Die auto kan er niks aan doen dat je te langzaam die bocht in gegaan bent. Geen enkele auto kan mid-bend volgas hebben, dan is het tempo te laag.Mark Nauta schreef:Nu kun je gewoon mid-bend vol op het gas zonder dat de auto een krimp geeft, dan niet meer. Hij is nu heel erg effectief in z'n tractie.
Porsche Boxster Spyder
-
Re: Porsche Boxster Spyder
- Sperdy
lol@tom,Tom schreef:Het gaat harder als je je vriendin uit je icon eens zou dumpen en een mooi mokkel zoekt voor in die porker
Mijn Avatar is ter compensatie tegenover de (te geile) avatar van Andre. Ik lees ook de posten van Andre niet, maar kijk alleen even naar zijn avatar als Andre iets post. Maar - inderdaad Tom - denk dat mijn tegenactie zijn doel wel heeft gediend, en wordt het tijd voor iets nieuws. Later meer...
- GTRene

ben benieuwd waar je nu mee op de proppen komt

- Michel P
Lijnen komen bij een witte of zilveren veel beter uit IMO.
Handbak zou ik ook kiezen. Verder eigenlijk geen opties, die auto moet niet te luxe zijn, audio heb je in zo'n auto eigenlijk niet nodig, de motor en uitlaat zijn de muziek die je wenst te horen.
En zoals Tom zegt, altijd open rijden, als ik zie hoeveel cabrio rijders je tegen komt met de kap erop.......... dan denk ik altijd, waarom een cabrio.
Michel
Handbak zou ik ook kiezen. Verder eigenlijk geen opties, die auto moet niet te luxe zijn, audio heb je in zo'n auto eigenlijk niet nodig, de motor en uitlaat zijn de muziek die je wenst te horen.
En zoals Tom zegt, altijd open rijden, als ik zie hoeveel cabrio rijders je tegen komt met de kap erop.......... dan denk ik altijd, waarom een cabrio.
Michel
- Macboy
Wat een heerlijk verslag Ferdi
Erg leuk geschreven en zeker magazine waardig (pas wel je d's en t's aan). Wat een schrijftalent op DF !

Erg leuk geschreven en zeker magazine waardig (pas wel je d's en t's aan). Wat een schrijftalent op DF !
Nu is meteen je seksuele voorkeur duidelijk, want een Boxster zonder bulten is als een vrouw zonder tietenFerdiACS1 schreef:Die bulten blijven voor mij toch erg kitscherig aan doen, en wit accentueert deze vormen nog eens extra. Ik vind de gewone Porsche Boxster zonder kap(!) mooier om te zien. Ik houd ook niet van siliconen, maar van wat moeder natuur ons geeft. Wie houdt er wel van vleesvervangers, niemand toch?

- Macboy
Hier trouwens een Spyder met Fuchs velgen wat hem geweldig staat !
http://www.planet-9.com/cayman-boxster- ... ckage.html

http://www.planet-9.com/cayman-boxster- ... ckage.html

- Petrolhead Tom
Dat kun je wel stellen Macboy!

- GTRene
wow...staat hem prachtig zoals ze dat bij die auto hebben gedaan, lekker dik.

