Test: Volkswagen Golf R

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Snipe

Test: Volkswagen Golf R

Bericht door Snipe » 17 jun 2010, 17:48

De Golf GTI is een lekkere hothatch, maar toch zou nét een beetje meer niet erg zijn. Bij de vorige Golf was dat 'beetje meer' beschikbaar in de vorm van de R32, een vierwielaangedreven zescilinder-Golf. In de huidige Golf is die zescilinder vervangen door een 2,0 liter turbo met 270 pk.
Die Golf R is voorzien van 4Motion-vierwielaandrijving, kan de '0-100' in 5,7 seconden afleggen en heeft een top van 250 kilometer per uur.
Dat klinkt veelbelovend, maar maakt de Volkswagen Golf R de verwachtingen waar? Teun zoekt uit of de snelste Golf een hothatch is of toch eerder een snelle GT.
http://www.driving-fun.com/1-740/tv/Tes ... le-GT.aspx

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Re: Test: Volkswagen Golf R

Bericht door Hans R » 17 jun 2010, 18:17

8)

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 17 jun 2010, 18:24

Leuke test, en bijzonder mooie wagen!

Schrok een beetje van het volume van de muziek op het einde :oops:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 17 jun 2010, 19:53

Ik had er 1 van het weekend heel even voor me, maar wat een traag hok is dat zeg.
Knot, hier moet je een keer een sprintje mee doen, kan je gewoon niet verliezen.
Heb later de eigenaar nog even gesproken, had het over kramp in zijn vingers omdat hij zo veel moest flipperen..........

Kortom, een vierdeurs kappers kar die zich ook nog eens heel makkelijk laat laseren :roflol: :thumbup:

Rupie

Bericht door Rupie » 17 jun 2010, 22:21

:o :mrgreen:

Mathieu

Bericht door Mathieu » 17 jun 2010, 22:32

Hans moet alleen nog even in de handleiding kijken over hoe en wat naar de 5,5 sec naar de honderd.
In een bejaarde M3 is het een kwestie van samenspel tussen gaspedaal en koppelingspedaal :mrgreen:

Xave30

Bericht door Xave30 » 17 jun 2010, 22:43

8)

jarno trulli

Bericht door jarno trulli » 17 jun 2010, 22:51

bekend terrein :)

Macboy

Bericht door Macboy » 18 jun 2010, 16:18

Laat ik beginnen met een compliment over de montage, de beelden. Erg flitsend filmpje. Ook het commentaar vind ik erg goed. Alles is redelijk goed in beeld gebracht. Dus complimenten :thumbup:

Tot zover goed nieuws. De rest is allemaal slecht nieuws.

Als je een format voor DF TV wil dat precies hetzelfde is als de rest wat op de markt te vinden is, dan is de missie meer dan geslaagd. Maar als DF TV vernieuwend wenst te zijn, dan is dit een jammerlijke mislukking. Het is een film gemaakt voor een autoleek. Iemand die een filmpje wil zien om geïnformeerd te worden. Iemand die zelf het autonieuws niet bijhoudt.

Zo interesseert het mij persoonlijk niet zo veel wat de rijder over de auto te zeggen heeft, maar wil ik als kijker zelf zien en ervaren wat de rijder te zeggen heeft. Laat hem dat nou in beeld vatten en niet met zijn mond uitspreken. Je hebt toch geen beeldmateriaal nodig om iemand een tekst op te laten lezen ? Dan kun je net zo goed de tekst gewoon in een kader plaatsen zodat ik het zelf kan lezen. Of als je per se gesproken tekst wilt in beeld, laat het dan een lekker wijf zijn of zo. Kijk dán ben je tenminste vernieuwend :) Het meest tenenkrommend voorbeeld hiervan is met de Golf door de tunnel rijden (ultieme vorm van DF beleven!) en daar dan niks mee doen. Misschien was het een knipoog, maar dat is dan totaal niet overgekomen.

