Sjoerd Kooistra overleden
- Snipe
Sjoerd Kooistra overleden
Nu op Teletekst 101: Sjoerd Kooistra overleden. De Telegraaf meldt dat (nog) niet, maar heeft het wel over een ernstig incident in huize Kooistra. Kortom: daar is iets niet goed gegaan. De politie doet groot onderzoek in en om het huis.
Zie ook http://nos.nl/artikel/168231-sjoerd-koo ... leden.html
Zie ook http://nos.nl/artikel/168231-sjoerd-koo ... leden.html
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Re: Sjoerd Kooistra overleden
Ik lees het net en zie het net op het journaal.
Zal wel weer een mooie soap worden, is vast en zeker niet op natuurlijke wijze gebeurd.
Hij heeft ook wel pech trouwens, vorige maand nog neergestoken en nu dus overleden.
Toch respect voor wat de man op poten heeft weten te zetten (al dan niet op illegale manier)
RIP
Zal wel weer een mooie soap worden, is vast en zeker niet op natuurlijke wijze gebeurd.
Hij heeft ook wel pech trouwens, vorige maand nog neergestoken en nu dus overleden.
Toch respect voor wat de man op poten heeft weten te zetten (al dan niet op illegale manier)
RIP
- Petrolhead Tom
Ik las het net, moord zou me niet verbazen. Hij was al heel lang niet meer erg geliefd in de horeca wereld.
- JP
Condoleances aan de familie die er mogelijk niets mee van doen hebben, maar wel nu opgescheept worden met de dood van de pater familias.....

- Petrolhead Tom
We hebben op school zijn werkwijze een keer bestudeerd, knap dat je zo'n imperium bouwt maar heb echt nul respect voor de manier waarop. Ik zal zo eens kijken of ik die film kan vinden.Richardt. schreef:Ik lees het net en zie het net op het journaal.
RIP
Edit: kan de film zo snel even niet vinden maar lees dit maar eens na. http://www.intermediair.nl/artikel/week ... ineel.html
Laatst gewijzigd door Petrolhead Tom op 28 jun 2010, 23:46, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Heb er idd. ook al vaker het een en ander van gelezen. Hij heeft het lang niet altijd even netjes gedaan, maar dat heeft bijv. een v/d Most ook niet altijd gedaanTom Westendorp schreef:We hebben op school zijn werkwijze een keer bestudeerd, knap dat je zo'n imperium bouwt maar heb echt nul respect voor de manier waarop. Ik zal zo eens kijken of ik die film kan vinden.Richardt. schreef:Ik lees het net en zie het net op het journaal.
RIP

- Petrolhead Tom
Heb eigenlijk nog nooit zoiets over Henny van der Most gehoord. Eigenlijk bij niet een horeca magnaat.
- Snipe
Hearsay.Tom Westendorp schreef:We hebben op school zijn werkwijze een keer bestudeerd, knap dat je zo'n imperium bouwt maar heb echt nul respect voor de manier waarop. Ik zal zo eens kijken of ik die film kan vinden.
Edit: kan de film zo snel even niet vinden maar lees dit maar eens na. http://www.intermediair.nl/artikel/week ... ineel.html
Volgens mij is hij niet veroordeeld, dus kennelijk viel het binnen de grenzen van de wet. Puntje van aandacht is wel dat hij kennelijk wat mensen tegen zich in het harnas heeft gejaagd, want anders was hij niet tegen het probleem aangelopen waar hij nu mee zit.
- Petrolhead Tom
Hij is niet veroordeeld inderdaad maar er lopen nog een groot aantal zaken tegen hem, Uiteraard zal er nu naar al die zaken gekeken worden en zal beoordeeld moeten worden of het zin heeft om die zaak verder te voeren of niet.
- Robin Hartog
Naar het schijnt gaat het nu om zelfmoord... Hoe dan ook, je kan er over twisten, het blijft een geniaal concept wat die man in elkaar gezet heeft. 

