De eerste lichting van de 996 had inderdaad veel problemen. Maar als je kijkt naar de relatieve cijfers van circuit gebruik, zijn BMW's en Porsche's natuurlijk bijzonder betrouwbaar, gezien het feit dat 70/80% van de trackday wagens van deze merken komen.Downforce Hans schreef:Er zijn bergen verhalen van Porsche`s die met stukken stonden na track day`s of gewoon een rondje op straat knallen.
Zo degelijk als porsche hier wordt neer gezet gaat ook nergens over.
Het verschil is dat de Porsche eigenaren dat nooit openlijk zullen toegeven op een enkele daar gelaten.
Hele hordes van het type 996 gingen naar de kloten,cilinderkoppen , versnellingsbakken etc
Porsche Boxster Spyder
-
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Re: Porsche Boxster Spyder
- Hans R
- Auto: Jeep Rubicon
Oja!? Gelukkig zijn er ook nog mensen met smaak die wat anders rijdenSteven Nauta schreef:. Maar als je kijkt naar de relatieve cijfers van circuit gebruik, zijn BMW's en Porsche's natuurlijk bijzonder betrouwbaar, gezien het feit dat 70/80% van de trackday wagens van deze merken komen.

70/80% lijkt me wat veel...
- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Zoveel Lambo's, Aston's en Ferrari's zie ik nu ook weer niet op trackdays.Hans R schreef:Oja!? Gelukkig zijn er ook nog mensen met smaak die wat anders rijdenSteven Nauta schreef:. Maar als je kijkt naar de relatieve cijfers van circuit gebruik, zijn BMW's en Porsche's natuurlijk bijzonder betrouwbaar, gezien het feit dat 70/80% van de trackday wagens van deze merken komen.![]()
- Hans R
Renault, Mini, VW, Seat, Caterham, Ford, Alfa Romeo, Donkervoort etc.. kan nog wel ff doorgaan..
Alleen kijken jullie niet verder dan BMW en Porsche

Alleen kijken jullie niet verder dan BMW en Porsche

-
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
En met de bovenstaande merken heb je wél smaak?Hans R schreef:Renault, Mini, VW, Seat, Caterham, Ford, Alfa Romeo, Donkervoort etc.. kan nog wel ff doorgaan..
Alleen kijken jullie niet verder dan BMW en Porsche![]()
Wat 'n discussie...inderdaad....

-
kijk nou eens op een trackday het is gewoon 70 procent bmw wat daar rijdt. Een verdwaalde lotus en westfield en dat is het.
Nou kan je je af vragen waarom is dat.
Nou kan je je af vragen waarom is dat.
- Hans R
Het zal wel er aan liggen welke Trackdays.. maar idd boeien..
- Macboy
Porsche is als Rolex. De mensen die er geen verstand van hebben vinden het de beste sportwagen ter wereld. Pas als je enig kennis van zaken hebt merk je dat er ook andere veel betere merken zijn dan Porsche/Rolex. Totdat je op het punt komt dat je de techniek volledig beheerst en dan kom je toch weer bij Rolex en Porsche uit als beste merken ter wereld !
Am I right ?
Hoewel ik nog steeds mensen begrijp dat die het niet zo op tuners hebben, maar Manthey mag je eigenlijk geen tuner noemen maar een vervolmaker van het Porsche (ook al bestaat dat woord niet iedereen begrijpt wat ik bedoel).
Ferdi: ik denk dat de Cayman RS jou het beste van alle werelden brengt, behalve de prijs. Als dit de doorslag geeft zou ik toch een bezoek aan Manthey brengen.
Ik ken het gevoel maar al te goed. In een GT3 zitten geeft al zoveel voldoening terwijl je er nog geen meter in gereden hoeft te hebben. Het is iets magisch ...
Am I right ?
Petje op !SteV6 schreef:Op de momenten dat je bij +25 graden stil komt te staan in een file in de volle zon, dan zou een airco wel eens heel fijn zijn. Dat bakken en braden in mijn alu-kuipje van m'n Speedster is echt niet relaxed. Je krijgt er gigantische koppijn van die de rest van de rit die dag minder aangemaam maken.
+1Tristan schreef:Koop een standaard Cayman S en breng deze naar Manthey. Deze maakt er een echte RS van
Hoewel ik nog steeds mensen begrijp dat die het niet zo op tuners hebben, maar Manthey mag je eigenlijk geen tuner noemen maar een vervolmaker van het Porsche (ook al bestaat dat woord niet iedereen begrijpt wat ik bedoel).
Ferdi: ik denk dat de Cayman RS jou het beste van alle werelden brengt, behalve de prijs. Als dit de doorslag geeft zou ik toch een bezoek aan Manthey brengen.
Geweldig verhaalAndre schreef:Ik ben ooit naar hilversum gereden met me csl en heb daar een keer proefrit gedaan in een GT3. Ik wou er toen niet zelf in rijden maar zat er naast (auto was van particulier). We reden gewoon door hilversum heen dus niet eens snel maar het gevoel wat die auto gaf was wel zo fantastisch. De stoelen, de rollkooi, het geluid, het insturen. De auto geeft je het gevoel dat je in een leopard tank aan het sturen bent. Zo strak voelt het aan. En dan zo lichtvoetig op het asfalt. Mega echt mega. Dan kom je terug op de parkeer plaats en parkeer je de GT3 naast een CSL. Dan zie je pas hoe zo n GT3 erbij staat zo laag zo dik. Dan zie je de bumper naden van een CSL en een bumper die er iets scheef voorhangt etc. Dan stap je in de CSL en rij je weg. Je kan beter eerst koffie nemen en na een uur wegrijden das verstandiger, want het eerste wat je denkt is wat is zo n csl inelkaar gescheten. Zo n gigantisch verschil dat is echt onbeschrijfbaar. En dat terwijl de CSL al iets heel speciaal is. En dan rij je naar huis dan weet je 1 ding. OOIT ....

Ik ken het gevoel maar al te goed. In een GT3 zitten geeft al zoveel voldoening terwijl je er nog geen meter in gereden hoeft te hebben. Het is iets magisch ...
- GTRene
VeredelaarMacboy schreef:een vervolmaker van het Porsche (ook al bestaat dat woord niet iedereen begrijpt wat ik bedoel).

- SteV6
Ilija,Macboy schreef:Petje op !
Zeker nog nooit in een Elise/Speedster in de file terecht gekomen in een grote Italiaanse stad bij tropische temperaturen en strakblauwe lucht ...
Dan ga je in je bijna 'n ton kostende Boxster Spyder echt zitten vloeken dat je, om een domme zogenaamd stoere redenering, geen airco hebt aangevinkt. En ik weet dat je in die file in de zon er nog meer van zit te balen dan bij inruil als de verkoper doodleuk zegt dat jouw Spyder incourant is omdat er geen airco in zit ...
Op zulke momenten is het (zwarte) linnen dakje erop doen trouwens helemaal geen optie, want dan wordt je interieur een broeikas die z'n weerga niet kent.
Been there, tried that

Stephan
Laatst gewijzigd door SteV6 op 23 jun 2010, 20:13, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Ik zie dat toch anders. Manthey financiert z'n raceactiviteiten door het verkopen van een illusie aan elke willekeurige gek-met-dikke-knip die langskomt. Natuurlijk weten ze veel van autosport, en natuurlijk weten ze veel van de Ring, maar Porsche is ook niet gek. En 90% van Manthey clientele gaat geen ene streep harder met een Manthey gepimpt ding dan dat ze met een standaard auto zouden doen. En een substantieel percentage gaat langzamer met het die-hard gepimpte ding dan dat ze met een standaard "all round" GT3 zouden doen.Macboy schreef:
Hoewel ik nog steeds mensen begrijp dat die het niet zo op tuners hebben, maar Manthey mag je eigenlijk geen tuner noemen maar een vervolmaker van het Porsche (ook al bestaat dat woord niet iedereen begrijpt wat ik bedoel)
Laten we zeggen dat ik het "David R" gehalte bij een hoop Manthey-auto's erg hoog vind, is dat een acceptabele samenvatting?
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Been there, fried thatSteV6 schreef:Ilija,Macboy schreef:Petje op !
Zeker nog nooit in een Elise/Speedster in de file terecht gekomen in een grote Italiaanse stad bij tropische temperaturen en strakblauwe lucht ...
Dan ga je in je bijna 'n ton kostende Boxster Spyder echt zitten vloeken dat je, om een domme zogenaamd stoere redenering, geen airco hebt aangevinkt. En ik weet dat je in die file in de zon er nog meer van zit te balen dan bij inruil als de verkoper doodleuk zegt dat jouw Spyder incourant is omdat er geen airco in zit ...
Op zulke momenten is het (zwarte) linnen dakje erop doen trouwens helemaal geen optie, want dan wordt je interieur een broeikas die z'n weerga niet kent.
Been there, tried that![]()
Stephan
- FreudeamFahren
Eerst roept Ferdi dat hij nog wil leren rijden, dan roept hij dat een Spyder niet vermogen genoeg heeft. Joh, blijf lekker rechtuit branden in de 135i. Klaar.
-
Nou Hans, maak je borst maar nat!
http://www.autoblog.nl/archive/2010/06/ ... post-36242
Lotus wil de strijd aan gaan met Porsche en slaat een andere weg in. Wat een timing
http://www.autoblog.nl/archive/2010/06/ ... post-36242
Lotus wil de strijd aan gaan met Porsche en slaat een andere weg in. Wat een timing

