Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie

Wat gaat DF stemmen?

CDA
4
2%
PvdA
8
4%
D66
21
11%
PVV
53
27%
Groen Links
2
1%
SP
2
1%
CU
2
1%
VVD
87
44%
SGP
2
1%
PVDD
1
1%
Verdonk
0
Geen stemmen
Blanco
14
7%

Totaal aantal stemmen: 196

Luco

Re: Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?

Bericht door Luco » 10 jun 2010, 13:19

Richardt. schreef:
Hoe dan ook zal er geregeerd moeten worden.........................en dan is de AOW nog het minst beroerde breekpunt lijkt me................
Voor jou wellicht niet. Maar voor bouwvakkers, stratenmakers en ander "laag opgeleide" beroepen zal de weerstand wel wat groter zijn denk ik.

Ik zie die twee jaar ook niet als een heel groot probleem. Zolang je plezier in je werk hebt en het privé ook niet slecht gaat zijn die twee extra jaren zo om :thumbup:
Dat laag opgeleide, ook al staat het tussen haakjes, vind ik dan weer denigrerend, zonder deze mensen heb jij geen huis en kan je niet van je auto genieten.
Ik ken menig bouwvakker die meer algemene kennis heeft dan hoog opgeleide mensen, het is maar net waar je interesses liggen buiten je werk.

Luco

Bericht door Luco » 10 jun 2010, 13:20

HansD schreef:Eens met niels. Dat hij het opgeeft vind ik niet zo verschrikkelijk, zeker met dat akkoord wat er nu ligt, maar zo snel en zonder onderhandelen?

Als hij blijkbaar zo graag wil regeren zou ik, als ik Rutte was, hem helemaal het vel over de oren halen in coalitieonderhandelingen. Vooral omdat ik het idee heb dat de VVD liever niet met de PVV regeert. Veel teveel onzekerheid.

Des te meer je bij de andere partij (wie het ook is) het vel over de neus trekt, des te groter die onzekerheid wordt he :mrgreen:

GTRene

Bericht door GTRene » 10 jun 2010, 13:21

HansD schreef:Eens met niels. Dat hij het opgeeft vind ik niet zo verschrikkelijk, zeker met dat akkoord wat er nu ligt, maar zo snel en zonder onderhandelen?

Als hij blijkbaar zo graag wil regeren zou ik, als ik Rutte was, hem helemaal het vel over de oren halen in coalitieonderhandelingen. Vooral omdat ik het idee heb dat de VVD liever niet met de PVV regeert. Veel teveel onzekerheid.
als je het met kleine letters schrijft komen beide aardig overeen...

vvd ff de d omkeren en vooraan zetten pvv
zie... :mrgreen:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 10 jun 2010, 13:22

Wilders had in onderhandelingen kunnen aangeven dat de AOW onder bepaalde omstandigheden bespreekbaar was. Voor mensen die zwaar werk doen niet en mensen die op kantoor zitten wel. Dan valt ie z'n achterban ook niet af en is het enigzins redelijk maar hij flikkert het nu gewoon over de heg, Hopathee weg er mee.......

Iedereen die tot 10 kan tellen weet dat je de AOW niet op 65 kan houden, simpeler wordt het niet maar je kunt het wel enigzins redelijk en realistisch aankleden. Nu dat heeft Wilders per direkt verspeeld en dan vinden mensen dat ie goed en strategisch bezig is... Ja mensen die zelf op het kantoor zitten zeker :wink:

Luco

Bericht door Luco » 10 jun 2010, 13:24

Niels schreef:Wilders had in onderhandelingen kunnen aangeven dat de AOW onder bepaalde omstandigheden bespreekbaar was. Voor mensen die zwaar werk doen niet en mensen die op kantoor zitten wel. Dan valt ie z'n achterban ook niet af en is het enigzins redelijk maar hij flikkert het nu gewoon over de heg, Hopathee weg er mee.......

