Skoda Superb Combi

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
EG

Re: Skoda Superb Combi

Bericht door EG » 13 jan 2010, 21:37

Davy MR2DRIFT schreef:Was ook het geval bij onze Seat Leon. Alle onderdelen van remmen e.d. hadden gewoon hetzelfde onderdeelnummer als een Golf IV. Alleen het dashboard was van een Audi A3.
Trouwens, Octavia 2 staat op de Golf V platform, de Octavia 1 op de Golf 4 platform. SuperB 1 staat ook op de G4 platform.

Hoe serieus Skoda is met de SuperB 2 is al duidelijk door het gekozen platform, de verlengde Passat C platform... Dus geen Golf meer maar gewoon Passat en geloof me dat komt niet door het formaat. Skoda wil deze auto gewoon de beste en meest luxe van het merk maken. Ik heb ook gelezen dat het ding wat dikkere ramen heeft om het zo stil mogelijk te krijgen binnenin... Lijkt me iig een SUPER auto, vooral de beenruimte achterin vind ik echt bizar. Je kan gewoon met 4 mannen van dik boven de 2 meter erin zitten, zonder dat het krap word...

Het ding zou affer dan af zijn met een dikke diesel, bijv. de 2.7 TDi van Audi maar ik denk dat ze daar nooit toestemming voor zouden geven, zou teveel in de vaarwater van de Passat/A4/A6 komen denk ik.

Marco Kremers

Bericht door Marco Kremers » 02 feb 2010, 19:10

Ik ben om (voor dit moment :mrgreen: )

Vanmiddag even de Skoda Superb Combi bekeken bij de dealer op Autostrada (Rotterdam). Erg mooi (qua uiterlijk én prijs!) en veel standaard op de Ambition uitvoering. Ik kom met een businessline uitvoering en enkele opties (zijairbags achter, telefoonvoorbereiding met BT, panoramisch schuif-/kanteldak van bijna één mtr2, elektrisch te openen en sluiten achterklep, getinte achterramen en achterruit, stoelverwarming, metallic lak en 18" velgen) op een mooi totaalbedrag van 35K en is daarmee een mooie opvolger van de huidige SEAT Altea XL (blijf ik toch in de VAG-groep).

Oh ja, heb ook gekeken bij een Audi A3 (te klein), Audi A4 (te duur) en een BMW X1 (te duur en arrogante verkoper).

Niall

Bericht door Niall » 02 feb 2010, 21:07

EG schreef:
Davy MR2DRIFT schreef:Was ook het geval bij onze Seat Leon. Alle onderdelen van remmen e.d. hadden gewoon hetzelfde onderdeelnummer als een Golf IV. Alleen het dashboard was van een Audi A3.
Trouwens, Octavia 2 staat op de Golf V platform, de Octavia 1 op de Golf 4 platform. SuperB 1 staat ook op de G4 platform.
Superb 1 staat op de platform van de vorige model Passat maar dan verlengd, ook wel bekend als de chinese A6 van de vorige generatie welke op hetzelfde verlengde platform staat.

Fabian

Bericht door Fabian » 05 feb 2010, 22:13

Ik heb nu een SuperB in de showroom staan. Ben er verliefd op geworden. Wat een hoop auto voor het geld. Je bent gek als de A4 of Passat gaat rijden. Doe dan een SuperB.

Gewoon helemaal goed! Die Combi gaat echt GROOT worden, dit is al immens. Zit je achterin kun je je benen strekken gewoon...dashboard lijkt wel 3 meter van je af te zitten. Kwaliteitsgevoel is ook gewoon helemaal goed.

De achterklep in 2 delen is gewoon ideaal. Kan echt geen auto verzinnen die meer biedt voor het geld.

Alfistroel

Bericht door Alfistroel » 05 feb 2010, 22:39

Nou Fab, volg de Skoda rijder en weg met die "blij dat ik batterij" :nana:

Nicodepico

Bericht door Nicodepico » 08 feb 2010, 03:19

Ik vind het ook gewoon een erg mooie auto. Die Octavia combi trouwens ook.

Hmm, ik begin Skoda's mooi te vinden en als ik Femke Halsema zie word ik ook warm van binnen... Volgens mij is er iets vreselijk mis met me!!!!!

