Remmen en soorten remsetjes

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
GTRene

Re: Remmen en soorten remsetjes

Bericht door GTRene » 29 jun 2010, 00:08

Zo ff een oud draadje opgefrist en foto's weer zichtbaar gemaakt van men toevoegingen...

maar daar ging het me niet om, ik hoorde vanavond via DF over een voor mij onbekend merk remmen...
en net eens gaan kijken op de site dat lijkt me leuk spul remblokjes zonder ijzer deeltjes? dus minder piepen?? wie kent dit spul.

en stel (toevallig net nwe remblokjes besteld DS3000 rondom) maar de volgende keer misschien dit spul als het goed is...

hier de soorten mixen...welke moet je nu nemen voor goede bite maar nog net straat geschikt (dus niet ala RC6 e.d.)

http://www.ctbrakes.com/brake-compounds.asp

hier merkgericht maar kan ook aftermarket remmerij

http://www.ctbrakes.com/brake-pads.asp

oh, zie nu net ook de vragen/antwoorden kant...zo ook eens wat van lezen :D

http://www.ctbrakes.com/faqs.asp

Afbeelding

owja en belangrijk voor mij in elk geval voor OEM klauwen, komen ze met anti rattle clips? dus die klemmen achterop dat ze niet zo rammelen.

Oscar29

Bericht door Oscar29 » 29 jun 2010, 00:22

Heb met de MX-5 op zandvoort met XP8 van carbotech voor en achter gereden, prima blokken. Heb nu met de nieuwe klauwen voor de XP10 erop en XP8 aan de achterkant. Wel wilwood drukverdeler ertussen. De XP8/XP8 combo was prima, met XP10/XP8 nog niet gereden.

Zitten geen plaatjes/clips/dingesen bij (niet voor OEM mx-5 maten en voor de wilwood klauwen ook niet) Of die er voor andere merken auto's/klauwen wel opzitten weet ik niet.

GTRene

Bericht door GTRene » 29 jun 2010, 00:33

hm, dus die shims/klemmen zitten er dus waarschijnlijk niet op...kan ook geen foto's zo vinden met dat erop.

heb trouwens al ff gekeken welke mixen en waarvoor, de meesten zijn ook gewicht gerelateerd dus auto gewicht max e.d.

dus vielen er al veel af voor men 1390kg (3064lbs) auto (zonder mij maar met halve tank benzine) zag ik dat als ik een sportief blok wou ik uitkom bij de XP-12 of bij de XP-16, en aangezien de XP-16 de opvolger is van de 12 lijkt me die dus the one....

echter das wel het topproduckt dus wel heel racy? schijnbaar wel fijne blokken voor je velgen...

dus qua gewicht deze
Carbotech™ XP12™ (1112™)
The latest iteration of the highly successful XP™ series of compounds with an extremely high initial bite, torque and fade resistance than compound XP10™. XP12™ is a world leading friction compound that is unmatched as a Ceramic racing compound, with a temperature range of 250°F to 2000°F+. The XP12™ still has that excellent Carbotech release and modulation that has made all other Carbotech compounds so successful. The XP12™ is the most rotor aggressive compound Carbotech offers, but compared to the competition the XP12™ is still very rotor friendly and contains 100% non-corrosive dust. XP12™ is recommended only for expert/very advanced drivers. XP12™ is found to be most affective on race cars weighing 2,400lbs or more using R-Compound tires; or street cars weighing 3,200lbs or more for track use only. Ideal for LMP1, LMP2, DP, T1, T2, T3, H1, H2, GT1, GT2, GT3, TC, GT, ST, GS, MX-5 Cup, etc… XP12™ is NOT recommended for use as a daily driven street pad due to possible elevated levels of dust and noise.

Carbotech™ XP16™ (1601™)
The second compound to be released this year from Carbotech. It is a step up from the highly successful XP12 compound. The XP16™ leads the highly touted XP™ series line of compounds from Carbotech. With an extremely, and we mean extremely high initial bite, torque and fade resistance than compound XP12™. XP16™ is a world leading friction compound that is unmatched as a Ceramic racing compound, with a temperature range of 250°F to 2000°F+. Carbotech XP16™ still has outstanding release and modulation that has made all other Carbotech compounds so successful. The XP16™ is the most rotor aggressive compound Carbotech makes, but compared to it's competition the XP16™ is still very rotor friendly and contains 100% non-corrosive dust. XP16™ is recommended only for expert/very advanced drivers. XP16™ is found to be most affective on race cars weighing 3,000lbs or more using R-Compound tires only. Ideal for sprint use only in classes such as T1, T2, H1, GT1, GT2, GT3, GT, GS, DP, P1, P2, etc… Not recommended for use as a daily driven street pad due to possible elevated levels of dust and noise.
klinkt goed voor meer race blokken dan :hmmm:

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 29 jun 2010, 00:56

GTRene schreef:was net ook aan het informeren naar anderen remblokjes de performance friction PFC-01 echter na wat meer her en der erover gelezen te hebben zijn ze wel goed, echter in standaard klauwen last van rattles en piepen(beetje ala RC6 denk ik) er zitten schijnbaar geen klemmen op...en de Z-rated is meer een goede straat maar daar houd het ook op..

