Wireless valt steeds uit?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Wouter O.

Wireless valt steeds uit?

Bericht door Wouter O. » 01 jul 2010, 15:31

Heb al Google al eens flink doorgespit, maar ik kom niet echt achter de oorzaak van mijn probleem...
Ben erg slecht met computers, dus misschien is er hier iemand die mij op weg kan helpen.

Het komt er op neer dat mijn draadloze verbinding tussen laptop en router (een linksys) steeds (om de twee minuten) wegvalt met de melding "limited or no connectivity". De verbinding tussen router en internet is wél constant (vaste pc die ook op de router zit doet gewoon normaal).

Als ik vervolgens op "repair" klik, dan herstelt de verbinding gewoon en doet hij het weer... Ook als ik niets doe, dan herstelt de verbinding na een paar minuten automatisch.

Opvallend is dat als ik bij "Wireless Network Connection Status" op "support" en dan op "details" klik, ik dit te zien krijg:

Afbeelding

Terwijl het er bij een goede verbinding zo uitziet:

Afbeelding

Lijkt me dus dat daar iets niet helemaal snor zit...

Iemand die helpt?
In elk geval bij voorbaat hartelijk dank 8)

Royke

Re: Wireless valt steeds uit?

Bericht door Royke » 01 jul 2010, 15:47

Probeer je router eens op een andere draaloze channel te zetten.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 01 jul 2010, 15:49

Tja, het zal wel een beetje technisch worden, maar daar zul je met je probleem niet onderuit komen.

De meeste routers staan standaard op kanaal 9 (er zitten er meer in)
Dat betekend de jouwe, die van de buurman, overbuurman, als je een flat hebt misschien wel boven en onder je.
Die meuk zit allemaal op kanaal 9 door elkaar te schreeuwen.

Het eerste wat ik zou doen is een ander kanaal dan 9 instellen in de router.
Dan de laptop connecteren, en het connectie window openzetten:
Afbeelding

Loop dan eens door je huis met laptop, en kijk wat er gebeurd met de blokjes van je ontvangst.
Doe dit op alle verdiepingen. Probeer uit te vinden of je het op sommige plaatsen of op alle plaatsen (zelfs dicht bij de router) kwijt raakt.

Op basis daarvan kunnen we zien of je het in je router moet gaan zoeken of de wifi antenne in je laptop.

Wouter O.

Bericht door Wouter O. » 01 jul 2010, 16:36

Right, that failed...

Wilde een ander kanaal instellen en aangezien er op het hele ding maar één knopje zit (witte lampje links), heb ik daar met mijn vinger op zitten drukken :whistle: :mrgreen:
Dit lampje is bij mij altijd oranje is geweest. Toen ik erop drukte ging hij wit knipperen en jawel; ik bereikte een heel nieuw level of fail want het gevolg was dat ik helemaal geen draadloze verbinding meer had...

Afbeelding

Toen heb ik er nogmaals op gedrukt en werd hij weer oranje waarna ik dacht mijn fail te hebben opgelost maar helaas, nog steeds niets :D

Dus..... suggesties? :D

Royke

Bericht door Royke » 01 jul 2010, 16:49

je moet de channel software matig instellen, en niet door op knoppen te drukken :bag:

Wouter O.

Bericht door Wouter O. » 01 jul 2010, 16:56

ahzo ok, te laat...

Dit is trouwens een plaatje van het ding, zag dat het vorige plaatje opeens weg was...

Afbeelding

Wouter O.

Bericht door Wouter O. » 01 jul 2010, 17:14

Nou, ik heb nog wat op hetzelfde knopje geramd, en nu doet alles het weer... Hij is tot nu toe zelfs niet meer uitgevallen :D

Soms lijken dingen ingewikkeld.... :thumbup: :wink:

In elk geval bedankt voor het meedenken allemaal!

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 01 jul 2010, 17:55

LOL, die stel je ook niet in met een knopje, maar door naar http://192.168.1.1 of http://192.168.1.2 te surfen... :lol:

Fernando

Bericht door Fernando » 01 jul 2010, 18:08

Thomas
Auto: Bmw 1-serie

Bericht door Thomas » 01 jul 2010, 19:17

Met die knop stel je de beveiliging van je wifi in op je linksys. Typisch dat het nu dan in eens wel werkt. Het probleem wat je beschrijft is meestal op te lossen met:
- ander kanaal
- nieuwe of andere drivers van de netwerkkaart op je computer
- soms ook nieuwe firmware van de router

Wouter O.

Bericht door Wouter O. » 02 jul 2010, 10:04

ah ok!
Noujah, in elk geval bedankt voor het reageren! Kan er niet zo goed tegen als computers het niet doen, dit werkt nogal bloeddrukverhogend waardoor ik gewoon op knopjes druk... Dit keer met positief resultaat haha!
:thnx:

Plaats reactie