-
Als ik cabrio liefhebber was dan kocht ik echt gelijk een spyder. Wat een kar.
- Sperdy
Ja, staat 'm erg goed. Maar zelf ben ik voorlopig toch omgedraaid naar een Zwarte Spyder (voorlopig..).
- Sperdy
Lees net test tussen Porsche Spyder en BMWz4is in Autovisie.
Paar dingen vallen mij op:
Spyder:
- Ook AV is flabbergasted van Porsche's lawaaipapagaai in deze Spyder. LOL. Dat vind ik dus zo cool van Porsche, dat ze op dit punt gewoon hebben uitgepakt. Nogmaals, het onhutsende gekrijs van de Spyder was eigenlijk de verassing van deze auto. Dat 'ie goed rijdt, hadden we wel verwacht. Maar dit geluid, onovertroffen.
- Met launchcontrol in 4.6s naar 100! Dat is serieus snel.
- 16.7 naar 200! Ook dat vind ik serieus snel voor een 320pk cabrio.
- Voor de rest maakt de auto een fenomenale indruk. Dat is niet zo verrassend.
- AV is neutraal voor wat betreft haar keuze tussen PDK en handbak. Ze zeggen wel dat de beleving wel eens extra groot kan zijn met handbak. Maar de PDK biedt ook heel wat. Mee eens, maar Ik zeg dat deze Spyder zo ontzettend veel speelgoed is, dat je met alles wilt spelen. En denk daarom dat de handbak de ultieme kick is voor deze auto, en niet de PDK.
BMWZ4is
- Ze merken geen verschil tussen de s versie en deze 340 pk versie. Opmerkelijk. Blijft ook raar dat BMW met een 306, 325 en 340 pk van dit blok komt. Toch?
- Is toch wel behoorlijk langzamer dan de 320pk Porsche, en dan bedoel ik gewoon in een rechte lijn.
- Ook een prachtige auto en geweldig gemaakt, maar Porsche is een andere leage.
Paar dingen vallen mij op:
Spyder:
- Ook AV is flabbergasted van Porsche's lawaaipapagaai in deze Spyder. LOL. Dat vind ik dus zo cool van Porsche, dat ze op dit punt gewoon hebben uitgepakt. Nogmaals, het onhutsende gekrijs van de Spyder was eigenlijk de verassing van deze auto. Dat 'ie goed rijdt, hadden we wel verwacht. Maar dit geluid, onovertroffen.
- Met launchcontrol in 4.6s naar 100! Dat is serieus snel.
- 16.7 naar 200! Ook dat vind ik serieus snel voor een 320pk cabrio.
- Voor de rest maakt de auto een fenomenale indruk. Dat is niet zo verrassend.
- AV is neutraal voor wat betreft haar keuze tussen PDK en handbak. Ze zeggen wel dat de beleving wel eens extra groot kan zijn met handbak. Maar de PDK biedt ook heel wat. Mee eens, maar Ik zeg dat deze Spyder zo ontzettend veel speelgoed is, dat je met alles wilt spelen. En denk daarom dat de handbak de ultieme kick is voor deze auto, en niet de PDK.
BMWZ4is
- Ze merken geen verschil tussen de s versie en deze 340 pk versie. Opmerkelijk. Blijft ook raar dat BMW met een 306, 325 en 340 pk van dit blok komt. Toch?
- Is toch wel behoorlijk langzamer dan de 320pk Porsche, en dan bedoel ik gewoon in een rechte lijn.
- Ook een prachtige auto en geweldig gemaakt, maar Porsche is een andere leage.
- stefan740
Geluid is inderdaad fantastisch, vorige keer ring heb ik er een stuk of 3 zien en horen rijden 

- Robin Hartog
Dude... Koop hem nou gewoon.

- Sperdy
lol@robin, ben toch bang dat het klotehok is...
Toch nog een serieuze vraag:
Na de proefrit van afgelopen zaterdag is het duidelijk. De Spyder is een roadster die je 'open' rijdt. Toen ik een paar weken geleden in de Boxster reed, in het mooie weer, heb ik ook de airco niet gebruikt. De vraag is dus, heb je een airco nodig in een Roadster? Mijn gevoel en verstand zeggen steeds meer, nee, een airco is een overbodige assecoire in Roadster. Adviezen?
Na de proefrit van afgelopen zaterdag is het duidelijk. De Spyder is een roadster die je 'open' rijdt. Toen ik een paar weken geleden in de Boxster reed, in het mooie weer, heb ik ook de airco niet gebruikt. De vraag is dus, heb je een airco nodig in een Roadster? Mijn gevoel en verstand zeggen steeds meer, nee, een airco is een overbodige assecoire in Roadster. Adviezen?
-
Overbodig, nee soms is het niet verkeerd, al is het wel een vorm van luxe.
Ik zet em wel eens aan als ik bij het stoplicht sta te wachten op een hele hete dag (terwijl ik open rijd)
Als je de auto dagelijks gaat gebruiken zou ik niet zonder kunnen, al is het maar in de winter om je ruiten te ontwasemen.
Ik zet em wel eens aan als ik bij het stoplicht sta te wachten op een hele hete dag (terwijl ik open rijd)

