Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?
- HansD
- RVV
Re: Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?
Mooi draadje kan op slot 
- Michel P
Als de PVV genegeerd word bij de besprekingen ondanks de handrijking dan zal de reguliere politiek nog harder worden gestraft bij nieuwe verkiezingen. Dus Wilders speelt het spel tactisch sterk. VVD heeft het CDA hard aangepakt, maar daar zal schoonschip worden gemaakt, laat Leers en De Jager de boel maar op de rit zetten en die Verhagen ook nog even afserveren........ Dan kan er een frisse wind door de partij, en kunnen ze mee regeren. CDA is namelijk heel flexibel :twisted: generaal pardon NEE en toen opeens JA :twisted: om maar een mega switch ter herinnering te roepen.......
Michel
Michel
-
Luco
HansD schreef:Touche
Ach zolang het zo kan is het goed toch
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Cohen: kiezersbedrog door PVV DEN HAAG - PvdA-leider Job Cohen vindt het kiezersbedrog dat de PVV zo snel het breekpunt van de AOW loslaat. „Ja, het is wel anders aan de kiezers voorgespiegeld”, zei hij donderdag voorafgaand aan het eerste overleg van de nieuwe PvdA-fractie.
Hij is benieuwd wat voor consequentie dit heeft. Volgens Cohen kan het loslaten van een breekpunt het makkelijker maken om een coalitie te vormen, maar aan de andere kant vraagt de PvdA-leider zich af hoe betrouwbaar Geert Wilders dan is. „Het stelt blijkbaar niet zo veel voor wat hij vindt. Wat zijn zijn standpunten waard?“
Cohen beaamde dat Nederland een ruk naar rechts heeft gemaakt. „Daar zijn we niet geweldig blij mee”, zei hij. Cohen zei verder dat met hem overal over is te praten als het gaat om regeringsdeelname. „Wij hebben geen breekpunten.” Cohen pleitte voor een sterke en krachtige regering. Iedereen moet dan volgens hem wat inleveren van zijn standpunten
Dat is dus ook een flagrante leugen.......................
breekpunt PvdA; wij gaan niet met de PVV regeren................
Hij is benieuwd wat voor consequentie dit heeft. Volgens Cohen kan het loslaten van een breekpunt het makkelijker maken om een coalitie te vormen, maar aan de andere kant vraagt de PvdA-leider zich af hoe betrouwbaar Geert Wilders dan is. „Het stelt blijkbaar niet zo veel voor wat hij vindt. Wat zijn zijn standpunten waard?“
Cohen beaamde dat Nederland een ruk naar rechts heeft gemaakt. „Daar zijn we niet geweldig blij mee”, zei hij. Cohen zei verder dat met hem overal over is te praten als het gaat om regeringsdeelname. „Wij hebben geen breekpunten.” Cohen pleitte voor een sterke en krachtige regering. Iedereen moet dan volgens hem wat inleveren van zijn standpunten
Dat is dus ook een flagrante leugen.......................
breekpunt PvdA; wij gaan niet met de PVV regeren................
- HansD
Dat is geen reeël breekpunt aangezien dat toch niet gaat gebeuren, dan zouden zowel PVDA als PVV zich belachelijk maken.
- HansD
Luco schreef:HansD schreef:Touche![]()
Ach zolang het zo kan is het goed toch
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
110 Teletekst do 10 jun
Verhagen fractievoorzitter CDA
` De CDA-fractie heeft Maxime Verhagen
gekozen tot fractievoorzitter.
-
Luco
HansD schreef:Dat is geen reeël breekpunt aangezien dat toch niet gaat gebeuren, dan zouden zowel PVDA als PVV zich belachelijk maken.
De PVDA heeft inderdaad geen breekpunten, ze hebben de ruggegraat van een kwal en die breekt nooit :fy:
- HansD
Klopt, als toch iets regentenpartijen zijn zijn het wel PVDA en CDA.
