Dit is toch belachelijk?
-
Tom
Dit is toch belachelijk?
Afgelopen week kreeg ik een brief van de ING bank. Er hadden afgelopen half jaar twee overboekingen plaatsgevonden naar een ABN rekening van mij. Beide boekingen waren niet voor mij bestemd. Ik moest dat bedrag (totaal 25 euro) binnen een maand terugboeken, anders zouden ze, op basis van een gedragscode, mijn adresgegevens vrijgeven.
Nagekeken en dat klopt, beide overboekingen waren op een spaarloonrekening terecht gekomen. Ik had er niet bij stilgestaan, er stond geen beschrijving bij en dacht dat het van een administratiebureau afkwam.
Ik dus met de ING gebeld dat ik daar niet bij kan (die bedragen staan voor vier jaar vast) en het mij niet verstandig leek om vanaf mijn prive ING rekening dit bedrag over te maken, zien ze dat wel als een afgehandelde zaak? Volgens de dame aan de lijn zou het misschien wel goedkomen, maar ze raadde mij aan het via de ABN te regelen.
Vervolgens met de ABN gebeld wat de mogelijkheden waren. Inderdaad, overboeken vanaf een spaarloonrekening was niet mogelijk. Die bedragen staan vast. Ik moest ervoor naar kantoor komen om een speciale procedure in gang te zetten. Ook die medewerker leek het niet verstandig vanaf een 'vreemd' (mijn prive) rekeningnummer over te maken.
Oftewel ik bel 2x naar een 0900 nummer en moet ook nog eens naar een kantoor komen om dit probleem op te lossen. Vanwege een fout van een wildvreemde. 't Is mijn fout niet, ook door de bank is dus niet gecontroleerd of rekeningnummer en naam wel matcht.
Zal de ING maar een korte mail sturen dat het een spaarloonrekening betreft en ik er niet bij kan. Ook belachelijk dat ik nu kosten moet maken.
Nagekeken en dat klopt, beide overboekingen waren op een spaarloonrekening terecht gekomen. Ik had er niet bij stilgestaan, er stond geen beschrijving bij en dacht dat het van een administratiebureau afkwam.
Ik dus met de ING gebeld dat ik daar niet bij kan (die bedragen staan voor vier jaar vast) en het mij niet verstandig leek om vanaf mijn prive ING rekening dit bedrag over te maken, zien ze dat wel als een afgehandelde zaak? Volgens de dame aan de lijn zou het misschien wel goedkomen, maar ze raadde mij aan het via de ABN te regelen.
Vervolgens met de ABN gebeld wat de mogelijkheden waren. Inderdaad, overboeken vanaf een spaarloonrekening was niet mogelijk. Die bedragen staan vast. Ik moest ervoor naar kantoor komen om een speciale procedure in gang te zetten. Ook die medewerker leek het niet verstandig vanaf een 'vreemd' (mijn prive) rekeningnummer over te maken.
Oftewel ik bel 2x naar een 0900 nummer en moet ook nog eens naar een kantoor komen om dit probleem op te lossen. Vanwege een fout van een wildvreemde. 't Is mijn fout niet, ook door de bank is dus niet gecontroleerd of rekeningnummer en naam wel matcht.
Zal de ING maar een korte mail sturen dat het een spaarloonrekening betreft en ik er niet bij kan. Ook belachelijk dat ik nu kosten moet maken.
-
Roy
Re: Dit is toch belachelijk?
Belachelijk inderdaad.
Hoeveel gezeik ik wel niet bij de ING hb gehad... pfff....
Hoeveel gezeik ik wel niet bij de ING hb gehad... pfff....
- duifjes.com
Denk ik te simpel dat je die 2x 25euro van een gewone rekening ff overboekt? naar diegene waar het vandaan kwam?
- frankv
normaliter wordt zoiets gecorrigeerd lijkt me, blijkbaar kon dat niet met je spaarloonrekening en dus ben je in het "dan sturen we maar een brief" traject terecht gekomen
op zich wel vreemd, dergelijke fouten zullen echt wel vaker optreden en met 50 euro is het ngo eens van je prive over te boeken, maar wat als iemand foutief 10.000 op je spaarloonrekening zet?
op zich wel vreemd, dergelijke fouten zullen echt wel vaker optreden en met 50 euro is het ngo eens van je prive over te boeken, maar wat als iemand foutief 10.000 op je spaarloonrekening zet?
-
Luco
frankv schreef:normaliter wordt zoiets gecorrigeerd lijkt me, blijkbaar kon dat niet met je spaarloonrekening en dus ben je in het "dan sturen we maar een brief" traject terecht gekomen
Als men aan kan tonen dat het verkeerd geboekt is kunnen ze ook van een spaarloonrekening terugboeken.
