Test: Volkswagen Golf R

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
duifjes.com

Re: Test: Volkswagen Golf R

Bericht door duifjes.com » 24 jun 2010, 15:17

Rico schreef:
Roy schreef:Gewoon iemand met een leuke camera op DF een film laten schieten en dan een uurtje laten sturen in je M5 Rico. Zullen er veel blij mee zijn ;)

Is dat dan garantie voor kwaliteit?

We hebben Luuk, we hebben Martijn, we hebben Herman en we hebben Metin.. Zijn die jongens dan zo slecht????

Ik vind dat er een aantal zaken door elkaar heen worden gehaald. Waardoor het perspectief uit het oog word verloren. Niet iedereen vind het Golf filmpje boeiend, maar dat heeft ook met smaak, voorkeur en eigen referentie te maken.
Rico het filmpje is leuk meer niet...en de gemiddelde hardcore DF-er vindt hem saai...terwijl ik vindt dat Teun een goed TV-hoofd heeft! En wat ik net post dat we genoeg goede filmers hier hebben.

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 24 jun 2010, 15:19

Wat vinden jullie eigenlijk van de Golf!? :mrgreen:

Gezeik over het filmpje..

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 24 jun 2010, 15:19

Hans R schreef:Wat vinden jullie eigenlijk van de Golf!? :mrgreen:

Ook saai....minstens 700kg te zwaar :mrgreen:

Kasteel

Bericht door Kasteel » 24 jun 2010, 15:27

Hans R schreef:Wat vinden jullie eigenlijk van de Golf!? :mrgreen:

Als daily dik oke, was de R32 destijds ook al :). Ondanks het ontkennen van de gti-boys en Autoweek z'n meerwaarde in mijn ogen wel waard.
Nadeel destijds was het verbruik voor daily, maar dat schijnt ongewijzigd te zijn :D. Maar gewoon feel/inzetbaarheid/4wd/zitpositie/kwaliteit/onvermoeiend/degelijk zijn echt de top.

RVV

Bericht door RVV » 24 jun 2010, 15:33

Hans precies de Golf, ik heb net het filmpje nog een keer gekeken en ik heb een goede indruk van de Golf. Ook hoe die geplaatst moet worden in de pikorde. Ook voor wat betreft details en afwerking ed heb ik een goede indruk. (positief!)

Duifjes ik denk dat de Die hard DF'er ook heel veel gewend is. Daardoor ligt de lat vanzelf heel erg hoog.

Hans R

Bericht door Hans R » 24 jun 2010, 15:50

Mooi 8) Verbruik valt zeker tegen.. maar goed ik zit nu gem. op 1 op 8, hmm.. voor het gebruik had ik beter een GTI kunnen nemen, 4WD is met het dagelijks verkeer zeker niet merkbaar, ja nooit wielspin.. en deze winter met al die sneeuw was het wel prettig. Maar weer 1 kopen? Nee dat niet, ik ben er bijna alweer klaar mee, tikje saai is die om te rijden :mrgreen: Wel de mooiste Golf in mijn ogen, en was de keuze een crisis editie van de 3-serie of deze Golf dan is/was het makkelijk.

Tom

Bericht door Tom » 24 jun 2010, 16:06

Ik had destijds wat twijfels over de Golf R tov de GTI, en dan vooral of het de meerprijs waard is. Na het zien van het filmpje denk ik daar nog steeds hetzelfde over. Vind em wel lekker smoelen de R, maar nadat ik een kort stukje in de GTI van Ilija gereden heb denk ik dat die voor mij al op alle fronten zou voldoen. Is ook een compliment voor de GTI want imho is dat in autoland een koopje.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 24 jun 2010, 20:03

Hans R schreef:Mooi 8) Verbruik valt zeker tegen.. maar goed ik zit nu gem. op 1 op 8, hmm.. voor het gebruik had ik beter een GTI kunnen nemen, 4WD is met het dagelijks verkeer zeker niet merkbaar, ja nooit wielspin.. en deze winter met al die sneeuw was het wel prettig. Maar weer 1 kopen? Nee dat niet, ik ben er bijna alweer klaar mee, tikje saai is die om te rijden :mrgreen: Wel de mooiste Golf in mijn ogen, en was de keuze een crisis editie van de 3-serie of deze Golf dan is/was het makkelijk.
Is ie ook zuiniger geworden na chippen? Ik rij trouwens gemiddeld 1 op 10 met m'n GTI.

Hans R

Bericht door Hans R » 08 jul 2010, 17:19

De Golf GTI is een lekkere hothatch, maar toch zou nét een beetje meer niet erg zijn. Bij de vorige Golf was dat 'beetje meer' beschikbaar in de vorm van de R32, een vierwielaangedreven zescilinder-Golf. In de huidige Golf is die zescilinder vervangen door een 2,0 liter turbo met 270 pk.
Die Golf R is voorzien van 4Motion-vierwielaandrijving, kan de '0-100' in 5,7 seconden afleggen en heeft een top van 250 kilometer per uur.
Dat klinkt veelbelovend, maar maakt de Volkswagen Golf R de verwachtingen waar? Teun zoekt uit of de snelste Golf een hothatch is of toch eerder een snelle GT.
http://www.driving-fun.com/1-740/tv/Tes ... le-GT.aspx

Hij is te koop! wegens overcompleet! Liefhebbers? pm graag!

