energie, bedrijven/kosten/lokkertjes.

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
GTRene

energie, bedrijven/kosten/lokkertjes.

Bericht door GTRene » 01 jul 2010, 19:58

Ik zal maar beginnen :D

Kreeg vandaag een jaar afrekening Stroom...men eerste jaar bij Oxxio.

Voorheen zat ik bij de Cogas wat later Electrabel werd, en die waren enorm aan de prijs (duur)

Dus ik dacht ik zal dan toch maar eens shoppen en Oxxio leek me wel wat.

men stroom ging van 35,-euro naar 29,-euro en gas van 195,-euro naar 115,-euro das voor mij aardig wat per maand.

Echter kreeg nu de rekening van stroom dat ik 192,-euro moet betalen en ze de maandlast in vervolg op 45,-euro zetten...dus nog duurder dan de Cogas/Electrabel destijds :hmmm:

Is de stroom ineens heel duur geworden of hoe zit dat? ik heb van destijds een overzicht van ongeveer men gebruik (kwam zelfs iets lager uit nu) en daarop werd die 29,-euro voorgesteld als voorschot bedrag.

van 16-07-09 tot 01-06-2010 (nog net geen jaar dus)

maar is de stroom duurder geworden ofzo? baal altijd als ik ergens achteraan moet of dat ze je voor de gek houden...en je achteraf een dikke rekening krijgt.

magoed denk dat jullie lezers ook wel eens zaken hebben meegemaakt met energie bedrijven, al weet ik nog niet of dat van mij normaal is of toch een lokker maar niet met alles vermeld destijds.

Fernando

Re: energie, bedrijfen/kosten/lokkertjes.

Bericht door Fernando » 01 jul 2010, 20:04

misschien heb je de kleine lettertjes niet goed gelezen....

RVV

Bericht door RVV » 01 jul 2010, 20:10

Fernando schreef:misschien heb je de kleine lettertjes niet goed gelezen....
Dat is ook erg lastig met die avatar van jou...

Luco

Bericht door Luco » 01 jul 2010, 20:19

Rico schreef:
Net als banken zijn energiemaatschappijen allemaal oplichters.
Wel is alles weer duurder geworden en is natuurlijk de belasting op energie ook weer flink omhoog gegaan.

Maar 29 en 115, ik wou dat ik dat mocht betalen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
zit ongeveer op het 4voudige :sealed: :shocking:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 01 jul 2010, 20:59

Rico schreef:
+1

In principe zijn de energie prijzen gerelateerd aan de olie prijs. Bekijk de koers grafiek van olie en hebt een indicatie. Let wel dat olie in Dollars betaald wordt wat natuurlijk weer invloed heeft op de betalen Euro's :wink:

Ik heb een keer Oxxio aan de deur gehad. Zo'n lekkere domme blonde zoals in Fernando's Avatar :mrgreen: Die begreep gewoon niet eens wat ze verkocht :bag: Gewoon lekker weer terug naar Electrabel, een bedrijf waar ik veel meer vertrouwen in heb. Zelf zit ik trouwens gewoon bij Essent.....eeuh RWE. Bevalt me prima.

Fernando

Bericht door Fernando » 01 jul 2010, 21:27

Niels schreef:
Rico schreef:
+1

In principe zijn de energie prijzen gerelateerd aan de olie prijs. Bekijk de koers grafiek van olie en hebt een indicatie. Let wel dat olie in Dollars betaald wordt wat natuurlijk weer invloed heeft op de betalen Euro's :wink:

Ik heb een keer Oxxio aan de deur gehad. Zo'n lekkere domme blonde zoals in Fernando's Avatar :mrgreen: Die begreep gewoon niet eens wat ze verkocht :bag: Gewoon lekker weer terug naar Electrabel, een bedrijf waar ik veel meer vertrouwen in heb. Zelf zit ik trouwens gewoon bij Essent.....eeuh RWE. Bevalt me prima.
Ho ho ho dat valt reuze mee:
Before entering the world of sports Ines studied Law at the University of the Valley of Mexico in Querétaro and achieved a Masters Degree. After leaving university she opted for TV presenting instead of law. At The World Cup in Germany 2006 she became very popular with male viewers and sports stars due to her sexy outfits and flirtatious interview techniques. She currently presents Dxtips every Sunday on the Mexican station Aztec 7.
:wink:

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Re: energie, bedrijven/kosten/lokkertjes.