Dus blijf maar bij de DS3000 die ene mooie tussenweg zijn. :hmmm:
Ik rij al een paar maanden met de PFC-01, remt als een tierelier en nog steeds geen last van piepen of andere bijgeluiden. :)

GTRene

Bericht door GTRene » 29 jun 2010, 01:24

hoe passen die blokjes dan...en hebben ze nu wel of niet klemmetjes anti rattle...
de BMW klauwen zijn daar namelijk vrij gevoelig voor, moet een goede pasvorm hebben.

magoed, heb al de DS3000 besteld/betaald.

trouwens de PFC01 heeft schijnbaar ook de agressieve remstof....dat heeft dat andere merk schijnbaar niet (maar kende dat merk niet)

hoe vind je de PFC01 tegenover RC6 en DS2500 had je ooit? ook de DS3000? wat valt je op...?

Opa

Bericht door Opa » 29 jun 2010, 02:14

Die klemmetjes heb je volgens mij bij een Impreza niet nodig, ik heb ze nog nooit gehad iig. en bij mij rammelen de blokken nooit.

Enige van de 3 blokken die jij daar opnoemt zijn de DS2500 waar ik weleens mee gereden heb, maar die remden veel minder dan de PFC's.
Wel minder remstof en ook minder agressief, maar wat wil je nou......vuile velgen, of je voorkantje in de prak?! :mrgreen: :wink:
Bij die DS2500 zater er iig. ook geen klemmetjes bij...zoals ik al zei heb ik dat bij een Impreza nog nooit gezien.

GTRene

Bericht door GTRene » 29 jun 2010, 09:50

ah, ja de DS2500 is ook meer een echt straatblokje...

dan heb je "mazzel" dat de impreza dat niet heeft...de beemers wel, en met die RC6 nog steeds in men hoofd die ze niet hadden en echt rammelden (en ja ook te hard kreisten) wil ik dat niet weer...
men DS3000 blokjes hebben gewoon shim/klemmen en de HPS(stuk minder dan DS3000 qua remmen) blokjes hadden die ook...

dus zal mij benieuwen of carbotech ze ook heeft? of een heel goede pasvorm...in elk geval geen invreten-de remstof zo ik dat lees :hmmm: das best apart/goed/fijn.

Opa

Bericht door Opa » 29 jun 2010, 11:25

HPS is idd. geen goed blok als je een beetje sportief rijdt, ze hebben bij Hawk veel betere blokken. :wink:

GTRene

Bericht door GTRene » 29 jun 2010, 11:33

Opa schreef:HPS is idd. geen goed blok als je een beetje sportief rijdt, ze hebben bij Hawk veel betere blokken. :wink:
klopt, ik zag bv ook de DTC-70 geloof ik? maar vroeg me dan af, zouden ze daar dan ook nog die klemmen/shims op hebben voor standaar BMW remklauwen?

Opa

Bericht door Opa » 29 jun 2010, 14:35

Dat durf ik niet te zeggen, dan zou je effe een mailtje of pb'tje naar David en Jamie moeten sturen:

http://www.fineline-imports.nl/

:wink:

GTRene

Bericht door GTRene » 29 jun 2010, 15:09

Opa schreef:Dat durf ik niet te zeggen, dan zou je effe een mailtje of pb'tje naar David en Jamie moeten sturen:

http://www.fineline-imports.nl/

:wink:
die had ik al een mailtje gestuurd :D
echter dat was om de DS3000 te bestellen, maar nu rondom,. ik had altijd de standaard blokjes achter, echter die mag wel iets meer mee-remmen? (ja ook niet te hard natuurlijk) zodat het over het algemeen een tikkie beter verdeeld wordt :hmmm:

maar heb hem niet gevraagd naar die Hawks DTC-70 en of ze klemmetjes/shims hebben, niet aan gedacht :D

Opa

Bericht door Opa » 29 jun 2010, 15:39

Ze hebben tegenwoordig ook Hawk in 't assortiment. :wink:

GTRene

Bericht door GTRene » 29 jun 2010, 16:15

Opa schreef:Ze hebben tegenwoordig ook Hawk in 't assortiment. :wink:
handig 8)

Laurens Nijssen

Bericht door Laurens Nijssen » 30 jun 2010, 08:52

Ik heb sinds gisteren Carbotech XP10 in mijn Primera met Z32 klauwen gemonteerd.
Eerste indruk is zeer goed. Binnenkort op circuit testen.