-
FreudeamFahren schreef:Eerst roept Ferdi dat hij nog wil leren rijden, dan roept hij dat een Spyder niet vermogen genoeg heeft. Joh, blijf lekker rechtuit branden in de 135i. Klaar.

Wat die Spyder in z'n mars heeft gaat er in die handen in geen 10 jaar uit komen.

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Ik ben wel klaar met die Gayster................ 

-
Alsof dat nodig is om er lol mee te hebben.steve smith schreef: Wat die Spyder in z'n mars heeft gaat er in die handen in geen 10 jaar uit komen.
Ik ben ook geen schumacher maar zo'n spyder lijkt mij prachtig, ook al zou ik er maar de helft van z'n kunnen mee benutten.
(Maargoed ik klaag ook niet dat 320pk wat weinig is

- RVV
+1romo schreef:Ik ben wel klaar met die Gayster................
- JP
Blijft lastig, een 2zitter....

Dat zijn pas dilemma's....
Dat zijn pas dilemma's....
-
donkere meneer thuislaten de blondjes bijelkaar op schoot laten zitten... wat moet je eigenlijk met die donkere meneer JP?
- romo
Metchu schreef:donkere meneer thuislaten de blondjes bijelkaar op schoot laten zitten... wat moet je eigenlijk met die donkere meneer JP?
Weet niet of ik daar op zou gokken..........................met een pimp krijg je namelijk wel vaak wat probleempjes....................

Of je zou hem eerst even flink moeten dokken, dan zal ie wel wat vriendelijker zijn..............

- Macboy
Metchu schreef:donkere meneer thuislaten de blondjes bijelkaar op schoot laten zitten... wat moet je eigenlijk met die donkere meneer JP?

- Macboy
Zat net even Ferdi's eerste posts te lezen op pagina 2 van dit draadje, ook leuk
Kom ik ook dit plaatje weer tegen

En als ik dat zie kan ik Ferdi's twijfels wel heel goed begrijpen. Het is niet dat die man 12 auto's in zijn garage heeft staan ! En het is ook niet de prijs van een Kia Vanga natuurlijk.
Aan de andere kant suggereert het plaatje weer wel dat je gewoon moet wachten tot het opklaart 8)
Laatst bijgewerkt door Macboy op do jun 24, 2010 10:01 am, in totaal 13 keer bewerkt.

Kom ik ook dit plaatje weer tegen
En als ik dat zie kan ik Ferdi's twijfels wel heel goed begrijpen. Het is niet dat die man 12 auto's in zijn garage heeft staan ! En het is ook niet de prijs van een Kia Vanga natuurlijk.
Aan de andere kant suggereert het plaatje weer wel dat je gewoon moet wachten tot het opklaart 8)
Laatst bijgewerkt door Macboy op do jun 24, 2010 10:01 am, in totaal 13 keer bewerkt.
Laatst gewijzigd door Macboy op 24 jun 2010, 10:01, 13 keer totaal gewijzigd.