Bericht door Eric H » 01 jul 2010, 21:35

Ach ja, zo kreeg ik ook een keertje zo'n bimbo aan de lijn.
Zat in de auto en had dus alle tijd om me eens lekker te vermaken....

Zij : Mijnheer H, wij zijn al uit diverse tests als goedkoopste uit de bus gekomen !!!
Ik : ach, ik kan het allemaal nog makkelijk betalen....
Zij : euhhhhh :? :?
Ik : die stond niet op je briefje hè ! :mrgreen:

( dit is een hele korte samenvatting van het gesprek )
Ze bleef nmamelijk herhalen hoe goedkoop ze wel niet waren, waarop ik bleef zeggen dat ik mijn huidige leverancier ( Eneco ) nog makkelijk kon betalen.
Was een leuk circel gesprekje.....heb me echt kostelijk vermaakt :mrgreen:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 01 jul 2010, 21:42

Eric H schreef:Ach ja, zo kreeg ik ook een keertje zo'n bimbo aan de lijn.
Zat in de auto en had dus alle tijd om me eens lekker te vermaken....

Zij : Mijnheer H, wij zijn al uit diverse tests als goedkoopste uit de bus gekomen !!!
Ik : ach, ik kan het allemaal nog makkelijk betalen....
Zij : euhhhhh :? :?
Ik : die stond niet op je briefje hè ! :mrgreen:

( dit is een hele korte samenvatting van het gesprek )
Ze bleef nmamelijk herhalen hoe goedkoop ze wel niet waren, waarop ik bleef zeggen dat ik mijn huidige leverancier ( Eneco ) nog makkelijk kon betalen.
Was een leuk circel gesprekje.....heb me echt kostelijk vermaakt :mrgreen:
+1!

Telefoonterreur naar telefoonterroristen, blijft leuk :D

GTRene

Bericht door GTRene » 01 jul 2010, 22:39

Ik heb de overstap toen gemaakt pas nadat ik al zeg 2 jaar erover dacht en zelf opgezocht bij zo'n vergelijker een soort zoekmachine met al die energiebedrijven...
ik hou helemaal niet van wisselen vandaar, maar betaalde eerst iets van 195,-euro aan gas per maand terwijl ik hoorde dat het veel goedkoper kon en ik het goed kan gebruiken...dus de stroom ook maar daar want daar waren ze ook wat goedkoper.

maar als de stroom en gas in de tussentijd veel duurder is geworden kan ik de meer dan 50% stijging van hun voorgelegde prijs destijds begrijpen...van 29 naar 45 is toch een aardig percentage.

magoed, anders toch maar eens bellen, maar ben bang dat ik dan niet veel wijzer wordt, als ze zeggen tis duurder geworden houd het op, wordt me anders al snel te veel :bag:

maar daarom stelde ik de vraag ook, is dat veel duurder geworden?

Luco

Bericht door Luco » 01 jul 2010, 22:51

rene, als het goed is krijg je een gespecificeerde rekening, daarin kan je zien:

energiekosten
transportkosten netwerkbeheerder
vaste kosten
energieheffing

dan moet je kijken wat dat nu is en wat het op de vorige afrekening was.
Dan kan je zo zien hoeveel het duurder is geeworden.

