Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie

Wat gaat DF stemmen?

CDA
4
2%
PvdA
8
4%
D66
21
11%
PVV
53
27%
Groen Links
2
1%
SP
2
1%
CU
2
1%
VVD
87
44%
SGP
2
1%
PVDD
1
1%
Verdonk
0
Geen stemmen
Blanco
14
7%

Totaal aantal stemmen: 196

Michel P

Re: Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?

Bericht door Michel P » 05 jul 2010, 14:22

Luco schreef:Rutte kan zeggen, dit wil mijn achterban niet dus helaas kan ik niet aan deze coalitie meewerken, dan heb je ruggegraat en lef en respecteer je je kiezers.
Idd, en dan desnoods nieuwe verkiezingen maar dat lef heeft ook Rutte niet.

Michel

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 05 jul 2010, 14:22

Nee, want hoe groot is de kans dat de VVD weer de grootste wordt?

Luco

Bericht door Luco » 05 jul 2010, 14:25

Ravin ///M schreef:Nee, want hoe groot is de kans dat de VVD weer de grootste wordt?

Ik denk dat als die zijn kiezers respecteert de kans groter is dan met de actie waar die nu mee bezig is.
Misschien haalt rechts dan wel een meerderheid met VVD en PVV.
Dan zet je de rest pas te kakken.

Michel P

Bericht door Michel P » 05 jul 2010, 14:28

Luco schreef:
Ravin ///M schreef:Nee, want hoe groot is de kans dat de VVD weer de grootste wordt?

Ik denk dat als die zijn kiezers respecteert de kans groter is dan met de actie waar die nu mee bezig is.
Misschien haalt rechts dan wel een meerderheid met VVD en PVV.
Dan zet je de rest pas te kakken.
Idd, Verhagen zal ook worden afgerekend, maar ook de PVDA zal inleveren. Zou mooi zijn, maar Rutte moet het niet te lang over links blijven proberen want want dat zal die rap van rijzende ster naar vallende ster degraderen, en kan de links rechts strijd binnen de VVD weer los barsten.... Wiegel is ook al stemming aan het maken, zoals altijd.......

Laat Bolkenstein zich er eens mee bemoeien, die heb ik zelf erg hoog zitten.

Michel

GTRene

Bericht door GTRene » 05 jul 2010, 14:32

wiegel...miegel...die vent kan ik ook niet zien of luchten, ook zo'n :sealed:

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 05 jul 2010, 14:39

Wiegel, hypocriete lafbek van de bovenste plank. Mooi hoe ze hem in DWDD met zijn eigen woorden confronteerden en hij ineens de grootste draaikont van NL bleek te zijn.

PVV moet helemaal niet te groot worden, vanaf plek 1 en verder zitten er veel te veel idioten, daar wil je het land echt niet door laten regeren.

RVV

Bericht door RVV » 05 jul 2010, 14:40

We worden gewoon genaaid waar we bijstaan.

Michel P

Bericht door Michel P » 05 jul 2010, 14:47

Ravin ///M schreef:Wiegel, hypocriete lafbek van de bovenste plank. Mooi hoe ze hem in DWDD met zijn eigen woorden confronteerden en hij ineens de grootste draaikont van NL bleek te zijn.

PVV moet helemaal niet te groot worden, vanaf plek 1 en verder zitten er veel te veel idioten, daar wil je het land echt niet door laten regeren.
Maar de PVV zal groot worden omdat de zittende politieke elite neer kijkt op de gemiddelde kiezer. Wilders scoort door de pijnpunten in de maatschappij te benoemen, terwijl alle andere partijen zorgvuldig om de pijnpunten heen lopen en vervallen in wollige taal zonder een standpunt in te nemen.

Gek dat velen zich genaaid voelen..........

Michel

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Bericht door Wouter81 » 05 jul 2010, 14:49

Rico schreef:We worden gewoon genaaid waar we bijstaan.
+ 10.000

PVV +9 zetels (33 nu) in de virtuele peiling van dit moment. Dit zegt genoeg.

Politiek: insert kotssmilie here

Michel P

Bericht door Michel P » 05 jul 2010, 14:51

Ik wil de harses van Bea wel eens zien als de PVV de grootste is....... :mrgreen:

Luco

Bericht door Luco » 05 jul 2010, 14:56

Ravin ///M schreef:Wiegel, hypocriete lafbek van de bovenste plank. Mooi hoe ze hem in DWDD met zijn eigen woorden confronteerden en hij ineens de grootste draaikont van NL bleek te zijn.

Over de PVV heb je gelijk, maar nu zorgt de zittende pluche ervoor dat ze zo groot worden.
Als deze partijen er nu eens wat zouden doen aan het ongenoegen van de bevolking.

Tom

Bericht door Tom » 05 jul 2010, 14:58

Rico schreef:We worden gewoon genaaid waar we bijstaan.
+heelveel.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 05 jul 2010, 17:37

Ik bedenk me net dat ik het woord be"KOK"stoofd heb gebruikt......................

What`s in a name here....................... :roflol:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 05 jul 2010, 18:02

Rutte heeft domweg geen keus. Hij vraagt Wilders om met hem om tafel te gaan en Wilders roept nee. Wilders en Rutte sámen vragen het CDA aan te schuiven en Verhagen zegt nee. Dan hou je nog 2 opties over: of over overwegend links (triest verhaal) of uit de onderhandelingen stappen en het volledig over links (VVD weg, dus PvdA voor het zeggen) proberen. Van die 2 kansloze opties vind ik paars plus beter dan 100% links.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 05 jul 2010, 18:15

Als rutte meegaat in plus, geeft hij alle winst uit handen.
Cohen kan hem piepelen tot en met, want als rutte de stekker eruit trekt, verliest hij een deel bij herverkiezingen aan de pvv.
Een mooie spek en bonen PM zal dat worden. En als Cohen de kans krijgt, zal hij ook dat premierschap nog proberen in te pikken.
Die man zit aardig in de hoek gedrukt, ondanks zijn winst.

Als ik hem was zou ik de plus snuffelpartij rustig uitzingen en aan het eind opzij leggen en daarna onder landsbelang de druk opvoeren naar verhagen om aan te schuiven naar rechts.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 05 jul 2010, 18:26

smiley schreef:Als ik hem was zou ik de plus snuffelpartij rustig uitzingen en aan het eind opzij leggen en daarna onder landsbelang de druk opvoeren naar verhagen om aan te schuiven naar rechts.
Zeker, dat zou de beste optie zijn. Maar als Verhagen blijft volhouden.... wat dan? Kan de VVD uiteindelijk zonder eigen toedoen buitenspel worden gezet? Zover ik weet wel..

smiley

Bericht door smiley » 05 jul 2010, 18:31

Met dat scenario zal Cohen ook wle aan het rekenen geweest zijn.
Misschien verhage eens onder zijn ballen gekieteld om voor dat 1-2'tje te zorgen.

Rutte zal behoud van kiezers nog beter doen in de opositie (door wat weg te snoepen van de pvv; gematigde standpunten, maar nog wel rechts) dan in die regenboog te stappen.

Vergeet niet dat landsbelang ondergeschikt is aan kiesvee.

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 18 jul 2010, 11:25

De PVV is in de peiling van Maurice de Hond gestegen naar een recordaantal zetels. Als er nu verkiezingen waren, zou de partij van Geert Wilders uitkomen op 35 zetels. Dat zijn er 11 meer dan de PVV er op 9 juni verwierf bij de parlementsverkiezingen. In april vorig jaar stond de PVV bij De Hond al eens op 33 zetels.

De extra zetels in de peiling komen vooral van kiezers die VVD hebben gestemd. Van degenen die dat deden op 9 juni, zou nu nog maar 65 procent weer op de liberale partij te stemmen. In de peiling zakt de VVD van 31 naar 23 zetels.

