Audi RS3 aangekondigd.
- Kevin20v
Re: Audi RS3 aangekondigd.
Wie koopt er dan ook een S3
(zegt de golf 4 rijder) 

- Arthur
- Auto: Nr.51
Ik noemde maar wat...Audi6 schreef:Ik verwacht dat de RS wel tussen de 65K en 75K gaat kosten. Slechts 7k meer dan de S3 zou te gek zijn, dan zou de RS3 het koopje van de week zijn.Arthur schreef:Ik kan al geen 50k ophoesten maar mocht ik dat wel kunnen dan gaf ik misschien ook wel, zeg eens 7k, meer uit voor een RS3.

- DownforceJitse
Ik neem aan dat als zo'n ding echt 75K gaat kosten ze er bij audi niet veel zullen verkopen. Die prijs is wel enigzins logisch te noemen, maar tzijn toch een hoop stuivers voor zo'n kleine auto... :playcar: Wel een hele leuke natuurlijk, maar eelijk gezegd zou ik liever een M3 van 1,5 jaar oud kopen met 25dkm ofzo. Lijkt me ook wat meer value for money.....
- JP
Komt binnenkort in een gelimiteerde (nou....?) oplage van 5000stuks
Meer info later (Nee, geen bronvermelding)
Meer info later (Nee, geen bronvermelding)
- RutgerK
-
1 woord ---> onderstuur.
Maak een RS3 rwd en er is weer een potentiele koper extra
Maak een RS3 rwd en er is weer een potentiele koper extra
- wjn
Als ze voortborduren op het Golf R platform kan elke RWD inpakken.
(De R is al een dikke seconde sneller als een 130i met M-pakket op Hockenheim)
Of het leuk rijden is, is een andere vraag.
(De R is al een dikke seconde sneller als een 130i met M-pakket op Hockenheim)
Of het leuk rijden is, is een andere vraag.
-
Altijd snelheid voorin de mond en rondetijden.
Dat boeit alleen als je races wilt winnen. Voor de rest is het borrelpraat.
Fun moet je met een auto hebben. Voorwiel aandrijving met achterwiel ondersteuning is niks. De R8 heeft wel een goeie setup. Maar dat zal wel niet onder die RS3 komen wat je ook al aan het filmpje kan zien. Onderstuur heaven.
Fun moet je met een auto hebben. Voorwiel aandrijving met achterwiel ondersteuning is niks. De R8 heeft wel een goeie setup. Maar dat zal wel niet onder die RS3 komen wat je ook al aan het filmpje kan zien. Onderstuur heaven.
- Knot
De 3 heeft toch altijd de makke diffs? Vanaf de A4 is het volgens mij wel in orde.
-
Rico schreef:340pk.. super allemaal, maar wie betaald er nou minimaal 65000 euro tot wel 75000 euro voor een hothatch ?
Mensen die een ///M1 nemen?

Het is eerder achterwiel aandrijving met voorwiel ondersteuningAndre schreef:Altijd snelheid voorin de mond en rondetijden.

New technology likely to be offered on the RS3 includes the option of Audi’s torque vectoring sport rear differential, which keeps understeer to a minimum. As with the larger RS5, the model is expected to be available with the new Quattro centre differential, which shifts up to 85 per cent of power to the rear wheels.
Read more: http://www.autoexpress.co.uk/news/autoe ... z0tGsG35QV
- stefan740
Als we dan toch zeiken, dat is optioneel. Niet standaard dus.
- ErikMartijn
Met dat differentieel KAN hij 85% naar de achterwielen sturen, dat is standaard nog steeds gewoon 50/50 denk ik.
40/60 volgens mij. Met de geweldige 5cyl turbo uit de TT RS moet het haast wel een succes wordenErikMartijn schreef:Met dat differentieel KAN hij 85% naar de achterwielen sturen, dat is standaard nog steeds gewoon 50/50 denk ik.

Laatst gewijzigd door DG op 10 jul 2010, 12:07, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
@DG je bent met de RS3 in de war met de R8 denk ik, rwd met fwd ondersteuning? Sinds wanneer?De R8 ja, de rest....
Alle mooie middendifs blabla op de nieuwe S4/RS5 ten spijt, aldus het hele internationale journaille, het is 't nét niet.Deze ook niet...... De enige die dat PERFECT heeft is de R8.Maar da's ook 'n andere layout.
Alle mooie middendifs blabla op de nieuwe S4/RS5 ten spijt, aldus het hele internationale journaille, het is 't nét niet.Deze ook niet...... De enige die dat PERFECT heeft is de R8.Maar da's ook 'n andere layout.
Andre zei dat het FWD met RWD ondersteuning is. Met 40/60 standaard en tot 85% van het vermogen op de achterwielen is het eerder een RWD met FWD ondersteuning.Robin schreef:@DG je bent met de RS3 in de war met de R8 denk ik, rwd met fwd ondersteuning? Sinds wanneer?De R8 ja, de rest....

