Sinds een paar weken hoor ik dat mijn stuur een beetje piept als ik thuis of ergens anders de oprit afrijd en een keer flink aan het stuur draai. Hij zal het ook best doen als ik op hogere snelheid door een bocht rij maar door andere geluiden hoor ik het dan ws niet.
Hoor het dus alleen als ik heel langzaam rij en een flinke bocht maak....wie o wie kan mij zeggen wat dit is?
Wat ik wel al weet is dat er nieuwe draagarmrubbers en een nieuwe multiriem op moet. Hier beginnen scheurtjes in te komen. De spanrollen neem ik dan ook direct mee...want ook daar lijk ik een vreemd geluidje te horen.
Nu weet ik niet of dit er iets te maken mee kan hebben?
Bvd.
E36 M3...stuur ''piept'' bij draaien op lage snelheid
-
- Knot
Re: E36 M3...stuur ''piept'' bij draaien op lage snelheid
Doe dat opdraaien eens met de kap open en laat iemand even luisteren buiten, weet je zo of het een snaar is.
-
Ik heb hem vorige week bij de BMW garage gehad en gevraagd of ze daar ook ff naar wilde luisteren...uiteraard piepte hij toen weer net niet
Zal morgenvroeg eens de kap open trekken en er iemand naar laten luisteren...als ik je begrijp is het dus wel mogelijk dat het de multiriem is.

Zal morgenvroeg eens de kap open trekken en er iemand naar laten luisteren...als ik je begrijp is het dus wel mogelijk dat het de multiriem is.
- Friso
heb ik ook met mijn 328 als hij koud is (multiriem)orignele bmw heeft er minder last van(kod -heel warm-koud)
-
Ok dan. Ik heb gisteren een nieuwe multiriem besteld (ori bij BMW dealer) dus dan zal het wel weg zijn zodra die erop zit