Knot

Bericht door Knot » 08 feb 2010, 08:57

Zag m pas op de reclame/TV, oogt erg mooi, alleen het interieur is niet naar mn smaak, vreemd stuurwiel bijvoorbeeld. Verder wel erg veel auto voor je centen natuurlijk.

Zag alleen een 160pk TFSI.. die V6 kon ik op de skoda site niet vinden.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 08 feb 2010, 17:48

Knot schreef:Zag m pas op de reclame/TV, oogt erg mooi, alleen het interieur is niet naar mn smaak, vreemd stuurwiel bijvoorbeeld. Verder wel erg veel auto voor je centen natuurlijk.

Zag alleen een 160pk TFSI.. die V6 kon ik op de skoda site niet vinden.
Binnenkant is gewoon VW.

Als je ziet een 160pkTsi Combi met wat leuke dingen....36K rijklaar echt geen geld voor zo'n auto....je moet wel heel voor 'status' geven om iets anders te gaan rijden..maar toch is dat nog wel het probleem bij de mensen.....of je rijdt een Panzaad of een Skoda....voor velen helaas nog een statusauto...als heb ik nog nooit begrepen dat een VOLKSwagen een statusauto is....zoiezo...statusauto....ander onderwerp.....

M@rcel

Bericht door M@rcel » 09 feb 2010, 17:58

Het is dat de e90 nog 2 jaar in de lease zit, anders serieus interesse in de Superb Combi. En dan precies zo's uitvoering als in de tv-reclame.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 11 feb 2010, 09:21

In de zomer van 2008 reed de Skoda SuberB 2 al door de straten van Praag, toen riep ik meteen: het wachten is op de combi, want de sedan is lelijk. De oude Suberb was een prima kar voor 't geld, maar niet bijzonder qua rijgedrag en uiterlijk, binnenkort ga ik in de nieuwe rijden en ben toch op voorhand al overtuigd. Laten we hopen dat het niet zo tegenvalt als de nieuwe 5 serie.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 11 feb 2010, 11:07

Dennis Cavallino schreef:In de zomer van 2008 reed de Skoda SuberB 2 al door de straten van Praag, toen riep ik meteen: het wachten is op de combi, want de sedan is lelijk. De oude Suberb was een prima kar voor 't geld, maar niet bijzonder qua rijgedrag en uiterlijk, binnenkort ga ik in de nieuwe rijden en ben toch op voorhand al overtuigd. Laten we hopen dat het niet zo tegenvalt als de nieuwe 5 serie.
Dennis ik heb paar duizend km met de SuperB gereden oa.. vorige jaar ->> St. Tropez....vakantie en de auto geef ik echt een dikke pluim overall....... :thumbup:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 11 feb 2010, 12:28

Ik ben ook een keer een dag op stap geweest met een vorig model suberB met 2.5 tdi, wat een heerlijke reis auto!

Sjoerd MP BMW

Bericht door Sjoerd MP BMW » 11 feb 2010, 20:52

M@rcel schreef:Het is dat de e90 nog 2 jaar in de lease zit, anders serieus interesse in de Superb Combi. En dan precies zo's uitvoering als in de tv-reclame.
Inclusief blauwe olifant!? :clap:
Vind 'm echt mooi!

Wat betreft status:
Rij weer enkele weken een MINI. Ding zit bomvol, waardoor 'ie 1,5x zo duur is dan mijn vorige Bimmer. Doch de reacties zijn positiever. Ik krijg nu tenminste weer glimlachen als reactie, bij de Bimmer was dat niet het geval. Af en toe als ik dieper in Nederland kom een reactie op mijn witte platen...

Oof
Auto: Caddy 1.6 TDI

Bericht door Oof » 18 jun 2010, 16:41

Kan iemand mij het verbruiks verschil uitleggen tussen een handgeschakelde en een Dsg bak.
Bijvoorbeeld bij de 140pk diesel scheelt het 1,3 liter gemiddeld. Ligt dit aan de manier van testen of verbruikt de dsg bak echt meer?

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 18 jun 2010, 16:48

Ligt aan de manier van testen, handbak moet bijv. in vaste versnelling, terwijl DSG al heel snel opschakelt op de testbank...

