Wat went luxe / opties toch snel !

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Femme

Re: Wat went luxe / opties toch snel !

Bericht door Femme » 02 jul 2010, 00:21

Maus335i schreef:Ik heb liever gewoon beide, dikke motor en veel opties :mrgreen:

Ik heb een tijdje met active cruise control gereden, toen weer zonder en ik mistte het toch wel. Nu heb ik het weer en het is toch wel eeeeeeerg fijn op irritante 80 wegen of drukke spits. Erger me een stuk minder aan linksplakkers.. vind het zelfs wel fijn, want dan kan ik rustig met andere dingen bezig in de auto :P (geintje he!)
Ik heb nog maar een klein stukje in de 650i gereden maar ik merkte al wel dat de actieve cruise control erg relaxed is. Je sluit eerder aan dan dat je gaat inhalen. De auto nodigt sowieso niet uit tot hard rijden. Het weelderig in leer en alcantare beklede interieur en het audiosysteem dragen ook bij tot de relaxte ambiance.

Met de Matiz die ik nu als leenauto heb rij ik agressiever dan in de 6er. 0-100 in 17,0s is lang niet zo dramatisch als het lijkt als je permanent maximum attack rijdt :evil: . Geen airco en cruise control in de Matiz is wel kut, maar meestal zit ik met een smile van oor tot oor achter het stuur als ik weer een TDI eruit geraced heb met mijn 52 paardjes op 750kg :P .

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 02 jul 2010, 14:03

Mijn eerste auto was een Civic 1.5 DXI uit '94. Met z'n 90pk en 980kg best vlot te noemen en als enige optie stuurbekrachtiging.

Toen moest er een andere auto komen omdat ik veel kilometers maakte. Enige voorwaarde was iets wat sneller was en graag airco.

Het is uiteindelijk een lekkere volle Leon geworden, alleen de fabrieks navi en de cd wisselaar ontbreekt.

Voor de rest was ik snel gewend aan het schakellui rijden met de 1.8 20VT, inhalen ging ineens een stuk vlotter met 180pk ipv. 90pk.
Cruise control is op lange afstanden ideaal, scheelt soms ook nog boetes.
Regensensor is op bepaalde momenten ook handig.
Dimmende binnenspiegel, merk je niets van. Totdat je in een auto gaat rijden die het niet heeft, dan kan het soms irritant zijn.
Leer + stoelverwarming. De sportstoelen zitten gewoon goed en in de winter is de stoelverwarming best lekker.
Climate control? Super, ik wil niet meer zonder.
Boordcomputer, hoewel die nog niet heel geavanceerd is gebruik ik hem erg veel.
Goede radio + boxen, heerlijk.
Schuif/kanteldak, ik zou hem kunnen missen. Maar soms is het toch wel fijn.

Wat ik in dit topic nog niet voorbij heb zien komen is de armsteun, wat een heerlijk hulpstuk is dat :D

Wat ik verder wel zou kunnen missen zijn de inklapbare spiegels, staat leuk als de auto geparkeerd is. Maar verder heb je er vrijwel nooit iets aan.

Is er iets wat ik nog mis? Ja................. een bekerhouder :bag:

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 02 jul 2010, 14:07

Vroeger was een vijfde versnelling nog een optie bij Mercedes, dat was pas luxe 8)
Of een voorruit bij een Renault Sport Spyder, wauw!

De beste optie voor een auto en wat helaas wel erg snel went is.. veel vermogen!

daNpy

Bericht door daNpy » 02 jul 2010, 14:11

Bekerhouder +1... een van de dingen die ook wel mis.

jaydee

Bericht door jaydee » 02 jul 2010, 17:13

Richardt. schreef: Is er iets wat ik nog mis? Ja................. een bekerhouder :bag:
Die had je gehad in de Leon als je geen stoelverwarming had aangekruisd ;)

Joop schreef: - de stoelverwarming; daar zie ik het nut totaal niet van in.
Is op de lange duur goedkoper dan de fysiotherapeut ;)

Als je nooit last hebt van je rug: 's winters is de stoelverwarming in no-time warm, waardoor je ook als het gevroren heeft comfortabel kunt rijden zonder jas. Wel zo prettig (en veilig!) bij het sturen en schakelen omdat je meer bewegingsvrijheid hebt.