- Ravin ///M
Inderdaad, iedere grote zakenman heeft gebruik gemaakt van onvolkomenheden in de wet,
en om hem daar op af te rekenen... als het niet kon was het niet gebeurd. Overheid die te
traag is om haar eigen regels bij te houden.
Ga d'r maar aan staan, die kerel had een stuk of 75 horecabedrijven. RIP
en om hem daar op af te rekenen... als het niet kon was het niet gebeurd. Overheid die te
traag is om haar eigen regels bij te houden.
Ga d'r maar aan staan, die kerel had een stuk of 75 horecabedrijven. RIP
- GTRene
pfff das veel, niet meer bij te houden al die zaken,...misschien werd het hem wel allemaal te veel...
-
inderdaad rené, waarschijnlijk kon ze koppie het ff niet aanGTRene schreef:pfff das veel, niet meer bij te houden al die zaken,...misschien werd het hem wel allemaal te veel...
- RutgerK
Was zijn hele imperium dan gebouwd op geleend geld en grote schulden? Ik snap niet helemaal hoe je met zo'n bedrijf zowel zakelijk als persoonlijk failliet kan gaan vanwege een schuld van 2 miljoen aan Heineken.
Kooistra was toch door de gemeente Amsterdam uitgekocht bij een stuk of vier panden?
Kooistra was toch door de gemeente Amsterdam uitgekocht bij een stuk of vier panden?
- Niels
- Auto: Prius+
Volgens nu.nl werd zijn vermogen in 2009 geschat op 130 miljoen dus of je je dan druk maakt over een schuld van 2 miljoen....
- Arthur
- Auto: Nr.51
Triest voor de nabestaanden. Maar een eigen topic? Er viel dit weekend ook een helicopter uit de lucht, 4 doden... Vind ik net zo triest.
- Eric H
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
+1Arthur schreef:Triest voor de nabestaanden. Maar een eigen topic? Er viel dit weekend ook een helicopter uit de lucht, 4 doden... Vind ik net zo triest.
Die horeca figuren zijn geen haar beter dan de vastgoed figuren.
Iedereen die een beetje ingelezen is in deze materie weet dat er op grote schaal zaken gebeuren die het daglicht niet kunnen verdragen.
Gerommel met contracten, onderhuur, doorverhuur, etc. etc.
- Niels
Het gaat ook niet om de dood maar om het complot erachter
Media = smeuiig = aandacht 

-
Respect?
Heb voor deze man gewerkt toen ik nog een jaartje of 16 was.
Vrijdag betaaldag was iedere keer een strijd met hem, liefst betaalde hij helemaal geen salaris.
Op zijn kantoor zat hij dan achter z'n bureau en op afroep mocht je binnenkomen. Hij trok dan een lade open die helemaal vol lag met papiergeld. Op de stoep stond pontificaal zijn 500SEC terwijl al het personeel werd uitgebuit. Afschuwelijk dit soort mensen.
Respect verdienen ondernemers van een heel ander soort.
Heb voor deze man gewerkt toen ik nog een jaartje of 16 was.
Vrijdag betaaldag was iedere keer een strijd met hem, liefst betaalde hij helemaal geen salaris.
Op zijn kantoor zat hij dan achter z'n bureau en op afroep mocht je binnenkomen. Hij trok dan een lade open die helemaal vol lag met papiergeld. Op de stoep stond pontificaal zijn 500SEC terwijl al het personeel werd uitgebuit. Afschuwelijk dit soort mensen.
Respect verdienen ondernemers van een heel ander soort.
- RVV
Niels schreef:Volgens nu.nl werd zijn vermogen in 2009 geschat op 130 miljoen dus of je je dan druk maakt over een schuld van 2 miljoen....
als je 130 miljoen bezit en 132 miljoen schuld hebt...
- Tom van H.
Opgeruimd staat netjes, geen respect voor deze vent die geld verdient met de firma list en bedrog, over de rug van anderen en ook nog eens ondernemerschap een slechte naam bezorgd.
- Niels
Ach zal vast wel een BV-tje tussen zittenRico schreef:Niels schreef:Volgens nu.nl werd zijn vermogen in 2009 geschat op 130 miljoen dus of je je dan druk maakt over een schuld van 2 miljoen....
als je 130 miljoen bezit en 132 miljoen schuld hebt...

- Macboy
Rico schreef:als je 130 miljoen bezit en 132 miljoen schuld hebt...Niels schreef:Volgens nu.nl werd zijn vermogen in 2009 geschat op 130 miljoen dus of je je dan druk maakt over een schuld van 2 miljoen....

- MartijnGizmo
Net als vele anderen dronk ik mijn eerste Groningse kroegbiertjes bij Kooistra, dat verbroedert toch... 

-
Toen je nog een euro betaalde voor een halve liter. Mooie tijden.Martijn Koevoets schreef:Net als vele anderen dronk ik mijn eerste Groningse kroegbiertjes bij Kooistra, dat verbroedert toch...