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 18 jun 2010, 17:28

Oof schreef:Kan iemand mij het verbruiks verschil uitleggen tussen een handgeschakelde en een Dsg bak.
Bijvoorbeeld bij de 140pk diesel scheelt het 1,3 liter gemiddeld. Ligt dit aan de manier van testen of verbruikt de dsg bak echt meer?

Ik ben 1,5 jaar terug weekje naar CH geweest zondagochtend vroeg @ duifjes style naar CH gereden alleen maar volle polle en kwam op 1op14.6 gemiddeld in D constant 220/230 op de teller....zuinig zijn ze zeker alleen ben ik geen DSG liefhebber er zitten gewoon wat 'foutjes' in de bak. Ook cruisecontrol aan hortenstoot de auto soms....

Overgins deze trip was in een Octavia 140pk TDi DSG....vorig jaar met de SuperB 140pk TDi DSG naar St. Trpoez gereden prima reismobiel.....en toen zo rond de 1op17 gemiddeld *(met gezin in de auto :-)

Oof

Bericht door Oof » 19 jun 2010, 08:18

Bedankt voor de antwoorden. Ga zo proefrijden met een 140pk diesel handbak.
Vind het akelig vroeg op een zaterdagochtend. :morecoffee:

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 19 jun 2010, 09:09

Oof schreef:Bedankt voor de antwoorden. Ga zo proefrijden met een 140pk diesel handbak.
Vind het akelig vroeg op een zaterdagochtend. :morecoffee:
Waar ga je proefrijden?

Luco

Bericht door Luco » 19 jun 2010, 09:37

duifjes.com schreef:
Oof schreef:Kan iemand mij het verbruiks verschil uitleggen tussen een handgeschakelde en een Dsg bak.

Ik ben 1,5 jaar terug weekje naar CH geweest zondagochtend vroeg @ duifjes style naar CH gereden alleen maar volle polle en kwam op 1op14.6 gemiddeld in D constant 220/230 op de teller....zuinig zijn ze zeker alleen ben ik geen DSG liefhebber er zitten gewoon wat 'foutjes' in de bak. Ook cruisecontrol aan hortenstoot de auto soms....

Overgins deze trip was in een Octavia 140pk TDi DSG....vorig jaar met de SuperB 140pk TDi DSG naar St. Trpoez gereden prima reismobiel.....en toen zo rond de 1op17 gemiddeld *(met gezin in de auto :-)

DSG bak kan je naar wens laten programmeren :mrgreen:

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 19 jun 2010, 09:50

DSG bak kan je naar wens laten programmeren :mrgreen:[/quote]

Uiteraard alleen gaat het mij erom hoe die af fabriek is....en dat vindt ik persoonlijk tegenvallen. daarom
DSG schakelt mooi en snel alleen het is niet mijn ding.

Luco

Bericht door Luco » 19 jun 2010, 10:33

HAHA vind ja af fabriek al snel, stap ff bij mij in 30 augustus :mrgreen:

Oof

Bericht door Oof » 19 jun 2010, 11:04

Net terug van proefrijden zijn in Hengelo geweest. Dealer in Hengelo was volgens mij net gestart of overgenomen. Zag er allemaal een beetje Oostblok en oud uit. Gereden in een 140 pk handgeschakeld en het viel allemaal een beetje tegen. Als er interesse is wil ik hier nog wel verder op ingaan.

SteV6

Bericht door SteV6 » 19 jun 2010, 11:07

Als je echt voor Skoda gaat shoppen Olivier, dan kan ik je Broekhuis Seat + Skoda in Rijssen van harte aanbevelen. Een zeer prettige garage!

Stephan

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 19 jun 2010, 12:18

Oof schreef:Net terug van proefrijden zijn in Hengelo geweest. Dealer in Hengelo was volgens mij net gestart of overgenomen. Zag er allemaal een beetje Oostblok en oud uit. Gereden in een 140 pk handgeschakeld en het viel allemaal een beetje tegen. Als er interesse is wil ik hier nog wel verder op ingaan.
Schrijf maar een stukkie.....ben benieuwd naar je bevindingen!

Plaats reactie