Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?
- Ravin ///M
Re: Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?
+999 Xav,
en dan later schrikken van dat wat ze ermee doen
en dan later schrikken van dat wat ze ermee doen
- Niels
- Auto: Prius+
Tja regeren is vooruit zien

-
Luco
Alle Wilder bashers worden ook de grens overgezet

- RutgerK
Ze kan niet op een Australisch paspoort dezelfde rechten krijgen als op een Nederlands paspoort. Ze mag wel van de Nederlandse overheid over een deel van d'r verdiensten 52% aan de Belastingdienst afdragen maar mag geen stem uitbrengen voor de nationale en provinciale politiek. Als je tot die 'happy few' behoort die, volgens velen meer te zeggen in het land zou moeten hebben omdat ze substantieel aan de inkomsten van de overheid bijdraagt, dan is het zuur dat je plichten hebt zonder bijbehorende rechten. Een Nederlands paspoort is de beloning voor leven in de samenleving conform de regels, normen en waarden van de samenleving. De wrange bijkomstigheid is dat je afstand MOET doen van je achtergrond.Luco schreef:RutgerK schreef:Luco, met respect maar ik denk dat je heel erg praat vanuit een situatie dat dubbele nationaliteiten in het directe omgeving geen issue is.
Mijn vriendin komt uit Australië. Waarom zou zij afstand moeten doen van het land waar is geboren en getogen, voor een Nederlands paspoort? Ik zie er het nut niet van in. Sterker nog zij voelt zich minder Nederlandse juist als zij afstand moet doen van haar Australische nationaliteit.
Jouw vriendin kiest dan toch om australisch te blijven en dat staat nu ook geregistreerd, dus daar zie ik geen verschil in. Mag ze trots op zijn![]()
Je hoeft dus nergens afstand van te doen, je mag een keuze maken, gaat met name om de dubbele nationaliteiten, dat is de grootste flauwekul die er is.
En geloof me ook in de huidige regelgeving wordt geregistreerd dat er (voorbeeld) 20 turkse gezinnen in een bepaald gebied wonen en ook 3 nederlandse gezinnen van turkse afkomst, alleen daar hoor je niemand over omdat het nu stiekum gebeurd.
-
Luco
Ja Rutger, maar dan is het nog steeds een keuze.
Dat zijn hier nu eenmaal de regels, je mag pas stemmen als je de nederlandse nationaliteit hebt, lijkt me vrij logisch toch?
Belasting betaald iedereen die in nederland een uitkering heeft of inkomsten uit arbeid, dat heeft niks met stemmen te maken.
Uiteindelijk heeft jouw vriendin gekozen om haar eigen nationaliteit te behouden, dan heeft dat voor en nadelen.
Ik heb die voor en nadelen ook afgewogen en een andere keuze gemaakt.
Ik vind niet dat je daar dan over moet klagen, wat dan wel oneerlijk is dat de een wel twee nationaliteiten mag hebben en de anderen niet, dus afschaffen.
Dat zijn hier nu eenmaal de regels, je mag pas stemmen als je de nederlandse nationaliteit hebt, lijkt me vrij logisch toch?
Belasting betaald iedereen die in nederland een uitkering heeft of inkomsten uit arbeid, dat heeft niks met stemmen te maken.
Uiteindelijk heeft jouw vriendin gekozen om haar eigen nationaliteit te behouden, dan heeft dat voor en nadelen.
Ik vind niet dat je daar dan over moet klagen, wat dan wel oneerlijk is dat de een wel twee nationaliteiten mag hebben en de anderen niet, dus afschaffen.
- Michel P
+1GTRene schreef: eigenlijk is het op veel plekken op de wereld zo, dat je als leuk mee doet in het land waar je verblijft en de mensen/regels aldaar respecteerd, er weinig mensen moeilijk doen, je valt dan ook niet zo op.
Daar zijn we!!
- RutgerK
Sorry, je haalt precies het punt aan waar het om draait. Mijn vriendin heeft er NIET voor gekozen Australische te zijn, dat hebben haar ouders voor haar gedaan! Die Australische afkomst is ook geen keuzeproces maar een FEIT. Wat ze ook zou doen ze blijft een mens die geboren en getogen is in Australië en haar roots daar heeft liggen.Luco schreef:Ja Rutger, maar dan is het nog steeds een keuze.