Maar abn is ook een kutbank
-
Tom
Dat stelde ik ook voor maar dat raadde zowel de ABN als ING het af! Wellicht kunnen ze dan niet zomaar controleren of ik eraan voldaan heb. Daarbij wil ik wel ff zwart op wit hebben dat ik eraan voldaan heb, zodat het case closed is.duifjes.com schreef:Denk ik te simpel dat je die 2x 25euro van een gewone rekening ff overboekt? naar diegene waar het vandaan kwam?
Het gaat dus om 25 euro in totaal!
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Ken je een normale bank dan?......................
Alleen eentje waar ik op kan zitten, dan houdt het wel ongeveer op..........................
Alleen eentje waar ik op kan zitten, dan houdt het wel ongeveer op..........................
- RVV
Gewoon 25 euro van je lopende rekening overboeken naar desbetreffende persoon met de vermelding dat het een terugstorting is van zijn overboeking.
Juridisch waterdicht.
Juridisch waterdicht.
- RVV
Oja ook leuk, als omschrijving erbij zetten, terugboeking ivm teveel betaling op vibrator Tarzan 
- duifjes.com
Daarom heeft Tom dat geld gekregen natuurlijk......ivm bekend rek.nr. voor dat bedrijfRico schreef:Oja ook leuk, als omschrijving erbij zetten, terugboeking ivm teveel betaling op vibrator Tarzan
- Kasteel
Laatst ook wat gezeur gehad met een betaling naar een verkeerde (probleem andersom), nadat adresgegevens vrij waren gegeven, bleek die man al meer dan 40 jaar dood. Rekening was niet opgeheven, omdat deze vermoedelijk nog beheert wordt, echter waren alleen de oude gegevens bekend. Doordat die man al zo lang overleden was, kon zowel de bank als de gemeente mij niks vertellen over wie het nu zou moeten beheren. Na 20 keer bellen, 3 maanden onderhanden, kwam ik hoger in de rangorde uit bij ABN en trokken zij het boete kleed aan en ontving ik mijn geld (nog voor het terug was van andere rekening). Naam/rekeningnummer kwamen niet overeen, maar blijkt dat bij betalingen boven de 1000 dat slechts steekproefsgewijs worden gecontroleerd.
- daNpy
Geld is door hun fout overgemaakt, hadden ze maar op moeten letten, jij weer 25 euro rijker.
- Geelhoed
Heb ik eens met 3800 euro gehad.
Kreeg eerst een brief van de andere bank, en toen ik het geld al teruggestort had kwam er een verzoek van de Postbank om 3800 euro op een tussenrekening te storten.
Kreeg eerst een brief van de andere bank, en toen ik het geld al teruggestort had kwam er een verzoek van de Postbank om 3800 euro op een tussenrekening te storten.
- Ravin ///M
Kutbanken. Ik ben er echt naar over om meer te eisen van ze, ik zie mezelf steeds meer als betalende klant en niet als iemand die een dienst van ze krijgt.
PS. Een duidelijker topictitel is geen overbodige luxe, als we allemaal zo gaan formuleren is er geen overzicht meer.
PS. Een duidelijker topictitel is geen overbodige luxe, als we allemaal zo gaan formuleren is er geen overzicht meer.
- Macboy
Tom heeft nog nooit overzicht gehad ...
Maar ook ik zou hier gewoon niks aan doen in eerste instantie. Hun fout, lossen zij het maar op als het kennelijk niet makkelijk kan. De bank kan toch ook gewoon EUR 25 uit eigen zak storten naar de rechtmatige eigenaar en dan moeten ze maar iets bedenken met Tom.
Maar ook ik zou hier gewoon niks aan doen in eerste instantie. Hun fout, lossen zij het maar op als het kennelijk niet makkelijk kan. De bank kan toch ook gewoon EUR 25 uit eigen zak storten naar de rechtmatige eigenaar en dan moeten ze maar iets bedenken met Tom.
-
Marco R.
Zo werkt dat dus niet.
- Stéphane
Toevallig soortgelijk iets gehad met Rabobank en Interpolis. Zij hadden ook iets verkeerd overgemaakt naar mij, wat ik helemaal niet gezien had. Kreeg ik een brief van Interpolis of ik bedrag x aan premie wilde betalen. Ik betaal gewoon premie, dus lijkt me onzin om dat dubbel te doen. Gebeld met bank en gevraagd wat ik ermee moest doen. Bank medewerker zei dat als de premie werd afgeschreven ik die brief kon negeren.
