
740iL
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: 740iL
Een Lexusfrankv schreef:Heee! Leuk nog een E38. Op het 7 forum helpen ze je met alles wat je nodig hebt!
Ik ben wel benieuwd wat nu beter rijdt, de E38 of een Lexus?

Gefeliciteerd Jacco

ps: wanneer denk je je rijbewijs kwijt te zijn?

- duifjes.com
- Berichten: 8490
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: Fryslan
Re: 740iL
Zo.....net weer ff getankt
Vanavond heeft Macboy lekker rondgetoerd omgeving Apeldoorn....net zo onder de indruk van de kwaliteit van een 13jaar oud hok....
Die Macboy heeft alleen maar lopen Fappen de hele avond vanachter het stuur...

Vanavond heeft Macboy lekker rondgetoerd omgeving Apeldoorn....net zo onder de indruk van de kwaliteit van een 13jaar oud hok....

Die Macboy heeft alleen maar lopen Fappen de hele avond vanachter het stuur...
- duifjes.com
- Berichten: 8490
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: Fryslan
Re: 740iL
Kwam niet door de auto vanavond de mooiste billen ooit gezien he Macboy damnnnnnnnnnnn echt ongelofelijk....HansD schreef:Dus er moet nu al een nieuw stuur in?

- duifjes.com
- Berichten: 8490
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: Fryslan
Re: 740iL
Hhahahaha.....pimpen kun je zeker....want je hebt echt bekijks met dat oude hok....Marc RS4 schreef:hehehe lekker oldskool,dus 20 inch Alpina's dr onder en pimpen maar.
ps. hij blijft geheel origineel dus gewoon 16"
- Adje ///M3
- Berichten: 3340
- Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:33
- Locatie: Golfke
Re: 740iL
Je hebt al een meeting bezocht zie ik? Loop je niet te hard van stapel? Die bodykit heb je er ook al snel opgeknuppeld!


-
- Berichten: 1800
- Lid geworden op: 05 aug 2008, 20:44
- Auto: Land Rovers / Alfa Romeos
- Locatie: omgeving lochem
Re: 740iL
weet niet maar waar maar ik heb hem zien rijden!!!
Blijven ubercoole sloepen, en nog in de buurt hier ook!
Veel plezier ermee!
Blijven ubercoole sloepen, en nog in de buurt hier ook!

