Officieel: BMW 5 Serie
-
- Auto: Fun Damn Mentally
- Tristan
Re: Officieel: BMW 5 Serie
Maakt 'm af, naar mijn mening. Vooral de front gaat er erg op vooruit.
-
Maar dan wel MINIMAAL met 20"of 21" voor de looks alleen al. Met dat M pakket verzuipen die 19"ers in de body.
- Snipe
Hmmmm nee, ik vind het niet storend klein. Ik denk wel dat 18" te klein is.
- Joop
+1...Robin schreef:Maar dan wel MINIMAAL met 20"of 21" voor de looks alleen al. Met dat M pakket verzuipen die 19"ers in de body.
Echt helemaal mee eens. Het wielontwerp van een M-velg is normaal al heel open (om het gewicht zo laag mogelijk te houden); maar maak ze dan wel een maatje groter...
De 18" oogt voller, maar zal waarschijnlijk ook minimaal één maatje groter moeten zijn.
Je kunt het ook omdraaien: is het pakketje wel subtiel genoeg ontworpen, of oogt deze gewoon te lomp??

De waarheid zal ergens in het midden liggen.
- Joop
Het oogt op de spy-pics al beter, maar voor het gevoel toch echt een maatje te klein:

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Ik vind die voor kant walgelijk, veel te grof en doet de neus veel te lomp aan......................past totaal niet bij deze kar, dan oneindig liever het origineel...............
Veel te veel mix van oude meuk (voorspoiler) op een nieuwe kar.............ik durf het wel te zeggen; FAIL
HORRIBLE................
Veel te veel mix van oude meuk (voorspoiler) op een nieuwe kar.............ik durf het wel te zeggen; FAIL
HORRIBLE................
- Macboy
Robin: iedereen weet dat jij ook beter de handbak had kunnen nemen 
Over die velgen hierboven: heel toevallig heb ik paar dagen geleden een F10 op het internet gezien met de M6 dubbelspaaks velg (deze dus http://www.bimmerfest.com/photos/data/500/DSC03751.JPG).
Deze M6 velg kwam ook uit op de E60 M5 touring. Maar bij de E60 M5 vond ik die velg helemaal niet zo mooi staan, de standaard E60 M5 velg vond ik veel gaver. Maar op de F10 vind ik de M6 velgen juist wel prachtig staan omdat die om een of andere reden veel beter bij het ontwerp passen.
Grappig dat een "klassieke velg" gestoken in een nieuw jasje zo'n fris gevoel kan geven !
Maar kan helaas het plaatje niet meer vinden. Komt nog wel. Tot die tijd hier een witte F10 voor Tristan.

Over die velgen hierboven: heel toevallig heb ik paar dagen geleden een F10 op het internet gezien met de M6 dubbelspaaks velg (deze dus http://www.bimmerfest.com/photos/data/500/DSC03751.JPG).
Deze M6 velg kwam ook uit op de E60 M5 touring. Maar bij de E60 M5 vond ik die velg helemaal niet zo mooi staan, de standaard E60 M5 velg vond ik veel gaver. Maar op de F10 vind ik de M6 velgen juist wel prachtig staan omdat die om een of andere reden veel beter bij het ontwerp passen.
Grappig dat een "klassieke velg" gestoken in een nieuw jasje zo'n fris gevoel kan geven !
Maar kan helaas het plaatje niet meer vinden. Komt nog wel. Tot die tijd hier een witte F10 voor Tristan.
- dvh
Met M-pakket is het wel erg dik !
Persoonlijk vind ik het een groot pluspunt. Want standaard is de nieuwe 5 een erg mooie auto, maar veel slanker dan zijn voorganger. Zo slank zelfs dat je soms dubbel moet kijken of het geen 3-serie is.
Dat M-pakket maakt hem net even wat dikker en wat meer 5
imho ofc
Persoonlijk vind ik het een groot pluspunt. Want standaard is de nieuwe 5 een erg mooie auto, maar veel slanker dan zijn voorganger. Zo slank zelfs dat je soms dubbel moet kijken of het geen 3-serie is.
Dat M-pakket maakt hem net even wat dikker en wat meer 5
imho ofc

-
Macboy schreef:Robin: iedereen weet dat jij ook beter de handbak had kunnen nemen![]()

Ikke niet begraip.
Waar mekker ik over de automaat? Ding is fenomenaal icm de dikke 6 cylinder.
- Tristan
Macboy schreef:Tot die tijd hier een witte F10 voor Tristan.

- Macboy
Ik had het gevoel dat Tristan niet helemaal onder de indruk was van de automaat en liever een handbak wilde en aangezien jij het helemaal eens was met Tristan ging ik daar dus vanuit ?Robin schreef:Waar mekker ik over de automaat? Ding is fenomenaal icm de dikke 6 cylinder.
Maar sorry als ik het niet heb begrepen

