e36 m3 probleempjes

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
JurT

e36 m3 probleempjes

Bericht door JurT » 27 jun 2010, 22:06

Ik heb 2 kleine probleempjes met de m3.

Het eerste is dat soms na hard optrekken ik een harde tik hoor. Soms voel ik de tik ook in het stuur. Op het moment dat ik de tik hoor rijd ik rustig. Ik heb de auto opgekrikt en gekeken aan de voorkant of ik iets zag wat loszat, gescheurd was of krom was etc. Maar kan niks vinden aan de ophanging. Ik ben ervan overtuigd dat het van de linkervoorkant komt. Rechts ook maar nagekeken voor de zekerheid. Heeft iemand dit wel eens meegemaakt, of misschien wat tips/adviezen.

Het tweede probleempje is dat ik een klein olie lek heb. Ik weet ook ongeveer waar het vandaan komt al kan ik er niet goed bij. Het zit in de buurt van de uitlaat nokkenas sensor. De kleppendeksel pakking is kurkdroog. Zit daar ergens een sensor die kan lekken??

Ik hoor het graag. :df:

popeyeM3

Re: e36 m3 probleempjes

Bericht door popeyeM3 » 29 jun 2010, 11:50

Dat getik/geklak kunnen de stuurkogels zijn...
Kan je testen door met uitstaande motor het stuur heen en weer te bewegen....dan moet je het geluid ook gaan horen.

Die lekkage zal van de kettingspanner zijn..die zit onder de uitlaat nokkenas sensor namelijk.
Kan je iets aandraaien...of het afdicht ringetje vervangen...maar dan moet de spanner eruit..en spanner eruit is spanner vervangen (100 euro).

Erik K.

Bericht door Erik K. » 29 jun 2010, 17:52

-Stuurhuis met speling wil ook nog wel eens een getik geven of versleten draagarmrubbers.

-Wellicht heb je nog een oud type kettingspanner, kun je meteen een nieuwe er in zetten.

JurT

Bericht door JurT » 04 jul 2010, 12:23

Thnx heren. Waarschijnlijk is het idd de kettingspanner. Als je deze wil vervangen, kan je die er zo uit halen en een nieuwe indraaien of komt er meer bij kijken? En is het nieuwere type spanner van de 3.2 en 3.0 hetzelfde?

De tik is vaag, heb alles nog eens goed nagekeken, maar goed, de auto gaat volgende week naar Oss.

JurT

Bericht door JurT » 05 jul 2010, 18:27

Vandaag even snel in Oss langs gewipt. Olie lekje is nog niet naar gekeken omdat ze het erg druk hadden. De tik was wel gevonden. De bout van het motorrubber was door het subframe gescheurd. Deze kwam met hard optrekken omhoog en ging zich daarna "zetten" wat een tik tot gevolg gaf.

Plaats reactie