Ook mis ik de door mij zo geliefde tellerfilmpjes. Je kunt dan laten zien hoe snel hij is van 0-200: iets wat je met een plaatje niet zal lukken. Hoe klimt hij in de toeren ? Hoe werkt de DSG bak ? Ook een filmpje vanaf de uitlaat zou gaaf zijn en vanaf de motorkant om van beide kanten te kunnen horen.

Conclusie: het ziet er allemaal wel ok uit, maar is nog lang niet wat het zou moeten zijn.

Daarbij realiseer ik mij dat deze mening ook velen niet zal interesseren, maar dat weerhoudt mij er natuurlijk niet van deze gewoon wel te verkondigen.

Hans R

Bericht door Hans R » 18 jun 2010, 17:06

De test en filmpje is gemaakt in 3 uur is er meer tijd dan is dat allemaal mogelijk! :wink:

DDX

Bericht door DDX » 18 jun 2010, 17:19

Ben het wel met Macboy eens, heb niet echt zo van leuk filmpje wat ik nog eens kijken/rond ga sturen.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 18 jun 2010, 17:58

Macboy schreef:Laat ik beginnen met een compliment over de montage, de beelden. Erg flitsend filmpje. Ook het commentaar vind ik erg goed. Alles is redelijk goed in beeld gebracht. Dus complimenten :thumbup:

Tot zover goed nieuws. De rest is allemaal slecht nieuws.

Als je een format voor DF TV wil dat precies hetzelfde is als de rest wat op de markt te vinden is, dan is de missie meer dan geslaagd. Maar als DF TV vernieuwend wenst te zijn, dan is dit een jammerlijke mislukking. Het is een film gemaakt voor een autoleek. Iemand die een filmpje wil zien om geïnformeerd te worden. Iemand die zelf het autonieuws niet bijhoudt.

Zo interesseert het mij persoonlijk niet zo veel wat de rijder over de auto te zeggen heeft, maar wil ik als kijker zelf zien en ervaren wat de rijder te zeggen heeft. Laat hem dat nou in beeld vatten en niet met zijn mond uitspreken. Je hebt toch geen beeldmateriaal nodig om iemand een tekst op te laten lezen ? Dan kun je net zo goed de tekst gewoon in een kader plaatsen zodat ik het zelf kan lezen. Of als je per se gesproken tekst wilt in beeld, laat het dan een lekker wijf zijn of zo. Kijk dán ben je tenminste vernieuwend :) Het meest tenenkrommend voorbeeld hiervan is met de Golf door de tunnel rijden (ultieme vorm van DF beleven!) en daar dan niks mee doen. Misschien was het een knipoog, maar dat is dan totaal niet overgekomen.

Ook mis ik de door mij zo geliefde tellerfilmpjes. Je kunt dan laten zien hoe snel hij is van 0-200: iets wat je met een plaatje niet zal lukken. Hoe klimt hij in de toeren ? Hoe werkt de DSG bak ? Ook een filmpje vanaf de uitlaat zou gaaf zijn en vanaf de motorkant om van beide kanten te kunnen horen.

Conclusie: het ziet er allemaal wel ok uit, maar is nog lang niet wat het zou moeten zijn.

Daarbij realiseer ik mij dat deze mening ook velen niet zal interesseren, maar dat weerhoudt mij er natuurlijk niet van deze gewoon wel te verkondigen.
Goeie post!

Is leuk filmpje maar idd zit er wel wat in wat Macboy zegt. Iets meer gericht op het DF publiek en wat minder op Autoweek niveau (specs opnoemen die we toch al weten als autogek).

Puur bedoeld als opbouwende kritiek trouwens. :) Filmpjes worden steeds beter.

Edwin van der Velden

Bericht door Edwin van der Velden » 19 jun 2010, 00:05

Leuk "autoblog" filmpje.

Wat ik mis met alle "racepiloten" hier aan boord is een filmpje waar die auto echt getest wordt. Laat Andre of Hielke met dat ding rijden, dan kun je onderscheidend zijn tov de andere zogenaamde "testers"

Dit voegt niets toe imho, behalve leuke beelden.

