Na één dag ondertussen al een 700kms op de teller. Vanavond al flink gaan roderen op héél bochtige en hobbelige boerebaantjes hier op de buiten.
Zaterdagavond na 20u is er niemand meer op te vinden en kan je vooral de ophanging mooi inrijden. Er wordt tijdens de rodage aangeraden om op comfort te rijden zodat de ophanging maximaal werkt. Verder mag je in de eerste versnellingen best niet boven 3500rpm en mag je niet full throttle geven maar dien je geleidelijk aan de toeren op te voeren.
Maar het geeft ondertussen al een héél goed idee waartoe de wagen in staat is.
Nu nog 1100kms roderen en dan kunnen we hem eens helemaal aan de tand voelen.
Ondertussen ben ik er al aan uit wat de grootste moeilijkheid van gans de auto zal worden, en dat is het inschatten van snelheid! Voor je het weet zit je aan snelheden waar ik zelf met de EVO's nooit heb aangeraakt. Op een gegeven moment raak je ook gewoon aan die snelheid maar kan je moeilijker inschatten hoe snel je een bocht in kan of hoe laat je kan remmen.
Laat ik mij daar maar héél hard op concenteren..
Verdere rij-indrukken zijn: een geweldige directe turn-in, zo goed als geen onderstuur, onmiddellijk turbo-druk, kooooopppel, erg stabiel én bijzonder agiel voor zijn toch riante afmetingen (4m65).
Wagen is een 2010 badge 2 premium edition. Enige jammere van een Premium Edition is dat de dakhemel niet zwart is. Verder héél tevreden voor hoe hij kiekt.
Nog eens bedankt aan Koen om de eerste shots te nemen!