RutgerK

Bericht door RutgerK » 08 jul 2010, 18:09

Hans R schreef:De Golf GTI is een lekkere hothatch, maar toch zou nét een beetje meer niet erg zijn. Bij de vorige Golf was dat 'beetje meer' beschikbaar in de vorm van de R32, een vierwielaangedreven zescilinder-Golf. In de huidige Golf is die zescilinder vervangen door een 2,0 liter turbo met 270 pk.
Die Golf R is voorzien van 4Motion-vierwielaandrijving, kan de '0-100' in 5,7 seconden afleggen en heeft een top van 250 kilometer per uur.
Dat klinkt veelbelovend, maar maakt de Volkswagen Golf R de verwachtingen waar? Teun zoekt uit of de snelste Golf een hothatch is of toch eerder een snelle GT.
http://www.driving-fun.com/1-740/tv/Tes ... le-GT.aspx

Komt de GP weer terug of een familiebak?

Hans R

Bericht door Hans R » 08 jul 2010, 18:30

ik heb hier nog 3 auto's.. pfff.. dus ff niks :wink:

RVV

Bericht door RVV » 08 jul 2010, 18:35

1 voor het rijden en 2 voor de reserveonderdelen zeker :hosanna:

Sperdy

Bericht door Sperdy » 08 jul 2010, 19:23

Hans R schreef:Die Golf R is voorzien van 4Motion-vierwielaandrijving, kan de '0-100' in 5,7 seconden afleggen en heeft een top van 250 kilometer per uur.
Jeetje Hans, wat een dure proefritjes maak jij. En ieder jaar een nieuwe auto verkopen verraadt geen beste handelsgeest, niet?

Oof
Auto: Op zoek naar de volgende

Bericht door Oof » 08 jul 2010, 19:39

FerdiACS1 schreef:
Hans R schreef:Die Golf R is voorzien van 4Motion-vierwielaandrijving, kan de '0-100' in 5,7 seconden afleggen en heeft een top van 250 kilometer per uur.
Jeetje Hans, wat een dure proefritjes maak jij. En ieder jaar een nieuwe auto verkopen verraadt geen beste handelsgeest, niet?
Als je het kan betalen om ieder jaar een nieuwe te kopen. Ik zelf rij nooit meer dan een paar maanden met een auto en altijd nog winst gemaakt. Handelsgeest> :D

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 08 jul 2010, 20:25

Hans R schreef: Hij is te koop! wegens overcompleet! Liefhebbers? pm graag!
:?:

Meen je niet....

Maus335i

Bericht door Maus335i » 08 jul 2010, 21:34

Wat de gek er voor geeft toch? Mn S8 is ook gewoon te koop :mrgreen:

Sperdy

Bericht door Sperdy » 08 jul 2010, 23:06

Oof schreef:
FerdiACS1 schreef:
Als je het kan betalen om ieder jaar een nieuwe te kopen. Ik zelf rij nooit meer dan een paar maanden met een auto en altijd nog winst gemaakt. Handelsgeest> :D
ja, tweede hands. Maar een nieuwe auto kopen, en die vervolgens voor meer dan de nieuwprijs verkopen, lijkt me moeilijk gaan. Tenzij je weet dat de auto van Shakira was, en je de hele tijd met je neus het zitvlak van de bestuurdersstoel kan afsnuffelen.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 09 jul 2010, 04:11

Kostte dat ding nieuw eigenlijk? Ben momenteel niet in de markt, helaas.

Harrie

Bericht door Harrie » 09 jul 2010, 14:45

In Arnhem staat een gebruikte R. Wit en dik 6000km. Ding moet 55k kosten.

En je krijgt er maar liefst.....zit je.....6 maanden garantie op. :shock:

Macboy

Bericht door Macboy » 09 jul 2010, 16:46

Voor 32k heb je een GTI. Chipje erbij en klaar is kees. Blijft volkomen overpriced die Golf R.

Hans R

Bericht door Hans R » 09 jul 2010, 19:39

Ga jij eerst maar eens rijden in een R en stap daarna in je GTItje.. daarna hoor ik je wel weer!

Macboy

Bericht door Macboy » 17 jul 2010, 20:49

Ik heb nog geen test gelezen waarin de R wordt verkozen boven de GTI gelet op de prijsverschillen. Dus dan verandert het erin rijden denk ik niet veel. Als het bij die testredacteuren al niet zo is, zal ik het zelf al helemaal niet merken toch ? En Hans, heb jij al in een 260pk GTI gereden dan ?

Maar goed, ik neem aan dat je de handling bedoelt en niet het vermogen ...

Als je dit plaatje ziet ...

Afbeelding

:love: :love:

StefanW
Auto: 106 Rallye S2

Bericht door StefanW » 17 jul 2010, 21:05

Ze hadden het R32blok gewoon in de R moeten monteren.

Harrie

Bericht door Harrie » 17 jul 2010, 21:09

Ik kan beamen wat Hans zegt. Natuurlijk is de sprong financieel van GTi naar R erg groot. Maar de R biedt gewoon meer plezier. De GTi is in Nederland bijzonder vriendelijk geprijsd.

Waar een R helemaal de blitz kan maken zijn de stoplichtsprintjes.
Natuurlijjk zijn we hier allemaal coureurs die de meest geweldige rondetijden kunnen rijden, maar stiekem zijn er toch veel die zo'n auto ook gebruiken voor een stoplichtsprintje. Dan ben je met zo'n R ten alle tijden sneller. VEEL sneller.
Met vochtig weer? Ook daar is de R weer in zijn nopjes.

JP

Bericht door JP » 17 jul 2010, 21:14

Het skippen van het R32 blok, heeft gewoon met de milieulabels te maken.

Kan bruin het trekken, dan is een R, echt zijn geld wel waard. 4wd, ziet er wat dikker uit, en blijft exclusiever. Over 2 jaar jaagt iedereen op een jonggebruikte R

Wil je nieuw, maar 10k sparen. Dan een GTi in deze kleur;

Afbeelding

Chip op maat van JD incl. Akrapovic (JD levert die tegenwoordig ook :wink: ) en gaan met die :banaan:

Plaats reactie