Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?
- GTRene
- Michel P
Re: Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?
+heel veel!smiley schreef:Naar mijn gevoel alle balkie perioden.HansD schreef:??? Wanneer hebben we een links kabinet gehad dan? Volgens mij is het altijd een middenkabinet. CDA, PVDA en VVD zijn middenpartijen (de een iets meer rechts en de ander iets meer links), D'66 is een typische middenpartij en GL en SP zijn links maar die hebben nog nooit geregeerd.want nog 4 jaar pappen en nathouden en linkse hobbies trek ik niet.
Het intereseerd mij niet waar een partij staat van het midden. Zodra er een coalitie moet komen is het een potje pokeren over de standpunten, en moet je maar zien wat er van over blijft.
Een beetje links en een beetje rechts meestal. Ik ben meer geintereseerd in de uitkomst van de pokerpartij zodat de verliezen bekend zijn. Daar reken ik een partij op af. Nu en in de toekomst.
Datzelfde geld voor wilders; als hij mee wil regeren, zal hij water bij de wijn moeten doen, en zullen die waardeloze standpunten als kopvoddentax als eerste van tafel gaan. Kleingeld in het grote pokerspel.
Net als die 65 jaar intereseerd het me de rozen.
Zolang de belangrijke standpunten in mijn ogen maar stand houden; zorg, onderwijs en veiligheid en de rem effe op immigratie zodat we de administratie en huisvesting op orde kunnen krijgen.
Dat baantjes inkopen in de zieligheidsindustrie door 0.7% van het bnp over de balk te smijten in duidelijk aangetoonde bodemloze putten. Die EU put (met straatsburg als extra uitvalsbasis als hoogtepunt) waar we per persoon verhoudingsgewijs teveel aan betalen. Ook hier weer voor baantjes. Kotsmisselijk wordt ik ervan.
Als die idioterie klaar is, zal ik met liefde mijn 52% belasting weer betalen. En over 60% valt dan ook wel te praten. Maar niet voor die pvda knuffel hobbies.
En helaas is er maar 1 partij die zo duidelijjk de vinger op de zere plek legt.
En dat doet pijn bij de gevestigde orde. Maar verandering gaat er komen. Is het vandaag niet, dan wel morgen.
Magoe; het zal wel een regenboog worden, en ik ga me weer 4 jaar ergeren aan de berichten in de krant.
Zo, dat ben ik effe kwijt
- HansD
@smiley verwacht je een reactie op je post want het is wel erg doorspekt met je persoonlijke voorkeuren terwijl er 12 milj stemgerechtigden zijn.
Ik heb ook geen partij waarvan ik 100% van de standpunten onderschrijf maar het is nu eenmaal niet anders. Nederland coalitieland en als er niet de coalitie uitkomt die je graag ziet is dat jammer.
Ik heb ook geen partij waarvan ik 100% van de standpunten onderschrijf maar het is nu eenmaal niet anders. Nederland coalitieland en als er niet de coalitie uitkomt die je graag ziet is dat jammer.
- RutgerK
Wat er over blijft na een coalitieperiode is 80% van wat in alle verkiezingsprogramma's staat en hier en daar een 'breekpuntje' van één van de coalitiegenoten. Ik vidn het veel spannender om te zien wie de partijen gaan voordragen voor een ministerspost of als staatssecretaris. De kwaliteiten van die personen zijn veel belangrijk dan het partijprogramma. Daar zit volgens mij voor de PVV ook het moeilijke punt. De PVV is nog te jong om capabele bestuurders aan zich binden. De PVV moet uit een relatief onbekend vat gaan tappen en ik kan mij voorstellen dat VVD, CDA en PvdA daar niet op zitten te wachten. Prima om in de oppositie wat cowboys te hebben maar niet op ministeries op dit moment.
Hier trouwens een leuke kaart van Nederland
http://www.verkiezingskaart.nl/ Linkse rakkers daar in het Noorden!
Hier trouwens een leuke kaart van Nederland
http://www.verkiezingskaart.nl/ Linkse rakkers daar in het Noorden!
-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Nee, laat maar. Ik liet me effe gaanHansD schreef:@smiley verwacht je een reactie op je post want het is wel erg doorspekt met je persoonlijke voorkeuren terwijl er 12 milj stemgerechtigden zijn.
Ik ben me wel degelijk bewust van nederland coalitieland, en wat links houd de boel ook wat socialer.
Maar voor een land wat de komende tijd de hand op de knip moet houden, had ik liever wat rechts van het midden, ipv links van het midden gezien, waar het nu op afstormt.
- HansD
En rechtse rakkers in het zuiden. Toch weer die uithoeken he.
In noordoost-groningen heb je nog steeds een communistische partij. Zegt dat genoeg
In noordoost-groningen heb je nog steeds een communistische partij. Zegt dat genoeg
- HansD
OK 8) .smiley schreef:Nee, laat maar. Ik liet me effe gaanHansD schreef:@smiley verwacht je een reactie op je post want het is wel erg doorspekt met je persoonlijke voorkeuren terwijl er 12 milj stemgerechtigden zijn.![]()
Ik ben me wel degelijk bewust van nederland coalitieland, en wat links houd de boel ook wat socialer.
Maar voor een land wat de komende tijd de hand op de knip moet houden, had ik liever wat rechts van het midden, ipv links van het midden gezien, waar het nu op afstormt.
Ik zie ook het liefst een centrum rechts kabinet maar ik zie de PVV gewoon niet zitten.
-
Onlinesmiley
Als de wat rechtsere partijen slim zijn, rippen ze de betere pvv ideen, en voeren ze ook uit.
Dan zal de pvv zo groot niet meer zijn de volgende keer.
Als de pvda regenboog coalitie de vvd wegvaagd, en het is over 4 jaar nog steeds prut, zal de pvv wel met rond de 30 terugkomen. en dan kom je er helemaal niet omheen.
Proteststemmen negeren, zeker als het er zoveel zijn is niet slim.
Mij intereseerd het niet wie de betere ideen van wilders uitvoert, als het maar gebeurd.
Dan zal de pvv zo groot niet meer zijn de volgende keer.
Als de pvda regenboog coalitie de vvd wegvaagd, en het is over 4 jaar nog steeds prut, zal de pvv wel met rond de 30 terugkomen. en dan kom je er helemaal niet omheen.
Proteststemmen negeren, zeker als het er zoveel zijn is niet slim.
Mij intereseerd het niet wie de betere ideen van wilders uitvoert, als het maar gebeurd.
- RutgerK
Het is onjuiste veronderstelling dat er alleen linkse hobby's bestaan.smiley schreef:Nee, laat maar. Ik liet me effe gaanHansD schreef:@smiley verwacht je een reactie op je post want het is wel erg doorspekt met je persoonlijke voorkeuren terwijl er 12 milj stemgerechtigden zijn.![]()
Wat zijn trouwens de betere uitvoerbare ideeën van de PVV? Die uniek voor voor de PVV bedoel ik.
-
Onlinesmiley
Uniek is lastig, want dat zijn alleen die wazige voorstellen, maar de betere in mijn ogen heb ik even tegen de vvd standpunten aangehouden, en mijn persoonlijke interpretatie gegeven:RutgerK schreef:Wat zijn trouwens de betere uitvoerbare ideeën van de PVV? Die uniek voor voor de PVV bedoel ik.
De vvd vindt de centjes naar europa wel ok zoals het is.
De vvd wil de ontwikkelingshulp halveren naar ongeveer 21 miljard per jaar, waar de pvv drastisch wil snijden.
De vvd heeft qua immigratie ongeveer wat de pvv doet aan standpunten
De vvd heeft slappe veiligheidspunten tov de pvv.
Maar nogmaals; al die verkiezingspunten van elke partij zijn wisselgeld op coalitiegesprekken.
Ik vindt alleen interesant wat eruit komt na het coalitie gesprek en de uitvoering ervan, niet de theorie ervoor.
- HansD
Hoe kom je daar nu bij? Het budget voor 2010 is 4.7 miljard en dat is al 595 miljoen minder dan in 2009 en exact 0.8% BNP zoals tussen landen afgesproken is.De vvd wil de ontwikkelingshulp halveren naar ongeveer 21 miljard per jaar, waar de pvv drastisch wil snijden.
-
Luco
Ja we weten allemaal wat een budget voor waarde heeft bij de huidige regering, ze staan weer vooraan met allerlei hulpacties en die 4,7 miljard wordt 10 maal overschredenHansD schreef:Hoe kom je daar nu bij? Het budget voor 2010 is 4.7 miljard en dat is al 595 miljoen minder dan in 2009 en exact 0.8% BNP zoals tussen landen afgesproken is.De vvd wil de ontwikkelingshulp halveren naar ongeveer 21 miljard per jaar, waar de pvv drastisch wil snijden.
- HansD
Tuurlijk Luco. Wat stom dat ik dat zelf niet doorheb, heb je nog meer van die gouden tips voor me?
-
Onlinesmiley
bnp 2010 proberen te googelen, maar kon alleen 2008 vinden, en daar 0.35% van gepakt ipv 0.7.HansD schreef:Hoe kom je daar nu bij? Het budget voor 2010 is 4.7 miljard en dat is al 595 miljoen minder dan in 2009 en exact 0.8% BNP zoals tussen landen afgesproken is.De vvd wil de ontwikkelingshulp halveren naar ongeveer 21 miljard per jaar, waar de pvv drastisch wil snijden.
4.9 miljard voor iets wat ongecontroleerd de grens overgaat en grotendeels opgaat aan suv's en salarissen van de zieligheidsindustrie vindt ik niet best.
Ik ben voorstander van ontwikkeligshulp, maar het is een industrie geworden.
Volgevreten stichtingen die miljoenen gespaard hebben, en van de jaarlijkse rente van hun kapitaal, na aftrek van alle kosten nog een poging doen daar iets goed te doen, en 75 tot 90% verlies aan corruptie op de koop toe nemen.
Ik ben er zo klaar mee.
- Maus335i
Zonder dat ik verder lees wilde ik hier nog even op reageren. Het feit dat hier veel rechts gebabbeld wordt is inherent aan het feit dat hier veel ondernemers rondlopen. Ik vermoed dat weinig ondernemers gestemd hebben op een partij die een nieuw toptarief in de IB sfeer wil introduceren (en zo nog 300 voorbeelden), dus laat zich raden waar het gros voor stemt.RutgerK schreef:Het is niet alleen een campagne geweest over cijfertjes maar kennelijk ook de formatie. Ik snap de ophef over het uitsluiten van de PVV ook helemaal niet. Een rechts kabinet met VVD, PVV en CDA vertegenwoordigd ook niet het gevoel van het volk. Met 24 zetels ben je natuurlijk een grotere partij maar er zijn genoeg grote partijen in het verleden tot de oppositie veroordeeld. De SP haalde in 2006 25 zetels en kwam van 9. Dat is beter dan de PVV nu gepresteerd heeft. Ik ben niet links maar ik vind dat hier altijd erg pro rechts wordt gebabbeld.
-
Luco
Wil je zeggen dat het niet zo is dan, voorbeelden genoeg.HansD schreef:Tuurlijk Luco. Wat stom dat ik dat zelf niet doorheb, heb je nog meer van die gouden tips voor me?
Betuwelijn
Hogesnelheidslijn
Diverse waterwerken
Diverse asfalteringen
Diverse vogelaarwijken
Diverse woningcorporaties
Moet ik nog ff doorgaan???????????????????????????
Allemaal incompetente klootzakken die niet fatsoenlijk kunnen begroten en na diverse blunders gewoon mogen blijven zitten, dat moet een "normale" werknemer of ondernemer eens doen, dan mag die nog niet eens meer zijn pen van zijn bureau afhalen.
- Maus335i
Tsja dat steek je ook niet onder stoelen of banken. Wat dat betreft zijn jouw posts net zo doordrenkt met een persoonlijke mening als die van Smiley.. met het verschil dat ik het met smiley eens ben en niet met jou.HansD schreef:OK 8) .smiley schreef:Nee, laat maar. Ik liet me effe gaanHansD schreef:@smiley verwacht je een reactie op je post want het is wel erg doorspekt met je persoonlijke voorkeuren terwijl er 12 milj stemgerechtigden zijn.![]()
Ik zie ook het liefst een centrum rechts kabinet maar ik zie de PVV gewoon niet zitten.
Geen probleem natuurlijk, zoals Derksen ook steeds zegt mag iedereen zijn eigen mening hebben
- HansD
Valt het zo op
. Tuurlijk heb ik een eigen mening en redeneer ik van daaruit.
De vraag aan smiley was ook zeker niet hatelijk bedoeld maar gewoon letterlijk zoals het er stond.
Overigens mag een coalitie met de PVV van mij ook hoor. Ik ben toch wel benieuwd hoeveel hij voor elkaar zal krijgen en zolang hij niet regeert zullen we het nooit weten.
De vraag aan smiley was ook zeker niet hatelijk bedoeld maar gewoon letterlijk zoals het er stond.
Overigens mag een coalitie met de PVV van mij ook hoor. Ik ben toch wel benieuwd hoeveel hij voor elkaar zal krijgen en zolang hij niet regeert zullen we het nooit weten.
- GTRene
hey we hebben een coalitie alvast op DF 
-
Onlinesmiley
Als er zelfs zoiets als de piratenpartij bestaat, zouden we over 4 jaar eens een autopartij moeten beginnen. :playcar:GTRene schreef:hey we hebben een coalitie alvast op DF
-
Luco
smiley schreef:Als er zelfs zoiets als de piratenpartij bestaat, zouden we over 4 jaar eens een autopartij moeten beginnen. :playcar:GTRene schreef:hey we hebben een coalitie alvast op DF
En dan als belangrijkste standpunt:
BENZINE GRATIS
- GTRene
volgens mij was er in het verleden toch zo'n partij? of haal ik wat door elkaarsmiley schreef:Als er zelfs zoiets als de piratenpartij bestaat, zouden we over 4 jaar eens een autopartij moeten beginnen. :playcar:GTRene schreef:hey we hebben een coalitie alvast op DF
DF partij, Democratisch Forum
-
Onlinesmiley
Ik kan er niks meer van terug vinden:GTRene schreef:volgens mij was er in het verleden toch zo'n partij? of haal ik wat door elkaar![]()
![]()
http://nl.wikipedia.org/wiki/Politieke_ ... _Nederland
Tijd voor een herstart.
- GTRene
das waar...smiley schreef:Ik kan er niks meer van terug vinden:GTRene schreef:volgens mij was er in het verleden toch zo'n partij? of haal ik wat door elkaar![]()
![]()
http://nl.wikipedia.org/wiki/Politieke_ ... _Nederland
Tijd voor een herstart.
was het niet, Nederland Mobiel?
-
Onlinesmiley
Ja. http://www.nederland-mobiel.nlGTRene schreef:was het niet, Nederland Mobiel?
Dan maar wat anders verzinnen.