Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie

Wat gaat DF stemmen?

CDA
4
2%
PvdA
8
4%
D66
21
11%
PVV
53
27%
Groen Links
2
1%
SP
2
1%
CU
2
1%
VVD
87
44%
SGP
2
1%
PVDD
1
1%
Verdonk
0
Geen stemmen
Blanco
14
7%

Totaal aantal stemmen: 196

Luco

Re: Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?

Bericht door Luco » 10 jun 2010, 12:19

HansD schreef:Die PVDA zin sloeg op het draaiimago van die partij waar wilders zich zo tegen afzette terwijl nu blijkt dat hij nog veel erger is. Niet over standpunten.
Ow hij laat 1 standpunt vallen, tegenover de pvda die alle standpunten laat vallen, en met alle winden meewaait als het ze uitkomt en dan is Wilders erger.

Leg me dat eens uit?

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 10 jun 2010, 12:21

Zo de eerste draaikont is op gestaan. Lekker hoor zieltjes winnen en vervolgens je breekpunt al laten vallen. Misschien dat het heeft gewerkt voor de stemmer maar als het op die oppervlakkige manier werkt dan zou ik me als PVV stemmende havenarbeider toch knap verneukt voelen en de volgende keer weer SP stemmen. Goeie visie van de PVV maar niet voor de lange termijn :thumbup:

Tweede winst is voor Verhagen. Hij zag Eurlings langzij komen en bedacht een plan en dat werkte gelukkig. Was Eurlings naar voren geschoven dan had het CDA waarschijnlijk (veel) beter gescoord. Verhagen wordt nu partij lijder en daar wordt het aandeel CDA niet hoger van denk ik. Wat een achterbaks mannetje is het. Zo zie je het effect maar weer van de individu die zichzelf het belangrijkste vind.

Ik hoop op iets stabiels zoals een paars + en anders mag VVD+CDA+PVV ook. In dat geval moeten we binnen een half jaar weer naar de stembus :lol:

Snipe

Bericht door Snipe » 10 jun 2010, 12:22

Luco schreef:de PVDA zou voor de arbeiders moeten staan en gingen gelijk al veel eerder akkoord, dus die vernaggelen hun achterban net zo erg.
Zelfs de vakbonden zijn akkoord met die verhoging, en wat is er ook op tegen? Nu is het 65 en werkt niemand tot 'ie 65 is. Straks is het 67 en werkt niemand tot 'ie 67 is. Nou en?

Blijft het punt dat je natuurlijk gewoon een dikke windvaan bent als je nog geen halve dag na de verkiezingen uit eigen beweging je breekpunten bij het oud vuil zet.

Metchu

Bericht door Metchu » 10 jun 2010, 12:24

Luco schreef:
HansD schreef:Wat voor spin hij er ook aan wil geven feit blijft dat hij zijn breekpunt waar hij de hele campagne op gehamerd heeft 12 uur na de verkiezingen al opgeeft. Niet eens in coalitieonderhandelingen maar gewoon direct zodra hij wakker was.

Weet je direct wat het woord van wilders waard is.
Net zoveel als de partij waar jij op gestemd hebt.
dus niet zo'n andere wind als we dachten ?

Niels

Bericht door Niels » 10 jun 2010, 12:24

Snipe schreef:Blijft het punt dat je natuurlijk gewoon een dikke windvaan bent als je nog geen halve dag na de verkiezingen uit eigen beweging je breekpunten bij het oud vuil zet.
Dat bedoel ik.....

Ar
Auto: Prius

Bericht door Ar » 10 jun 2010, 12:25

Luco schreef:
GTRene schreef:een beetje schipperen moet je toch in een coalitie, heb ik niet echt problemen mee als het reëel is.
Dat is nu net het probleem Rene.
Jij kan het geen probleem vinden en reeel vinden, maar.
Stel dat je nou net op Wilders hebt gestemd omdat je die verhoogde leeftijd niet wilt?
En je 65 dus reeel vind en elke verhoging niet acceptabel?

Dan ben je nu dus alweer genaaid.

Juist de mensen die niet ver zitten van de AOW schijnen op Wilders gestemd te hebben. Dat was gisteren bij de NOS te zien.

HansD

Bericht door HansD » 10 jun 2010, 12:28

Luco schreef:
HansD schreef:Die PVDA zin sloeg op het draaiimago van die partij waar wilders zich zo tegen afzette terwijl nu blijkt dat hij nog veel erger is. Niet over standpunten.
Ow hij laat 1 standpunt vallen, tegenover de pvda die alle standpunten laat vallen, en met alle winden meewaait als het ze uitkomt en dan is Wilders erger.

Leg me dat eens uit?
Ik vraag me af of het zin heeft maar zal een poging wagen.

Wilders profileert zich als standvastig politicus die staat voor wat hij zegt en tegen de 'oude' en 'achterkamertjes' politiek. Nu heeft hij 1 breekpunt geformuleerd waardoor hij waarschijnlijk een hoop stemmen heeft gekregen en juist dat ene breekpunt laat hij nog geen 12 uur later vallen.
Niet eens in coalitieonderhandelingen maar gewoon direct. Dat staat lijnrecht tegenover zijn gecreeërde imago.

Kijk als hij mee wil/kan regeren en verandering van dit standpunt is noodzakelijk kan het altijd nog maar nu heeft hij het al weggeven zonder dat hij er iets voor terug heeft gekregen. Hij zegt zelf dat zijn breek/standpunten minder belangrijk zijn dan misschien de PVDA uit de regering houden. Dan ben je echt bezig met je eigen visie uitvoeren :hmmm:

GTRene

Bericht door GTRene » 10 jun 2010, 12:31

Luco schreef:
GTRene schreef:een beetje schipperen moet je toch in een coalitie, heb ik niet echt problemen mee als het reëel is.
Dat is nu net het probleem Rene.
Jij kan het geen probleem vinden en reeel vinden, maar.
Stel dat je nou net op Wilders hebt gestemd omdat je die verhoogde leeftijd niet wilt?
En je 65 dus reeel vind en elke verhoging niet acceptabel?

Dan ben je nu dus alweer genaaid.
ligt er aan hoe je het bekijkt, iedereen levert wat in, als je je poot stijf houd terwijl het grootste deel van het land iets anders wil kom je ook niet verder, het ligt er maar aan in wat voor redelijkheide het gebeurt lijkt me.
genaaid wordt je toch, beperk de schade en regeer mee(dan pas kun je verder zien wat gebeurt), ten koste van alles zal ie toch nooit doen.
Maar wordt ie eindelijk wat milder ist nog niet goed voor velen...wat willen ze nu? tis ook nooit goed..eerst zeiken ze wilders af dat ie niks wil toegeven..doet ie iets redelijk oke..ist nog niet goed :roflol:

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 10 jun 2010, 12:32

Nederland coalitieland:

Men stemt met de schijn van democratie, maar is ondertussen gewoon speelbal van een stel debateurs die hun kakelwoede tot professie hebben gesmeed, met als prijs voor het meest overtuigende gelul een hand aan het roer. En dat handje aan het roer is het doel geworden,al lang niet meer het waarmaken van de bleoften waar ze zelf al niet eens in geloven.

Bij de kleine partijen en de grote eeuwige oppositiepartijen lijkt die verbondenheid met de kiezer nog steeds te bestaan, maar enkel en alleen omdat ze de kiezer moet blijven paaien om ooit ook dat handje aan het roer te mogen ervaren. Eenmaal daar, en zeker als het een paar keer op rij lukt, voelt het roer als eigen goed en is de kiezer niet meer het schip dat het roer bestaansrecht gaf, maar de kudde die met het zweep geworden roer in toom moet worden gehouden.

Kortom; doe nou niet verbaasd over het laten vallen van breekpunten, dacht je nou echt dat er politici waren die blijven staan voor een zaak als er regeringskans tegenover staat? :nah: Geert heeft een tent in de broek en weet van gekkigheid niet hoe duidelijk hij aan de mogelijke partners moet maken dat hij die van een stijve heeft, en niet van zijn 13 pins huissleutel.

Peric

Bericht door Peric » 10 jun 2010, 12:38

Snipe schreef:
Luco schreef:de PVDA zou voor de arbeiders moeten staan en gingen gelijk al veel eerder akkoord, dus die vernaggelen hun achterban net zo erg.
Zelfs de vakbonden zijn akkoord met die verhoging, en wat is er ook op tegen? Nu is het 65 en werkt niemand tot 'ie 65 is. Straks is het 67 en werkt niemand tot 'ie 67 is. Nou en?