Andre

Bericht door Andre » 19 jun 2010, 00:24

Waar zijn de 4 rokende banden. Walmen uit de voorwielen van remstof en een turbo waar ik een sigaar op kan aansteken. Of zou pon dan geen auto s meer geven denk je. :)

Die 4 rokende banden kan knot wel regelen.
Die walmen uit de voorwielen regel ik wel met links remmen.
Die sigaar steekt rico wel aan die loopt nu ook al in krijt streep rond dus die sigaar zal ook wel lukken.

RVV

Bericht door RVV » 19 jun 2010, 00:40

:D

Overigens is deze auto niet van PON maar van een forummember :wink:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 19 jun 2010, 09:06

LOL
Andre schreef:Die walmen uit de voorwielen regel ik wel met links remmen.
Laat mij maar even, incl het eruit ploppen van de centrale logo dopjes. :roll: :mrgreen:

Dit is dus 't ding van GerardR?
Had dan ff de park distance control laten zien.

Prima film, maar 't mag ruiger.

Sperdy

Bericht door Sperdy » 19 jun 2010, 09:18

Precies: veel meer een DF test. Schuin met dat ding. Wat is het DF gehalte van de door ons geteste auto's. Daar ligt echt! een kans, en kun je zelfs nieuwe bezoekers naar het DF halen. Dus inderdaad, geen slappe filmpjes door tunnels, shit muziek er onder, etc. Maar altijd: is de auto DF? Dus inderdaad Andre of zo er bij halen, en een karaterstieke presentatie. Ik wil graag meedenken hierover...;)

Robin

Bericht door Robin » 19 jun 2010, 10:14

Ik had dat ding van Hans op 'n snotterig wegdek met de systemen uit en lift off overstuur half in de berm er weer gasgevend eruit trekkend terwijl 't grind de modder/graspollen de camera/lens inspatten al vloekend/grijnsend wel weer op de weg gekregen. :D

Kijk ff naar hoe Needell en Plato dat doen.

Ik wil ook wel eens meedoen :)

RVV

Bericht door RVV » 19 jun 2010, 10:18

Robin, deze auto is van Hans R.

Even over de manier van testen, uiteraard hebben jullie gelijk, zo scheef mogelijk, hoe meer rook des te beter, een auto moet kreunen, steunen, puffen.. en aan een grote beurt toe zijn na een test.

Maar de andere kant van het verhaal is, dat het auto's zijn van iemand anders, importeurs, dealers, DF'ers of andere mensen die zo bereidwillig zijn om hun trots op wielen ter beschikking te stellen.

Er is helaas een grens tussen het respectabel omgaaan en 'afbeulen' van testmateriaal dat door een ander te beschikking word gesteld.

Intern hebben we het hier uiteraard uitgebreid over gehad, en de conclussie was dat als we auto's gaan testen op de 'mooiste' manier (meeste rook, meest scheef) het heel snel afgelopen is met het ter beschikking stellen van testauto's door dealers en importeurs.

Mischien kennen jullie dit filmpje van Autoblog; http://www.abhd.nl/video/mercedes-benz-c63-amg/

Prachtig om te zien hoe die scheef en dwars gaat, bende rook, maar uit de eerste hand weten we ook dat Mercedes Benz Nederland not amused was toen ze dit onder ogen kregen. Scheelde een haartje of autoblog kreeg geen testauto's meer mee van Mercedes Benz.

Een ander voorbeeld, collega's (iets met v/d Keur http://autotesten.nl/nissan/nissan-gt-r ... 8-foto.php) op één van de foto's is te zien dat de GT-R, een fractie met het achterwiel langs een stoeprandje ging.. ging net goed... dusss.. maar ook weer uit eerste hand gehoord dat de GT-R dealer hier behoorlijk van over de rooie was.. want voor hetzelfde geld werd de hele achterwiel ophanging aan gort geknald.

Als laatste voorbeeld.. De Honda importeur die er helemaal zat van was dat een S2000 compleet de vernieling in werd gereden door zogenaamde autotesters en om die reden geen auto's meer uitleent aan autotest sites.