Richardt.

Bericht door Richardt. » 03 jul 2010, 13:51

Ik weet het dat de bekerhouder op de plek van de verwarmingsknoppen zitten.

Maar dan nog vind ik het raar dat er bijv. in de deurvakken geen rondingen zitten voor een beker. Nu zijn het gewoon nutteloze bakjes waar je net niets mee kunt.

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 03 jul 2010, 14:26

Zelfs in die 'kale' Sub van mij zit een bekerhouder. :lol:

Stoelverwarming vind ik smerig........zit in de truck, maar dat gebruik ik nou echt nooit. :?

Joop

Bericht door Joop » 03 jul 2010, 20:19

jaydee schreef:...
Joop schreef: - de stoelverwarming; daar zie ik het nut totaal niet van in.
Is op de lange duur goedkoper dan de fysiotherapeut ;)

Als je nooit last hebt van je rug: 's winters is de stoelverwarming in no-time warm, waardoor je ook als het gevroren heeft comfortabel kunt rijden zonder jas. Wel zo prettig (en veilig!) bij het sturen en schakelen omdat je meer bewegingsvrijheid hebt.
Rij sowieso altijd zonder jas; juist vanwege die bewegingsvrijheid.

's Winters hoef ik niet te krabben en me al helemaal geen zorgen te maken over de temperatuur in het interieur. De auto staat namelijk lekker binnen. Bovendien heeft de climatecontrol de auto echt binnen no-time lekker op temperatuur ('s winters en zomers steady op 20gr).

De stoelverwarming heb ik wel als optie in de auto zitten, maar ik vind het eerder smerig warm dan lekker. Toen ik hem net had toch eens uitgeprobeerd; maar heb het liever iets frisser in de auto. Last van de rug blijf ik ondanks dat alles toch houden... Dan zou het wellicht beter geweest zijn als de rugleuning ook nog verwarmd zou zijn.

Richardt.

Bericht door Richardt. » 04 jul 2010, 10:59

Dan zou het wellicht beter geweest zijn als de rugleuning ook nog verwarmd zou zijn.
Is dat serieus niet het geval in jouw BMW dan? :shock:

Ik heb dat namelijk wel in mijn Seat.
Overigens scheelt het ook wel hoe je de stoelverwarming kunt regelen, ik heb 5 standen dus daar zit altijd wel iets tussen wat lekker is.
In bijv. de 300C van m'n schoonvader zitten maar twee standen, waarvan de warmste stand gewoon echt te heet is.

Sperdy

Bericht door Sperdy » 04 jul 2010, 11:51

Denk dat het meer zit voor mij in 'nice to have' en 'must have' en 'overbodig'. Voor mijzelf kan ik het volgende rijtje maken (naast dat de auto het gewoon moet doen en waterdicht moet zijn, en andere basis dingen die bij het vervoermiddel auto behoren).

Must have:
- airconditioning
- rechter buitenspiegel electronisch verstelbaar
- centrale deurvergrendeling
- een radio
- achterruitverwarming

Nice to have
- cruise control
- automaat
- electrische ramen
- electrische linker spiegel
- cd speler
- alarm (must have als dat moet van de verzekering)

overbodig
- high tec pdk achtige automaten
- verwarmen stoelen
- xenon
- massage stoelen
- cd wisselaar
- high tec sound systems
- auto dimmende binnenspiegel
- gewichtsbesparende opties
- meedraaiende koplampen
- leer
- lichtmatalen velgen
- regensensor voor ruitenwissers
- i-drive achtige systemen
- telefoonbediening aan het stuur
- overbodig veel vermogen, zeg maar meer dan 100 pk (of zo iets)
- ... (later meer)
-

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 04 jul 2010, 12:32

Mijn auto staat ook altijd binnen, maar toch heb ik weer stoelverwarming besteld.

