CBR 2010: --->>>The Movie pag 11<<<---
- DDX
Re: CBR 2010: uitgebreid verslag p. 5
Vanavond nog ff geprobeerd die slangklem goed vast te zetten, maar snap nu waarom het zondag ook niet lukte.
Schiet er al bijna vanzelf af als je hem beetje aandraait.
Andere oplossing dus maar zoeken. (andere slang/klemmen ofzo)
- RVV
Even een reactie mijnerzijds. Als eerste wil ik iedereen bedanken voor de getoonde kwaliteiten en disciplines
Rechtuitbranden kan iedereen is een vaakgehoorde opmerking. Ja even kortstondig het gas intrappen kan iedereen. Maar in opperste concentratie meer dan 600 kilometer rijden waarbij de snelheden tussen de 250 km/h en hoger liggen, dat is toch echt wel andere koek. Want je moet tot het uiterste anticiperen. De tijd dat de linkerbaan op de autobahn compleet heilig was voor de 'hardrijders' is ook in Duitsland al lang niet meer van toepassing. Op het moment dat je met snelheden van rond de 300 km/h op de linkerbaan rijd en je ziet in je vizier op de rechterbaan diverse andere auto's dan is het heel goed op je tellen passen.
Je moet zo ontzettend ver naar voren kijken, daarbij inschatten dat het verkeersbeeld keer op keer zal veranderen, en ondertussen leg je 100 meter per seconde af ofwel 1 kilometer per 10 seconden. Dan is dat alleen mogelijk als je zeer scherp bent.
Alle deelnemers lieten zien dat ze dit konden. Hulde en mijn dank daar voor.
Verder was het natuurlijk een fantastische dag, helaas op het laatste moment een aantal afmelders die om begrijpelijke redenen niet mee konden doen, maar daardoor was de pret niet minder. Met 9 auto's leek de CBR10 slecht een schim van de bijna 100 auto's tijdens de CBR07 en CBR08. Maar niets was minder waar.
Ga je met een groep gelijkgestemde petrolheads op pad, dan maakt het niet uit of het om 5 mensen gaat of om 100 mensen. En al met al was onze groep niet bepaald klein. Want ondanks 9 auto's waren we toch met een kleine 30 mensen onderweg! De dag was supergezellig, geen onvertogen woord en een grote samenhorigheid. Driving-fun.com mag dan zogenaamd commercieel zijn, maar dit is voor mij waar Driving-fun.com echt voor staat! Sfeer, dikke benzineblaffers, gezelligheid en het verkennen van de grenzen van je auto. In dit geval was het op de autobahn, maar op een circuit gelden precies dezelfde randvoorwaarden.
De CBR is springlevend en we zullen de traditie, wel met alle om- en voorzichtigheid voortzetten.
Mochten er mensen zijn die naar aanleiding van deze dag zeggen, wat geweldig allemaal daar wil ik bij een volgende editie ook absoluut bij zijn . Stuur mij een PM of een mailtje. Ik kan niet toezeggen wanneer we weer een CBR gaan rijden ik kan ook niet beloven of je uitgenodigd zal worden, maar ik kan wel toezeggen dat de ware DF petrolheads absolute voorrang krijgen.

Rechtuitbranden kan iedereen is een vaakgehoorde opmerking. Ja even kortstondig het gas intrappen kan iedereen. Maar in opperste concentratie meer dan 600 kilometer rijden waarbij de snelheden tussen de 250 km/h en hoger liggen, dat is toch echt wel andere koek. Want je moet tot het uiterste anticiperen. De tijd dat de linkerbaan op de autobahn compleet heilig was voor de 'hardrijders' is ook in Duitsland al lang niet meer van toepassing. Op het moment dat je met snelheden van rond de 300 km/h op de linkerbaan rijd en je ziet in je vizier op de rechterbaan diverse andere auto's dan is het heel goed op je tellen passen.
Je moet zo ontzettend ver naar voren kijken, daarbij inschatten dat het verkeersbeeld keer op keer zal veranderen, en ondertussen leg je 100 meter per seconde af ofwel 1 kilometer per 10 seconden. Dan is dat alleen mogelijk als je zeer scherp bent.
Alle deelnemers lieten zien dat ze dit konden. Hulde en mijn dank daar voor.

Verder was het natuurlijk een fantastische dag, helaas op het laatste moment een aantal afmelders die om begrijpelijke redenen niet mee konden doen, maar daardoor was de pret niet minder. Met 9 auto's leek de CBR10 slecht een schim van de bijna 100 auto's tijdens de CBR07 en CBR08. Maar niets was minder waar.
Ga je met een groep gelijkgestemde petrolheads op pad, dan maakt het niet uit of het om 5 mensen gaat of om 100 mensen. En al met al was onze groep niet bepaald klein. Want ondanks 9 auto's waren we toch met een kleine 30 mensen onderweg! De dag was supergezellig, geen onvertogen woord en een grote samenhorigheid. Driving-fun.com mag dan zogenaamd commercieel zijn, maar dit is voor mij waar Driving-fun.com echt voor staat! Sfeer, dikke benzineblaffers, gezelligheid en het verkennen van de grenzen van je auto. In dit geval was het op de autobahn, maar op een circuit gelden precies dezelfde randvoorwaarden.
De CBR is springlevend en we zullen de traditie, wel met alle om- en voorzichtigheid voortzetten.
Mochten er mensen zijn die naar aanleiding van deze dag zeggen, wat geweldig allemaal daar wil ik bij een volgende editie ook absoluut bij zijn . Stuur mij een PM of een mailtje. Ik kan niet toezeggen wanneer we weer een CBR gaan rijden ik kan ook niet beloven of je uitgenodigd zal worden, maar ik kan wel toezeggen dat de ware DF petrolheads absolute voorrang krijgen.
- Knot
Zaterdag gaat als t meezit de begrenzer eraf en nieuwe MAFs erin.. dan zit ik weer op mn P400 en doe ik een volgende sessie graag mee. Zal ik de TT assen skippen als t weer zo samenvalt.
- RVV
- Knot
Met zo een lange route wil je liever geen 20 of 30 auto's lijkt me, select clubje heeft het volgens mij wel bewezen deze keer.
- GTRene
Of je moet zo'n "foute" slangklem gebruiken of een goede flex slang met voorbewerkte klem randen...DDX schreef:Vanavond nog ff geprobeerd die slangklem goed vast te zetten, maar snap nu waarom het zondag ook niet lukte.
zeg maar zo'n soort fout model die wat in de slang grijpt en dus niet snel weg glijd...
en of zo'n soort slang/tussenstuk
en bv zoiets wat iets buigng kan hebben en dan het liefst met randjes aan het eind...kon zo geen foto vinden
@Rico, mooie verhaal

- JP
@ Rico: het genoegen was geheel wederzijds.
Ondanks de afstand, de trage auto, de roadkill, en het stoeprandje
, had ik het niet willen missen.
Het viel me al op hoe gedisciplineerd er gereden werd. Bij gelimiteerde snelwegen, maar ook baustelles, ging de snelheid er gewoon uit en werd er heel
netjes gereden. Daar werden wij dan weer ingehaald door Duitsers die persé overal 130 willen rijden. Ook de afspraak voor elke BAT (Bundesautobahntankstelle) te stoppen was een goed idee.
Een eventuele volgende keer, iig met meer PK's

Het viel me al op hoe gedisciplineerd er gereden werd. Bij gelimiteerde snelwegen, maar ook baustelles, ging de snelheid er gewoon uit en werd er heel

Een eventuele volgende keer, iig met meer PK's

- RutgerK
Of twee groepen die uiteindelijk bij elkaar komen. Groepje 270-300+ en een groep 240-270 die eerder start.Knot schreef:Met zo een lange route wil je liever geen 20 of 30 auto's lijkt me, select clubje heeft het volgens mij wel bewezen deze keer.
- Petrolhead Tom
Ik loop ook nog steeds met een smile van oor tot oor! Welgeteld 9 kilometer zelf gereden die dag maar wat een top dag! 

- Opa
- Auto: Ford Fiesta ST
@Rene, dit zijn de betere slangenklemmen: http://www.iq-parts.nl/mikalor/index.html 

- Downforce Hans
Ja, dat weet jij wel na al je slangenklem problemen.Opa schreef:@Rene, dit zijn de betere slangenklemmen: http://www.iq-parts.nl/mikalor/index.html

Dit zijn de klemmen die je moet hebben.
Ik begrijp niet dat ze er niet gelijk gebruikt zijn.
Zit er zo`n mooie set op gemonteerd, gebruiken ze slangenklemmen van 50 cent, wat eigenlijk vragen om problemen is.
Het is wel een snelle rooie rakker die seat.