Waar het om gaat is dat de Nederlandse maatschappij geen enkel nadeel ondervindt van een dubbele nationaliteit van mijn vriendin. Wat zij er wel voor terugkrijgt is de erkenning dat zij volledig geïntegreerd is in de Nederlandse samenleving en rechten krijgt bij de plichten die zij al langere tijd heeft.
En iedere Nederland mag wat mij betreft op zoek naar een tweede nationaliteit. Ik heb er geen moeite mee als Nederlanders zich blijvend vestigen in het buitenland en hun toekomst in dat land zien. Ik zou een groot voorstander zijn als Nederlanders in het buitenland, in hun nieuwe thuisland volledig stemrecht krijgen en ook nog eens trots mogen zijn op hun afkomst door het behoud van hun Nederlandse nationaliteit.
De hele discussie ook weer gebaseerd is op een negatieve insteek. Het draait in de kern vooral om criminele Turken en Marokkanen, maar wordt op nu een manier zogenaamd netjes verwoord door het algemeen te trekken. De kiezer denkt dat de dubbele nationaliteit criminaliteit bij 3e generatie 'allochtonen' in de hand werkt en zien het afschaffen als een oplossing voor criminaliteit.
- RutgerK
'Leuk meedoen' is inderdaad het gevoel wat je kan overhouden. Je wilt niet 'leuk meedoen' maar 'volwaardig meedoen'.Michel P schreef:+1GTRene schreef: eigenlijk is het op veel plekken op de wereld zo, dat je als leuk mee doet in het land waar je verblijft en de mensen/regels aldaar respecteerd, er weinig mensen moeilijk doen, je valt dan ook niet zo op.
Daar zijn we!!
-
Luco
Ze heeft er niet voor gekozen Australische te zijn, maar ze heeft wel de KEUZE om deze nationaliteit te behouden of om voor de nederlandse te kiezen.RutgerK schreef:Sorry, je haalt precies het punt aan waar het om draait. Mijn vriendin heeft er NIET voor gekozen Australische te zijn, dat hebben haar ouders voor haar gedaan! Die Australische afkomst is ook geen keuzeproces maar een FEIT. Wat ze ook zou doen ze blijft een mens die geboren en getogen is in Australië en haar roots daar heeft liggen.Luco schreef:Ja Rutger, maar dan is het nog steeds een keuze.
Waar het om gaat is dat de Nederlandse maatschappij geen enkel nadeel ondervindt van een dubbele nationaliteit van mijn vriendin. Wat zij er wel voor terugkrijgt is de erkenning dat zij volledig geïntegreerd is in de Nederlandse samenleving en rechten krijgt bij de plichten die zij al langere tijd heeft.
En iedere Nederland mag wat mij betreft op zoek naar een tweede nationaliteit. Ik heb er geen moeite mee als Nederlanders zich blijvend vestigen in het buitenland en hun toekomst in dat land zien. Ik zou een groot voorstander zijn als Nederlanders in het buitenland, in hun nieuwe thuisland volledig stemrecht krijgen en ook nog eens trots mogen zijn op hun afkomst door het behoud van hun Nederlandse nationaliteit.
De hele discussie ook weer gebaseerd is op een negatieve insteek. Het draait in de kern vooral om criminele Turken en Marokkanen, maar wordt op nu een manier zogenaamd netjes verwoord door het algemeen te trekken. De kiezer denkt dat de dubbele nationaliteit criminaliteit bij 3e generatie 'allochtonen' in de hand werkt en zien het afschaffen als een oplossing voor criminaliteit.
Het gaat erom dat de regels in NEDERLAND nu eenmaal zo zijn (het doet er niet toe of jij en ik het ermee eens ben of niet) behalve 1 bepaalde nationaliteit die mag wel twee nationaliteiten hebben en dat is raar.
Dus het MAG WEL OF NIET, gelijke monniken gelijke kappen.
- RutgerK
Luco, ik denk dat je het punt niet snap dat het geen keuze is en ook niet hoeft te zijn.
Het afschaffen van de dubbele nationaliteit kan geen doel zijn, slechts een middel voor iets anders. En het is een paardenmiddel!
Het afschaffen van de dubbele nationaliteit kan geen doel zijn, slechts een middel voor iets anders. En het is een paardenmiddel!
