Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie

Wat gaat DF stemmen?

CDA
4
2%
PvdA
8
4%
D66
21
11%
PVV
53
27%
Groen Links
2
1%
SP
2
1%
CU
2
1%
VVD
87
44%
SGP
2
1%
PVDD
1
1%
Verdonk
0
Geen stemmen
Blanco
14
7%

Totaal aantal stemmen: 196

Luco

Re: Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?

Bericht door Luco » 17 jun 2010, 15:22

Ravin ///M schreef:Als we ff het persoonlijke eruit filteren en negeren is er niks aan de hand heren,
en de politici waar het over gaat zijn vooralsnog niet aan zet geweest dus laten
we eens afwachten wat voor dramacoalitie er uiteindelijk eigenlijk komt. Maar ik
zie al een bui hangen.
Er is ook niks aan de hand, beetje plagen mag best.
Welke drama's zie jij komen dan?

HansD

Bericht door HansD » 17 jun 2010, 15:27

Waarom denk jij dan dat Wilders zoveel stemmen heeft en ook in belgie er zoveel stemmen zijn op de nva
Omdat een hoop mensen ontevreden zijn (om wat voor reden dan ook) en Wilders (of de n-va) als een oplossing zien.
Omdat iedereen zo tevreden is en ze de koers van afgelopen jaren super vinden?
Nee

Zo goed :mrgreen: ?

Snipe

Bericht door Snipe » 17 jun 2010, 15:38

Protestpartijen zijn van alle tijden. Nu Geert, toen Verdonk, LPF, Leefbaar Nederland, Centrum Democraten, Nederlandsche Bond van Belastingbetalers en niet te vergeten de Boerenpartij.

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 17 jun 2010, 15:44

Luco schreef: Welke drama's zie jij komen dan?
CDA en PvdA of erger Paars plus, met als gevolg de 60% inkomstenbelasting, HRA aftrek die verdwijnt,
kilometerheffing of een andere vorm van automobilistje pesten, etc.

GTRene

Bericht door GTRene » 17 jun 2010, 15:45

Snipe schreef:Protestpartijen zijn van alle tijden. Nu Geert, toen Verdonk, LPF, Leefbaar Nederland, Centrum Democraten, Nederlandsche Bond van Belastingbetalers en niet te vergeten de Boerenpartij.
ik zie PVV heden ten dage niet echt meer als een protestpartij, vind dat ze zijn gegroeid...daar waar de geloofspartijen minder geloofs :angel: waardig worden? :D

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 17 jun 2010, 15:47

GTRene schreef: vind dat ze zijn gegroeid...
...zouden ze dan niet een uitgewerkt partijprogram moeten hebben, ipv. een stapel pamletten?

HansD

Bericht door HansD » 17 jun 2010, 15:53

Rene, een paar verkiezingen geleden was het de LPF, vorige verkiezingen was het de SP, nu de PVV. Wellicht bij de volgende is het weer de PVV maar kan net zo goed weer een totaal andere partij zijn. Zolang een nieuwe partij die zich afzet tegen de huidige politiek direct naar 20+ zetels in peilingen schiet is er weinig peil op te trekken.
CDA en PvdA of erger Paars plus, met als gevolg de 60% inkomstenbelasting, HRA aftrek die verdwijnt,
kilometerheffing of een andere vorm van automobilistje pesten, etc.
Kilometerheffing is een risico maar ik denk toch niet dat die er komt met een paars+ coalitie (automobilistje pesten zal zeker doorgaan maar dat gebeurt nu nook al), 60% inkomstenbelasting zal ze niet lukken en de afschaffing van de HRA vind ik positief.
Gewoon die JSF niet aanschaffen en dat geld gebruiken om de automobilist te ontzien :wink: .

Shakes

Bericht door Shakes » 17 jun 2010, 15:57

Als je groot bent ben je dus geen protest partij meer?
Klinkt logisch.
Gasten hebben niets gepresteerd en gaan niets presteren.

CDA verliest 19 zetels en maakt alsnog een grote kans om in coalitie te komen......the system is fucked up!

JSF houden man! Gevaar zit hem nog steeds in de USSR.........Incompetente debielen in DH

Snipe

Bericht door Snipe » 17 jun 2010, 15:58

Ravin ///M schreef:
...zouden ze dan niet een uitgewerkt partijprogram moeten hebben, ipv. een stapel pamletten?
Bijvoorbeeld. Of ze zouden een politieke partij kunnen worden, met leden en democratie en zo. Of ze zouden eens helder maken waar ze hun geld vandaan krijgen.

GTRene

Bericht door GTRene » 17 jun 2010, 16:02

Ravin ///M schreef:
ze zijn daarmee ook hard aan het werk, de partij is nog vrij nieuw, je kan niet verwachten dat meteen alles zo loopt als oude grote partijen...daarbij werken die uitgewerkte partijprogramma's schijnbaar alleen maar traag gezien het verleden :mrgreen:
we zien het wel, ik vind dat ze erbij "horen" om zo een redelijke balans te krijgen en om te zien welke dingen ze kunnen/durven te veranderen, echter je kan niet meteen verwachten dat het meteen top 3 ministers zijn...maar met een goede coalitie helpen ze elkaar vast, samen uit, samen thuis :beer:

magoed, afwachten, eerst nog zien welke spelletjes de partijen spelen...achterkamertjes worden vast druk bezocht :wink:

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 17 jun 2010, 16:08

Oh ik zeg ook niet dat ze er niet bij horen hoor, alleen denk ik dat 90% van hun
stemmers niet precies weten wat er in het programma staat en puur uit vertrouwen
in de persoon, op Wilders heeft gestemd. Als ze nou 80 zetels hadden gehaald,
was het land in een vrije val gekomen; geen financieel plan, geen structuur,
geen democratie binnen de partij.

Ik prik wel door het moslim gedoe heen en ik zie het nut van een nuchter woord
in de global warming/ouderen/jongerenproblematiek, maar laten we nou niet
gaan doen alsof het een partij is die op zichzelf iets kan betekenen.

GTRene

Bericht door GTRene » 17 jun 2010, 16:13

all with a little help from his "friends" van de coalitie ahum :wink:

er komt ook wel meer democratie in zijn partij, maar eerst moet iets afgerond zijn, wat begonnen is als....begint steeds meer een partij te worden, tuurlijk zal het z'n tijd nog kosten, maar zoals gezegd ze regeren sowieso niet alleen, regeren doe je samen, en der is genoeg ervaring uit die 3 partijen als ze elkaar niet steeds zwart maken of tegen werken...lijkt me :)

Maus335i

Bericht door Maus335i » 17 jun 2010, 16:56

Eigenlijk kunnen we concluderen dat net zoals Shakes zegt, het systeem fucked up is :mrgreen:

Doe mij maar gewoon het Amerikaanse systeem (heb je hem weer ;)). Links of rechts, democraat of republikein. Geen 11 partijen zoals nu het geval is. En ja, Bush was een fuckup maar dat was Balkenende ook. Met een "democratie" in de Nederlandse vorm sluit je die fuckups ook niet uit.

Paars plus zou een ramp zijn. De VVD staat met 31 rechtste zetels niet bepaald sterk tegen een samenwerking van PvdA, Groenlinks en D66. Dat hogere toptarief zie ik dan juist wel weer komen, want Groenlinks en PvdA zijn daar fel voorstander van, wat een meerderheid in de coalitie betekent. Lekker doorgaan met pesten van automobilisten en de mensen die het beter voor elkaar hebben in Nederland. Dat zou zo'n coalitie betekenen en dat vooruitzicht gruwel ik....

Luco

Bericht door Luco » 17 jun 2010, 17:00

Misschien heel de bende maar eens verkopen en ergens anders opnieuw beginnen :shock:

Snipe

Bericht door Snipe » 17 jun 2010, 17:05

Paars plus zou een goede optie zijn in de zin dat de 2 grootste partijen meedoen, de grootste verliezer niet meedoet en VVD en D66 bij elkaar een stevig aantal zetels gewonnen hebben.

Of je eens bent met de plannen die dan gemaakt zouden worden is weer een tweede natuurlijk.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 17 jun 2010, 17:13

Snipe, maar jij snapt toch ook wel dat PvdA en VVD samen niet werkt? VVD is meer van het "red je eigen reet maar" beleid terwijl PvdA meer van het "als je het zelf niet doet zorgen wij wel voor je" principe is. Vanuit die gedachten zijn beide partijprogramma's samengesteld en op basis daarvan halen beide partijen zoveel zetels. Maar goed samenwerken? Ik zie niet echt hoe.... Lijnrecht tegen elkaar staan ze misschien niet, maar het zit er niet ver vandaan.

Snipe

Bericht door Snipe » 17 jun 2010, 17:16

Het ligt ver uit elkaar, dat klopt. Wel is het zo dat dat met een goed regeerakkoord wel op te lossen valt natuurlijk; it's been done before.
Liever wel met uitruilen van programmapunten dan met laffe compromisjes graag.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 17 jun 2010, 17:22

Als de PvdA samen met de VVD gaat is dat het beste bewijs voor het "fucked up" system...........

Dat is ook het bewijs dat de PVV helemaal niet uitgesloten had moeten en mogen worden.................

QED

HansD

Bericht door HansD » 17 jun 2010, 17:22

Zo slecht is paars 1 toch niet gegaan. Toen werkte het ook. Ik heb meer een probleem met GL in de coalitie maar helaas zal dat waarschijnlijk wel moeten.

Op basis van de partij/verkiezingsprogramma's is er volgens mij geen enkele coalitie mogelijk :wink: .

VVD levert de HRA in, PVDA het toptarief, D'66 de WW hervorming en GL de kilometerheffing. Lijkt me prima werkzaam :D

HansD

Bericht door HansD » 17 jun 2010, 17:23

Als de PvdA samen met de VVD gaat is dat het beste bewijs voor het "fucked up" system
Omdat? De VVD is de grootste partij en de PVDA de 2e.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 17 jun 2010, 17:26

HansD schreef:VVD levert de HRA in, PVDA het toptarief, D'66 de WW hervorming en GL de kilometerheffing. Lijkt me prima werkzaam :D
Zodat iedereen zn breekpunt opgegeven heeft en ze allemaal net zo geflamed worden als Wilders nu. Of mag het dan ineens wel allemaal :P
Laatst gewijzigd door Maus335i op 17 jun 2010, 17:26, 1 keer totaal gewijzigd.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 17 jun 2010, 17:26

HansD schreef:
Als de PvdA samen met de VVD gaat is dat het beste bewijs voor het "fucked up" system
Omdat? De VVD is de grootste partij en de PVDA de 2e.

Neh natuurlijk niet...................

Ik kijk even naar partij ideologie...................samenwerking van deze 2 is obv partij inhoudelijke overwegingen zeer onlogisch, en al helemaal niet raadzaam.......................daar komt een monstrueus polder compromis uit de bus......................van die zachte heelmeesters en meurende wonden dus...........

Paars is een gedrocht....................te veel compromissen, te veel partijen die te veel standpunten laten varen en gefrustreerd raken.........................en vervolgens de boel opblazen.................

Ik zie wat Ravin ziet..............................en ik wil het liever niet zien, trust me.......................

Snipe

Bericht door Snipe » 17 jun 2010, 17:32

Toch zou het op basis van de uitslag het meest logische zijn - en dat is los van wat je er zelf van vindt. Het zijn immers de grootste partijen.

HansD

Bericht door HansD » 17 jun 2010, 17:33

Maus335i schreef:
HansD schreef:VVD levert de HRA in, PVDA het toptarief, D'66 de WW hervorming en GL de kilometerheffing. Lijkt me prima werkzaam :D
Zodat iedereen zn breekpunt opgegeven heeft en ze allemaal net zo geflamed worden als Wilders nu. Of mag het dan ineens wel allemaal :P
Ik kan me niet herinneren dat al deze punten als breekpunten zijn genoemd door de respectievelijke partijen. Alleen de PVV en het CDA hadden breekpunten toch?
Als wilders zijn breekpunt in coalitieonderhandelingen had opgegeven was dat verklaarbaar geweest (had hij het nog steeds geen breekpunt moeten noemen maar alla) maar als je het direct opgeeft zodra je de dag na de verkiezingen wakker wordt is dat ietwat ongeloofwaardig.
samenwerking van deze 2 is obv partij inhoudelijke overwegingen zeer onlogisch
Ze hebben het al eerder gedaan dus blijkbaar is dat niet onoverkomelijk.
al helemaal niet raadzaam
Daar zullen de meningen over verschillen. Je maakt sowieso niet iedereen blij, welke coalitie het uiteindelijk ook zal worden.

romo

Bericht door romo » 17 jun 2010, 17:36

Paars is geboren uit nood, en D66 het graag zo zag.............................heerlijk ja, wat heeft het gebracht?

Het is simpel, het of rechts om, of links om.........................maar niet met VVD en PvdA bij elkaar, .........................laat ze dan maar fuseren.........................wat een gelul......................

Plaats reactie