Lijkt wel een beetje alsof je niet wilt dat dit een leuke auto wordt. Hij is nog niet eens uit of je begint al met afzeiken. Ben je bang dat dit een BMW 1 serie killer wordt?
-
In theorie wel ja.DG schreef:Andre zei dat het FWD met RWD ondersteuning is. Met 40/60 standaard en tot 85% van het vermogen op de achterwielen is het eerder een RWD met FWD ondersteuning.Robin schreef:@DG je bent met de RS3 in de war met de R8 denk ik, rwd met fwd ondersteuning? Sinds wanneer?De R8 ja, de rest....

Ik volg eigenlijk alle Audi (R)S testen....en 't is allemaal neutraal tot onderstuur in de praktijk....
Ook in de nieuwe SPORTAUTO RS5 vs M3....ik bespaar je de uitslag....

-
DG schreef:
Lijkt wel een beetje alsof je niet wilt dat dit een leuke auto wordt. Hij is nog niet eens uit of je begint al met afzeiken. Ben je bang dat dit een BMW 1 serie killer wordt?
Jij ziet 't als afzeiken, sorry als je dat zo leest, ik zie het als de realiteit. Ik vind dat Audi erg mooie karren bouwt. Serieus,.
- Sperdy
Exact, de 1Mcoupe is dus de concurrent. Zelfde prijs, zelfde vermogen. Dit worden dus de dog-fights. Als je voor een RS3 in bent, ben je dat ook voor een 1Mcoupe. Tenzij je om de een of andere reden niets met BMW hebt. Audi S3 maakte gehakt van de 130i qua rondetijd ed. Dit wordt dus leuk.Marc RS4 schreef:Rico schreef:340pk.. super allemaal, maar wie betaald er nou minimaal 65000 euro tot wel 75000 euro voor een hothatch ?
Mensen die een ///M1 nemen?![]()
-
De RS3 is geloof ik wel als een sportback -dus 5 deurs- leverbaar,das wel een voordeel...
- RutgerK
De RS3 heb ik tot nu toe alleen als Sportback variant gezien. Ik vraag mij af of er een 3-deurs versie komt gezien de TT-RS.
In het filmpje op 1.02 zie je dat de RS3 best tot overstuur aangezet kan worden. De kopers van de RS3 zal toch een andere doelgroep zijn dan de M1. Ik verwacht dat de M1 minder zal verkopen omdat het vooral een 2-zitter is terwijl de RS3 als vierzitter zijn aantrekkingskracht heeft. Concurrentie voor de M1 zal van de TT-RS moeten komen.
In het filmpje op 1.02 zie je dat de RS3 best tot overstuur aangezet kan worden. De kopers van de RS3 zal toch een andere doelgroep zijn dan de M1. Ik verwacht dat de M1 minder zal verkopen omdat het vooral een 2-zitter is terwijl de RS3 als vierzitter zijn aantrekkingskracht heeft. Concurrentie voor de M1 zal van de TT-RS moeten komen.
-
TT RS is buiten z'n looks een best fijne Audi inderdaad.
Bij 1:01 duikt ie wat onderstuurd over de neus erin en bij 1:02 zie je dit:

Verder goed punt betr de meer multifunctionele RS3 tov de M1...
Dan zie jij 'n ander filmpje dan ik ben ik bang....RutgerK schreef: In het filmpje op 1.02 zie je dat de RS3 best tot overstuur aangezet kan worden. De kopers van de RS3 zal toch een andere doelgroep zijn dan de M1. Ik verwacht dat de M1 minder zal verkopen omdat het vooral een 2-zitter is terwijl de RS3 als vierzitter zijn aantrekkingskracht heeft. Concurrentie voor de M1 zal van de TT-RS moeten komen.
Bij 1:01 duikt ie wat onderstuurd over de neus erin en bij 1:02 zie je dit:
Laatst gewijzigd door Robin op 10 jul 2010, 13:28, 2 keer totaal gewijzigd.
- RutgerK
Ik zeg niet dat er heel veel overstuur is, maar de achterkant komt hier wel wat om itt het verwachte overstuur.Robin schreef:TT RS is buiten z'n looks een best fijne Audi inderdaad.
Dan zie jij 'n ander filmpje dan ik ben ik bang....RutgerK schreef: In het filmpje op 1.02 zie je dat de RS3 best tot overstuur aangezet kan worden. De kopers van de RS3 zal toch een andere doelgroep zijn dan de M1. Ik verwacht dat de M1 minder zal verkopen omdat het vooral een 2-zitter is terwijl de RS3 als vierzitter zijn aantrekkingskracht heeft. Concurrentie voor de M1 zal van de TT-RS moeten komen.

-
Welke achterkant?

Het laatste 'verwachte overstuur'bedoel je 'onderstuur'' mee denk ik? Want dat heeft ie bij 1:01 , no doubt.

Het laatste 'verwachte overstuur'bedoel je 'onderstuur'' mee denk ik? Want dat heeft ie bij 1:01 , no doubt.