Iedereen die tot 10 kan tellen weet dat je de AOW niet op 65 kan houden, simpeler wordt het niet maar je kunt het wel enigzins redelijk en realistisch aankleden. Nu dat heeft Wilders per direkt verspeeld en dan vinden mensen dat ie goed en strategisch bezig is... Ja mensen die zelf op het kantoor zitten zeker :wink:
Volgens mij heeft die alleen gezegd dat het geen breekpunt meer is, dat kan nog steeds betekenen dat er wel eerst over gepraat moet worden wat wel en niet kan.
Dat die bij voorbaat kaarten weggeeft ben ik met je eens.

dvh

Bericht door dvh » 10 jun 2010, 13:27

De enige reden waarom dat 'breekpunt' gelijk ontbroken wordt is dat de PVV simpelweg in een coalitie wil met VVD en CDA.

Dat mag me duidelijk lijken.
En het mag me ook duidelijk lijken dat iedereen die op het PVV gestemt heeft, dit liever ziet gebeuren dan een niet coalitie zonder PVV.

Een betere zet kan had ie niet kunnen maken denk ik.
Dikke neus naar D66 / Groenlinks / ect.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 10 jun 2010, 13:30

Luco schreef:Volgens mij heeft die alleen gezegd dat het geen breekpunt meer is, dat kan nog steeds betekenen dat er wel eerst over gepraat moet worden wat wel en niet kan.
Dan ben ik misschien argwanend maar de visie die ik schets (variabele AOW leeftijd) had hij natuurlijk altijd kunnen promoten en ook dan had ie daar kiezers mee getrokken nu lijkt het me gewoon een lokkertje geweest om zieltjes te winnen. Doel bereikt en nu weer verder...

Ik zou me iig knap genaaid voelen..

daNpy

Bericht door daNpy » 10 jun 2010, 13:31

Met zoveel zetels kunnen de andere partijen hem sowieso niet zomaar links laten liggen.

Om dan meteen je wapens weg te gooien is ook niet echt slim.

ErikS

Bericht door ErikS » 10 jun 2010, 13:47

Proest!

Wat een kansloze is die Wilders ook zeg;
Dan had balkenende toch meer haar op z'n tanden! FAIL

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 10 jun 2010, 13:50

Hij ontneemt de VVD wel de kans om later te roepen 'we hebben geen coalitie met jullie overwogen omdat het breekpunt AOW-leeftijd er lag'. Misschien is het wel een slimme zet om snel tot handelen te komen.

daNpy

Bericht door daNpy » 10 jun 2010, 13:53

Ravin ///M schreef:Hij ontneemt de VVD wel de kans om later te roepen 'we hebben geen coalitie met jullie overwogen omdat het breekpunt AOW-leeftijd er lag'. Misschien is het wel een slimme zet om snel tot handelen te komen.
Is dat niet een beetje té ver vooruit kijken?
Als Wilders op dit punt had willen toegeven had hij dit in de komende discussies kunnen aangeven, ipv het vooraf al bekend te maken.
Als de VVD niet met hem wil regeren zal het ook echt niet om 1 punt hangen hoop ik.

HansD

Bericht door HansD » 10 jun 2010, 13:58

Elke partij is er het wel over eens dat de PVV serieus overwogen moet worden voor een coalitie dus niet met hem gaan praten was toch al geen optie.

Wilders heeft gewoon zijn geloofwaardigheid ingewisseld voor een kans op kabinetsdeelname en blijkt eenzelfde broodpoliticus te zijn als anderen.

Of zouden zijn sponsors erop aangedrongen hebben om in het kabinet te komen 8) ? Die hebben niet zoveel met de AOW leeftijd maar des te meer met zijn islambeleid.

Luco

Bericht door Luco » 10 jun 2010, 14:08

HansD schreef:.

Of zouden zijn sponsors erop aangedrongen hebben om in het kabinet te komen 8) ? Die hebben niet zoveel met de AOW leeftijd maar des te meer met zijn islambeleid.