Grtz.Hanz06
- ADV
Ik weet wat je bedoelt, is zo'n brugje/viaduct bij knooppunt diemen.. als je vanaf de a1 de a10 op gaat zeg maar, net na de afslag a9. Ik krijg daar altijd een fucking opdonder, ongeacht welke auto ik had, suzuki/bmw/mini allemaal zat ik bijna tegen het plafond..Maus335i schreef:Iemand wel eens stukje A1 snelweg tussen oprit A9 en afrit A10 Oost geprobeerd met +/- 150 te nemen? Met de 335 kwam ik los van de grond, flink gevaarlijk daar.........
Ok ok, je mag daar maar 100
- GTRene
Het probleem was helaas anders, een vrij stugge koppelingslang die te kort was en onder wat spanning stond en de slangklem eraf gleed (te weinig ruimte, "rare" verbinding en eigenwijs rubber) daarom voor nood kun je dan zo'n soort foute slangklem gebruiken die wat in de slang bijt en dus niet zo makkelijk eraf glijdDownforce Hans schreef:Ja, dat weet jij wel na al je slangenklem problemen.Opa schreef:@Rene, dit zijn de betere slangenklemmen: http://www.iq-parts.nl/mikalor/index.html![]()
Dit zijn de klemmen die je moet hebben.
Ik begrijp niet dat ze er niet gelijk gebruikt zijn.
Zit er zo`n mooie set op gemonteerd, gebruiken ze slangenklemmen van 50 cent, wat eigenlijk vragen om problemen is.
Het is wel een snelle rooie rakker die seat.![]()
Grtz.Hanz06

maar heb hem al gezegd dat ie een beter/ander koppelstuk/slang moet gebruiken die ook wat kan bewegen dus iets flexiebel, dan kan ie zelfs zijn gewone slangklem weer gebruiken eventueel...
die slangklemmen die @Opa laat zien zijn wel mooie.
-
zeer leuk verslag en vooral de reacties van de mensen die mee zijn gegaan.
Baal ervan dat ik hem heb moeten missen maar helaas is de evo nog niet klaar

Baal ervan dat ik hem heb moeten missen maar helaas is de evo nog niet klaar

- DDX
@Rene; vanmiddag ff getest met andere slangklem die wat meer grip had.
Die blijft gelukkig wat langer zitten, paar keer goed op het gas voordat er weer sissend geluid kwam.
Maar echte probleem zit hem zoals je zegt in het kleine stukje slang en gok dat zo'n slang van jouw plaatje het oplost, zodat de slang wat kan bewegen.
Die blijft gelukkig wat langer zitten, paar keer goed op het gas voordat er weer sissend geluid kwam.
Maar echte probleem zit hem zoals je zegt in het kleine stukje slang en gok dat zo'n slang van jouw plaatje het oplost, zodat de slang wat kan bewegen.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Ondanks dat ik alleen de start heb meegemaakt en een ritje door Enschede naar de BP vond ik het al erg indrukwekkend, leuk om iedereen IRL te ontmoeten......................
Mooie karren en de motor als het toetje............
De volgende keer zal ik een nieuwe poging wagen, tenzij het een >500PK clubje wordt natuurlijk, dan moet ik beleefd bedanken..........................
Mooie karren en de motor als het toetje............

De volgende keer zal ik een nieuwe poging wagen, tenzij het een >500PK clubje wordt natuurlijk, dan moet ik beleefd bedanken..........................

- Robin Hartog
Ze hebben wel wat upgrade setjes voor je M3 hoor 

-
romo schreef:Ondanks dat ik alleen de start heb meegemaakt en een ritje door Enschede naar de BP vond ik het al erg indrukwekkend, leuk om iedereen IRL te ontmoeten......................
Mooie karren en de motor als het toetje............![]()
![]()
![]()
ik had trouwens pas door toen we aardig op weg waren dat jij op de motor zat

- JP
Erg benieuwd naar de videobeelden...... :banaan:
-
herman heeft ze 

- frank de jonge
Mja, die S1000RR blikt ze allemaal in tot de 300
en dat met maar 205PK haha
Dus Robert, volgende CBR gewoon op de BMW S1000RR als ie ingereden is en dan is flink lostrekken dat ding

Dus Robert, volgende CBR gewoon op de BMW S1000RR als ie ingereden is en dan is flink lostrekken dat ding

- M-bitious
Ik wil het graag proberen van 220 - 320 kmh. Lijkt me interessant.frank de jonge schreef:Mja, die S1000RR blikt ze allemaal in tot de 300en dat met maar 205PK haha
-
haha Frank, de laatste keer dat er eentje op het tankje ging liggen, ging ie ook met de motor tussen de benen achter een vrachtwagentje verstoppen
:twisted: :banaan:

- Knot
Moet je die S1000RR eens naast mijn 2003 CBR900RR zetten, ben ik helemaal nergens met mn 151pk!
- RVV
M-bitious schreef:Ik wil het graag proberen van 220 - 320 kmh. Lijkt me interessant.frank de jonge schreef:Mja, die S1000RR blikt ze allemaal in tot de 300en dat met maar 205PK haha
Moet je een groot hart hebben om 320 op een motor te durven rijden.