Zo, leek me ook wel netjes om even een update te geven over mijn huidige auto-situatie. Op 20 augustus heb ik mijn lease-Golf in ontvangst mogen nemen, kwam mooi uit want de dag daarvoor was de M5 stilgevallen met een kapotte versnellingsbak. Eerst even over de Golf: 140 PK TDI Highline 4-Motion (jaja, AWD) met nog wat pakketjes, o.a. verlaagd onderstel, extra getinte ramen achter, navi en verwarmde stoelen.heb nu ongeveer 1500km met de Golf gereden, is een fijne auto, netjes afgewerkt, makkelijk te overzien en voorzien van tankpas 8) Maar goed, Golf stond dus op de stoep, maar de BMW met een kapotte versnellingsbak in de garage. Probleem was eigenlijk als volgt: Ik wilde van 4 naar 5 schakelen, pook schoof niet meer in de 5e versnelling. Nog een keer proberen, weer mis. Auto even stil gezet, nu kon ik helemaal geen versnelling meer selecteren. Dus.... wegenwacht maar eens gebelt. Die kreeg er wel weer wat beweging in, maar echt van harte ging het niet. Auto liep nog wel en gelukkig stond ik 1 km van mn garage af, dus zijn we daar maar voorzichtig naar toe gereden. Conclusie daar: bak overleden. Het onderdeel dat de versnellingspook door de versnellingen heen moet leiden was kapot, reviseren kon wel maar werd een lange klus, met het risico dat er na 1000km weer hetzelfde gebeurde. Na wat wikken en wegen besloten om voor een hele nieuwe versnellingsbak te gaan + nieuwe koppeling om het maar meteen goed te doen. Het kwam allemaal tegelijk, want de APK verliep in oktober en Inspectie II zat er ook aan te komen. Dus... maar eens diep adem gehaald en de hele boel weer in orde laten maken:
Nieuwe bak
Nieuwe koppeling
Nieuwe luchtmassameters
Inspectie II
2 nieuwe voorbanden
APK
en omdat we toch bezig waren: ook meteen maar weer eens laten poetsen en cleanen. Ik denk dat ik de BMW-onderdelen verkoop een goeie maand bezorgt heb
Maar goed, gisteren was het zover, na 3 weken (had wat langer geduurt ivm vakantie en ik had toch niet zo'n haast) kon ik de M5 weer halen. Sindsdien loop ik met een grote grijns rond, want ik heb eigenlijk het gevoel in een nieuwe M5 rond te rijden. Hij is prachtig gepoetst en loopt harder/stuurt beter dan ooit. Vanmiddag ben ik even op pad geweest om wat foto's te maken, die zijn te vinden in deze link:
http://www.mijnalbum.nl/Album=PIU6ARMH
teaser:
Onderaan staan ook nog wat foto's van de Golf, dat lijkt wel een SUV als ie naast de M5 staat. Sommige mensen hebben me al raar aangekeken dat ik zoveel werk in een 'oude' auto heb laten steken maar voor mij is het het meer dan waard! Ook voor een eventuele verkoop (twijfel nog een beetje tussen deze blijven rijden, of deze verkopen en doorsparen naar een E60) leek het me beter om alles weer 100% in orde te hebben. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden!