Onlang de Primera laten uitlijnen.
Enkele feitjes:
Intrax RS schroefset
225/35/18 Kumho KU39 banden
Nissan veerpootbrug voor bovenlangs
Swaybar achter onderlangs (starre achteras)
Wat vinden jullie als je deze sheet ziet? Ik heb moeite om de cijfers te interpreteren.
http://i110.photobucket.com/albums/n104 ... ut/IMG.jpg
Auto heeft overigens multilink voorophanging.
Jullie mening over deze uitlijning - sheet included
-
- Berichten: 180
- Lid geworden op: 24 okt 2008, 19:04
-
OnlineOpa
- Berichten: 6788
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
Re: Jullie mening over deze uitlijning - sheet included
Volgens mij hebben ze weinig veranderd.
En je sporing staat nog steeds buiten de toleranties.

En je sporing staat nog steeds buiten de toleranties.

- frankv
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 17 jan 2007, 21:48
Re: Jullie mening over deze uitlijning - sheet included
Weinig mensen hier met verstand van uitlijnen blijkbaar (mezelf inclusief...).
-
- Berichten: 180
- Lid geworden op: 24 okt 2008, 19:04
Re: Jullie mening over deze uitlijning - sheet included
Maakt niet zoveel meer uit, Bert Ansink op Nurburgring.nl heeft duidelijke technische uitleg gegeven.
Ik weet genoeg.
Ik weet genoeg.
- frankv
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 17 jan 2007, 21:48
Re: Jullie mening over deze uitlijning - sheet included
en? misschien kunnen wij er ook iets van leren?
-
- Berichten: 180
- Lid geworden op: 24 okt 2008, 19:04
Re: Jullie mening over deze uitlijning - sheet included
Beperking van de afstelmogelijkheden en ophangingsopties van de Primera dus.Ik denk dat je die problemen in langzame scherpe bochten evengoed blijft houden, je hebt een relatief hoge KPI hoek en een casterhoek van bijna helemaal niks. KPI veroorzaakt positief camber in bochten welke je deels opheffen kan met caster maar dan zou je al een graad of 7-8 moeten kunnen zetten, met 2 schiet dat niet op.
Als je dat niet kan stellen is de manier daar omheen een paar graden extra negatief camber voor zetten, maar als je dat niet stellen kan dan schiet dat alsnog niet op.
Je hebt nu gemiddeld 0'10 toespoor aan de voorkant, dat zou je nog zo laag mogelijk richting 0 kunnen zetten maar ik zou met zo'n lage casterhoek toch ook niet snel naar 0 of uitspoor gaan ivm rechtuitstabiliteit.
Spring achter zou je nog wat neutraler kunnen zetten maar dat kost je ook veel stabiliteit op snelheid dus daar zou ik eerst niet aankomen.
Verder eens op je rijstijl letten in langzame scherpe bochten, het kan zomaar zijn dat het een kwestie van iets anders rijden is, iets ronder rijden bijvoorbeeld, iets eerder en rustiger beginnen met insturen, maar ik verwacht dat met jou uitlijning onderstuur evengoed blijft.
- frankv
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 17 jan 2007, 21:48
Re: Jullie mening over deze uitlijning - sheet included

maar bedankt evengoed voor het posten!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten