Porsche Boxster Spyder
-
Re: Porsche Boxster Spyder
Was het deze ron met kenteken new 911 op spa

- Sperdy
WTF? Dit is dus mijn nachtmerrie wanneer je met je dure privé-auto even een trackday gaat doen... Zonde van zo 'n schitterende Porsche.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
38 pagina`s volgeluld over kopen of niet............................komt er nog wat van?
Als je nog even doorgaat is er een opvolger..........
Ik kom hier pas terug als ie gekocht is, of er een streep door is gezet...........................dit schiet niet op

Ik kom hier pas terug als ie gekocht is, of er een streep door is gezet...........................dit schiet niet op

- Ravin ///M
Gister op de A12 ri. Duitse grens een Boxster Spyder gezien. Wist eerst niet wat ik
zag, want de linker persoon zat heel hoog, maar bleek later foto's te nemen. Het was
nl. een rechtsgestuurde. Reed ook een Honda Accord station voor, en de twee in de
Porsche en de twee in de Accord hadden alle dezelfde jasjes aan. Allebei Brits kenteken.
Ik denk dat ik de Boxster Spyder mooier vind dan een 911. Deze was grijs, maar dat
wit van hierboven is 100x mooier.
/edit: Boxster
zag, want de linker persoon zat heel hoog, maar bleek later foto's te nemen. Het was
nl. een rechtsgestuurde. Reed ook een Honda Accord station voor, en de twee in de
Porsche en de twee in de Accord hadden alle dezelfde jasjes aan. Allebei Brits kenteken.
Ik denk dat ik de Boxster Spyder mooier vind dan een 911. Deze was grijs, maar dat
wit van hierboven is 100x mooier.
/edit: Boxster

Laatst gewijzigd door Ravin ///M op 22 jun 2010, 09:44, 1 keer totaal gewijzigd.
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Mag ik je nog even overtuigen van een witte Ferdinand
.

- Ravin ///M
- RVV
+1romo schreef:38 pagina`s volgeluld over kopen of niet............................komt er nog wat van?Als je nog even doorgaat is er een opvolger..........
![]()
Iedereen wil dat Ferdi aan die spyder gaat. Maar wat boeit het als hij hem zelf niet wil? Ik lees voornamelijk "ik wil hem eigenlijk helemaal niet kopen" argumenten.
Behalve de leuke verhalen gaat die Spyder er never nooit komen.
- Snipe
Die probeert hij hier te verzamelen. In zijn hoofd weet hij wel ergens dat die BMW die hij heeft handiger, makkelijker en praktischer is, en nog bijna net zo leuk ook. Toch valt hij steeds weer in katzwijm als hij iets over een Boxster Spyder ziet, hoort of leest. Daarom probeert hij hier argumenten te verzamelen waarom het kopen van die Porsche wel het allerslechtste idee van de hele wereld zou zijn.Rico schreef:wat boeit het als hij hem zelf niet wil? Ik lees voornamelijk "ik wil hem eigenlijk helemaal niet kopen" argumenten.
Duidelijke zaak toch?
Groeten,
de huispsycholoog
-
Volgens mij wil Ferdi een Spyder omdat ie die cool vind.
En volgens mij zoekt Ferdi een Boxster S qua auto, maar valt die af omdat dat maar gewoontjes is.
En volgens mij zoekt Ferdi een Boxster S qua auto, maar valt die af omdat dat maar gewoontjes is.
- Ravin ///M
Als dat zo is kan hij zijn Boxster S makkelijk door een duitse tuner laten
exclusiviseren
exclusiviseren

- GTRene
Als ik Ferdi ook al die tijd zo hoor/lees zou ik persoonlijk ook niet dat geld er voor over hebben als het het net niet alle boxen aanklikt.
Ik denk dat als er zo'n dakje opzat ala boxter qua snelheid en geluid e.d. dan werd de keuze veel makkelijker.
In NL en als je niet super rijk bent ist zonde geld als je nieuw koopt voor wat je er mee kan...eigenlijk draait het meeste om hoe het dakje werkt qua tijd en geluid en praktisch...
immers wat heb je aan het prachtige geluid als het overstemt wordt door de herrie van het dakje...
oke dan dakje eraf zeg je? wat heb je eraan als het zo vaak regent of minder weer is in NL...
of ergens wat wil drinken en de auto op slot wil zetten...damn dan moet dat dakje er weer op, wat een gedoe en ergenis...ff lekker knallen op de snelweg met het dakje erop...wat leuk met die herrie van dat dakje.
ja ik heb dat nog niet gehoord maar zo te horen zou ik me er mateloos aan gaan ergeren
echter als ze een dakje hebben wat zeer snel zou werken op en af dan was het een stuk beter/pactischer.
wie weet wat nog komt
Ik denk dat als er zo'n dakje opzat ala boxter qua snelheid en geluid e.d. dan werd de keuze veel makkelijker.
In NL en als je niet super rijk bent ist zonde geld als je nieuw koopt voor wat je er mee kan...eigenlijk draait het meeste om hoe het dakje werkt qua tijd en geluid en praktisch...
immers wat heb je aan het prachtige geluid als het overstemt wordt door de herrie van het dakje...
oke dan dakje eraf zeg je? wat heb je eraan als het zo vaak regent of minder weer is in NL...
of ergens wat wil drinken en de auto op slot wil zetten...damn dan moet dat dakje er weer op, wat een gedoe en ergenis...ff lekker knallen op de snelweg met het dakje erop...wat leuk met die herrie van dat dakje.
ja ik heb dat nog niet gehoord maar zo te horen zou ik me er mateloos aan gaan ergeren

echter als ze een dakje hebben wat zeer snel zou werken op en af dan was het een stuk beter/pactischer.
wie weet wat nog komt

- GTRene
boxter vs boxter spyder

zoek de verschillen
misschien een mooie nwe type boxter kopen wel de kop eraf (2de hands) en speciaal laten opbouwen....dus lichter/sneller/specialer?
of gewoon zoals ik al eerder voorstelde een TVR Griffith/Chimeara kopen die kan Targa en Cabrio gereden worden, bovendien veel charme en geeft heel veel rijplezier, tuurlijk niet zo scherp en hard mee door de bochten als een porsche maar Michel Schumacher wordt je toch niet, das ook ni de bedoeling toch?
genieten wil je, en dat kan met een TVR ook al zijn ze wat ouder, ze zitten nog vol passie voor rijden/genieten.
zoek de verschillen

misschien een mooie nwe type boxter kopen wel de kop eraf (2de hands) en speciaal laten opbouwen....dus lichter/sneller/specialer?
of gewoon zoals ik al eerder voorstelde een TVR Griffith/Chimeara kopen die kan Targa en Cabrio gereden worden, bovendien veel charme en geeft heel veel rijplezier, tuurlijk niet zo scherp en hard mee door de bochten als een porsche maar Michel Schumacher wordt je toch niet, das ook ni de bedoeling toch?
genieten wil je, en dat kan met een TVR ook al zijn ze wat ouder, ze zitten nog vol passie voor rijden/genieten.
- Petrolhead Tom
Zelfs niet helemaal eerlijk omdat de spyder iets meer verlaagd is. Eigenlijk vind ik een gewone boxster wel net zo mooi.
- Ravin ///M
Die bumpers zijn wel nét ff dikker en mooier. Er is voor de achterkap toch een
kit voor de Boxster?
kit voor de Boxster?
- RVV
Snipe schreef:Die probeert hij hier te verzamelen. In zijn hoofd weet hij wel ergens dat die BMW die hij heeft handiger, makkelijker en praktischer is, en nog bijna net zo leuk ook. Toch valt hij steeds weer in katzwijm als hij iets over een Boxster Spyder ziet, hoort of leest. Daarom probeert hij hier argumenten te verzamelen waarom het kopen van die Porsche wel het allerslechtste idee van de hele wereld zou zijn.Rico schreef:wat boeit het als hij hem zelf niet wil? Ik lees voornamelijk "ik wil hem eigenlijk helemaal niet kopen" argumenten.
Duidelijke zaak toch?
Groeten,
de huispsycholoog
Ferdi zijn grootste probleem is niet de Spyder, maar zijn eigen 135i snitzel.. Want die laatste is voor hem namelijk zo goed dat hij de aanschaf van de spyder gewoon niet recht kan lullen. En ook niet van de gewone Boxster S, want die moet het helemaal afleggen tegenover de 135i.
- Sperdy
Jongens, jullie hebben natuurlijk gelijk: wel lullen maar nog niet kopen. Ja, ik ben een echte Nederlander
Als ik een impulsaankoop wil doen, had ik 'm blind van de folder gekocht. Maar laat in verstandig zijn (wooohaaa). Nog ff dubben, want die Cayman RS komt er aan. Punt is eigenlijk, en Tom heeft wel gelijk, ik wil de Spyder maar met een net ff beter dakkie, zodat 'ie ook als dagelijks ingezet kan worden. Jammer is dat dat toch niet gaat. Dus als er nieuws is over kopen, meld ik me uiteraard ook. Voorlopig deze draad maar even vollullen en drooggeilen op deze supercar!
Wat Rico zegt klopt een beetje. Maar Rico, qua rijden, geluid etc. zit de Porsche op een ander niveau. Maar het is wel zo dat mijn ACS1 het koopje van de laatste 10 jaar vind. De Porsche Spyder is fantastisch maar ook gewoonweg reteduur. Speelt allemaal mee..

