Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie

Wat gaat DF stemmen?

CDA
4
2%
PvdA
8
4%
D66
21
11%
PVV
53
27%
Groen Links
2
1%
SP
2
1%
CU
2
1%
VVD
87
44%
SGP
2
1%
PVDD
1
1%
Verdonk
0
Geen stemmen
Blanco
14
7%

Totaal aantal stemmen: 196

PD power

Re: Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?

Bericht door PD power » 13 jun 2010, 12:06

HansD schreef:
Niels schreef:Tja soms kijken mensen niet verder dan hun neus lang is natuurlijk :wink:
Dat is afgelopen woensdag wel gebleken ja (noem er bewust geen partij bij, dat mag iedereen voor zichzelf uitmaken).
Dat gebeurt al heel lang, want er wordt al heel lang links gestemd.... :mrgreen:

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 13 jun 2010, 12:16

Maus335i schreef: Dit soort berichten dan ook weer:

http://frontpage.fok.nl/nieuws/390017/1 ... lders.html

Negatief imago Limburg door Wilders.... echt zum kotsen! Mooi zo'n schijndemocratie......
Ik wil net zeggen, idereen die wel eens in Limburg is geweest weet dat ze voor een
negatief imago geen Wilders nodig hadden.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 13 jun 2010, 12:17

Maus335i schreef:Moet me trouwens even van het hart dat veel mensen op dit moment de pot verwijten datie zwart ziet. Want "PVV stemmers" in het algemeen zijn mensen zonder hersenen, nazi's en weet ik veel wat er allemaal over geroepen wordt. Terwijl ze juist dit soort dingen de PVV verwijten. Dan heb je een enorme plaat voor je hoofd als je het mij vraagt.
Doet dit je ergens aan denken:
Afbeelding

GS is vrij gekleurd, maar het is wel gebeurd:
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... rt_pv.html
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... en_pv.html

Verandering zonder een slag of stoot zal het niet worden.

JP

Bericht door JP » 13 jun 2010, 12:22

Ravin ///M schreef:

Negatief imago Limburg door Wilders.... echt zum kotsen! Mooi zo'n schijndemocratie......
Ik wil net zeggen, idereen die wel eens in Limburg is geweest weet dat ze voor een
negatief imago geen Wilders nodig hadden.
Inderdaad :thumbup: daar hebben WE in de zomer alleen maar wat dronken 'Hollanders' voor nodig....

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 13 jun 2010, 12:56

Niet om mekaar aan te vallen maar gewoon nog ff een stukje discussie :) :
Maus335i schreef:Het zal wel aan mij liggen hoor maar..

http://www.pvv.nl/index.php/component/c ... kabinet-in

Dit is toch gewoon een heel plausibel verhaal van een politicus? Probleem is dat iedereen zo'n bericht gekleurd leest, vaak beinvloed door media en/of zogenaamde BN'ers met de ballen verstand van politiek.
Dat zal best maar Wilders heeft een aantal punten erbij die van dermate niveau zijn dat ik er klaar mee ben. Dan verdiep ik me er ook niet verder in want dat is zonde van de tijd. In dit artikel komt het misschien allemaal goed doordacht over maar die man heeft bijvoorbeeld over alleen de Islam al zoveel (domme) onzin uitgekraamd dat ik hem incapabel acht op welk gebied dan ook want die hijverdiept zich imho onvoldoende in de materie. Maar goed, zo kijk ik er tegenaan natuurlijk.
Maus335i schreef: Moet me trouwens even van het hart dat veel mensen op dit moment de pot verwijten datie zwart ziet. Want "PVV stemmers" in het algemeen zijn mensen zonder hersenen, nazi's en weet ik veel wat er allemaal over geroepen wordt. Terwijl ze juist dit soort dingen de PVV verwijten. Dan heb je een enorme plaat voor je hoofd als je het mij vraagt.
PVV stemmers en PVV allebei verwijten dat ze dom/nazi’s zijn is toch een passende puzzel of snap ik de zin niet?