Veel plezier ermee!
- Jelmer850i
- Berichten: 5631
- Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
- Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
Re: 740iL
Idd pracht velgen onder een 7bnr!Xave30 schreef:Ander's M-Parallels... mocht je later anders over gaan denken.
- duifjes.com
- Berichten: 8490
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: Fryslan
Re: 740iL
Sieger,siegerdehaan89 schreef:weet niet maar waar maar ik heb hem zien rijden!!!
Blijven ubercoole sloepen, en nog in de buurt hier ook!![]()
Veel plezier ermee!
Ben gisteren vanuit Doetinchem binnendoor > Deventer gereden wellicht daar in de buurt??? *(ivm de omleiding Zupthen?)
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: 740iL
Gisteren had ik een nogal belangrijke zitting in Leeuwarden en had ik de zaak onvoldoende voorbereid. Het was dus het ideale moment om weer een prive-chauffeur in te huren. Ik heb gebeld met 0900-chauffeur en er kon volgens de centrale binnen 1 uur al wel een auto met chauffeur geregeld worden. Ik dus blij als een kind ! Nog even wat spullen klaargelegd, dossier bij elkaar gezocht en uurtje later werd er al aan de deur gebeld en wat schetst mijn verbazing: Jacco in driedelig blauw pak met een petje op
Hij schrikt een beetje als hij mij ziet en pakt snel mijn aktetas met spullen en draagt die netjes naar de auto. Ik zeg nog snel "bedankt James!" maar hij reageerde al niet meer ... hij had natuurlijk niet gedacht dat ie zo snel door de mand zou vallen met zijn nieuwe baan, maar ik vind dat helemaal niet erg hoor.
Integendeel: buiten aangekomen zie ik me daar toch een dikke 740iL staan met nieuwprijs Hfl 273.000 in 1997 ! Dat zou wel eens een leuke dag kunnen worden. Het is een mooie donkerblauwe kleur van buiten en na ingestapt te zijn wordt ik verrast door het net zo blauwe interieur. Dit is zoveel beter dan dat saaie zwart. Uiteraard meteen achterin plaatsgenomen, waar je een prettige voetensteun hebt. Heerlijk zitten dus, vooral ook omdat de achterbank elektrisch verstelbaar is en ook lendesteun verstelling heeft.
De ambiance in de auto is geweldig en dat voor een auto die al zo oud is. Niet te bevatten eigenlijk. Mooi hout en alles ziet er nog als nieuw uit eigenlijk. Inklapbare tafeltjes, schrijfblok, radiobediening en telefoon achterin, kortom alles wat je hartje begeert als je een prive chauffeur voorin hebt zitten. Wat ook opvalt is dat de vloermatten van echt BMW kwaliteit zijn zoals dat vroeger bestond. Dikke matten die er na 13 jaar er nog net zo prachtig uitzien. Dat zie je tegenwoordig niet meer. De matten zijn uiteraard ook in mooi blauw evenals alle overige delen uit het tapijt. Het interieur is gewoon helemaal af.
Genoeg om me heen gekeken riep ik na 25 minuten: "starten maar James ! " Maar zonder enige kick of glimlach stapte Jacco als een wilde gek uit de 7-serie en rent het plein af waar ik woon. Of dit nu te maken heeft met dat ik hem James noem of omdat ik een deel van mijn sperma in zijn nek spoot weet ik niet eigenlijk. Overigens geheel per ongeluk natuurlijk, want ik probeerde juist de stikselnaad te raken van de voorste hoofdsteun waar nog een verlicht make-up spiegeltje in verwerkt bleek te zijn.
Enfin, dan toch maar zelf instappen. Die voorbereiding voor die zitting kon ook wel tijdens het verhoor van de cliënt en het verhaal van de Officier van Justitie.
Eerste dat opvalt is dat Jacco nog groter is dan hij lijkt. Met zijn positie kon ik niet bij het stuur met mijn handen en ook niet bij de pedalen met mijn voeten, dus zijn plekje even op memory 1 gezet (dat snapt hij zelf toch niet) en zelf de stoel ingesteld. Grote tegenvaller is dat het stuur niet elektrisch verstelbaar bleek te zijn, maar dat was dan ook het enige minpuntje gisteren (en dat ik de stikselnaad miste natuurlijk, maar dat kon ik later nog wel goedmaken natuurlijk met de rechter hoofdsteun).
James had de auto al gestart, dus ik zette hem in D en gaf rustig gas. Wat meteen opvalt is dat het gaspedaal ontiegelijk zwaar is. Je kunt hem ongeveer een halve meter intrappen en dan nog gebeurt er weinig. Dat is denk ik de voornaamste reden dat deze auto niet uitnodigt om het gas in te trappen. Integendeel: de hele ambiance van de auto straalt serene rust uit. De hele wereld om je heen lijkt niet te bestaan als je zo zwevend en al de straat uitrolt. Dit heeft ook te maken met het dubbel glas, een ongetwijfeld dure optie destijds. De vering en demping zijn zoals je mag verwachten van een dergelijke auto. Zwevend zonder dat er sprake is van vervelende deiningen. Heel goed voor elkaar. Het sturen gaat boven verwachting vrij scherp en direct. De auto reageert vrij vlot op stuurbewegingen. In bochten en bij het remmen merk je wel dat je met een mastodont onderweg bent, maar op geen enkel moment heeft mij dit gestoord. Met name niet omdat de auto totaal niet uitnodigt om hard te gaan. Ik heb nog een stuk snelweg opgezocht en ben toen niet verder gekomen dan 110 op de teller. Gewoon omdat het kan.
Je vraagt je dan eigenlijk wel af waarom er een 8 cilinder in zou moeten die naar verhouding toch best dorstig is (als je heel zuinig rijdt dus 1:9 denk ik). Maar het heeft met het geluid te maken (de motor is overigens best goed gedempt, misschien iets te goed) en natuurlijk met het feit dat je weet dat het vermogen er is. Dat geeft vaker een kick natuurlijk: weten dat het er is geeft soms meer voldoening dan het daadwerkelijk gebruiken. Slechts één keer heb ik even het gas ingetrapt van 40-80 en dan merk je dat de 286pk er gewoon prima mee overweg kan.
Onderweg merk je ook dat het om een verlengde 7-serie gaat omdat echt iedereen naar de auto kijkt, ook vooral denk ik omdat ie er nog zo origineel uitziet en hij nog superstrak in de lak zit. Een zeer opvallende verschijning en ook volkomen terecht.
In Leeuwarden aangekomen had ik de zaak helaas niet voorbereid, maar kwam ik wel totaal relaxed in alle rust aan. De zaak was overigens ook niet zo bijzonder: ik moest een Duif verdedigen die een of ander Hertje had aangevallen op de Veluwe (dierenrecht was toch al niet mijn specialisatie) ...
Jacco bedankt

