Trouwens, Octavia 2 staat op de Golf V platform, de Octavia 1 op de Golf 4 platform. SuperB 1 staat ook op de G4 platform.Davy MR2DRIFT schreef:Was ook het geval bij onze Seat Leon. Alle onderdelen van remmen e.d. hadden gewoon hetzelfde onderdeelnummer als een Golf IV. Alleen het dashboard was van een Audi A3.
Hoe serieus Skoda is met de SuperB 2 is al duidelijk door het gekozen platform, de verlengde Passat C platform... Dus geen Golf meer maar gewoon Passat en geloof me dat komt niet door het formaat. Skoda wil deze auto gewoon de beste en meest luxe van het merk maken. Ik heb ook gelezen dat het ding wat dikkere ramen heeft om het zo stil mogelijk te krijgen binnenin... Lijkt me iig een SUPER auto, vooral de beenruimte achterin vind ik echt bizar. Je kan gewoon met 4 mannen van dik boven de 2 meter erin zitten, zonder dat het krap word...
Het ding zou affer dan af zijn met een dikke diesel, bijv. de 2.7 TDi van Audi maar ik denk dat ze daar nooit toestemming voor zouden geven, zou teveel in de vaarwater van de Passat/A4/A6 komen denk ik.