Vooropgesteld vind ik de Wilders aanhang in dit topic zeker niet dom maar in mijn optiek eerder wat “kort door de bocht” als het gaat om analyses van dingen en conclusies. Ik kan me in een hoop dingen vinden (van b.v. Michel) maar het dekt voor mij absoluut niet de gehele lading. Daarnaast zijn mensen nogal snel onder de indruk met een grote waffel en gevatte opmerkingen. In zijn algemeenheid durf ik wel te stellen dat het aandeel hoger opgeleiden niet het grootste aandeel vertegenwoordigen binnen de PVV stemmers :wink: Ik kwam laatst op een Hyves terecht van een jongen waar ik vroeger mee omging en die bleek ineens grote interesse in de politiek te hebben. Ook bleek ie lid van de Wilders Hyves te zijn :lol: Laat ie eerst maar eens een baan zoeken dacht ik bij mezelf…. Maar het was wel weer een bevestiging voor mij iig.

Hadden ze dat negatieve imago niet al door Verhagen :mrgreen:

Niels

Bericht door Niels » 13 jun 2010, 13:01

Overigens vind ik dit gewoon "actie - reactie"
smiley schreef:
Doet dit je ergens aan denken:
Afbeelding
Hoeveel Turken (bijvoorbeeld) zijn wel niet zelfstandig ondernemer? Je voelt je wel ongewenst in dit land door de PVV maar de stemmers die dat bevestigen moeten wel weer welkom in jouw winkel zijn zeker :?:

Fernando

Bericht door Fernando » 13 jun 2010, 13:12

Afbeelding
'Venrayse moslims storen zich aan varken in kunstwerk'
11 jun 2010 17:11

Moslims in Venray storen zich aan een kunstwerk in de Limburgse plaats. Dat beweert in elk geval PvdA-raadslid Hayrettin Ünüvar.
Een varken is een onderdeel van het gewraakte sculptuur. Dat meldt de lokale krant Peel en Maas. Het beeld hoeft niet direct weg, maar Ünüvar dringt erop aan om voortaan ’rekening te houden met de multiculturele samenleving’. In de islam is het varken een onrein dier.
Verantwoordelijk wethouder Patrick van der Broeck heeft uitgelegd dat het niet de opzet is dat de kunst aanstootgevend is. ”Het varken is een verwijzing naar de intensieve veehouderij in Venray.”

bron: agd.nl

Totaal van de pot gerukt hoe ze het in hun hoofd halen om een varken af te beelden! Tegenwoordig een beetje rekening houden met elkaar is er ook al niet meer bij...

Michel P

Bericht door Michel P » 13 jun 2010, 13:18

Binnenkort varkens verboden op de kinderboerderij.......... :mrgreen:

En in 2012 varkensvlees in de slagerij.........

Michel

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 13 jun 2010, 13:21

frankv schreef:The day after the night before...

Wat ik interessant vind om te zien is hoe heel Nederland wist dat Balkenende niet nog eens lijsttrekker moest worden, maar een paar mensen in het CDA (zijnde het bestuur en Balkenende) dat niet door hadden en hem binnen een paar uur weer tot lijsttrekker bombardeerden met rampzalige gevolgen voor het CDA. Want 4e partij, daar herstel je denk ik niet snel van.

Een aantal jongere CDA-ers waaronder Eurlings vertrok daarop en nu weet Balkenende zelf ook wat al lang broeide in Nederland, dat het mooi geweest was met Balkenende. Ik heb hem altijd een vreselijke premier gevonden, ik had hem alleen de wijsheid gegund om geen lijststrekker te worden en met opgeheven hoofd te vertrekken ipv zoals nu.

Mijn Groenlinks heeft er een paar zetels bij, ze zullen wel mee gaan doen en hopelijk samen met D66 en de VVD zorgen voor een open internet en digitale burgerrechten ipv a-la-PVV preventieve arrestatie in te gaan voeren. Het enige obstakel is daar nog Fred Teeven. Die raken we niet kwijt denk ik.

Tenzij het PVDA-PVV-D66-GL wordt!
Lijkt mij een prima combinatie..

VVD en D'66 als liberalen om een aantal zaken grondig aan te pakken, PvdA en GL voor de wat socialere zaken. Mijn zegen hebben ze 8)

PVV in het kabinet lijkt me niet zo heel erg handig. Voordat de 1e kamer opnieuw gekozen is, wat de PVV toch echt nodig heeft, is die zeepbel alweer uit elkaar geklapt.

Niels

Bericht door Niels » 13 jun 2010, 13:24

Michel P schreef:Binnenkort varkens verboden op de kinderboerderij.......... :mrgreen:

En in 2012 varkensvlees in de slagerij.........