Hij schrikt een beetje als hij mij ziet en pakt snel mijn aktetas met spullen en draagt die netjes naar de auto. Ik zeg nog snel "bedankt James!" maar hij reageerde al niet meer ... hij had natuurlijk niet gedacht dat ie zo snel door de mand zou vallen met zijn nieuwe baan, maar ik vind dat helemaal niet erg hoor.
Integendeel: buiten aangekomen zie ik me daar toch een dikke 740iL staan met nieuwprijs Hfl 273.000 in 1997 ! Dat zou wel eens een leuke dag kunnen worden. Het is een mooie donkerblauwe kleur van buiten en na ingestapt te zijn wordt ik verrast door het net zo blauwe interieur. Dit is zoveel beter dan dat saaie zwart. Uiteraard meteen achterin plaatsgenomen, waar je een prettige voetensteun hebt. Heerlijk zitten dus, vooral ook omdat de achterbank elektrisch verstelbaar is en ook lendesteun verstelling heeft.
De ambiance in de auto is geweldig en dat voor een auto die al zo oud is. Niet te bevatten eigenlijk. Mooi hout en alles ziet er nog als nieuw uit eigenlijk. Inklapbare tafeltjes, schrijfblok, radiobediening en telefoon achterin, kortom alles wat je hartje begeert als je een prive chauffeur voorin hebt zitten. Wat ook opvalt is dat de vloermatten van echt BMW kwaliteit zijn zoals dat vroeger bestond. Dikke matten die er na 13 jaar er nog net zo prachtig uitzien. Dat zie je tegenwoordig niet meer. De matten zijn uiteraard ook in mooi blauw evenals alle overige delen uit het tapijt. Het interieur is gewoon helemaal af.
Genoeg om me heen gekeken riep ik na 25 minuten: "starten maar James ! " Maar zonder enige kick of glimlach stapte Jacco als een wilde gek uit de 7-serie en rent het plein af waar ik woon. Of dit nu te maken heeft met dat ik hem James noem of omdat ik een deel van mijn sperma in zijn nek spoot weet ik niet eigenlijk. Overigens geheel per ongeluk natuurlijk, want ik probeerde juist de stikselnaad te raken van de voorste hoofdsteun waar nog een verlicht make-up spiegeltje in verwerkt bleek te zijn.
Enfin, dan toch maar zelf instappen. Die voorbereiding voor die zitting kon ook wel tijdens het verhoor van de cliënt en het verhaal van de Officier van Justitie.
Eerste dat opvalt is dat Jacco nog groter is dan hij lijkt. Met zijn positie kon ik niet bij het stuur met mijn handen en ook niet bij de pedalen met mijn voeten, dus zijn plekje even op memory 1 gezet (dat snapt hij zelf toch niet) en zelf de stoel ingesteld. Grote tegenvaller is dat het stuur niet elektrisch verstelbaar bleek te zijn, maar dat was dan ook het enige minpuntje gisteren (en dat ik de stikselnaad miste natuurlijk, maar dat kon ik later nog wel goedmaken natuurlijk met de rechter hoofdsteun).
James had de auto al gestart, dus ik zette hem in D en gaf rustig gas. Wat meteen opvalt is dat het gaspedaal ontiegelijk zwaar is. Je kunt hem ongeveer een halve meter intrappen en dan nog gebeurt er weinig. Dat is denk ik de voornaamste reden dat deze auto niet uitnodigt om het gas in te trappen. Integendeel: de hele ambiance van de auto straalt serene rust uit. De hele wereld om je heen lijkt niet te bestaan als je zo zwevend en al de straat uitrolt. Dit heeft ook te maken met het dubbel glas, een ongetwijfeld dure optie destijds. De vering en demping zijn zoals je mag verwachten van een dergelijke auto. Zwevend zonder dat er sprake is van vervelende deiningen. Heel goed voor elkaar. Het sturen gaat boven verwachting vrij scherp en direct. De auto reageert vrij vlot op stuurbewegingen. In bochten en bij het remmen merk je wel dat je met een mastodont onderweg bent, maar op geen enkel moment heeft mij dit gestoord. Met name niet omdat de auto totaal niet uitnodigt om hard te gaan. Ik heb nog een stuk snelweg opgezocht en ben toen niet verder gekomen dan 110 op de teller. Gewoon omdat het kan.
Je vraagt je dan eigenlijk wel af waarom er een 8 cilinder in zou moeten die naar verhouding toch best dorstig is (als je heel zuinig rijdt dus 1:9 denk ik). Maar het heeft met het geluid te maken (de motor is overigens best goed gedempt, misschien iets te goed) en natuurlijk met het feit dat je weet dat het vermogen er is. Dat geeft vaker een kick natuurlijk: weten dat het er is geeft soms meer voldoening dan het daadwerkelijk gebruiken. Slechts één keer heb ik even het gas ingetrapt van 40-80 en dan merk je dat de 286pk er gewoon prima mee overweg kan.
Onderweg merk je ook dat het om een verlengde 7-serie gaat omdat echt iedereen naar de auto kijkt, ook vooral denk ik omdat ie er nog zo origineel uitziet en hij nog superstrak in de lak zit. Een zeer opvallende verschijning en ook volkomen terecht.
In Leeuwarden aangekomen had ik de zaak helaas niet voorbereid, maar kwam ik wel totaal relaxed in alle rust aan. De zaak was overigens ook niet zo bijzonder: ik moest een Duif verdedigen die een of ander Hertje had aangevallen op de Veluwe (dierenrecht was toch al niet mijn specialisatie) ...
Jacco bedankt

