1 kanttekening: Een Boxster/Cayman is natuurlijk geen GT3/GT2.... een 318d/330i/525d/535i/730d is ook geen M3/M5/CSL.
En dan hebben we 't nog niet over de Panamera en de Cayenne gehad.

Cheers
Robin
Leuk verhaal.. van een man die nooit verder kijkt dan een BMW en een Porsche..Andre schreef:Bmw is goed en dagelijks inzetbaar. Maar porsche is even wat anders als het op echt sturen en rijden aankomt. Porsche levert auto s die af fabriek gewoon meer als klaar zijn maar daar is de prijs ook naar.
Een bmw kan je veel goedkoper neerzetten en de emotie zelf maken door een beter onderstelletje, etc etc etc.
Maar toch mis je dan een stukje emotie. Het is net als je een E46 M3 pimpt naar een CSL. Het wordt er nooit een orginele. Uiteindelijk kost het altijd meer, omdat je toch de echte wil.
De keren dat ik porsche s heb gereden kwam ik altijd thuis met het gevoel fucked for life. Dan koop je maar weer iets anders en dan slijt het gevoel wel weer. Maar zodra je er weer in gaat sturen heb je weer het fucked for life gevoel. Een M3 CSL is de auto die het dichtst naast een porsche staat qua bezit en rij emotie.
Ik ben ooit naar hilversum gereden met me csl en heb daar een keer proefrit gedaan in een GT3. Ik wou er toen niet zelf in rijden maar zat er naast (auto was van particulier). We reden gewoon door hilversum heen dus niet eens snel maar het gevoel wat die auto gaf was wel zo fantastisch. De stoelen, de rollkooi, het geluid, het insturen. De auto geeft je het gevoel dat je in een leopard tank aan het sturen bent. Zo strak voelt het aan. En dan zo lichtvoetig op het asfalt. Mega echt mega. Dan kom je terug op de parkeer plaats en parkeer je de GT3 naast een CSL. Dan zie je pas hoe zo n GT3 erbij staat zo laag zo dik. Dan zie je de bumper naden van een CSL en een bumper die er iets scheef voorhangt etc. Dan stap je in de CSL en rij je weg. Je kan beter eerst koffie nemen en na een uur wegrijden das verstandiger, want het eerste wat je denkt is wat is zo n csl inelkaar gescheten. Zo n gigantisch verschil dat is echt onbeschrijfbaar. En dat terwijl de CSL al iets heel speciaal is. En dan rij je naar huis dan weet je 1 ding. OOIT ....
Het is gewoon jammer dat porsche s veelal gekocht worden om de verkeerde redenen aanzien status etc. Maar geloof mij. Porsche is DE rijders auto, Porsche zit als een tank inelkaar. Een porsche klopt 101 procent Als dat nou een GT3 of Spyder of een Cayman is, het is de auto die je de emotie geeft waar driving fun in zijn puurste vorm omgaat.
Leuk verhaal.. van een man die nooit verder kijkt dan een Lotus en een Donkervoort.De 2 merken die wel echte rijders auto's maken (daar heb hem weer) blijven Lotus en Donkervoort!
Die beleving wat die auto's bieden kan Porsche en zeker BMW alleen nog maar van dromen.. maar goed als je wil pronken met een statussymbool.......
Tristan schreef:Leuk verhaal.. van een man die nooit verder kijkt dan een Lotus en een Donkervoort.De 2 merken die wel echte rijders auto's maken (daar heb hem weer) blijven Lotus en Donkervoort!
Die beleving wat die auto's bieden kan Porsche en zeker BMW alleen nog maar van dromen.. maar goed als je wil pronken met een statussymbool.......![]()
En zijn veel meer merken die echte rijdersauto's maken dan de genoemde 4 merken.
Flauw, maar het plaatje dat ik hierbij zie is een man naast een engelse roadster, met de kap rokend open, kijkend naar het voorbijrazende verkeer op de A2. Die klote BMW's, denkt ie dan.Hans R schreef:Mijn Lotus geeft mij 4D emotie, reuk (olie en benzine), gevoel, zicht en geluid.
-100Hans R schreef:Leuk verhaal.. van een man die nooit verder kijkt dan een BMW en een Porsche..
Want dat zijn echte auto's en de rest is troep..![]()
En lol@ernaastgezeten.. was dat met een autogespot meeting?![]()
Als er een auto DF bied is het wel een Donkervoort (of andere sigaren) verschillende keren een Porsche gereden van Boxster S (nieuw model) tot 997 4S en het klopt ze zijn super goed gebouwd! Niks op aan te merken.. maar DF nee, de pure emotie is er compleet uit vanaf 1996 de 993 en 964 en daarvoor dat zijn nog de echte rijdersauto's al die meuk daarna is ontwikkeld op pure marketing! Status symbool, elke ITer wil er 1 maar kunnen niet sturen dus maken we de auto wat makkelijker en vrouw vriendelijker..
De Boxster, Cayman zijn meer rijdersauto's dan een doorsnee 911 (GT3 buiten schouwing gelaten)
kleiner en lichter dat is wat je nodig heb, meer niet! Dus een Spyder (met handbak) met 1275kilo (nog te zwaar in mijn ogen) kan je gooien en smijten waar je wil en ik begrijp Ferdinand prima want eigenlijk doet Porsche die Spyder te kort met "slechts 320pk" want Porsche wil hun troetelkindje beschermen de 911
Maar dat blijft gewoon een grote kever, rijd te gemakkelijk en te weinig DF!
De 2 merken die wel echte rijders auto's maken (daar heb hem weer) blijven Lotus en Donkervoort!
Die beleving wat die auto's bieden kan Porsche en zeker BMW alleen nog maar van dromen.. maar goed als je wil pronken met een statussymbool.......
Wat ik bedoel, Ferdinand, is dat Andre hier verteld hoe goed de BMW's en Porsche s wel niet zijn..FerdiACS1 schreef:
-100
LOL@Hans.
Hans, je bent een leuke vent, maar dit is toch echt je slechtste post tot nu toe op het DF.
Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot], pj311 en 2 gasten