Test: Volkswagen Golf R

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: Test: Volkswagen Golf R

Bericht door Robin » 23 jun 2010, 13:10

Roy schreef:Mag het dan wel wat smakelijker aub?
*is chocolade*
Afbeelding

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 23 jun 2010, 13:16

Mjammie, en daarna samen douchen! :banaan:

Andre

Bericht door Andre » 23 jun 2010, 14:54

http://www.youtube.com/watch?v=Xn42f1pfCiQ

Het gaat niet om de auto maar dit filmpje is perfect inelkaar gezet.

De ingesproken stem erbij en de auto wordt in alles getest.

Robin

Bericht door Robin » 23 jun 2010, 15:07

Prachtig, maar om op de snelweg Dreihunderd Sachen en 'n braketest te doen, nouja in Friesland kén dat eventueel nog. :mrgreen: :df:

Die presentator is iig prima: Begeistert

Ik snap ook wel dat als er 'n minder tot de verbeelding sprekende auto wordt getest de wowfactor(ook in ditr filmpje) afneemt.

Stel hij zou 'n Cayenne testen...

Klik ik 'm niet eens aan.... :mrgreen:

RVV

Bericht door RVV » 23 jun 2010, 15:22

Andre schreef:http://www.youtube.com/watch?v=Xn42f1pfCiQ

Het gaat niet om de auto maar dit filmpje is perfect inelkaar gezet.

De ingesproken stem erbij en de auto wordt in alles getest.
Inderdaad perfect, maar vergeet niet dat hier ook een stuk budget achter zit. Motorvision is een autoprogramma met jaren ervaring. Ik denk dat zo'n filmpje ongeveer 30000 euro kost om het in elkaar te zetten (all in).

Andre

Bericht door Andre » 23 jun 2010, 15:33

Met die banners die hier door het beeld heen jassen op DF moeten die budgetten makkelijk kunnen:)

RVV

Bericht door RVV » 23 jun 2010, 15:42

Steekt nog een klapsigaar uit eigen doos op :mrgreen:

Hielke

Bericht door Hielke » 23 jun 2010, 16:08

:lol:

Dat filmpje is ganz, ganz, ganz, ganz grosses Tennis. Ein leck mich am Arsch filmpje. Misschien wel het mooiste testfilmpje aller Zeiten.

Zou me niet verbazen dat zo'n test met die testcoureur, het aantal ruwe shots en de editing op 30.000 euro uitkomt. Is z'n geld in ieder geval wel waard geweest.

Robin

Bericht door Robin » 23 jun 2010, 16:18

Hielke schreef::lol:

Dat filmpje is ganz, ganz, ganz, ganz grosses Tennis. Ein leck mich am Arsch filmpje. Misschien wel het mooiste testfilmpje aller Zeiten.

Zou me niet verbazen dat zo'n test met die testcoureur, het aantal ruwe shots en de editing op 30.000 euro uitkomt. Is z'n geld in ieder geval wel waard geweest.
Allemaal mee eens, maar zou je/ik/wij ook zo enthousiast zijn als The Weapen of Choice 'n Golf R was geweest?

Roy

Bericht door Roy » 23 jun 2010, 16:43

Robin schreef:
Hielke schreef::lol:

Allemaal mee eens, maar zou je/ik/wij ook zo enthousiast zijn als The Weapen of Choice 'n Golf R was geweest?
Ja, ik wel... als er maar actie in zit. Knallen met dat ding, snelle shots, microfoontje bij de uitlaat/motorblok etc... Kan heus wel knap zijn hoor!

Macboy

Bericht door Macboy » 23 jun 2010, 19:28

Downforce Hans schreef:Ik krijg zo af en toe het idee dat er mensen zijn die filmpjes van een soort Top gear kwaliteit verwachten. Als er dan niet gelijk wat met "hun duidelijke"aanwijzingen gedaan wordt dan zijn de poppen aan het dansen.
Als we alleen elkaars reet gaan likken komen we ook niet ver he. Naar aanleiding van mijn kritieke post is er hier een en ander losgebarsten en denk dat dit alleen maar goed en bevorderlijk is toch ? De reden dat het er hier wat grover aan toe ging had te maken met het feit dat DF een en ander beetje ontkende en excuusjes zocht terwijl gaandeweg blijkt dat de DF-ers wel degelijk eenstemmig zijn.