- HansD
- Berichten: 2376
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:27
- Locatie: Amsterdam
Re: 740iL
Mooi verhaal.

Of dit nu te maken heeft met dat ik hem James noem of omdat ik een deel van mijn sperma in zijn nek spoot weet ik niet eigenlijk. Overigens geheel per ongeluk natuurlijk, want ik probeerde juist de stikselnaad te raken van de voorste hoofdsteun waar nog een verlicht make-up spiegeltje in verwerkt bleek te zijn.


-
- Berichten: 22289
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: 740iL
Of dit nu te maken heeft met dat ik hem James noem of omdat ik een deel van mijn sperma in zijn nek spoot weet ik niet eigenlijk. Overigens geheel per ongeluk natuurlijk, want ik probeerde juist de stikselnaad te raken van de voorste hoofdsteun waar nog een verlicht make-up spiegeltje in verwerkt bleek te zijn.





- Ravin ///M
- Berichten: 3002
- Lid geworden op: 23 feb 2007, 16:50
- Locatie: Dieselduvel
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: 740iL
In Leeuwarden aangekomen had ik de zaak helaas niet voorbereid, maar kwam ik wel totaal relaxed in alle rust aan. De zaak was overigens ook niet zo bijzonder: ik moest een Duif verdedigen die een of ander Hertje had aangevallen op de Veluwe (dierenrecht was toch al niet mijn specialisatie) ...


Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bakker, Bokkepoot, e30touring1990, SlowCo en 9 gasten