- Snipe
Mwah. Ach. VVD, PvdA en PVV zijn de grootste partijen. De PVV zou je dan kunnen zien als middenpartij met een linkse economische agenda en een wat rechtser integratiebeleid.HansD schreef:Dat is geen reeël breekpunt aangezien dat toch niet gaat gebeuren, dan zouden zowel PVDA als PVV zich belachelijk maken.
Maar goed, iedere kans op een kabinet met de PVV lijkt me klein dus deze ook.
- RutgerK
MAil dat maar eens naar ome Geert dat de PVV de middenpartij is.Snipe schreef:Mwah. Ach. VVD, PvdA en PVV zijn de grootste partijen. De PVV zou je dan kunnen zien als middenpartij met een linkse economische agenda en een wat rechtser integratiebeleid.HansD schreef:Dat is geen reeël breekpunt aangezien dat toch niet gaat gebeuren, dan zouden zowel PVDA als PVV zich belachelijk maken.
Maar goed, iedere kans op een kabinet met de PVV lijkt me klein dus deze ook.
- SteV6
Ohhh no, die komen de eerste 8 jaar niet over deze klap heen. Of Balkenende moet een Lubbers streek uithalen door Verhagen een mes in de rug te steken zoals Lubbers bij Eelco Brinkman heeft gedaan.romo schreef:110 Teletekst do 10 jun
Overigens nog een staatskundige opmerking over wat stellingen enkele pagina's terug:
- De leden van de Eerste Kamer worden gekozen door de leden van de Povinciale Staten.
Dus is de belangrijke vraag voor elke eventuele coalitie met daarin de PVV:
- Hoe groot is de PVV in de Provinciale Staten?
Stephan
- RutgerK
De volgende verkiezingen voor de Provinciale Staten is 2 maart 2011. Ik ben benieuwd wat de PVV doet. De opkomst voor de Provinciale Staten is laag dus het activeren van een normaal gesproken stille groep kiezers kan grote veranderingen teweegbrengen.SteV6 schreef:Ohhh no, die komen de eerste 8 jaar niet over deze klap heen. Of Balkenende moet een Lubbers streek uithalen door Verhagen een mes in de rug te steken zoals Lubbers bij Eelco Brinkman heeft gedaan.romo schreef:110 Teletekst do 10 jun
Overigens nog een staatskundige opmerking over wat stellingen enkele pagina's terug:
- De leden van de Eerste Kamer worden gekozen door de leden van de Povinciale Staten.
Dus is de belangrijke vraag voor elke eventuele coalitie met daarin de PVV:
- Hoe groot is de PVV in de Provinciale Staten?
Stephan
- Snipe
Misschien vindt hij dat zelf ook wel. Ik denk dat Job Cohen wat meer moeite heeft om aan het idee te wennen.RutgerK schreef:MAil dat maar eens naar ome Geert dat de PVV de middenpartij is.
- Michel P
Luco schreef:HansD schreef:Dat is geen reeël breekpunt aangezien dat toch niet gaat gebeuren, dan zouden zowel PVDA als PVV zich belachelijk maken.
De PVDA heeft inderdaad geen breekpunten, ze hebben de ruggegraat van een kwal en die breekt nooit :fy:
-
Metchu

spannende tijden!
- Maus335i
Jezus, dat het 387 posts moet duren voordat IEMAND begrijpt wat er gezegd is. Dat Wilders het als breekpunt laat vallen betekent niet dat hij het als standpunt laat vallen. Die "breekpunten" zijn per definitie bullshit waar Balkie mee begonnen is.Luco schreef:Volgens mij heeft die alleen gezegd dat het geen breekpunt meer is, dat kan nog steeds betekenen dat er wel eerst over gepraat moet worden wat wel en niet kan.
Een breekpunt betekent dat je NIET WILT regeren als een andere partij daar niet mee akkoord gaat. Als je echter niet regeert, dan maak je ook 0,0 kans om je standpunt er doorheen te krijgen. Dus Wilders had 2 opties: of oppositie en zielig gaan doen, of breekpunt laten vallen en straks stevig onderhandelen over die AOW leeftijd.
