Rijbewijs gejat

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Rijbewijs gejat

Bericht door Bram » 14 jan 2007, 21:27

En de rest van m'n portemonnee, afgelopen week, op de kazerne :? In het kader van, van je collega's moet je hebt hebben.

Alleen zie ik een probleem aankomen. Ik doe mee aan de LTR in februari en dus ga ik naar Engeland.

Alleen, ik ben er bang voor dat ik dan nog geen nieuw rijbewijs heb. Ik moet namelijk medisch gekeurd worden omdat ik een C rijbewijs heb en die wil ik graag houden. Nou ga ik deze week op oefening en heb ik het sowieso verschrikkelijk druk, dus het zou zomaar kunnen dat het één en ander even gaat duren.

Kortom, mag ik met een proces verbaal van diefstal rond gaan rijden in Engeland? Zo nee, wat voor problemen kan ik verwachten als ik word aangehouden?

Daniel

Bericht door Daniel » 14 jan 2007, 21:39

Aardig wat, 't is geen geldig rijbewijs, simpel. In Nederland kan de politie met een paar telefoontjes nog controleren of je wel een rijbewijs hebt en je dan nog beboeten voor het feit dat je het niet bij je hebt. In het buitenland zal dat wat lastiger zijn. Ik zou het risico niet nemen. Kun je niet een gewoon B-rijbewijs halen en dan later omzetten in C?

Shakes

Bericht door Shakes » 14 jan 2007, 22:03

Internationaal rijbewijs ophalen bij de ANWB. Kost drie tientjes en een pasfoto.

Anders offer ik me wel op
:wink:

wjn

Bericht door wjn » 14 jan 2007, 22:34

Geen militair rijbewijs??
(Of bestaat dat niet meer?)

Bram

Bericht door Bram » 14 jan 2007, 22:53

Tuurlijk bestaat dat wel, maar geen flauw idee of dat in het buitenland rechtsgeldigheid heeft.

Wel een goeie tip, ga ik uitzoeken via de Marechaussee :wink:

Bram

Bericht door Bram » 15 jan 2007, 00:10

Nandor schreef:Internationaal rijbewijs ophalen bij de ANWB. Kost drie tientjes en een pasfoto.

Anders offer ik me wel op
:wink:
Dus die kan ik gewoon als 'tijdelijke' halen zeg maar, terwijl ik met de aanvraag van de NL variant bezig blijf?

Moet ik dan geen rijbewijs kunnen overleggen, om die Europese te halen?

Shakes

Bericht door Shakes » 15 jan 2007, 06:41

Geen idee eigenlijk. Zou iig een poging wagen.
Overigens zal ik maar niet vertellen wat ik ervan vind dat je in NL door deze ongein van de regen in de druk word geholpen.

N.

wimwerf

Bericht door wimwerf » 15 jan 2007, 10:37

partyondude schreef:Tuurlijk bestaat dat wel, maar geen flauw idee of dat in het buitenland rechtsgeldigheid heeft.

Wel een goeie tip, ga ik uitzoeken via de Marechaussee :wink:
Ok....rijbewijs gestolen....aangifte doen...is t op een kazerne gebeurt..bij de KMar aangifte doen..is buiten de kazerne gebeurt..bij de politie..
Met je aangifte kan je ook versneld een nieuw rijbewijs aanvragen...kost ietsje meer...maarja..dan moet je niet op oefening zijn denk ik...

Een proces-verbaal is geen geldig documentatie ipv 't rijbewijs zelf...
In NL kan de agent/wachtmeester navraag doen bij de meldkamer of je idd een rijbewijs heb...

Een militair rijbewijs heeft geen rechtsgeldigheid in wanneer je in burger bent...wanneer je in functie ben weer wel...maar het lijkt me handig dat je een burger rijbewijs bij je heb...maarja..het is nu niet anders..

Mvg

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 15 jan 2007, 15:58

Bram,waarom heb jij een rijbewijs nodig,van wat ik hoor kan je toch niet rijden :mrgreen:

Grtz,Hans :wink:

Bram

Bericht door Bram » 19 jan 2007, 17:59

Is op de kazerne gejat wim :? Aangifte is dezelfde dag gedaan bij de KMAR in Eindhoven.

Hans, wie heeft jou dat verteld? Zeker dezelfde mafketel die zegt dat een Z06 een goeie auto is :lol:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 19 jan 2007, 18:51

inderdaad,dezelfde sufferd.

Tja ik ben erg goedgelovig.
Hij heeft me ook de subaru aan geraden en dat is ook niet goed gekomen :lol:

Grtz,Hans :wink:

Bram

Bericht door Bram » 07 feb 2007, 16:33

Dit is helemaal mooi.

Je moet volgens de site van gemeente 's-Hertogenbosch een boete van €15,- betalen, omdat je je oude rijbewijs niet inlevert. Amsterdam berekent zelfs €40,- :?

Wat schetst mijn verbazing? Dat moet alleen, als je bij de aanvraag, die ik net gedaan heb, jezelf niet kan legitimeren. De berekende kosten zijn 'administratiekosten', die ze moeten maken om te kijken of ik het wel ben.

Yeah right :roll:

Gelukkig staat dat niet op de website en nee, ik ga niet met m'n paspoort rond lopen, vind het proces verbaal van diefstal van m'n rijbewijs wel genoeg.

Kortom, mijn pasfoto, de brief van het CBR betreffende mijn medische geschiktheid, het proces verbaal van de Marechaussee en de afspraakbevestiging zijn niet overtuigend genoeg, ze weten niet zeker of vandaag Dhr B.M. de Jong wel op dat bankje zat.

Erg flauw weer :roll:

Anyway, ik heb voor het carnavals/LTR weekend een nieuw rijbewijs en daar gaat het om :D

Plaats reactie