Koelsysteem 'flushen'

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Koelsysteem 'flushen'

Bericht door G Kolkman » 29 jun 2010, 10:51

Mijn mazda heeft het met dit warme weer moeilijk z'n hoofd koel te houden. Afhankelijk van de buitentemperatuur is mijn maximale snelheid gelimiteerd van 130-145. Kom ik hierboven dan kruipt de watertemperatuurmeter langzaam maar zeker naar het rood. Nou rijd ik meestal 130-145 dus ik heb er praktisch gezien gewoon last van :mrgreen: .

Vorig jaar heb ik reeds de radiator en de waterpomp vervangen, en vorige week de thermostaat. De thermostaat heb ik vervangen n.a.l.v. het bovenstaande probleem, de radiator/waterpomp vervangen staat hier los van. Ik heb expres de oude koelvloeistof weer gebruikt omdat ik wilde zien of nou de thermostaat het probleem was ja/nee (niet dus).

Logische volgende stap is het vervangen van de koelvloeistof maar daarbij wil ik eigenlijk ook het systeem 'flushen', dus even goed doorspoelen. En toen vroeg ik me dus af of daar nog iets bij komt kijken/daar middelen voor zijn/of iemand daar nog tips voor heeft.

Laurens

Re: Koelsysteem 'flushen'

Bericht door Laurens » 29 jun 2010, 13:11

Zijn speciale middeltjes voor die het systeem reinigen, ook al aantal maal gebruikt moet je er een blikje in gooien en dan afvullen met water vervolgens warm rijden en af tappen. Dit paar maal herhalen werkt prima.
Was in mijn geval omdat er olie in het systeem zat door een lekke koppakking.

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Re: Koelsysteem 'flushen'

Bericht door G Kolkman » 29 jun 2010, 13:30

Ik zal er bij de materialenboer eens naar informeren :)

Plaats reactie