Als je de auto dagelijks gaat gebruiken zou ik niet zonder kunnen, al is het maar in de winter om je ruiten te ontwasemen.
- SteV6
Ferdi,
Op de momenten dat je bij +25 graden stil komt te staan in een file in de volle zon, dan zou een airco wel eens heel fijn zijn. Dat bakken en braden in mijn alu-kuipje van m'n Speedster is echt niet relaxed. Je krijgt er gigantische koppijn van die de rest van de rit die dag minder aangemaam maken. Ook in natte jaargetijden is een airco wel heel fijn om je ramen snel te ontwasemen. Een optie die ik persoonlijk dus altijd aan zal vinken als de optie aanwezig is.
Nu heb ik nog wel een prangende vraag voor jou. Je schrijft in je verslag dat het dak luisteren naar de radio bij 130 km/h (!) al onmogelijk is. Vervolgens praat je voor jezelf goed dat je de auto open moet rijden. Maar helaas kan je in Nederland slechts 70-80% van de tijd open rijden. Zeker omdat bij de Spyder net als bij een Speedster of Elise het gewoon meer dan een minuut kost om je dak te sluiten.
Is het daklawaai werkelijk iets waar je dagelijks mee zou kunnen leven?
(Ik heb overigens een setje op maat oordoppen voor in m'n Speedster)
Stephan
Op de momenten dat je bij +25 graden stil komt te staan in een file in de volle zon, dan zou een airco wel eens heel fijn zijn. Dat bakken en braden in mijn alu-kuipje van m'n Speedster is echt niet relaxed. Je krijgt er gigantische koppijn van die de rest van de rit die dag minder aangemaam maken. Ook in natte jaargetijden is een airco wel heel fijn om je ramen snel te ontwasemen. Een optie die ik persoonlijk dus altijd aan zal vinken als de optie aanwezig is.
Nu heb ik nog wel een prangende vraag voor jou. Je schrijft in je verslag dat het dak luisteren naar de radio bij 130 km/h (!) al onmogelijk is. Vervolgens praat je voor jezelf goed dat je de auto open moet rijden. Maar helaas kan je in Nederland slechts 70-80% van de tijd open rijden. Zeker omdat bij de Spyder net als bij een Speedster of Elise het gewoon meer dan een minuut kost om je dak te sluiten.
Is het daklawaai werkelijk iets waar je dagelijks mee zou kunnen leven?
(Ik heb overigens een setje op maat oordoppen voor in m'n Speedster)
Stephan
- Hans R
- Auto: Jeep Rubicon
FerdiACS1 schreef:lol@robin, ben toch bang dat het klotehok is...
Hey fijne vriend.. ik heb je niet gezien zaterdag!