Kortom ons standpunt is om op een leuke informatieve manier een test auto in beeld te brengen waarbij iedereen achteraf er een goed gevoel over moet hebben, de testers, de kijkers en niet in de laatse plaats de importeur, dealer of particulier die zijn auto te beschikking stelt, Want geen auto's is ook geen tests.

@Ferdinand ik zou graag zien dat jij je 135i ter beschikking stelt aan Andre, dan beloof ik dat we er een megaspectulaire video reportage van maken, zullen we wat afspreken :wink:

Sperdy

Bericht door Sperdy » 19 jun 2010, 10:41

Rico schreef:Robin, deze auto is van Hans R.

Even over de manier van testen, uiteraard hebben jullie gelijk, zo scheef mogelijk, hoe meer rook des te beter, een auto moet kreunen, steunen, puffen.. en aan een grote beurt toe zijn na een test.

Maar de andere kant van het verhaal is, dat het auto's zijn van iemand anders, importeurs, dealers, DF'ers of andere mensen die zo bereidwillig zijn om hun trots op wielen ter beschikking te stellen.

Er is helaas een grens tussen het respectabel omgaaan en 'afbeulen' van testmateriaal dat door een ander te beschikking word gesteld.

Intern hebben we het hier uiteraard uitgebreid over gehad, en de conclussie was dat als we auto's gaan testen op de 'mooiste' manier (meeste rook, meest scheef) het heel snel afgelopen is met het ter beschikking stellen van testauto's door dealers en importeurs.

Mischien kennen jullie dit filmpje van Autoblog; http://www.abhd.nl/video/mercedes-benz-c63-amg/

Prachtig om te zien hoe die scheef en dwars gaat, bende rook, maar uit de eerste hand weten we ook dat Mercedes Benz Nederland not amused was toen ze dit onder ogen kregen. Scheelde een haartje of autoblog kreeg geen testauto's meer mee van Mercedes Benz.

Een ander voorbeeld, collega's (iets met v/d Keur http://autotesten.nl/nissan/nissan-gt-r ... 8-foto.php) en op één van de foto's is te zien dat de GT-R, een fractie met het achterwiel langs een stoeprandje ging.. ging net goed... dusss.. maar ook weer uit eerste hand gehoord dat de GT-R dealer hier behoorlijk van over de rooie was.. want voor hetzelfde geld werd de hele achterwiel ophanging aan gort geknald.

Als laatste voorbeeld.. De Honda importeur die er helemaal zat van was dat een S2000 compleet de vernieling in werd gereden door zogenaamde autotesters en om die reden geen auto's meer uitleent aan autotest sites.

Kortom ons standpunt is om op een leuke informatieve manier een test auto in beeld te brengen waarbij iedereen achteraf er een goed gevoel over moet hebben, de testers, de kijkers en niet in de laatse plaats de importeur, dealer of particulier die zijn auto te beschikking stelt, Want geen auto's betekend ook geen tests.
Precies, en dus moet het anders. lol. Rico, je mist een kans, met deze gemiddelde (CDA achtige :) benadering. ALs je niets wilt laten zien, kun je deze tests net zo goed weglaten.

Dit is vlees noch vis, hom noch kuit. Ik zou zeggen, doe het dan niet, deze filmpjes zonder kleur. Deze autoblog look-a-like approach zou ik niet nog eens na doen, dat doet autoblog al. Ook Chris Harris (onze bekende tester) weet al veel meer te vertellen over DF-gehalte van auto's, zonder de geleende auto als een barrel weer in te leveren. Dat noemer gaat natuurlijk niet op. Het gaat niet om burn-outs maar om DF!

Als dit de auto van Hans R is?! dan is deze test niet alleen kleurloos, maar ook slecht. Ik heb in deze bijna 300 pk sterke Golf gereden, nou, dat is geen kattepis hoor. Deze Hans Golf R is ook echt heeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeel meer dan een kleurloze 1.3gti cruiser, dat dit damesfilmpje doet vermoeden. Een 300 pk gti is meer dan met 50 km p/u door een tunneltje rijden.

