de bekeuren en hem een hele fijne werkdag toegewenst.

Ontopic ik heb zelf de politie wel eens nodig gehad omdat er 1 nadat er iemand tegen mijn auto aangezeten had en doorgereden was, en bij nog een ander geval en daar werd adequaat op gereageerd. Dus dat ze nergens geen tijd voor hebben is ook niet altijd waar.
Dat ze niet altijd komen kan natuurlijk ook andere oorzaken hebben. Een autoradio van 50 euro heeft natuurlijk niet altijd de hoogste prioriteit. Als ze jou radio aan het ophalen zijn en ondertussen moeten anderen met een spoedgeval daar op wachten dan vraag ik me ook af wat ze met mijn belastingcenten aan het doen zijn. Ze kunnen toch echt moeilijk elke radio op MP af gaan om te kijken of het de jouwe is.
- Roel
De reactie die wij kregen was "Ja meneer als wij achter iedere radio aanmoeten die word gestolen krijgen wij het nog heel druk". Dan denk ik bij mezelf ook eens wat doen ze met mijn belastingcenten. (Flitsen misschien?) Ze konden makkelijk even gaan kijken, mede omdat wij duidelijke aanwijzigingen hadden dat het wel zeker onze radio betrof en dit ook heel makkelijk te bewijzen was(becker certificaten die bij de radio waren geleverd).Bert ///M3 schreef:Dat ze niet altijd komen kan natuurlijk ook andere oorzaken hebben. Een autoradio van 50 euro heeft natuurlijk niet altijd de hoogste prioriteit. Als ze jou radio aan het ophalen zijn en ondertussen moeten anderen met een spoedgeval daar op wachten dan vraag ik me ook af wat ze met mijn belastingcenten aan het doen zijn. Ze kunnen toch echt moeilijk elke radio op MP af gaan om te kijken of het de jouwe is.
het betrof toen een Becker radio/navigatie setje(€1500,-) toch niet zomaar een radio van de halfords. De totale schade kwam uit op een kleine €2500(nieuwe radio, nieuw raam en auto opnieuw spuiten). Was wel allemaal verzekeringswerk (behalve eigen risico maar is verwaarloosbaar) maar het blijft toch zonde want het moet toch door iemand betaald worden en in dit geval niet de dader.
- Erik K.
Bij mij in de straat is een soort van 'kerk' daar is nogal eens iets te doen. en dan komen er uiteraard bezoekers.En wanneer zouden wij meer gezag en respect krijgen dan...
etc
Vertel 't maar dan...
Op zich niets mis mee zou je zeggen.
Totdat je een paar keer thuis bent gekomen op een al dan niet regenachtige dag en je je auto 2 straten verderop kunt gaan parkeren omdat de hele straat bom vol staat, en dan met auto's die je bekend voor komen van b.v. 5 straten verderop. Alle parkeervakken vol, stoepen en grasvelden(ja die hebben wij in de straat in de stad) wederom omgeploegd zijn.
Er geld niet eens een parkeerverbod dus op de stoep parkeren is helemaal niet nodig en op grasvelden parkeren is nogal aso vind ik.
Maar ja die lui wonen niet in die straat dus maakt natuurlijk geen reet uit of een toch al schaars grasveld in een stadsstraat gemold wordt.
Op de stoep trouwens ook want degene die b.v. z'n hond uit wil laten moet met gevaar voor eigen leven en hond dus over de weg of over een al dan niet drijfnat grasveld.
Dit is me dus een keer teveel gebeurd en belde de politie.
Het was in het weekend. Ik hoopte dat de politie dus eens langs zou gaan om te kijken hoe dit zooitje ongeregeld erbij staat.
Antwoord politie: "Komt u maandag even op het bureau langs om uw klacht in te dienen, prettig weekend verder"
Ik nog tegen sputteren van, ja maar nu staan ze er en maandag is alles pleite op een dor grasveld na dan. Had uiteraard geen zin ze kwamen niet deden geen hol. Ze hadden zo 20 bekeuringen uit kunnen schrijven

Met dit soort akties krijgt de politie van mij zeker niet meer respect!
En dit is nog maar 1 voorbeeld...
- Hans
- Hans
Nou ik moet zeggen dat het soms wel de moeite waard is om even het een en ander te checken, kijken of de politie zich wel helemaal aan de spelregels houd. Want regels zijn regels, maar dat werkt wel twee kanten op. Laatst was mijn vrouw gelasert in een 30km zone, de weg was vroeger een 80km weg maar doordat het toen bij de bebouwde kom was getrokken is werd het later net als heel het dorp een 30km zone geworden. totaal belachelijk want de hele weg is niet ingericht als zijnde een zone. Maar goed mijn vrouw dus gelasert met 47km/h. Ik heb toen maar eens een paar foto's van die weg genomen en een bezwaarschrift ingedient. Ik kreeg eerst een totaal niets zeggend antwoord terug van de officier van justitie die melde dat snelheid in de bebouwde kom 50km/h was en dat zoiets niet nog eens met borden aangeven hoefde te worden. (hoezo heeft ie mijn bezwaar niet gelezen?Joy Jolliffe schreef:En ben ook iemand die baalt van een bekeuring maar die ik verder gewoon accepteer want je begaat bewust een overtreding. Al die onzinnige protestbrieven die worden geschreven op flitsservice, wat wil je ermee bereiken ?

Bezwaar afgewezen, dus beroep ingesteld bij de kantonrechter, kreeg ik nog een brief terug dat hij ( de officier van justitie) er toch nog maar eens naar gekeken heeft en dat ik inderdaad gelijk had, aan de weg was niet te zien op wat voor weg mijn vrouw zich bevond. Gewonnen, zekerheidsstelling krijg ik terug gestort. Feit blijft wel dat er op die weg veel mensen op de bon gingen, sommige zijn zelfs hun rijbewijs kwijt geraakt. Nu is de wegbeheerder natuurlijk verantwoordelijk voor de inrichting van een 30km zone, maar de politie heeft ook ogen en kan al zien dat er helemaal niets van klopt, maar ze gaan er toch controleren, lekker scoren daar. Dus zomaar een boete betalen is wel het laatste wat je moet doen.