Wat Rico zegt klopt een beetje. Maar Rico, qua rijden, geluid etc. zit de Porsche op een ander niveau. Maar het is wel zo dat mijn ACS1 het koopje van de laatste 10 jaar vind. De Porsche Spyder is fantastisch maar ook gewoonweg reteduur. Speelt allemaal mee..
- Tristan
Koop een standaard Cayman S en breng deze naar Manthey. Deze maakt er een echte RS van:

http://www.autoblog.nl/archive/2008/01/ ... e-cayman-s
- sperdiff
- KW Competition
- RVS uitlaat
- BBS LM's
- betere remmen
etc
Of je koopt een jong gebruikte met de kop eraf en breng 'm bij Manthey, ben je nog goedkoper uit ook.
http://www.autoblog.nl/archive/2008/01/ ... e-cayman-s
- sperdiff
- KW Competition
- RVS uitlaat
- BBS LM's
- betere remmen
etc
Of je koopt een jong gebruikte met de kop eraf en breng 'm bij Manthey, ben je nog goedkoper uit ook.
- GTRene
of zoek hier in het tuning cayman draadje naar jou smaak...zit erg mooi spul bij.
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... lit=cayman
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... lit=cayman
-
Inderdaad maar dan is het geen Spyder en juist die vind Ferdinand cool (alleen de twee bulten en het dakje niet
).
Eigenlijk moet je een keer met Femme meerijden in z'n Alpina. Dat is de auto die je zoekt, alleen die koop je niet recht vanuit de showroom met een gave Spyder-badge.