Vervolgens 2 weken later aangetekende (!) brief van Interpolis of ik wel even wil betalen. Bank weer gebeld, verhaal gedaan, gevraagd of ik dan nog wel verzekerd was. Dat werd bevestigd. Waarbij Interpolis mij vervolgens meldde dat dat niet zo was. Vervolgens werd ik weer terug gebeld door een of andere miep met als boodschap dat ik gewoon moest betalen. Ik nog een keer verhaal uitgelegd maar ze begreep er geen hout van.
Lang verhaal kort: zij hadden foutieve verrekening gedaan, waardoor ik achteraf bleek alsnog wel iets te moeten betalen. Heb ik ook gedaan uiteraard. Manager naar wie ik het daar uiteindelijke geëscaleerd had kwam vrijdag met excuus verhaal (fouten hier, fouten daar, zus en zo) en wou mij een bos bloemen aanbieden.
Waarop ik zei dat ik geen bloemen hoefde te hebben, maar dat ze me dan maar een Doorlopende Reisverzekering gratis mochten aanbieden. Dus ik heb nu voor de rest van het jaar een door Rabobank zelf betaalde DRV in met de meest uitgebreide dekking. Vond ik wel mooi geregeld.
Mocht ook wel ook na het gezeur wat er aan vooraf ging trouwens, mede als gevolg van compleet niet nadenkende herten aan hun kant
Vervolgens 2 weken later aangetekende (!) brief van Interpolis of ik wel even wil betalen. Bank weer gebeld, verhaal gedaan, gevraagd of ik dan nog wel verzekerd was. Dat werd bevestigd. Waarbij Interpolis mij vervolgens meldde dat dat niet zo was. Vervolgens werd ik weer terug gebeld door een of andere miep met als boodschap dat ik gewoon moest betalen. Ik nog een keer verhaal uitgelegd maar ze begreep er geen hout van.
Lang verhaal kort: zij hadden foutieve verrekening gedaan, waardoor ik achteraf bleek alsnog wel iets te moeten betalen. Heb ik ook gedaan uiteraard. Manager naar wie ik het daar uiteindelijke geëscaleerd had kwam vrijdag met excuus verhaal (fouten hier, fouten daar, zus en zo) en wou mij een bos bloemen aanbieden.
Waarop ik zei dat ik geen bloemen hoefde te hebben, maar dat ze me dan maar een Doorlopende Reisverzekering gratis mochten aanbieden. Dus ik heb nu voor de rest van het jaar een door Rabobank zelf betaalde DRV in met de meest uitgebreide dekking. Vond ik wel mooi geregeld.
Mocht ook wel ook na het gezeur wat er aan vooraf ging trouwens, mede als gevolg van compleet niet nadenkende herten aan hun kant
- daNpy
"Klant is koning" geld al heel lang niet meer in Nederland.
Zeker niet bij (grote) bedrijven waar je telefonisch van afhankelijk bent (bank, inetprovider, telefoonmaatschappijen, energiemaatschappijen etc). Ook nog 0900 betalen om de "klantenservice" te kunnen bereiken
Zeker niet bij (grote) bedrijven waar je telefonisch van afhankelijk bent (bank, inetprovider, telefoonmaatschappijen, energiemaatschappijen etc). Ook nog 0900 betalen om de "klantenservice" te kunnen bereiken
- Macboy
Tegen 0900 nummers heb je al jaren een handige lijst die op het net circuleert met rechtstreekse nummers hoor. Dat is al lang geen probleem meer.
Nee dat begrijp ik, daarom schreef ik ook bewust "in eerste instantie". Ik zou pas op het laatste moment hier iets aan doen.Marco R. schreef:Zo werkt dat dus niet.
- Jelmer850i
Zakelijk gezien problemen met ING en ABN beide kut.
Goed kan je wel overstappen naar wat anders maar daar zal het ook wel weer klote zijn.
Prive zit ik bij de rabo, geen problemen, maar heb ook niets nodig behalve iets waar ik geld op kan zetten.
Het vreemdste vondt ik nog dat ze de automatisch incasso dienst zien als een krediet
Rare lui
Goed kan je wel overstappen naar wat anders maar daar zal het ook wel weer klote zijn.
Prive zit ik bij de rabo, geen problemen, maar heb ook niets nodig behalve iets waar ik geld op kan zetten.
Het vreemdste vondt ik nog dat ze de automatisch incasso dienst zien als een krediet
Rare lui
- Robin Hartog
ABN kut? Nog nooit problemen mee gehad eigenlijk.
Maar wel raar verhaal @ OP zeg.
Maar wel raar verhaal @ OP zeg.