Gewoon vanwege de leren bekleding wat toch 's winters wel even koud is. De beide M3's hadden ook stoelverwarming, maar de van sensatec kunstleer voorziene normale E90's niet...

Dit heb ik ook, misschien wel 't meest overbodige hoerekeetgedoe wat er is, maar 't staat me toch gaaf :bag:
http://www.bimmerpost.com/forums/attach ... 1277865430
http://www.bimmerpost.com/forums/attach ... 1277865430

En ook omdat de kinderen er nogal eens over mekkerden:Niet alleen 't electrische zonnescherm achter is 'n MUST wat dus hier ook weer op zit en dat had ik volgens mij op elke BMW die ik had,maar ook zijrollos voor de achterportierramen. Anders fikken de kids weg. :mrgreen:

En een grijze(was altijd groene) baan in de voorrruit. Deze dingen vind ik dus WEL belangrijk om relaxed te rijden etc.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 04 jul 2010, 12:41

FerdiACS1 schreef:Denk dat het meer zit voor mij in 'nice to have' en 'must have' en 'overbodig'. Voor mijzelf kan ik het volgende rijtje maken (naast dat de auto het gewoon moet doen en waterdicht moet zijn, en andere basis dingen die bij het vervoermiddel auto behoren).

Must have:
- airconditioning
- rechter buitenspiegel electronisch verstelbaar
- centrale deurvergrendeling
- een radio
- achterruitverwarming

Nice to have
- cruise control
- automaat
- electrische ramen
- electrische linker spiegel
- cd speler
- alarm (must have als dat moet van de verzekering)

overbodig
- high tec pdk achtige automaten
- verwarmen stoelen
- xenon
- massage stoelen
- cd wisselaar
- high tec sound systems
- auto dimmende binnenspiegel
- gewichtsbesparende opties
- meedraaiende koplampen
- leer
- lichtmatalen velgen
- regensensor voor ruitenwissers
- i-drive achtige systemen
- telefoonbediening aan het stuur
- overbodig veel vermogen, zeg maar meer dan 100 pk (of zo iets)
- ... (later meer)
-
Volgens mij heb ik bijna 't hele zwikje behalve de massagestoelen :oops: en de gewichtsbesparende opties, daar weet de firma BMW ook weinig van....

Tijd voor 'n Ford RS 200 kaal erbij. :angel:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 04 jul 2010, 17:26

Waar ik me aan stoor als het er niet op zit:

Stuurbekrachtiging :P
Airco,
CC,
Goede stereo,
Elektrische ramen.

De rest is imho echt extra wat natuurlijk wel fijn is. Waar ik me nog meer aan kan ergeren is kraakjes en rammeltjes, daar zou ik graag wat opties voor laten liggen. Dus liever een kalere maar degelijke auto dan een volle rammelbak.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 04 jul 2010, 19:55

Last van de rug blijf ik ondanks dat alles toch houden... Dan zou het wellicht beter geweest zijn als de rugleuning ook nog verwarmd zou zijn.

Mijn rugleuning wordt wel verwarmd, wel minder dan het zitvlak (de ballen branden je uit de broek, na korte tijd :roflol: ) Ik gebruik het dus nooit lang, ik moet ook aan de kwaliteit van mijn kleine romotjes denken uiteraard............ :mrgreen:

Anyway, de rugleuning dient verwarmd te zijn..........

Dan even een fabeltje uit de wereld helpen; niet alle rugklachten zijn met warmte te verhelpen en ook niet te voorkomen. Dus zowel curatief als preventief niet zaligmakend. Letwel; bij sommige rugklachten kan het wel verlichtend zijn.

Het is precies wat Robin zegt; in de winter isdat leer wel behoorlijk fris, daarmee ook stugger...........hup, even die kachel aan, 2 minuten is genoeg, dan neemt mijn booty het vanzelf wel over............. :roflol:

Joop, stuur me een PB tje over je klachten, wellicht kan ik je nog van dienst zijn...........

Plaats reactie