GTRene

Bericht door GTRene » 30 jun 2010, 10:09

Laurens Nijssen schreef:Ik heb sinds gisteren Carbotech XP10 in mijn Primera met Z32 klauwen gemonteerd.
Eerste indruk is zeer goed. Binnenkort op circuit testen.
goede zaak, keep us updated...maar waarom de XP10? hoeveel weegt jou auto want het lijkt dat ze voor niet al te zware auto's zijn around 2.000lbs or more dat is 907kg of meer, terwijl ze bij andere blokjes hoger dan 10 ook vanaf hogere gewichten spreken.

hebben jou standaard oem blokjes klemmen? en zitten die ook op de sportblokjes? hoe is de pasvorm.
Carbotech™ XP10™ (1110™)
When Carbotech unleashed the XP10™ to the general public, and it was an instant success, gathering multiple regional, divisional, and national championships. The XP10™ is a very high initial bite friction material, with a coefficient of friction and rotor friendliness unmatched in the industry. Fade resistance is in excess of 1650°F. Due to the high level of friction and bite, this material is recommended for cars weighing around 2,000lbs or more, not including formula cars and cars with brake bias bars weighing less than 2,000lbs. This is the preferred compound for the front of Spec Miata racers, SSC,SSB, T3, SRF, ITS, ITE, H1,H2, H3, H4, 944 Cup, ST, GS, Factory Five Cobra’s and many more Grand-Am/ALMS/SCCA/NASA classes. XP10™ is also ideal for advanced/instructor level HPDE drivers. XP10™ still maintains the highly praised release and excellent modulation, rotor friendliness, and 100% non-corrosive dust that have made all Carbotech compounds so successful. XP10™ is not recommended as a daily-driven street pad due to possible elevated levels of dust and noise.

Laurens Nijssen

Bericht door Laurens Nijssen » 30 jun 2010, 10:19

I know, maar ik heb persoonlijk advies gevraagd bij Carbotech en die lieten zelfs weten dat de XP8 een optie was maar als ik voldoende remkracht wilde de XP10 werd aangeraden.

Pasvorm is prima, bij mijn Z32 klauwen zijn anti-piepplaatjes niet van toepassing en van de standaard Primera klauwen dien je ze te hergebruiken.

Tot nu toe vind ik ze nog prima rijdbaar op de openbare weg. Pedaalgevoel is zo hard als een plank.
En geen herrie.

GTRene

Bericht door GTRene » 30 jun 2010, 11:01

Laurens Nijssen schreef:I know, maar ik heb persoonlijk advies gevraagd bij Carbotech en die lieten zelfs weten dat de XP8 een optie was maar als ik voldoende remkracht wilde de XP10 werd aangeraden.

Pasvorm is prima, bij mijn Z32 klauwen zijn anti-piepplaatjes niet van toepassing en van de standaard Primera klauwen dien je ze te hergebruiken.

Tot nu toe vind ik ze nog prima rijdbaar op de openbare weg. Pedaalgevoel is zo hard als een plank.
En geen herrie.
ah, oke...ik zag al je auto weegt ook niet zo veel, geloof iets van 1160kg? als je dan niet te veel trackdays doet zal het waarschijnlijk geen probleem zijn.
Goed te horen dat ze tot nu toe goed bevallen, heb je vergelijkingsmateriaal tov andere sportblokjes? ja nu nog te kort dag maar ervaringen met andere blokjes op die auto?