GTRene

Bericht door GTRene » 01 jul 2010, 23:13

Luco schreef:rene, als het goed is krijg je een gespecificeerde rekening, daarin kan je zien:

energiekosten
transportkosten netwerkbeheerder
vaste kosten
energieheffing

dan moet je kijken wat dat nu is en wat het op de vorige afrekening was.
Dan kan je zo zien hoeveel het duurder is geeworden.
klopt, maar dit is men eerste "jaaroverzicht" van hen(hiervoor zat ik bij een ander al die jaren), zit nu bijna een jaar erbij...dus heb niet een vergelijk, echter ik zag op de hun website op mijn pagina wel dat het nog duurder lijkt te worden.
dat overzicht is trouwens best ingewikkeld :bag: met hoog en laag en vastrecht en heffingkorting en transportkosten en huur stroommeter en capaciteitstarief stroom, tot zover gaat het nog na wat ge-puzzel, maar dan komt er ook nog energiebelasting groen? met weer verbruikoverzichten maar andere getallen dan hoog en laag :hmmm:

vroeger was het veel simpeler :'( I need a wive then can take it all out my hands since I get older and my brains are getting worse :bag:

Ik moet dan maar eens bellen morgen, als het 'goed" genoeg klinkt geef ik me weer gewonnen :mrgreen:

in elk geval bedankt voor het meedenken.

Luco

Bericht door Luco » 01 jul 2010, 23:16

als het goed is is het getal van de energiebelasting hoog en laag bij elkaar opgeteld.

Verder kan je de rekening van je vorige leverancier erbij houden en dan kan je zien of ze inderdaad wel goedkoper zijn dan je oude leverancier

GTRene

Bericht door GTRene » 01 jul 2010, 23:42

Luco schreef:als het goed is is het getal van de energiebelasting hoog en laag bij elkaar opgeteld.

Verder kan je de rekening van je vorige leverancier erbij houden en dan kan je zien of ze inderdaad wel goedkoper zijn dan je oude leverancier
toen ik het over liet zetten waren ze zeker goedkoper dan men oude leverancier, daarom liet ik het over zetten vooral omdat het gas een stuk goedkoper was, maar de stroom ook iets.
Echter is het sinds men afsluiten 16-07-09 zoveel duurder geworden landelijk waarschijnlijk...
als de stroom veel duurder is geworden sindsdien kan het wellicht kloppen, ik las al wel ergens op het web dat energie prijzen enorm zouden stijgen en was destijds ook wel op het nieuws.
dan zullen velen van jullie met de eindafrekening ook nog extra af moeten rekenen wellicht.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 02 jul 2010, 00:21

Als een bedrijf nieuw is, of de klantenbase flink wil laten groeien, terwijl ze een product leveren wat velen anderen ook al leveren, is de prijs de enigste manier om nieuwe klanten te winnen.
Zo'n bedrijf investeerd vet in de reclamekosten, extra administratie en de gegeven korting.

Na een tijd zal ELK bedrijf wat zoiets gedaan heeft, die nieuw binnengehaalde visjes gelijk trekken met de bestaande klanten, of het doel wat ze voor ogen hebben aan wat ze voor centjes willen zien.
Consumenten zijn door de regel genomen vrij honkvast, en een groot percentage ziet het niet, of wil het niet zien, en heeft geen zin in weer een vergelijk en omzetgedoe. En dat zijn de mensen die ze zoeken. Dat kleine % wat afvalt als ze erachter komen hoe het in elkaar steekt, intereseert ze niks. (tenzij ze bij radar of kassa op het matje moeten komen, dan wordt er een individuele oplossing gevonden :wink: )
Het gaat om de wet van de grote getallen.

De enige manier om uit dat soort zaken voordeel te trekken is van tevoren goed uit te zoeken of je het eerste jaar flink wat verschil in je zal kunt steken, en na dat jaar weer lekker terug gaan naar je originele provider, van wat dan ook. Opzegkosten en aanmeldkosten weer van te voren goed doorrekenen.

Voor mij teveel werk, dus elke telemarketeer of straatstudentje krijg een vriendelijke, doch besliste NEEN.
Voor spekkopers valt er echter wel wat te halen soms.

Arthur
Auto: Nr.52

Bericht door Arthur » 02 jul 2010, 09:33

Ik stap dit jaar voor het eerst eens over. Heb mee gedaan aan een inschrijving/veiling van EigenHuis. Scheelde behoorlijk en ga het maar eens proberen voor een jaar. En mogelijk volgend jaar met een nieuwe veiling meedoen.
Net als Eric H kan ik het nog makkelijk betalen :mrgreen:

Plaats reactie