Naar mijn mening ben jij nog erger dan Wilders met dit soort uitspraken. :bag:

HansD

Bericht door HansD » 10 jun 2010, 14:10

Ik vind het nogal meevallen maar mijn excuses als ik je geschokt heb :D

Michel P

Bericht door Michel P » 10 jun 2010, 14:10

Wilders zal ook op het gebied van de zorg water bij de wijn moeten doen, dat hoort bij onderhandelen. Maar als de zorg zakelijker en dus efficienter geregeld kan worden, meer handen aan het bed en menswaardige zorg, maar ook snijden in de AWBZ voorzienigen die soms te gek voor woorden zijn. Gevangenen wat minder luxe qua voorzienigen dan kan het redelijk pijnloos.

Michel

Luco

Bericht door Luco » 10 jun 2010, 14:12

HansD schreef:Ik vind het nogal meevallen maar mijn excuses als ik je geschokt heb :D
Mij schok je niet zo gauw hoor, maar ik zie hier een hoop mensen die Wilders als schreeuwer en rascist neerzetten terwijl ze zelf geen haar beter zijn.

Oof
Auto: M2 Competition H6

Bericht door Oof » 10 jun 2010, 14:13

Hier http://nos.nl/dossier/141463-nederland- ... litiespel/ kun je op de NOS Site een eigen coalitie samenstellen en kijken of hij de meerderheid is op basis van de uitslag van de verkiezingen!

HansD

Bericht door HansD » 10 jun 2010, 14:15

Sarcasme is niet je sterkste punt he Luco?

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 10 jun 2010, 14:18

Ravin ///M schreef:Hij ontneemt de VVD wel de kans om later te roepen 'we hebben geen coalitie met jullie overwogen omdat het breekpunt AOW-leeftijd er lag'. Misschien is het wel een slimme zet om snel tot handelen te komen.

Dat was ook mij gedachte, daarom nogmaals; strategische zet..............

Wilders kan de schuld, mocht het over rechts niet lukken, op deze wijze altijd aan de VVD geven......................dat maakt hem nog sterker in de oppositie, en nog sterker bij volgende verkiezingen..............

Tevens is het zo als je je eigen breekpunt inlevert dat je van andere partijen ook wat water bij de wijn mag en moet verwachten als het om "breekpunten" gaat, als dan nog steeds de kern van van je verkiezingsprogram overeind staat heb je het slim gedaan..................

Ik zeg het iedereen; dit is hogere politieke krijgskunst.......................

RutgerK

Bericht door RutgerK » 10 jun 2010, 14:19

daNpy schreef:Met zoveel zetels kunnen de andere partijen hem sowieso niet zomaar links laten liggen.

Om dan meteen je wapens weg te gooien is ook niet echt slim.

of rechts laten liggen

Hunter

Bericht door Hunter » 10 jun 2010, 14:21

romo schreef:Ik zeg het iedereen; dit is hogere politieke krijgskunst...................
Geheel met je eens. Een strategische zet.

daNpy

Bericht door daNpy » 10 jun 2010, 14:22

Of om hem heen draaien :lol:

Luco

Bericht door Luco » 10 jun 2010, 14:24

HansD schreef:Sarcasme is niet je sterkste punt he Luco?

Ow ja nu is het ineens sarcasme, je bent een kontendraaier, je mening hier schreeuwen en als je tegengas krijgt ineens de intentie van je posts een andere draai geven.
Jij moet de politiek in :mrgreen:

HansD

Bericht door HansD » 10 jun 2010, 14:32

Zucht, laat maar. Mijn mening over Wilders mag duidelijk zijn (niet al te positief) en anders lees je nog maar ff terug.

Luco

Bericht door Luco » 10 jun 2010, 14:33

blijkbaar kan je zelf ook niet tegen sarcasme :hmmm: :mrgreen:

Plaats reactie