Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie

Wat gaat DF stemmen?

CDA
4
2%
PvdA
8
4%
D66
21
11%
PVV
53
27%
Groen Links
2
1%
SP
2
1%
CU
2
1%
VVD
87
44%
SGP
2
1%
PVDD
1
1%
Verdonk
0
Geen stemmen
Blanco
14
7%

Totaal aantal stemmen: 196

Luco

Re: Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?

Bericht door Luco » 22 jun 2010, 15:07

Ja jongens KONKEL nog maar een paar weken door, dan halen vvd en pvv nog samen de meerderheid.
DEN HAAG - Kiezers wisselen nog steeds van voorkeur. 15 Procent zou na een week verkennende gesprekken tussen politieke partijen nu een andere keuze maken dan op 9 juni bij de Tweede Kamerverkiezingen.
© ANPDaardoor zou de VVD met 29 zetels nog wel de grootste worden, maar de partij weet nu de PVV met 28 zetels kort achter zich.

Dat blijkt uit de zondag gepubliceerde peiling van Maurice de Hond. Volgens dat onderzoek volgt de PvdA met 27 zetels op de derde plek, en is het CDA de vierde partij met negentien zetels.

Xave30

Bericht door Xave30 » 22 jun 2010, 15:09

:) Keuzes.

Michel P

Bericht door Michel P » 22 jun 2010, 15:17

Luco schreef:Ja jongens KONKEL nog maar een paar weken door, dan halen vvd en pvv nog samen de meerderheid.
DEN HAAG - Kiezers wisselen nog steeds van voorkeur. 15 Procent zou na een week verkennende gesprekken tussen politieke partijen nu een andere keuze maken dan op 9 juni bij de Tweede Kamerverkiezingen.
© ANPDaardoor zou de VVD met 29 zetels nog wel de grootste worden, maar de partij weet nu de PVV met 28 zetels kort achter zich.

Dat blijkt uit de zondag gepubliceerde peiling van Maurice de Hond. Volgens dat onderzoek volgt de PvdA met 27 zetels op de derde plek, en is het CDA de vierde partij met negentien zetels.
Zou mooi zijn toch......... alle losers in de opositie.......... GL/D66 zijn verder gewoon te klein, en schomelen altijd tussen 3 en 10 zetels........ ofwel niet voldoende draagvlak om te regeren...... idem voor die extreme grevo clubjes......... gewoon skippen dat soort partijen door een kiesdrempel van 10 zetels in het leven te roepen......

Michel

wjn

Bericht door wjn » 22 jun 2010, 16:21

VVD / PVV / CDA is politiek gezien ook nog niet uitgesloten, wel blijven opletten :bignews:

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 22 jun 2010, 18:34

Tnx Mark R, Paars Plus exit.
VVD-fractievoorzitter Mark Rutte ziet te weinig perspectief om te gaan onderhandelen over een Paars-pluscoalitie, zo concludeerde hij dinsdag na afloop van het gesprek bij informateur Rosenthal.

Volgens Rutte hebben de vier partijen uitgebreid de mogelijkheden voor samenwerking verkend.

Snipe

Bericht door Snipe » 22 jun 2010, 18:42

Michel P schreef:gewoon skippen dat soort partijen door een kiesdrempel van 10 zetels in het leven te roepen......
Hoeveel zetels zou Geert gehaald hebben als hij de afgelopen vier jaar niet in de Kamer had gezeten?

Maus335i

Bericht door Maus335i » 22 jun 2010, 19:53

Snipe schreef:
Michel P schreef:gewoon skippen dat soort partijen door een kiesdrempel van 10 zetels in het leven te roepen......
Hoeveel zetels zou Geert gehaald hebben als hij de afgelopen vier jaar niet in de Kamer had gezeten?
Groenlinks, D66 en de Christenunie hadden we dan tenminste ook niet gezien. Zou eigenlijk wel een stuk beter zijn geweest ja :) Zetels van de PVV naar de VVD en die andere splinterpartijen verdelen tussen CDA en PvdA. Dan was VVD nog steeds de grootste geweest, maar met meer zetels. Prima :mrgreen:

dvh

Bericht door dvh » 22 jun 2010, 19:59

Ik heb echt het gevoel dat de PVV een beetje 'buitenspel' is gezet.
Je hoorde nog wat over VVd, CDA, PVV, maar sinds de CDA daar niet mee in wil gaan hoor je niks meer over de PVV.
Dat terwijl het de 3e grootste partij is.
Wil er dan niemand VVD , PVV , En nog iets << ? :D

GTRene

Bericht door GTRene » 22 jun 2010, 20:00

:hmmm: klinkt helemaal niet verkeerd dat van die kiesdrempel en minimaal 10 als stem om gehoord te worden als iets wat speelt.

verder een mooie eerste stap naar iets heel nieuws voor een heel ander systeem in de toekomst.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 22 jun 2010, 20:07

Dit gaat de zwaarste/moelijkste/langste formatie ooit worden......................ik heb er eerlijk gezegd geen vertrouwen in dat er iets nuttigs en zinvols voor Nederland uit zal komen...................

Iemand zal water bij de wijn moeten doen, maar die is dan ook gelijk het bokje bij volgende verkiezingen..........