Nu is duidelijk dat ze wel degelijk goed luisteren en er iets mee proberen te doen dus dat lijkt mij een win-win-situatie voor iedereen toch ? En complimenten voor het eerste filmpje hebben ze ook gehad naast de kritiek ! Ik heb er in elk geval alle vertrouwen in dat het goed gaat komen.

Zie hier overigens het definitieve bewijs dat een groot budget niet nodig is, als wel een groot talent:

http://www.ilija.nl

Dit filmpje symboliseert alles waar DF voor staat. Een verademing...

Metchu

Bericht door Metchu » 23 jun 2010, 20:40

Sorry Macboy, maar het materiaal wat femme heeft is toch wel duur spul... dus toch een bepaald budget! Ik wou dat ik zulk speelgoed had! :love:

Macboy

Bericht door Macboy » 23 jun 2010, 21:11

Geen investering die DF nu kan betalen, dat snap ik ook. Maar je doet Femme wel erg tekort als je de kwaliteiten van het filmpje voornamelijk toevertrouwt aan de apparatuur. Maar goed ik heb daar niet zo'n verstand van natuurlijk. Het ging mij om de DF uitstraling van het filmpje en niet zozeer de opname kwaliteit.

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 23 jun 2010, 21:16

Haha.. wat een gave film zeg, ik vind zelfs de auto leuk :wink:
Hij kan goed rondjes draaien, zeg maar.. maar liever niet met mijn Golf.

Als DF ooit hier eindigt, top!

Snipe

Bericht door Snipe » 23 jun 2010, 21:26

Macboy schreef:Naar aanleiding van mijn kritieke post is er hier een en ander losgebarsten en denk dat dit alleen maar goed en bevorderlijk is toch ?
Zo is het.

RVV

Bericht door RVV » 23 jun 2010, 21:31

Macboy schreef:
Zie hier overigens het definitieve bewijs dat een groot budget niet nodig is, als wel een groot talent:

http://www.ilija.nl

Dit filmpje symboliseert alles waar DF voor staat. Een verademing...
Macboy met alle respect maar dat filmpje van Femme wat natuurlijk prachtig is, is niet meer dan een korte sfeerimpressie. Behalve mooie beelden word je niet veel wijzer over de Alpina. Nu snap ik ook wel dat dat ook niet de bedoeling was van Femme. Maar dit filmpje vergelijken met de Golf R film slaat natuurlijk ook nergens op :wink:

Overigens hebben Metin en Luuk een soortgelijk sfeerfilmpje gemaakt van de M5 http://www.driving-fun.com/1-355/tv/Vid ... dream.aspx

Verder ben ik het ook niet met je excuus verhaal eens, het is gewoon zo dat importeurs/dealers niet bepaald in de rij staan om auto's te leveren. Achter de schermen doen we onze stinkende best om een stukje goodwill te kweken bij importeurs en dealers. Neem dat Porsche filmpje, dacht je werkelijk dat Porsche/PON ons met open armen staat te ontvangen als we zeggen dat we dit gaan doen met een 911 GT3? Face it.. dit is Nederland. Geen Duitsland of Engeland. En we zijn geen Sportauto of Topgear.

Als je denkt dat het allemaal zo eenvoudig te realiseren is en jij denkt dat het jouw lukt, dan heb ik je liever gisteren dan vandaag in ons team zitten :wink:

JP

Bericht door JP » 23 jun 2010, 21:41

Rico schreef:(...) Neem dat Porsche filmpje, dacht je werkelijk dat Porsche/PON ons met open armen staat te ontvangen als we zeggen dat we dit gaan doen met een 911 GT3? Face it.. dit is Nederland. Geen Duitsland op Engeland. En we zijn geen Sportauto of Topgear.
(...)
Ook die zijn ooit eens 'klein' begonnen.

Metchu

Bericht door Metchu » 23 jun 2010, 22:23

Macboy schreef:Geen investering die DF nu kan betalen, dat snap ik ook. Maar je doet Femme wel erg tekort als je de kwaliteiten van het filmpje voornamelijk toevertrouwt aan de apparatuur. Maar goed ik heb daar niet zo'n verstand van natuurlijk. Het ging mij om de DF uitstraling van het filmpje en niet zozeer de opname kwaliteit.
dat heb ik niet gezegd, lezen mister lawyer! Ik heb gezegd dat hij gewoon fucking geil apparatuur heeft! dat scheelt een hoop. Natuurlijk heeft onze femme ook een neusje voor bewerken! ;) die video is HEERLIJK!

Snipe

Bericht door Snipe » 23 jun 2010, 22:42

DF daagt je uit

Komende week testen we twee auto's, maar onze videocrew kan maar op 1 plek tegelijkertijd zijn. Dat betekent dat van 1 van de 2 auto's alleen een geschreven test met foto's zal verschijnen. Tenzij.... De mannen die ons hier van goede tips voorzien de handschoen oppakken en een mooie video van die auto maken. DF is immers niet alleen voor DF'ers, maar ook (en misschien wel vooral) van en door DF'ers.

Ik zal de auto testen, Luuk maakt de foto's, maar wie maakt de video?
Uiteraard sturen we je niet met een kluitje in het riet, het gaat niet om een Golf 1.6 of zo. RWD, meer dan 250 pk, maar wel diesel.

Heb je zin en tijd om op 1 juli (vanaf een uur of 11, midden-NL) aan de slag te gaan, laat het me dan even weten.

Roy

Bericht door Roy » 23 jun 2010, 23:19

Hartstikke leuk natuurlijk, maar dan nog steeds de vraag:

"Hoe word er in die auto gereden?" :mrgreen:

Tom

Bericht door Tom » 23 jun 2010, 23:33

Rico schreef:
Behalve mooie beelden word je niet veel wijzer over de Alpina.
Macboy bedoelt niet de mooie beelden maar, zoals hij zegt het talent. En dat is natuurlijk de coureur die daar aan het boenderen is met dat 450pk monster. Die auto van Femme is een beest dat deze bestuurder probleemloos kon temmen. Met een ondenkbare perfectie gaat die Alpina over de gevaarlijke bochtige en natte wegen in Noorwegen. Het uiterste van de auto werd keer op keer weer opgezocht. En DAT is iets waar zelfs Walter Röhrl stil van zal worden....

RVV

Bericht door RVV » 23 jun 2010, 23:44

:hmmm:

:jenna:

Hielke

Bericht door Hielke » 24 jun 2010, 00:06

Om verschillende redenen zul je het niveau van de grote Europese omroepen nooit halen. Dat moet je ook niet willen.

In Nederland is Autoblog de norm. Doe je het minder dan hen dan red je het niet.

Andre

Bericht door Andre » 24 jun 2010, 00:27

Ik vindt zo n alpina filmpje smakelijker om te zien dan dat saaie golf r filmpje

Wat moet ik uberhaubt met commetaar in een filmpje. Laat de film het werk doen. De sfeer de auto het bewerken van de film.

Er bestaat ook zo n M3 e92 filmpje ook in zo n sfeer gefilmd als die Alpina gewoonweg prachtig.

En als je in zo n sfeer kunt filmen op de juiste mooie locaties dan hoeft niemand te praten. Let the car and the driving do the work.

Als ik op youtube elk merk intyp over een autotest dan krijg ik ze allemaal. Is toch niks speciaal meer.

Je moet filmpjes maken met stijl. Rijden met auto, omgevingsfeer, uitlaat geluid, bochtjes aanvallen, hier en daar mooie slide ertussen en je hebt goud.

Snipe

Bericht door Snipe » 24 jun 2010, 00:33

Andre schreef:Je moet filmpjes maken met stijl. Rijden met auto, omgevingsfeer, uitlaat geluid, bochtjes aanvallen, hier en daar mooie slide ertussen en je hebt goud.
Zoiets als dit bedoel je? http://vimeo.com/12788345

Plaats reactie