Dus exit breekpunt, maar niet exit standpunt. Kiezersbedrog is natuurlijk gelul, niet willen regeren is pas kiezersbedrog.
-
Richardt.
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Ja het is wat lastig te verwoorden, het was niet denigrerend bedoelt. Maar je weet ongetwijfeld welke bevolkingsgroep ik bedoelLuco schreef:Dat laag opgeleide, ook al staat het tussen haakjes, vind ik dan weer denigrerend, zonder deze mensen heb jij geen huis en kan je niet van je auto genieten.Richardt. schreef:Voor jou wellicht niet. Maar voor bouwvakkers, stratenmakers en ander "laag opgeleide" beroepen zal de weerstand wel wat groter zijn denk ik.Hoe dan ook zal er geregeerd moeten worden.........................en dan is de AOW nog het minst beroerde breekpunt lijkt me................
Ik zie die twee jaar ook niet als een heel groot probleem. Zolang je plezier in je werk hebt en het privé ook niet slecht gaat zijn die twee extra jaren zo om
Ik ken menig bouwvakker die meer algemene kennis heeft dan hoog opgeleide mensen, het is maar net waar je interesses liggen buiten je werk.
De mensen die er over klagen zijn vaak toch de mensen die met ietwat tegenzin hun werk doen en niet het meest uitdagende werk hebben (waarmee ik niet wil zeggen dat dit per definitie geld voor bouwvakkers en stratenmakers)
- Snipe
Dat kan wel zo zijn, maar je kunt dat overnemen of niet. Wilders heeft zich laten verleiden om het over te nemen en heeft binnen een dag na de verkiezingen zelfstandig zijn breekpunten overboord gegooid. Da's vrij snel. Dan Balkenende, die is tenminste met breekpunten en al ten onder gegaan. Kennelijk ging het toch niet zo goed met het tegen de wind in fietsen. Ik worstel en ga onder.Maus335i schreef:Die "breekpunten" zijn per definitie bullshit waar Balkie mee begonnen is.
- Maus335i
Wilders wil graag regeren en dat betekent dat hij zijn "breekpunt" (whatever) moet opgeven. Logisch toch? Je hebt niks aan een breekpunt als dat betekent dat je in de oppositie komt te zitten, dan gaat die leeftijd gewoon naar 67 zonder dat je daar iets over te zeggen hebt.
Ik vind het juist goed datie zn breekpunt opgeeft en de verantwoordelijkheid voor het regeren wil nemen. Nu gaan we zien hoe dat zich uitpakt.
Ik vind het juist goed datie zn breekpunt opgeeft en de verantwoordelijkheid voor het regeren wil nemen. Nu gaan we zien hoe dat zich uitpakt.
- RVV
Nu maar hopen dat Wilders het geboefte buiten zijn club weet te houden..
- Michel P
+1Maus335i schreef:Wilders wil graag regeren en dat betekent dat hij zijn "breekpunt" (whatever) moet opgeven. Logisch toch? Je hebt niks aan een breekpunt als dat betekent dat je in de oppositie komt te zitten, dan gaat die leeftijd gewoon naar 67 zonder dat je daar iets over te zeggen hebt.
-
Metchu
haha stelletje draaiers... FEIT is dat het een zwaktebod is, maakt niet uit hoe je het uitlegt, geef het nou toehoee! even goede vrienden... hij zei gister zelf nog DAT HET KIEZERSBEDROG zou zijn ...
ik snap de redenering en alles, no problem... het IS een zwaktebod...
ik snap de redenering en alles, no problem... het IS een zwaktebod...
- Snipe
Als je die breekpunten nog voor de onderhandelingen opgeeft, zelfstandig, zonder dat iemand er om vraagt, dan ben je gewoon een draaikont. Geert Wilders als Wouter Bos rip-off, wie had dat ooit gedacht?Maus335i schreef:Ik vind het juist goed datie zn breekpunt opgeeft en de verantwoordelijkheid voor het regeren wil nemen. Nu gaan we zien hoe dat zich uitpakt.