Porsche 911 GT3 Cup Facelift

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Porsche 911 GT3 Cup Facelift

Bericht door Mark Nauta » 26 aug 2009, 10:31

Ook de GT3 Cup ziet er weer fris uit!!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Van Autoblog:
Alle straat-Porsches 911 hebben zo onderhand een update gehad, dus nu zijn de meest extreme aan de beurt. Deze GT3 Cup, de bestverkochte circuitauto aller tijden, is nu niet langer gebaseerd op de 911 GT3, maar op de GT3 RS. Dat betekent een bredere carrosserie aan de achterzijde, en daarmee bredere lappen rubber om al dat vermogen kwijt te kunnen.

Want vermogen is er genoeg: de motor groeide met 0,2 liter tot 3,8 liter inhoud en levert een fijne 30 pk meer, waarmee het totaal op 450 pk komt. De 911 GT3 Cup weegt slechts 1.200 kg, waardoor elke pk slechts 2,67 kg hoeft mee te zeulen. Het traditionele zescilinder boxerblok is gekoppeld aan een sequentiële zesbak. Een speciale raceuitlaat voorzien van een katalysator zorgt er niet alleen voor dat dit circuitmonster lekker klinkt, maar ook dat hij toch nog een beetje groen is.

Ten opzichte van een straatlegale GT3 RS ligt de voorspoiler van de GT3 Cup zo’n 15 mm lager voor meer downforce aan de voorzijde. Aan de achterkant wordt daarvoor gezorgd middels de achterspoiler van de GT3 Cup S, die breder en hoger is. Het onderstel is veelvuldig instelbaar; zo kun je de anti-rollbars op zeven manieren instellen. Standaard is de auto uitgerust met keramische remmen, die bij elkaar 20 kg lichter zijn dan de conventionele exemplaren. De 18″ velgen worden getooid met Michelins en zijn aan de voorkant 9,5″ breed (voorheen 9″), aan de achterkant maar liefst 12″ (voorheen 11″).

Porsche toont de 911 GT3 Cup in Frankfurt voor het eerst aan het publiek. Je kunt de auto alleen in het wit bestellen voor een prijs van €149.850 exclusief BTW. Vanaf eind oktober worden de eerste exemplaren bij klanten afgeleverd. Het komend raceseizoen zullen we ze onder andere in actie zien in de Porsche Mobil1 Supercup, de Porsche Carrera Cups en de GT3 Cup Challenges.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Porsche 911 GT3 Cup Facelift

Bericht door Tristan » 26 aug 2009, 10:36

:shocking: :love:

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Re: Porsche 911 GT3 Cup Facelift

Bericht door Mark Nauta » 26 aug 2009, 10:42

Zou iedereen eigenlijk zo zo'n ding bij Porsche kunnen bestellen? 150k is natuurlijk veel geld, maar niet als je het vergelijkt met het bouwen van een eigen vergelijkbare racer. Dan ben je zeker meer geld kwijt.

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Porsche 911 GT3 Cup Facelift

Bericht door Andre » 26 aug 2009, 14:06

Meestal moet je contract tekenen dat je meedoet in de cup klasse van porsche.

Voor 149k ex btw kan je nogal wat leuks bouwen hoor.

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12606
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Porsche 911 GT3 Cup Facelift

Bericht door Downforce Hans » 26 aug 2009, 14:45

Die porsche gasten blijven de boel opfrissen.................... :hmmm:

Tom
Berichten: 22260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Porsche 911 GT3 Cup Facelift

Bericht door Tom » 26 aug 2009, 14:52

Doen ze al 35 jaar :mrgreen:

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Porsche 911 GT3 Cup Facelift

Bericht door Tristan » 26 aug 2009, 14:54

Andre schreef:Meestal moet je contract tekenen dat je meedoet in de cup klasse van porsche.

Voor 149k ex btw kan je nogal wat leuks bouwen hoor.
Klopt, maar dit is wel kant en klaar en al volledig uit ge-engineered. Kwestie van dempers afstellen naar je smaak/circuit en gaan.

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12606
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Porsche 911 GT3 Cup Facelift

Bericht door Downforce Hans » 26 aug 2009, 15:25

Dat ze niet uit ge-engeneerd zijn kom je wel weer achter als over 6 maanden weer een facelift hebben uitgevoerd. :thumbup:

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Porsche 911 GT3 Cup Facelift

Bericht door Tristan » 26 aug 2009, 16:32

Ach, beter een nieuwe facelift dan een nieuwe motor. :bag:


*sorry, die was in de kruis* :wink:

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12606
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Porsche 911 GT3 Cup Facelift

Bericht door Downforce Hans » 26 aug 2009, 16:36

Tristan schreef:Ach, beter een nieuwe facelift dan een nieuwe motor. :bag:


*sorry, die was in de kruis* :wink:
Ach, er zijn minder LS7 blokken in elkaar gedraaid dan gt3 blokken.
Dus dat is dan toch een schrale troost... :angel:

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16601
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Porsche 911 GT3 Cup Facelift

Bericht door Bram » 26 aug 2009, 16:45

Zijn er ook vast minder van verkocht :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Bram op 26 aug 2009, 16:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12606
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Porsche 911 GT3 Cup Facelift

Bericht door Downforce Hans » 26 aug 2009, 16:46

partyondude schreef:Zijn er ook vast minder verkocht :mrgreen:
beetje domme opmerking :hmmm:

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16601
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Porsche 911 GT3 Cup Facelift

Bericht door Bram » 26 aug 2009, 16:50

Want?

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12606
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Porsche 911 GT3 Cup Facelift

Bericht door Downforce Hans » 26 aug 2009, 16:53

Ik heb het natuurlijk wel over procentueel gezien......
Er zijn trouwens iets meer v8 ten geproduceerd dan porsche blokken me dunkt...

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9415
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Porsche 911 GT3 Cup Facelift

Bericht door Bert ///M3 » 26 aug 2009, 16:57

Hoe hoog is het percentage Corvette rijders wat wel meer als 100 PK van de 500 gebruikt? Is ook van invloed op betrouwbaarheid :mrgreen:

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Porsche 911 GT3 Cup Facelift

Bericht door allen » 26 aug 2009, 16:59

Hoort Hans iig niet bij. 110 pk heb je niet nodig bij inparkeren...

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16601
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Porsche 911 GT3 Cup Facelift

Bericht door Bram » 26 aug 2009, 17:02

Downforce Hans schreef:Ik heb het natuurlijk wel over procentueel gezien......
Er zijn trouwens iets meer v8 ten geproduceerd dan porsche blokken me dunkt...
Ook meer LS7's in de huidige configuratie dan GT3 blokken?

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Porsche 911 GT3 Cup Facelift

Bericht door Tristan » 26 aug 2009, 17:03

Overigens is dit geen facelift omdat hij gebaseerd is op de 997 GT3 mkII. De nieuwe GT3 noemen we toch ook geen facelift?

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12606
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Porsche 911 GT3 Cup Facelift

Bericht door Downforce Hans » 26 aug 2009, 17:17

allen schreef:Hoort Hans iig niet bij. 110 pk heb je niet nodig bij inparkeren...
Inparkeren :shock: ik stop alleen wanneer ik mijn auto gelijk kan laten staan.
Een beetje moeilijk heen en weer frotten is niks voor mij, ik rij dan nog wel een rondje om :playcar:

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12606
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Porsche 911 GT3 Cup Facelift

Bericht door Downforce Hans » 26 aug 2009, 17:20

Bert ///M3 schreef:Hoe hoog is het percentage Corvette rijders wat wel meer als 100 PK van de 500 gebruikt? Is ook van invloed op betrouwbaarheid :mrgreen:
Ik heb begrepen dat 25% hoger is als bij de gemiddelde Porsche of beemer piloot. :morecoffee:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: Porsche 911 GT3 Cup Facelift

Bericht door Macboy » 28 aug 2009, 21:29

:love:

Gebruikersavatar
Sjoerd
Berichten: 1428
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05

Re: Porsche 911 GT3 Cup Facelift

Bericht door Sjoerd » 28 aug 2009, 21:36

Denk dat die keramische remmen snel het veld gaan ruimen voor stalen als er een paar in de grindbak (= vervanging schijven) hebben gestaan. Nieuwe set met je minimaal 12k ex kwijt!!

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Porsche 911 GT3 Cup Facelift

Bericht door Andre » 28 aug 2009, 23:00

12k schijven. 2 stuks.

Wij racen in 10 jaar tijd nog niet eens 12k aan schijven op.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Porsche 911 GT3 Cup Facelift

Bericht door GTRene » 28 aug 2009, 23:31

dus die schijven zijn keihard en das goed, maar zo keihard dat er stukjes afknappen als er steentjes op komen? je kan dus ook niet als je wiel eraf vliegt nog een stukje op je schijf rijden :mrgreen:

hm, nee als het nog zo gevoelig ligt en breekbaar is dan beter safe then sorry en goede stalen exemplaren of speciaal alu...trouwens destijds maakten ze wel eens speciaal alu schijven voor bv de Lotus Elise...maken ze überhaupt nog wel alu schijven ergens voor? die dingen waren toch goed geloof ik?

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Porsche 911 GT3 Cup Facelift

Bericht door GTRene » 29 jun 2010, 23:21

PIKES PEAK: NO RECORD THIS YEAR

maaaaaaaaaar, Porsche zet het record scherper voor de 2wd klasse in een Porsche GT3 cup :clap:
amazing.
There was some happy news, though. The Time Attack 2wd record of 12:09.40, set by Millen last year in his old Hyundai Genesis, fell to Jeff Zwart at 11:31.095 in his Porsche 911 Cup
Afbeelding

we gaan ff inboard :df:


Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 16 gasten