- Tristan
Is een prima automaat, gaf alleen aan dat de 8 verzetten een beetje overkill is in manuele-modus. Bv als je 80 km/u rijdt in 8e versnelling en je wilt terugschakelen naar de 2e, moet je vreselijk veel op de - toets drukken. Beter is om meteen de kick-down te gebruiken. Maar verder een prima automaat.
- Macboy
Ja ik begrijp dat die automaat een superding is lol maar ik wilde weten of jij liever een handbak in die auto zou willen zoals Sjoerd ? Als ik in de running zou zijn voor een 535i zou het zonder enige vorm van twijfel een automaat worden. Bij een diesel al helemaal.
Maar toch heb ik het gevoel dat jij bij een 535i voor de handbak zou gaan ?
- Tristan
Ik zou ook voor automaat gaan, maar dat is ook omdat ik 50K per jaar rij met veel file. Voor mijn gevoel past dit beter bij de auto. In de 3-serie zou ik toch eerder voor een handbak gaan, vanwege de sportiviteit.
-
Inderdaad. Een 535i is gemaakt vioor die 8traps automaatbak. Ook omdat 'n .35i N55 even wat(veel) meer bij de les is onderin en elk toerengebied dan de .28i. Dus bij 1500rpm teentje gas is versnellen en hij lelt tot en met 7000.Tristan schreef:Ik zou ook voor automaat gaan, maar dat is ook omdat ik 50K per jaar rij met veel file. Voor mijn gevoel past dit beter bij de auto. In de 3-serie zou ik toch eerder voor een handbak gaan, vanwege de sportiviteit.
Dus geen haar op m'n hoofd meer die een 535i F10 als handbak zou willen. Past niet bij de hele kar imo.
Buiten dat is 1800rpm bij 120kmh in z'n 8 lekker relaxed en 2600rpm voor 160 en 3200rpm bij 200kmh.
Vind ik SKITTEREND :banaan:
Laatst gewijzigd door Robin op 24 jun 2010, 11:56, 1 keer totaal gewijzigd.
- Tristan
@Robin: Heb jij de optionele stuurschakeling op je 535i?
-
Ja ik heb de sportautomaat met flippers, maar irl kun je inderdaad gewoon plankgas in D doen.Tristan schreef:@Robin: Heb jij de optionele stuurschakeling op je 535i?
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Buiten dat is 1800rpm bij 120kmh in z'n 8 lekker relaxed en 2600rpm voor 160 en 3200rpm bij 200kmh.
Vind ik SKITTEREND
Ik wist het wel...............................koop een Diesel.............

Anyway, een normaal draadje hierzo, na al dat kappers Gayster geleuter weer heerlijk verfrissend..

-
Flikker op met je diesel.
Turbodiesel is way overrated als daily tov turbobenzine in normaal en DF(!!!) gebruik. Alleen de actieradius pleit voor 'n diesel(ik snap ook dat je bij 50000 per jaar een diesel wil, maar dat ligt meer aan de NL benzineprijzen tov diesel, kijk naar de USA)
Je moet wel echt kicken op trekkers en sleepboten wil je 'n dikke diesel kiezen.
IK altijd de benzine.Van 535i via 550/750i tot 760i. Dan denk je niet meer aan welke diesel ook. :twisted:

Je moet wel echt kicken op trekkers en sleepboten wil je 'n dikke diesel kiezen.
IK altijd de benzine.Van 535i via 550/750i tot 760i. Dan denk je niet meer aan welke diesel ook. :twisted:
Beetje een lompe (grote) bak geworden. Voorkant is me iets te spits. Met M pakket en bijpassende velgen erbij ziet het er al beter uit, maarjah dan wordt het meteen zo'n pooierbak. Het lijkt wel of ze er bij elke nieuwe generatie er 10cm bij aan plakken.
-
F11 review:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=P2qzhg6o ... r_embedded#![/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=P2qzhg6o ... r_embedded#![/youtube]
- romo
Net van de zaak terug zag ik er eentje IRL.......................niet verkeerd dacht ik nog......................komt er gelijk een oude 7 er achteraan ..........................die er gelijk uitzag als een 3er qua formaat...........

-
Ik werd gek van de automaat in een 523i. Twee dagen, niet opeenvolgend, uitvoerig gereden in verschillende 523i's met automaat.Macboy schreef:Ja ik begrijp dat die automaat een superding is lol maar ik wilde weten of jij liever een handbak in die auto zou willen zoals Sjoerd ? Als ik in de running zou zijn voor een 535i zou het zonder enige vorm van twijfel een automaat worden. Bij een diesel al helemaal.
Veel te veel verzetten, in manuele modus was het nog goed te doen. 7 & 8 worden dan alleen op de snelweg sporadisch gebrukt.
Zal met de 535i wel anders zijn denk ik, die heeft veel meer koppel onderin waardoor het terugschakelen minder vaak zal gebeuren.
-
Precies. Een 523i is prima, maar die motor is VEEL en VEEL te tam voor de auto/massa, vandaar dat terugschakelen, wordt ie oncomfortabel van nog ook....S-J schreef:Ik werd gek van de automaat in een 523i. Twee dagen, niet opeenvolgend, uitvoerig gereden in verschillende 523i's met automaat.Macboy schreef:Ja ik begrijp dat die automaat een superding is lol maar ik wilde weten of jij liever een handbak in die auto zou willen zoals Sjoerd ? Als ik in de running zou zijn voor een 535i zou het zonder enige vorm van twijfel een automaat worden. Bij een diesel al helemaal.
Veel te veel verzetten, in manuele modus was het nog goed te doen. 7 & 8 worden dan alleen op de snelweg sporadisch gebrukt.
Zal met de 535i wel anders zijn denk ik, die heeft veel meer koppel onderin waardoor het terugschakelen minder vaak zal gebeuren.