Michel
:mrgreen:

Dat overal begrip voor moeten hebben daar word je wel zo moe van af en toe....

GTRene

Bericht door GTRene » 13 jun 2010, 13:24

los van het feit dat dat sculptuur er niet uit ziet, maar echt schijt aan wat hun in zoiets zien, hallo straks mag je zelfs geen varkens meer houden, ze passen zich maar aan, in NL is een varken geen onrein dier, en wie bepaalt wat onrein is...iemand uit een ver verleden? kom op zeg, grow up.
Moslims in Venray storen zich aan een kunstwerk in de Limburgse plaats. Dat beweert in elk geval PvdA-raadslid Hayrettin Ünüvar.
Een varken is een onderdeel van het gewraakte sculptuur. Dat meldt de lokale krant Peel en Maas. Het beeld hoeft niet direct weg, maar Ünüvar dringt erop aan om voortaan ’rekening te houden met de multiculturele samenleving’. In de islam is het varken een onrein dier

Luco

Bericht door Luco » 13 jun 2010, 13:28

Niels schreef:Niet om mekaar aan te vallen maar gewoon nog ff een stukje discussie :) :

Ik kwam laatst op een Hyves terecht van een jongen waar ik vroeger mee omging en die bleek ineens grote interesse in de politiek te hebben. Ook bleek ie lid van de Wilders Hyves te zijn :lol: Laat ie eerst maar eens een baan zoeken dacht ik bij mezelf…. Maar het was wel weer een bevestiging voor mij iig.

GODGOD je kent 1 iemand die wilders stemt en geen werk heeft en dat bevestigd voor jouw de hele pvv
Wie is hier nu kort door de bocht??

Shakes

Bericht door Shakes » 13 jun 2010, 13:29

Misschien valt een afbeelding van Mohammed beter in de smaak :drinking: (alcoholvrij icoon)

JP

Bericht door JP » 13 jun 2010, 13:33

Ga wel beginnen met het maken van een kunstwerk met een schaap.....

Michel P

Bericht door Michel P » 13 jun 2010, 13:33

Luco schreef:
Niels schreef:Niet om mekaar aan te vallen maar gewoon nog ff een stukje discussie :) :

Ik kwam laatst op een Hyves terecht van een jongen waar ik vroeger mee omging en die bleek ineens grote interesse in de politiek te hebben. Ook bleek ie lid van de Wilders Hyves te zijn :lol: Laat ie eerst maar eens een baan zoeken dacht ik bij mezelf…. Maar het was wel weer een bevestiging voor mij iig.

GODGOD je kent 1 iemand die wilders stemt en geen werk heeft en dat bevestigd voor jouw de hele pvv
+1

Shakes

Bericht door Shakes » 13 jun 2010, 13:36

Misschien heeft Niels het wel over de laagdrempeligheid.

Henk en Ingrid was het toch?

smiley

Bericht door smiley » 13 jun 2010, 13:37

partyondude schreef:PVV in het kabinet lijkt me niet zo heel erg handig. Voordat de 1e kamer opnieuw gekozen is, wat de PVV toch echt nodig heeft, is die zeepbel alweer uit elkaar geklapt.
Als de pvv de oppositie wordt ingedrukt, en er wordt weer 4 jaar aan pappen en nathouden gedaan, komt de pvv over 4 jaar 2 x zo groot terug.
Dus of mee laten doen, of de ideen die niet eens zo raar zijn stelen en invoeren, want het volk wil een ruk naar rechts. En wie dat uitvoerd, intereseerd ze geen hol.

Alle combo's zonder de pvv zijn een ruk naar links:
http://nos.nl/artikel/163310-welke-coal ... jn-er.html
Voedingsbodem voor de komende 4 jaar.

Bram

Bericht door Bram » 13 jun 2010, 13:42

Dat zou kunnen wat je zegt, kan inderdaad averechts werken.

Aan de andere kant hebben we nu allemaal gewoon behoefte aan een stabiel kabinet en eerlijk gezegd maakt het me geen hol uit hoe dat eruit ziet, als het maar stabiel is zodat een aantal broodnodige hervormingen en bezuinigingen doorgevoerd kunnen worden.