Enhe.. koop dat ding nou gewoon! En vraag net als Ron een speciale kleur aan, probleem opgelost..
- Sperdy
Ha Stephan, dat dakkie is inderdaad precies mijn twijfel. Dat het ff duurt voordat 'ie er op zit, maakt me niets uit. Maar het klappergeluid is vanaf 130 zo hard, dat de radio niet meer gaat. Dus de Spyder is echt voor het 'open' rijden. Je moet inderdaad niet denken dat je ook met gesloten kap kunt rijden in de winter - zoals wel kan met de gewone boxster - want dat is voor mij geen reële optie. Dat maakt de auto toch minder praktisch, dan ik gehoopt had. Daar zit de twijfel. Voor de rest is de auto gewoon verbluffend goed, voor mij zelfs sprakeloos goed. Maar misschien toch te eenzijdig...
-
Ben er beetje laat bij, maar geweldige review Ferdi!
Wat is DE reden dat je de knoop nog steeds niet hebt gehakt voor jezelf? EDIT lees net je bericht
En neem de tip van Hans aub niet serieus, denk aub vooral niet aan een andere kleur, dat maakt hem waarschijnlijk nog zwaarder ook dus niet doen hoor
Gisteren op Spa Franchorchamps nog een nieuwe Spyder zien vlammen. Op de rechte stukken komt ie toch duidelijk power tekort tov de 911 GT 3 RS MKII (kenteken new 911 met volgens mij (semi) professionele coureur achter het stuur) /Gallardo 530+570 Superleggera/430 Scuderia/Murcielago/Ford GT40/etc brigade die ook rond reed, bij het aanremmen, insturen en uitaccelereren viel echt op dat hij met de beste meedoet. De verrassing daar was trouwens een auto waar ik niks mee heb: de nieuwe AMG SLS. Na de GT 3 RS absoluut de snelste, niet normaal wat dat ding voor stappen zet bij het accelereren.
Wat is DE reden dat je de knoop nog steeds niet hebt gehakt voor jezelf? EDIT lees net je bericht
En neem de tip van Hans aub niet serieus, denk aub vooral niet aan een andere kleur, dat maakt hem waarschijnlijk nog zwaarder ook dus niet doen hoor

Gisteren op Spa Franchorchamps nog een nieuwe Spyder zien vlammen. Op de rechte stukken komt ie toch duidelijk power tekort tov de 911 GT 3 RS MKII (kenteken new 911 met volgens mij (semi) professionele coureur achter het stuur) /Gallardo 530+570 Superleggera/430 Scuderia/Murcielago/Ford GT40/etc brigade die ook rond reed, bij het aanremmen, insturen en uitaccelereren viel echt op dat hij met de beste meedoet. De verrassing daar was trouwens een auto waar ik niks mee heb: de nieuwe AMG SLS. Na de GT 3 RS absoluut de snelste, niet normaal wat dat ding voor stappen zet bij het accelereren.
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Of je het echt nodig hebt weet ik niet, is ook een stukje persoonlijk.FerdiACS1 schreef:lol@robin, ben toch bang dat het klotehok is...
Maar op een auto die zo'n bak met geld kost zou ik echt afknappen als het er niet op zat!
- Hans R
- Auto: Jeep Rubicon
Richardt. schreef:Of je het echt nodig hebt weet ik niet, is ook een stukje persoonlijk.FerdiACS1 schreef:lol@robin, ben toch bang dat het klotehok is...
Maar op een auto die zo'n bak met geld kost zou ik echt afknappen als het er niet op zat!
Haha.. wel eens bij Lotus wezen shoppen?

-
Dan is de tip van Rene een hele goede: wacht op de Cayman RS dan heb je een Spyder die nog harder gaat, nog beter stuurt en je toch het gewenste comfort biedt dmv het dak. Tussen een boxster en een cayman hoefde ik nog geen seconde te twijfelen...
- Sperdy
.. tja, is ook zo, maar natuurlijk geen verrassing, want daar heeft Porsche de GT3 voorRon4S schreef:Gisteren op Spa Franchorchamps nog een nieuwe Spyder zien vlammen. Op de rechte stukken komt ie toch duidelijk power tekort tov de 911 GT 3 RS MKII (kenteken new 911 met volgens mij (semi) professionele coureur achter het stuur) /Gallardo 530+570 Superleggera/430 Scuderia/Murcielago/Ford GT40/etc brigade die ook rond reed...

- JP
Hoe gaat het met de eigenaar/berijder?Ron4S schreef:(...)Op de rechte stukken komt ie toch duidelijk power tekort tov de 911 GT 3 RS MKII (kenteken new 911 met volgens mij (semi) professionele coureur achter het stuur)(...)