Laurens Nijssen

Bericht door Laurens Nijssen » 30 jun 2010, 11:53

Heb met Textar Sport gereden > bagger, snel faden, wel stil, normaal remstof
Heb met EBC Redstuff gereden > niet enthousiast, paar keer op Zandvoort gereden, weggedonderd
Heb met Hawk HP+ gereden > redelijk goed, goede cold bite, geschikt voor af en toe circuitdagje maar niet langdurig achter elkaar, stoft veel gitzwart materiaal, luidruchtig wanneer koud
Heb met Hawk HT-10 gereden > niet kunnen beoordelen, kreeg er met mijn rijstijl+vermogen niet genoeg hitte in

GTRene

Bericht door GTRene » 30 jun 2010, 12:07

:thumbup: das al een mooie lijst niet OEM blokjes, maar ook niet echt hardcore blokjes, doch interessant immers meeste mensen rijden op straat en af en toe trackdays, dus voor dat moet het goed zijn.
Trackdays goed overleven (no fade) beter remmen dan OEM en niet te luid op straat qua hard piepen of rammelen.

benieuwd hoe je eerste trackday ervaring zal zijn met de carbotech.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 30 jun 2010, 16:47

De PFC01 die ik op de racer in de achterklauwen heb zitten daar zitten wel van die trilklemmen op, volgens mij zouden de voorblokken dat dan ook wel gewoon moeten hebben Rene?

Wat jij zoekt is wel vrij lastig, race proof en ook nog eens muis stil.

GTRene

Bericht door GTRene » 30 jun 2010, 18:10

Bert ///M3 schreef:De PFC01 die ik op de racer in de achterklauwen heb zitten daar zitten wel van die trilklemmen op, volgens mij zouden de voorblokken dat dan ook wel gewoon moeten hebben Rene?

Wat jij zoekt is wel vrij lastig, race proof en ook nog eens muis stil.
muistil hoeft niet de DS3000 die ik heb zijn oke, af en toe iets piep maar geen probleem, de RC6 bv das me te veel voor op straat :wink:

die carbotech ben ik ook benieuwd naar, mede door de samenstelling en 100% erosie vrij? of zoiets schijnbaar milder voor de velgen (ben niet zo'n poetser helaas)

maar wel prettig te horen dat bepaalde PFC01 wel die klemmen hebben :thumbup: voor BMW oem klauwen dus waarschijnlijk wel net als de Ferode en hawk.

Naughty

Bericht door Naughty » 03 jul 2010, 00:50

Rene,

Ik heb bij toeval enkele Hawk HT10 sets voor de beemers in bestelling staan, ik zal de klemmen eens vergelijken met die van Ferodo.
Hawk heeft 10 verschillende motorsport compounds, daar is vast wel iets geschikt in te vinden lijkt mij.
DTC60 of 70 zijn zeker niet geschikt voor straatgebruik.
Wij rijden nu zelf met de DTC30, en wij zijn daar zeer over te spreken.
(maar zoals altijd verschillende de meningen over een bepaalde compound altijd per auto/bestuurder en gebruik)

GTRene

Bericht door GTRene » 03 jul 2010, 04:16

is goed, ben benieuwd...ik heb ook nog een doosje HPS hier liggen, kort gebruikt maar dat is net zoiets als OEM qua remmen en moest wat meer, vanaf toen de DS3000 erin.
men nwe set heb ik al binnen, maar nu voor en achter, wil toch eens kijken wat achter doet, nu ist daat standaard M en denk dat het iets meer mag zijn.

is de DTC-70 te agressief voor op straat/track? of te ruw ala RC6 (rammel en zonder klemmen en enorm piepen)

Naughty

Bericht door Naughty » 03 jul 2010, 17:04

DTC 70 is een echt track/circuit remblok en heeft dus wat hitte nodig net zoals de PFC01.
In Amerika zijn ze zeer te spreken over de DTC70 op de vooras en de DTC60 op de achteras.
De ervaringen zijn gebaseerd op Evo's, Subaru's, corvette Z06 en BMW M3

Eigenlijk is de DTC70 en DTC60 de vervanger voor de HT10 en HT14 wat ik er van heb begrepen.
In verhouding is de bite van de DTC70 nog iets heftiger als de PFC01, en dan ligt het aan de bestuurder of dat is wat je zoekt. Hoe heftiger de bite, hoe minder de modulatie word.
Ik zou persoonlijk de DTC70, DTC60 en de PFC01 alleen op het circuit gebruiken.
Wil je een middenweg dan moet je het gaan zoeken in de Hawk DTC30, deze heeft voldoende koude bite en houden het prima uit op het circuit is onze ervaring met de diverse Subaru's.

Bijgeluiden heb je altijd met motorsport remblokken en als dat je uitgangspunt is moet je het waarschijnlijk niet in de motorsport remblokken zoeken. :wink:

GTRene

Bericht door GTRene » 03 jul 2010, 18:20

bedankt voor je uitleg :thumbup:

een beetje piepen mag, zoals bv de DS3000(ook geen straat blokje) soms wat doen, echter dat niveau van de RC6 qua piepen wil ik niet op straat :wink:

Plaats reactie