waarom?
Aangezien ik voor mijn nieuwe Job 25-30 km binnendoor moet rijden i.p.v. snelweg en en de Volvo toch wat kostbaar vond (bij 45.000km/jaar @ 12ltr.) heb ik deze te koop gezet...
Ik had niet verwacht hem makkelijk te kunnen verkopen, maar deed er ook niet echt moeite mee, hij was net gekeurd en in goede staat.
Plots na 3 weken belde er iemand die wilde komen kijken (van 250km ver)... de eerste reactie.
De beste man kwam langs, reed even en nadat ik 100 euro van de prijs af had gedaan nam hij hem gelijk mee!!!
hahaha...oei, zit je ineens zonder auto.
Deze week even een autootje op mijn werk geleend. Ik had al wat nagedacht over een vervanger.
eisen:
- acceptabel verbruik (8-10ltr. bij normaal gebruik)
- sportief weggedrag (lekker even ontstressen 30km binnendoor na een dagje werk)
- betrouwbaar
type: NA (eerste type met klapkoplampen)
1.6 16v... motor speciaal voor mx5 ontwikkeld met licht vliegwiel en een hoogtoerig karakter
close ratio 5-bak
kleur: silver-stone met donkerblauwe kap en stoelen
de auto is duidelijk goed behandeld en heeft altijd binnen gestaan.
Hij heeft praktisch geen roest (een bekend mx5 probleem) en het interieur ziet er letterlijk uit als nieuw!
... al ga ik hem nu "goed" gebruiken (iig als daily)
geplande Mods:
- ontsteking 4 graden vervroegen... indien goede kwaliteit brandstof getankt 8pk vermogenswinst
- K&N 57i kit met hitte-schild en koud lichtaanvoer (+/- 3pk vermogenswinst)
als de auto bevalt:
- rolbeugel
- strakker onderstel (niet TE oncomfortabel, daar is de bmw voor)
- andere velgen
- stickernummerplaat vooraan