En dat zie ik met de PVV in de regering dus niet zomaar gebeuren, die gewenste stabiliteit.

Ik denk dat men in Den Haag met de handen in het haar zit, met deze uitslag is gewoon niets te formeren wat het 4 jaar lang op stabiele wijze volhoudt.

dvh

Bericht door dvh » 13 jun 2010, 13:47

Die mensen die zich storen aan dat kunstwerk zullen blij zijn als de PVV in de coalitie komt.
Die wil namelijk flink gaan schrappen in de kunstsubsidie's :mrgreen:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 13 jun 2010, 13:56

Stabiliteit wordt geborgd door een coalitie die IMHO uit zo min mogelijk partijen bestaat. Hoe meer partijen, hoe meer compromissen.......................vroeg of laat voelt een van deze partijen zich niet begrepen, gefrustreerd en is uit op wraak......................dus instabiel.

In die zin; liever een coalitie uit 3 dan uit 4 partijen..................FWIW

smiley

Bericht door smiley » 13 jun 2010, 13:57

dvh schreef:Die wil namelijk flink gaan schrappen in de kunstsubsidie's :mrgreen:
Want 530 miljoen vorig jaar is peanuts, en kan best wat onhoog?
http://www.cultuursubsidie.nl/downloads ... 9-2012.pdf
96.000 kunstenaars hebben we in nederland.
http://www.kunstsubsidiedebat.nl/Kunste ... erland.pdf

Wat mij betreft mag het gros aan het werk gaan, en s'avonds in eigen tijd, en van eigen geld lekker kleien.
En als ze goed genoeg zijn, en hun broek op kunnen houden, ga ik met liefde een stukkie kunst kopen om mijn doorzon wat op te fleuren.

GTRene

Bericht door GTRene » 13 jun 2010, 13:59

dvh schreef:Die mensen die zich storen aan dat kunstwerk zullen blij zijn als de PVV in de coalitie komt.
Die wil namelijk flink gaan schrappen in de kunstsubsidie's :mrgreen:
whaha, scherp :clap:

Bram

Bericht door Bram » 13 jun 2010, 14:03

romo schreef:Stabiliteit wordt geborgd door een coalitie die IMHO uit zo min mogelijk partijen bestaat. Hoe meer partijen, hoe meer compromissen.......................vroeg of laat voelt een van deze partijen zich niet begrepen, gefrustreerd en is uit op wraak......................dus instabiel.

In die zin; liever een coalitie uit 3 dan uit 4 partijen..................FWIW
Ben ik me je eens.

Vandaar dus ook mijn opmerking dat men in Den Haag zeer waarschijnlijk met de handen in het haar zit. Hier valt geen chocola van te maken.

Peric

Bericht door Peric » 13 jun 2010, 15:07

Michel P schreef:
Luco schreef:

+1
+2

Ik ben al gestopt er me over druk te maken..
Laten we eerst 's kijken hoe de formatie uitpakt..

Wat me écht de strot uitkomt is dat er constant geblaat wordt dat de PVV een 'one-issue-patij' is. Lees nou het partijprogramma 's. En luister nou 's wat Wilders constant zegt. 'Je bent van harte welkom als je je aanpast en gewoon meedoet in de maatschappij'. Hij sluit helemaal niemand uit. Hij geeft alleen aan dat het opvallend is dat de meeste problemen van 1 groep komt. En daar kun je het mee eens zijn of niet, de cijfers spreken voor zich.

smiley

Bericht door smiley » 13 jun 2010, 15:28

Peric schreef:Laten we eerst 's kijken hoe de formatie uitpakt..
Precies.
VVD staat met de rug tegen de muur. Het gros van de overwinning bestaat uit gematigd pvv publiek dat taktisch gestemd heeft. Geert dropt de 67 als showstopper, nog voor het eerste glas overwinningschampagne leeg is, en heeft de laatste weken gebruikt om de boel salonfähig te maken.
Het cda moet nog effe de schijn hooghouden, maar zal met plezier aanschuiven.

Als dit niet lukt krijgt volgende keer alles op rechts klappen, behalve de pvv, dus nieuwe verkiezingen zijn ook geen directe optie voor rutte.
Geert heeft zijn kaarten goed gespeeld.
De tijd zal het leren wat het gaat worden, maar spannend is het wel allemaal.

Plaats reactie