Blijft het punt dat je natuurlijk gewoon een dikke windvaan bent als je nog geen halve dag na de verkiezingen uit eigen beweging je breekpunten bij het oud vuil zet.
Dinsdag tijdens het debat was 'ie er ook al vaag over.
Maar wat Perry schrijft, als de vakbonden het er ook al mee eens zijn..

En hij wil inderdaad gaan regeren, ik zit er niet zo mee..

Niels

Bericht door Niels » 10 jun 2010, 12:42

HansD schreef:Ik vraag me af of het zin heeft maar zal een poging wagen.

Wilders profileert zich als standvastig politicus die staat voor wat hij zegt en tegen de 'oude' en 'achterkamertjes' politiek. Nu heeft hij 1 breekpunt geformuleerd waardoor hij waarschijnlijk een hoop stemmen heeft gekregen en juist dat ene breekpunt laat hij nog geen 12 uur later vallen.
Niet eens in coalitieonderhandelingen maar gewoon direct. Dat staat lijnrecht tegenover zijn gecreeërde imago.

Kijk als hij mee wil/kan regeren en verandering van dit standpunt is noodzakelijk kan het altijd nog maar nu heeft hij het al weggeven zonder dat hij er iets voor terug heeft gekregen. Hij zegt zelf dat zijn breek/standpunten minder belangrijk zijn dan misschien de PVDA uit de regering houden. Dan ben je echt bezig met je eigen visie uitvoeren :hmmm:
En dan andere politici van dergelijke acties beschuldigen :lol: Een echte karakter vent waar je wat aan hebt in NL. D'r zijn toch weer mooi een paar miljoen mensen ingetrapt :clap:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 10 jun 2010, 12:45

Was Eurlings naar voren geschoven dan had het CDA waarschijnlijk (veel) beter gescoord. Verhagen wordt nu partij lijder en daar wordt het aandeel CDA niet hoger van denk ik. Wat een achterbaks mannetje is het. Zo zie je het effect maar weer van de individu die zichzelf het belangrijkste vind.

Partijlijder.....................idd..................... :mrgreen:

Maar zo had je het vast niet bedoeld.............

Niels

Bericht door Niels » 10 jun 2010, 12:47

"wat denk je zelluf"

Ik ben al jaren een enorme fan :whistle: :bag:

RutgerK

Bericht door RutgerK » 10 jun 2010, 12:49

Wouter81 schreef:Denk dat die verschillen best meevallen. Wilders heeft de AOW op 65 nu direct al zo ongeveer opgegeven. :) Best vuil misschien, halve SP leegtrekken en gelijk na de verkiezingen dat 'breekpunt' geen breekpunt meer maken. :) Maar ja, heeft wel gewerkt. :angel:
Halsema heeft in het laatste debat Wilders nog gevraagd of het AOW breekpunt inmiddels opgegeven was. Wilders noemde het inderdaad niet, maar gaf wel aan dat het punt bleef staan. Hij wilde de informateur en formateur overtuigen dat het niet nodig was om daarop te bezuinigen. De besparing op de kosten voor massa-immigratie zou dekking geven.
Dat laatste is volgens mij heel discutabel (Nyfer zelf heeft aangegeven dat de kosten nooit nul kunnen worden) en het punt van de AOW heeft niet alleen met bezuiningen te maken maar ook met een beleid voor de toekomstige vergrijzing van de arbeidsmarkt.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 10 jun 2010, 12:50

Had Wilders de poot stijf gehouden............................dan wil ie dus niet regeren

Nu doet ie een concessie, en is het een windvaan................

Hoe dan ook zou ie de gebeten hond zijn.....................

Nederland, coalitieland, concessie land..........................

Snipe

Bericht door Snipe » 10 jun 2010, 12:57

romo schreef:Had Wilders de poot stijf gehouden............................dan wil ie dus niet regeren

Gebruikelijk is dat je zo'n concessie in de onderhandelingen doet en niet vooraf. Daarnaast impliceert het woord 'breekpunt' dat dit punt niet onderhandelbaar is en alle andere punten dus wel. Het is dus vreemd om dit punt als eerste prijs te geven.

Als die breekpunten bij Wilders zo makkelijk van tafel vliegen, zit 'ie binnen de kortste keren thee te drinken met Cohen.

