Vandaag een andere auto erbij gekocht. Mijn oog is deze keer gevallen op een verlaagde 170 PK versie van de E30 Touring. Het betreft een ingevoerde BMW uit '88 welke ik voor creatieve doeleinden + funauto ga gebruiken. Zo wil ik het driften weleens onder de knie krijgen, en hoop daarom met dit ding een heel eind te komen.
Lakwerk heeft aandacht nodig, maar hier ga ik niet (veel) aan doen. De bekende plekken zoals de spatbordranden en achterklep beginnen al roestvorming te vertonen. Kuipstoel(en), sperdifferentieel en stuggere vering staan nog op het verlanglijstje maar eerst nog even luxe kentekenplaten en schone kentekenplaathouders regelen.
Verder is de auto voorzien van een verse APK, schuif-/kanteldak, I-Pod aansluiting en centrale vergrendeling. Om er een hele tijd mee vooruit te kunnen laat ik de auto binnenkort nakijken en een klein beurtje geven. Olie verversen, afstellen, K&N filter, piepjes en kraakjes e.d.
Klopt het dat de motor het beste loopt op 10w40 olie? Iemand suggesties?
Je ziet het.... weer een Touring. Die had ik nog geen