Eigenlijk moet je een keer met Femme meerijden in z'n Alpina. Dat is de auto die je zoekt, alleen die koop je niet recht vanuit de showroom met een gave Spyder-badge.
-
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
+100Tristan schreef:Koop een standaard Cayman S en breng deze naar Manthey. Deze maakt er een echte RS van:
- Hielke
Spyder is een leuk en apart ding.
Maar ik ging altijd voor de Boxster S met handbak. Voor wat je krijgt een koopje. Praktischer en minstens zo mooi als de Spyder. Die extra kilo's nam ik dan voor lief.
Kan zo'n Boxster niet aan een 135i tippen? In rechte lijn kan weinig aan een getunede 135i tippen. Maar qua beleving, geluid, stuurgevoel is de Boxster lichtjaren verheven boven welke BMW dan ook. DAAR gaat het bij een echte sportwagen om. Nergens anders.
En die tuners bleven mooi met hun handjes van die auto's af.
Maar ik ging altijd voor de Boxster S met handbak. Voor wat je krijgt een koopje. Praktischer en minstens zo mooi als de Spyder. Die extra kilo's nam ik dan voor lief.
Kan zo'n Boxster niet aan een 135i tippen? In rechte lijn kan weinig aan een getunede 135i tippen. Maar qua beleving, geluid, stuurgevoel is de Boxster lichtjaren verheven boven welke BMW dan ook. DAAR gaat het bij een echte sportwagen om. Nergens anders.
En die tuners bleven mooi met hun handjes van die auto's af.
Laatst gewijzigd door Hielke op 22 jun 2010, 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Bmw is goed en dagelijks inzetbaar. Maar porsche is even wat anders als het op echt sturen en rijden aankomt. Porsche levert auto s die af fabriek gewoon meer als klaar zijn maar daar is de prijs ook naar.
Een bmw kan je veel goedkoper neerzetten en de emotie zelf maken door een beter onderstelletje, etc etc etc.
Maar toch mis je dan een stukje emotie. Het is net als je een E46 M3 pimpt naar een CSL. Het wordt er nooit een orginele. Uiteindelijk kost het altijd meer, omdat je toch de echte wil.
De keren dat ik porsche s heb gereden kwam ik altijd thuis met het gevoel fucked for life. Dan koop je maar weer iets anders en dan slijt het gevoel wel weer. Maar zodra je er weer in gaat sturen heb je weer het fucked for life gevoel. Een M3 CSL is de auto die het dichtst naast een porsche staat qua bezit en rij emotie.
Ik ben ooit naar hilversum gereden met me csl en heb daar een keer proefrit gedaan in een GT3. Ik wou er toen niet zelf in rijden maar zat er naast (auto was van particulier). We reden gewoon door hilversum heen dus niet eens snel maar het gevoel wat die auto gaf was wel zo fantastisch. De stoelen, de rollkooi, het geluid, het insturen. De auto geeft je het gevoel dat je in een leopard tank aan het sturen bent. Zo strak voelt het aan. En dan zo lichtvoetig op het asfalt. Mega echt mega. Dan kom je terug op de parkeer plaats en parkeer je de GT3 naast een CSL. Dan zie je pas hoe zo n GT3 erbij staat zo laag zo dik. Dan zie je de bumper naden van een CSL en een bumper die er iets scheef voorhangt etc. Dan stap je in de CSL en rij je weg. Je kan beter eerst koffie nemen en na een uur wegrijden das verstandiger, want het eerste wat je denkt is wat is zo n csl inelkaar gescheten. Zo n gigantisch verschil dat is echt onbeschrijfbaar. En dat terwijl de CSL al iets heel speciaal is. En dan rij je naar huis dan weet je 1 ding. OOIT ....
Het is gewoon jammer dat porsche s veelal gekocht worden om de verkeerde redenen aanzien status etc. Maar geloof mij. Porsche is DE rijders auto, Porsche zit als een tank inelkaar. Een porsche klopt 101 procent Als dat nou een GT3 of Spyder of een Cayman is, het is de auto die je de emotie geeft waar driving fun in zijn puurste vorm omgaat.
Een bmw kan je veel goedkoper neerzetten en de emotie zelf maken door een beter onderstelletje, etc etc etc.
Maar toch mis je dan een stukje emotie. Het is net als je een E46 M3 pimpt naar een CSL. Het wordt er nooit een orginele. Uiteindelijk kost het altijd meer, omdat je toch de echte wil.
De keren dat ik porsche s heb gereden kwam ik altijd thuis met het gevoel fucked for life. Dan koop je maar weer iets anders en dan slijt het gevoel wel weer. Maar zodra je er weer in gaat sturen heb je weer het fucked for life gevoel. Een M3 CSL is de auto die het dichtst naast een porsche staat qua bezit en rij emotie.
Ik ben ooit naar hilversum gereden met me csl en heb daar een keer proefrit gedaan in een GT3. Ik wou er toen niet zelf in rijden maar zat er naast (auto was van particulier). We reden gewoon door hilversum heen dus niet eens snel maar het gevoel wat die auto gaf was wel zo fantastisch. De stoelen, de rollkooi, het geluid, het insturen. De auto geeft je het gevoel dat je in een leopard tank aan het sturen bent. Zo strak voelt het aan. En dan zo lichtvoetig op het asfalt. Mega echt mega. Dan kom je terug op de parkeer plaats en parkeer je de GT3 naast een CSL. Dan zie je pas hoe zo n GT3 erbij staat zo laag zo dik. Dan zie je de bumper naden van een CSL en een bumper die er iets scheef voorhangt etc. Dan stap je in de CSL en rij je weg. Je kan beter eerst koffie nemen en na een uur wegrijden das verstandiger, want het eerste wat je denkt is wat is zo n csl inelkaar gescheten. Zo n gigantisch verschil dat is echt onbeschrijfbaar. En dat terwijl de CSL al iets heel speciaal is. En dan rij je naar huis dan weet je 1 ding. OOIT ....
Het is gewoon jammer dat porsche s veelal gekocht worden om de verkeerde redenen aanzien status etc. Maar geloof mij. Porsche is DE rijders auto, Porsche zit als een tank inelkaar. Een porsche klopt 101 procent Als dat nou een GT3 of Spyder of een Cayman is, het is de auto die je de emotie geeft waar driving fun in zijn puurste vorm omgaat.
- Hielke
Zo, het is weer even gezegd
Wachten we nu de reacties van de "pimp my car" brigade maar weer af

Wachten we nu de reacties van de "pimp my car" brigade maar weer af

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Goed, dan maar een Porker........................... 

-
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster