Jullie mening over deze uitlijning - sheet included

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Laurens Nijssen
Berichten: 180
Lid geworden op: 24 okt 2008, 19:04

Jullie mening over deze uitlijning - sheet included

Bericht door Laurens Nijssen » 27 jun 2010, 00:16

Onlang de Primera laten uitlijnen.
Enkele feitjes:

Intrax RS schroefset
225/35/18 Kumho KU39 banden
Nissan veerpootbrug voor bovenlangs
Swaybar achter onderlangs (starre achteras)

Wat vinden jullie als je deze sheet ziet? Ik heb moeite om de cijfers te interpreteren.

http://i110.photobucket.com/albums/n104 ... ut/IMG.jpg

Auto heeft overigens multilink voorophanging.

Online
Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6788
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Re: Jullie mening over deze uitlijning - sheet included

Bericht door Opa » 28 jun 2010, 21:23

Volgens mij hebben ze weinig veranderd. :roll:

En je sporing staat nog steeds buiten de toleranties. :?

Gebruikersavatar
frankv
Berichten: 2432
Lid geworden op: 17 jan 2007, 21:48

Re: Jullie mening over deze uitlijning - sheet included

Bericht door frankv » 29 jun 2010, 23:09

Weinig mensen hier met verstand van uitlijnen blijkbaar (mezelf inclusief...).

Laurens Nijssen
Berichten: 180
Lid geworden op: 24 okt 2008, 19:04

Re: Jullie mening over deze uitlijning - sheet included

Bericht door Laurens Nijssen » 30 jun 2010, 08:53

Maakt niet zoveel meer uit, Bert Ansink op Nurburgring.nl heeft duidelijke technische uitleg gegeven.
Ik weet genoeg.

Gebruikersavatar
frankv
Berichten: 2432
Lid geworden op: 17 jan 2007, 21:48

Re: Jullie mening over deze uitlijning - sheet included

Bericht door frankv » 30 jun 2010, 09:03

en? misschien kunnen wij er ook iets van leren?

Laurens Nijssen
Berichten: 180
Lid geworden op: 24 okt 2008, 19:04

Re: Jullie mening over deze uitlijning - sheet included

Bericht door Laurens Nijssen » 30 jun 2010, 10:16

Ik denk dat je die problemen in langzame scherpe bochten evengoed blijft houden, je hebt een relatief hoge KPI hoek en een casterhoek van bijna helemaal niks. KPI veroorzaakt positief camber in bochten welke je deels opheffen kan met caster maar dan zou je al een graad of 7-8 moeten kunnen zetten, met 2 schiet dat niet op.

Als je dat niet kan stellen is de manier daar omheen een paar graden extra negatief camber voor zetten, maar als je dat niet stellen kan dan schiet dat alsnog niet op.

Je hebt nu gemiddeld 0'10 toespoor aan de voorkant, dat zou je nog zo laag mogelijk richting 0 kunnen zetten maar ik zou met zo'n lage casterhoek toch ook niet snel naar 0 of uitspoor gaan ivm rechtuitstabiliteit.

Spring achter zou je nog wat neutraler kunnen zetten maar dat kost je ook veel stabiliteit op snelheid dus daar zou ik eerst niet aankomen.

Verder eens op je rijstijl letten in langzame scherpe bochten, het kan zomaar zijn dat het een kwestie van iets anders rijden is, iets ronder rijden bijvoorbeeld, iets eerder en rustiger beginnen met insturen, maar ik verwacht dat met jou uitlijning onderstuur evengoed blijft.
Beperking van de afstelmogelijkheden en ophangingsopties van de Primera dus.

Gebruikersavatar
frankv
Berichten: 2432
Lid geworden op: 17 jan 2007, 21:48

Re: Jullie mening over deze uitlijning - sheet included

Bericht door frankv » 30 jun 2010, 22:42

:D alsof ik dat begrijp zonder een uur studie...

maar bedankt evengoed voor het posten!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten