Hierbij wat info omtrent de M3 E30.
Onderhoud deze hobby samen met m'n vader.
Specs: (even wat nummertjes onzichtbaar gemaakt...)
VIN: WBSAK010702190***
body nr 41171***
engine nr 60234***
gearbox nr 0005412***
production date : 04/27/87
paint: 181 diamantschwarz metallic
upholstery : 0206 pearlbeige leather
options: 301 401A 410A 415A 421 510A 551A 650 675 681 690A 800
301 central locking with alarm
401A electric sun roof
410A electric side windows
415A rear sun screen
421 fire extinguisher 2 kg Halon
510A adjustable headlights
551A OBC II
650 BMW Bavaria C
675 BMW Sound System
681 roof antenna
690A cassette holder
800 without catalytic converter
delivery date 04/29/87
registration date 07/09/87
200pk dus, Diamond Black en Pearlbeige Leder
De wagen heeft 135000 kms gelopen
Modificaties:
-Kempower stage 4:
11:1 compressie, 278 intake nokkenas, Evo2 airbox, gepolijste kop, gereprogammeerde ECU, roestvrijstalen uitlaat
Volgens dyno 254pk en 272nm, maar dat is in mijn ogen een beetje optimistisch...
-Verder:
BBS RX 17'', BBS stuurwiel en Koni onderstel
Historie:
In 1987 in Bonn afgeleverd ana een oude man, Die is in 1990 gestoreven en de M is door Liwo Cars naar Belgie geimporteerd. Daar issie door een Belg (waarvan ik e-mail & tel. nr. heb) gekocht. Toen is motor, v-bak, diff gereviseerd. Verder nieuwe aandrijfassen, de BBS items en is de carosserie gedaan. overal rekeningen van aanwezig

reden van verkoop: aanschaf Porsche 911 GT3
In 2001 is ie door verkocht aan een andere belg (ook tel. nr. van aanwezig). Heeft er 4 jaar in rondgereden. Hier is het koni onderstel eronder gekomen.
In 2005 hebben wij de M dan naar NL gehaald

Verder ook de boekjes aanwezig.
Wat wij hebben gedaan:
De laatste tijd is er vrij veel aan gedaan o.a.:
-Nieuwe ABS ECU
-Roest onder de voorruit
-Nieuwe OEM BMW voorruit
-Nieuw OEM BMW schuifdak
-Bij kentekenverkichting kaalgemaakt (preventief)
-Steenslag bijgewerkt
-Interieur gerenoveerd
-Nieuwe werkcylinder v.d. koppleing gemonteerd
-Onderkant, wielkasten etc. opnieuw getectyleerd (preventief)
Verder heb ik de M afgelopen weekend in de nieuwe wax/polish van Meguairs gezet (NXT Technic geloof ik)
Hier onder is een selectie foto's te zien als impressie, de rest staat in mijn fotoalbum op de site www.s14.nl ( http://www.s14.nl/gallery/v/users/Joep/?g2_page=2 )
[img:1000:750]http://i18.photobucket.com/albums/b148/ ... 302001.jpg[/img]
[img:1000:750]http://i18.photobucket.com/albums/b148/ ... 302003.jpg[/img]
[img:1000:750]http://i18.photobucket.com/albums/b148/ ... 302005.jpg[/img]
[img:1000:750]http://i18.photobucket.com/albums/b148/ ... e30084.jpg[/img]
[img:1000:750]http://i18.photobucket.com/albums/b148/ ... e30083.jpg[/img]
[img:1000:750]http://i18.photobucket.com/albums/b148/ ... e30062.jpg[/img]
[img:1000:750]http://i18.photobucket.com/albums/b148/ ... e30069.jpg[/img]
[img:1000:755]http://i18.photobucket.com/albums/b148/ ... e30066.jpg[/img]
[img:1000:750]http://i18.photobucket.com/albums/b148/ ... e30047.jpg[/img]
Al het opbouwende kritiek & commentaar is welkom

Groet Joep