Metchu

Bericht door Metchu » 10 jun 2010, 12:58

idd... objectief gezien is het een zwaktebod... had ieder ander dit gedaan had ik precies hetzelfde gezegd...

GTRene

Bericht door GTRene » 10 jun 2010, 13:05

Snipe schreef:
romo schreef:Had Wilders de poot stijf gehouden............................dan wil ie dus niet regeren

Gebruikelijk is dat je zo'n concessie in de onderhandelingen doet en niet vooraf. Daarnaast impliceert het woord 'breekpunt' dat dit punt niet onderhandelbaar is en alle andere punten dus wel. Het is dus vreemd om dit punt als eerste prijs te geven.

Als die breekpunten bij Wilders zo makkelijk van tafel vliegen, zit 'ie binnen de kortste keren thee te drinken met Cohen.
Het is juist slim om dit nu al te hebben gedaan over iets waar velen het al over eens waren...immers nu staat de deur wat meer open om samen erdoor te gaan :clap:
anders worden eerst andere mogelijkheden eerder onderzocht en velen willen wel wat inleveren om te regeren.

romo

Bericht door romo » 10 jun 2010, 13:06

Hij wil regeren...........en het is faciliterend naar de VVD....................die kan nu niet om hem heen.................................het is een strategische zet.....................

Rene je bent me net voor............... :mrgreen:

Luco

Bericht door Luco » 10 jun 2010, 13:07

Metchu schreef:idd... objectief gezien is het een zwaktebod... had ieder ander dit gedaan had ik precies hetzelfde gezegd...

Dat bedoel ik dus ook, nu valt men Wilders aan omdat die standpunten laat vallen, maar zoals al eerder vermeld, ze zijn allemaal even erg.
Op wie je ook stemt, je wordt na het stemmen gewoon genaaid, en of dat nu door CDA, PVDA, VVD, PVV of wie dan ook is, het voelt hetzelfde.
Strategisch of niet.

romo

Bericht door romo » 10 jun 2010, 13:09

Hoe dan ook zal er geregeerd moeten worden.........................en dan is de AOW nog het minst beroerde breekpunt lijkt me................

Maar riep ik net al niet dat politiek als een bedorven maaltijd is?..................................

Ar
Auto: Prius

Bericht door Ar » 10 jun 2010, 13:10

Niels

Bericht door Niels » 10 jun 2010, 13:11

romo schreef:Hij wil regeren...........en het is faciliterend naar de VVD....................die kan nu niet om hem heen.................................het is een strategische zet.....................

Rene je bent me net voor............... :mrgreen:
Strategisch of niet hij gaat imho te gemakkelijk overstag. Met elke grote partij zal gesproken worden en dan kun je je onderhandeling beginnen. Had ie in zo'n gesprek aangegeven dat ie eventueel op sommige punten water bij de wijn wil doen om zich binnen te likken dan had PVV net zo goed kans gemaakt om in de coalitie te komen. Daar hoef je dit niet voor te doen al ben ik er wel blij om. Het laat per direkt zien wat voor vlees je in de kuip hebt imho :thumbup:

En dat terwijl Wilders zich wil onderscheiden van de rest van de politici :roflol:

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 10 jun 2010, 13:15

Hoe dan ook zal er geregeerd moeten worden.........................en dan is de AOW nog het minst beroerde breekpunt lijkt me................
Voor jou wellicht niet. Maar voor bouwvakkers, stratenmakers en ander "laag opgeleide" beroepen zal de weerstand wel wat groter zijn denk ik.

Ik zie die twee jaar ook niet als een heel groot probleem. Zolang je plezier in je werk hebt en het privé ook niet slecht gaat zijn die twee extra jaren zo om :thumbup:

HansD

Bericht door HansD » 10 jun 2010, 13:16

Eens met niels. Dat hij het opgeeft vind ik niet zo verschrikkelijk, zeker met dat akkoord wat er nu ligt, maar zo snel en zonder onderhandelen?

Als hij blijkbaar zo graag wil regeren zou ik, als ik Rutte was, hem helemaal het vel over de oren halen in coalitieonderhandelingen. Vooral omdat ik het idee heb dat de VVD liever niet met de PVV regeert. Veel teveel onzekerheid.

Plaats reactie