- Michel P
Dat noem ik woordjes neuken, meedoen kan niet halfbakken maar alleen volwaardig lijkt me!RutgerK schreef:'Leuk meedoen' is inderdaad het gevoel wat je kan overhouden. Je wilt niet 'leuk meedoen' maar 'volwaardig meedoen'.Michel P schreef:+1GTRene schreef: eigenlijk is het op veel plekken op de wereld zo, dat je als leuk mee doet in het land waar je verblijft en de mensen/regels aldaar respecteerd, er weinig mensen moeilijk doen, je valt dan ook niet zo op.
Daar zijn we!!
@Luco, idd ze kan een bewuste keuze maken. En gelijke monniken gelijke kappen. Ofwel wil je het NL paspoort, dan skip je de andere, kan dat niet op dat het andere land het niet toelaat, dan geen NL paspoort, laat men dan maar zelf aktie ondernemen naar het land waar zie niet geboren zijn.
Michel
- Snipe
We kunnen ook Marokko binnenvallen om daar de wet aan te passen.
- RutgerK
Ik vind het een treurige constatering dat er slechts met het argument 'het is zo' wordt gekomen.
Ik wacht met smart op een goede reden waaruit zou kunnen blijken dat een dubbele nationaliteit voor mijn vriendin nadelig is voor de Nederlandse samenleving.
Ik wacht met smart op een goede reden waaruit zou kunnen blijken dat een dubbele nationaliteit voor mijn vriendin nadelig is voor de Nederlandse samenleving.
- GTRene
de regels gelden dan voor een ieder...je kan niet jou misschien leuke mooie vriendin uitsluiten en die lelijke fortuinjager uit verweghistan niet bijwijze van.RutgerK schreef:Ik vind het een treurige constatering dat er slechts met het argument 'het is zo' wordt gekomen.
tis net als met de belastingen...als vele foute mensen frauderen e.d. moeten wij allen boeten om toch dat geld in de staatskas te krijgen enz enz.
niet leuk, but thats what it is...ik kende zelfs wat verweghistanen die ook dubbel paspoort en rijbewijs hadden
en ja de goeden lijden vaak onder de kwaadwillenden, daarom ook hardere aanpak van...of het nu "verweghistanen" zijn of urker volk bijwijze van (die hebben dan wel geen dubbel paspoort maar om andere zaken uit het verleden)
- Michel P
Die hebben geen olieSnipe schreef:We kunnen ook Marokko binnenvallen om daar de wet aan te passen.
- Michel P
Maar waarom wil ze wel en NL paspoort maar haar andere nationaliteit niet inleveren? Is ze niet zeker van haar zaak, wil ze terug en weet ze dat Australie strengen toelatingseisen heeft voor imigranten? Waarom dat achterdeurtje?RutgerK schreef:Ik vind het een treurige constatering dat er slechts met het argument 'het is zo' wordt gekomen.
Michel
-
Richardt.
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
In het geval van jouw vriendin misschien niet, van een hele hoop andere mensen met dubbele nationaliteit ook niet.Ik wacht met smart op een goede reden waaruit zou kunnen blijken dat een dubbele nationaliteit voor mijn vriendin nadelig is voor de Nederlandse samenleving.
Maar zoals zo vaak is er een groep die het voor de rest verpest en goed ook, daarom ben ik ook wel voorstander van slechts een nationaliteit.
- RutgerK
Ze wil het niet opgeven omdat er geen goede reden voor is om het wel te doen. Ze wil gewoon kunnen stemmen en volwaardig NL-staatsburger kunnen zijn in het land waar ze 20 jaar woont en haar Australische nationaliteit staat daarbij niet inde weg. Ze woont langer in Nederland dan het aantal jaren waarna iedere Nederland automatisch stemrecht krijgt.Michel P schreef:Maar waarom wil ze wel en NL paspoort maar haar andere nationaliteit niet inleveren? Is ze niet zeker van haar zaak, wil ze terug en weet ze dat Australie strengen toelatingseisen heeft voor imigranten? Waarom dat achterdeurtje?RutgerK schreef:Ik vind het een treurige constatering dat er slechts met het argument 'het is zo' wordt gekomen.
Michel
Of ze zeker is van haar zaak? Net zo zeker als de zorg die je moeder misschien nodig heeft in de laatste fase van haar leven. Ze heeft er in ieder geval geen zin in om op een toeristenvisum in Australië te moeten verblijven als dat aan de hand zou zijn.
Maar het gaat er ook niet om dat het een achterdeurtje is. Het is een onderdeel van je wezen,van je identiteit. Welk recht heeft een land om je dat te ontnemen?
- RutgerK
Omschrijf die groep dan en op welke manier het afschaffen van de dubbele nationaliteit een oplossing was/is?Richardt. schreef:In het geval van jouw vriendin misschien niet, van een hele hoop andere mensen met dubbele nationaliteit ook niet.Ik wacht met smart op een goede reden waaruit zou kunnen blijken dat een dubbele nationaliteit voor mijn vriendin nadelig is voor de Nederlandse samenleving.
Maar zoals zo vaak is er een groep die het voor de rest verpest en goed ook, daarom ben ik ook wel voorstander van slechts een nationaliteit.
- RutgerK
Nog even over die zekerheid over het wel of niet in Nederland blijven. Er zijn hier toch ook mensen die hebben aangegeven hun heil mogelijk in het buitenland te willen zoeken. Moeten we die dan nu ook het NL-staatsburgerschap al gaan ontnemen? 
- Michel P
Waarom de groep benoemen, dat is disciminatie, gewoon voor iedereen de zelfde regels. Dus omdat Australie streng is in de toelating wil ze dat paspoort ook behouden, dus ze moet klagen in Australie........RutgerK schreef:Omschrijf die groep dan en op welke manier het afschaffen van de dubbele nationaliteit een oplossing was/is?Richardt. schreef:In het geval van jouw vriendin misschien niet, van een hele hoop andere mensen met dubbele nationaliteit ook niet.Ik wacht met smart op een goede reden waaruit zou kunnen blijken dat een dubbele nationaliteit voor mijn vriendin nadelig is voor de Nederlandse samenleving.
Michel
-
Richardt.
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
+1Michel P schreef:
Waarom de groep benoemen, dat is disciminatie, gewoon voor iedereen de zelfde regels. Dus omdat Australie streng is in de toelating wil ze dat paspoort ook behouden, dus ze moet klagen in Australie........
Michel
Die kunnen ze wel houden, maar dan hebben ze in het buitenland dus waarschijnlijk ook minder rechten net als jouw vriendin.Nog even over die zekerheid over het wel of niet in Nederland blijven. Er zijn hier toch ook mensen die hebben aangegeven hun heil mogelijk in het buitenland te willen zoeken. Moeten we die dan nu ook het NL-staatsburgerschap al gaan ontnemen?
Nemen ze de identiteit van het andere land aan dan moet de NL'se identiteit ook gewoon vervallen in mijn ogen.
- RutgerK
Ik vraag niet om de groep te benoemen maar om de groep te beschrijven! Bij het beschrijven hoeven we toch niet bang te zijn om in discriminatie te eindigen. Het reden van de 'maatregel' is toch groter dan dat?Michel P schreef:
Waarom de groep benoemen, dat is disciminatie, gewoon voor iedereen de zelfde regels. Dus omdat Australie streng is in de toelating wil ze dat paspoort ook behouden, dus ze moet klagen in Australie........
Michel
Maar voor welke problemen is het verbieden van de dubbele nationaliteit nu een oplossing?
Mag ik trouwens de conclusie trekken dat je enkele en alleen met een NL-paspoort een volwaardig burger kan zijn in Nederland, met alle plichten en alle rechten?
-
Metchu
word tijd om er zo rustig aan er een einde aan te breien
-
Luco
Die conclusie kan je trekken.RutgerK schreef:Ik vraag niet om de groep te benoemen maar om de groep te beschrijven! Bij het beschrijven hoeven we toch niet bang te zijn om in discriminatie te eindigen. Het reden van de 'maatregel' is toch groter dan dat?Michel P schreef:
Michel
Maar voor welke problemen is het verbieden van de dubbele nationaliteit nu een oplossing?
Mag ik trouwens de conclusie trekken dat je enkele en alleen met een NL-paspoort een volwaardig burger kan zijn in Nederland, met alle plichten en alle rechten?
Maar is het in ander landen dan wel normaal om twee nationaliteiten te hebben?
Volgens mij niet.
Of ik het ermee eens ben is weer iets anders, maar je kan het nu eenmaal niet overal mee eens zijn.
Dat is nu eenmaal democratie, ik betaal ook voor mensen met kinderen terwijl wij ze niet willen, ben het er ook niet mee eens, maar dat zijn nu eenmaal de afspraken hier, wil je die veranderen moet je zelf de politiek ingaan of een partij kiezen die jouw mening deelt.