Ik ben erg benieuwd hoe dit gaat aflopen, maar met een beetje mazzel gaan we sinterklaas nog wel halen .......................3 maanden formatie is zeker geen uitzondering bij "normale" verkiezings uitslagen in het verleden, uitzonderlijk lang de formatie kabinet van Agt I, 7 maanden :shock: ...........
Dit zijn toch wel moeilijke verkiezings uitslagen................

Snipe

Bericht door Snipe » 22 jun 2010, 20:21

romo schreef:Dit gaat de zwaarste/moelijkste/langste formatie ooit worden
Het record staat op 208 dagen, dus het duurt nog even voor het de langste formatie ooit is.

Tom

Bericht door Tom » 22 jun 2010, 23:26

Ik ga de volgende keer de PVV stemmen. Eindelijk een goed punt.

Snipe

Bericht door Snipe » 22 jun 2010, 23:27

Vreemd. Dat punt heb ik dan weer niet teruggevonden in het verkiezingsprogramma :mrgreen:

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 22 jun 2010, 23:28

Als hij nou riep dat de benzineprijs naar 1,30 en diesel 0,90 moet, en LPG op 0,50...

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 22 jun 2010, 23:29

Snipe schreef:Vreemd. Dat punt heb ik dan weer niet teruggevonden in het verkiezingsprogramma :mrgreen:
Nee dat bedacht hij vandaag ook tijdens de wk wedstrijd, in zijn geblindeerde woning. :bag:

HansD

Bericht door HansD » 22 jun 2010, 23:46

Ravin ///M schreef:
Snipe schreef:Vreemd. Dat punt heb ik dan weer niet teruggevonden in het verkiezingsprogramma :mrgreen:
Nee dat bedacht hij vandaag ook tijdens de wk wedstrijd, in zijn geblindeerde woning. :bag:
Je hebt de datum van het artikel gezien?

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 22 jun 2010, 23:48

Ok... moeten mijn grapjes ook al serieus zijn? :angel:

HansD

Bericht door HansD » 22 jun 2010, 23:50

Nee hoor en de volgende keer als ik ze snap zal ik niet meer zo reageren :wink: .

Volgens mij is het tijd dat ik mijn bed op ga zoeken 8)

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 22 jun 2010, 23:55

Same here, morgen weer een Wilders. :mrgreen:

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Bericht door Wouter81 » 26 jun 2010, 22:14

http://www.telegraaf.nl/binnenland/7051 ... tml?p=11,2

Compleet ziek en belachelijk dat de PVV nu totaal wordt uitgesloten. Smerige openlijke achterkamertjespolitiek, met dat verlepte t#ringwijf in't paleis die haar invloed ook even heeft aangewend om dit tegen te houden, door haar PvdA vriendje Tjeenk Willink aan te stellen. Dit slaat werkelijk helemaal nergens op. Wel margepartijtjes als D66 en GL uitnodigen maar niet de een partij met 24 zetels. Dag democratie, die hebben we hier dus gewoon niet. Zo ongeveer iedereen wordt uitgenodigd behalve de grootste winnaar en de derde partij van Nederland. Vakkundig tegengehouden door de bestaande politieke kadavers. Denk dat dit ze nog flink gaat opbreken.

En het dan raar vinden dat niemand meer vertrouwen in politiek heeft. :bag: Aan het gas met die gasten. Wat een farce.

Michel P

Bericht door Michel P » 26 jun 2010, 22:17

idd Wouter, weer een reden om het koningshuis op te heffen, die trol bemoeit zich, en niet voor de eerste keer met de politiek.

En de zittende elite vind dit goed..........

Michel

Snipe

Bericht door Snipe » 26 jun 2010, 22:24

Michel P schreef:weer een reden om het koningshuis op te heffen
Er zijn ook redenen om het niet op te heffen: http://www.parool.nl/parool/nl/224/BINN ... d-op.dhtml

GTRene

Bericht door GTRene » 26 jun 2010, 22:42

Snipe schreef:
Er zijn ook redenen om het niet op te heffen: http://www.parool.nl/parool/nl/224/BINN ... d-op.dhtml
er wordt denk ik bedoeld de zeggenschap/macht wat ze nu nog hebben...

ik vind het in elk geval belachelijk...ze bekennen wederom kleur/sleur.

PVV hoort mee te doen, al dat vieze achterkamertjes werk van de zittende "elite" bah.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 26 jun 2010, 22:46

Helemaal met je eens Wouter. Stiekem had ik het toch wel aan zien komen. Hoewel ik niet op de PVV gestemd heb kan ik me er behoorlijk pissig over maken.
Snipe schreef:
4 á 5 miljard lijkt me wel érrug veul! :shock:
Ik bedoel, ik zie die oude baktaart 1x per jaar in de belangstelling staan en dat is met Koninginnedag. Verder hoor je er bijna nooit wat over.
Kan me niet voorstellen dat die snoepreisjes, die ze dan wel weer doen, indirect zoveel geld opleveren.

GTRene

Bericht door GTRene » 26 jun 2010, 22:58

lijkt me ook vreemd, dat kan net zo goed met bv een president van een land ala frankrijk of amerika, wie zegt dat het door de koningin komt...
ik hoef geen koningshuis op deze manier.

Plaats reactie