De peiling van De Hond wordt via internet gehouden onder tenminste 2500 mensen, uit een steekproef onder ruim 40.000 personen die zich ooit voor zijn panel hebben aangemeld. De peildagen zijn vrijdag en zaterdag.

VVD-leider Mark Rutte onderhandelt al twee weken met PvdA, D66 en GroenLinks over de vorming van paars-pluskabinet. Uit een vorige week gepubliceerde peiling van De Hond bleek dat de meeste VVD-stemmers zo'n kabinet niet zien zitten. Van de ondervraagden noemde 58 procent dat kiezersbedrog.

In de huidige peiling van De Hond staat de PvdA op 27 zetels, GroenLinks op 12 en D66 op 11. Met de 23 gepeilde zetels van de VVD zou paars-plus nu op 73 zetels uitkomen. Met de huidige stand van zaken rondom het electoraat zou VVD, PVV en CDA als enige van de combinaties met drie partijen met 76 op een kleine meerderheid staan, aldus De Hond. (ANP)
Logisch, met zo'n verrader als die Rutte. :bag:

Michel P

Bericht door Michel P » 18 jul 2010, 12:06

Ik las het, veel mensen die voor de VVD hebben gekozen om die een laatste kans te geven voelen zich genomen met paars +...... Als dit echt een kabinet gaat worden zal bij de volgende verkiezingen de VVD op het nivo D66 en GL komen qua stemmen........ een rommel partijtje dus..........

Maar eerlijk is eerlijk, Rutte is altijd al een VVDer van de linker vleugel geweest........ daarom heb ik ook niet op de VVD gestemd.

Michel

smiley

Bericht door smiley » 18 jul 2010, 18:42

Ik ben benieuwd waar dit op uitdraait.
Of dat Rutte serieus is met die regenboog, of dat dit een rituele dans is, om aan het allerlaatste eind toch niet tot een overeenkomst te komen, en alsnog met cda/pvv een babbeltje waagt.
Meneer zal kleur moeten bekennen.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 18 jul 2010, 20:58

Ik ben nogal sceptisch.....................dat er iets van Paars komt.............dat de VVD top het "paarse" licht heeft gegeven maakt het wel duidelijk..........................100% strategisch bepaald, om straks vooral maar niet de schuld te krijgen dat ze het niet hebben geprobeerd....................

Ik denk dat men bij de VVD wel degelijk rekening houdt met de woede van de VVD stemmer die dus niet voor Paars heeft gestemd.................Bij de VVD zijn ze niet achterlijk, en het VVD electoraat is dat helemaal niet..................die hebben niet het 1 daagse korte termijn geheugen van de gemiddelde linkse kiezer.................

Na veel gespeende moeite, liefkozingen, omhelzingen en het ruiken aan elkaars eroge zones zal de Paarse paring straks elegant worden afgeschoten.........................................

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 18 jul 2010, 21:04

Dat denk ik ook. Je zag het al aan hoe Rutte commentaar gaf op de eerste gezamenlijke
praatronde. Hij zei "We moeten maar kijken wat dit, deze samenstelling kan doen. Je kunt
allicht een poging doen in deze situatie."

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 20 jul 2010, 17:47

Paars Plus gestrand hoor ik net. Goed nieuws. :)

Nu kijken wat voor gedrocht ze hierna weten samen te stellen. :hmmm:

Luco

Bericht door Luco » 20 jul 2010, 18:07

Mooi, dat had een ramp geweest.

Snel VVD, PVV en CDA

GTRene

Bericht door GTRene » 20 jul 2010, 18:09

:banaan: (denk ik...immers al die partijen gaven wel een breed beeld...maja met al die haantjes...en ow hennetje ist wel weer moeilijk en niet wat we de komende jaren op zaten te wachten :hmmm: )

anyway, Cohen keek niet blij zag ik net :D

beetje meer rechts? graag in de volgende coalitie.

Plaats reactie