Op dit DF zitten rijders die eindelijk eens iets goed kunnen vertellen over auto's, daar zou ik zeker gebruik van maken. Ik zou ook veel meer focus opnemen in je tests. Wat gaan we testen?, wat wilen we weten?, hoe gaan we dat doen, We introduceren een DF-stig (?), Laten we een DF-meter introduceren en iedere auto een plaats geven op deze 'DF-funfactor lijst'. Weet ik het .. maar geef de test inhoud en kleur.

Nogmaals, mijn opmerkingen zijn beoeld als aanvulling op de goede bedoelingen die de makers van deze filmpjes. :thumbup:

P.S. Als je mijn bleke gezicht had gefilmd, na de dodenmansrit in mijn 135i met Andre achter het stuur, was DF-TV direct een hit :)

Robin

Bericht door Robin » 19 jun 2010, 11:10

Ohjajoh is dat Hans' Golf? :mrgreen:

Goed verhaal hoor Rico.

Andre en ik testten een jaar of 7 terug bij Renault NL een Clio V6 II, prachtige kar die niet uit de bocht te krijgen was op de tamme snelheden in de Randstad. Videocamera's 'bestonden toen nog niet' :bag:

Maar als je ziet hoe de Stig en Needell/Plato de boel afraggen. Ja propaganda en airtime, snap ik.

Het mag wat flitsender en met meer humor(daarbij hou ik me aanbevolen :bag: )

Hans R

Bericht door Hans R » 19 jun 2010, 11:20

Teun mocht niet boven de 3000 toeren komen van mij :mrgreen:

Tja over dat blazen, roken etc.. in hoeverre doe je dat normaal op straat? Juist bijna nooit en Andre als je dat wil doen maak dan zelf zo filmpje met je CSL daar ben ik dan wel benieuwd naar.. 8)
Gaat toch niet lukken met een 4WD Golf R dat ding heeft veels te veel grip.. maar iets meer diepgang idd mag wel, dit is wel de beginfase van Teun als testrijder, hij komt er wel!
We hadden ook te weinig tijd eerlijk gezegd (kwam door mij) en waar we hard aan het racen waren werden we weg gestuurd door een boze boer die lag te slapen zijn woorden: De volgende keer als ik dat ding hoor piepen pleur ik een baksteen door de voorruit! :mrgreen: dus.. :wink:

Snipe

Bericht door Snipe » 19 jun 2010, 11:37

Cool, ik zie hier een paar leuke aanbiedingen om mee te denken over of mee te werken aan DF TV. Dat was al een tijdje de insteek van DF 2.0: een mooie site maken waarbij we de aanwezige skills op het gebied van tekst, foto en film op een veelbezochte frontpage zetten.

Robin, Ferdi, Edwin en wie nog meer goede ideeën heeft: we horen het graag.

Robin

Bericht door Robin » 19 jun 2010, 12:16

Hans R schreef:en Andre als je dat wil doen maak dan zelf zo filmpje met je CSL daar ben ik dan wel benieuwd naar.. 8)
:hmmm:

Is dit 'n geintje? Of ken je de filmpjes van Andre niet?

Andre

Bericht door Andre » 19 jun 2010, 12:33

Het is niet meteen afrossen van een auto hoor. Auto s kunnen heel wat hebben het zijn geen fragiele oldtimers.

Ik heb een keer een M6 van de beier mee gehad. Er was een jongen die nog 2 weken te leven had en zijn laatste wens was met een dikke bmw mee. Dus die jongen met een M6 opgehaald. Driftje gedaan een doughnut gedaan en er was echt niks mis met die auto hoor.

Kijk naar onze 130i straat auto die als race auto gebruikt word. Die 135i van ferdi rijdt ons avontuur ook nog.

Voorbeeld van rico over mercedes benz met die drift dat ging inderdaad nergens over. Dat is banden op roken. Dat is de bedoeling zeker niet. Dat zie je ook niet in filmpjes van autocar of chris harris. Top gear is hier dan de uitzondering.

Plaats reactie